Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wtryski paliwa 1.9D
Autor Wiadomość
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2012, 20:20   Wtryski paliwa 1.9D

Witam serdecznie odkopuję temat bo znów jest problem… Mianowicie przy -20 st.C Tempra normalnie odpaliła i zrobiła około 40 kilometrów bez żadnych dziwnych objawów. Ojciec postawił ją do garażu i gdy po dwóch dniach chciał ją odpalić to kręciła ale nie odpaliła ( z wydechu nie leciały żadne spaliny). Odpuścił bo rozładował akumulator
. Auto przeczekało mrozy unieruchomione… Wczoraj ponownie próbował odpalić i w końcu mu się udało ale po 4 kręceniach po jakieś 40 sekund… Najpierw bez rezultatu, potem silnik zaczął powoli załapywać i w końcu odpalił, jednak przerywa, działa poprawnie tylko gdy wciśnie się pedał mniej więcej ¾ w podłogę… gdy odpuścimy pedał trochę to zaczyna przerywać i spadać z obrotów a potem gaśnie… Nawet gdy auto się nagrzeje objawy są takie same. O jeździe nie ma mowy, bo auto nie ma mocy…
Wygląda to na brak paliwa…
Miałem już wcześniej w zimę przygody z tym autem gdy je użytkowałem ale nie aż tak poważne.
Co na razie wykluczyłem…
-Wyjąłem pływak i smok z baku, dokładnie wyczyściłem sitko
- Odkręciłem przewodu paliwowe i potraktowałem sprężonym powietrzem (były czyste)
- Wymieniłem filtr paliwa

Nie mam dalej pomysłów co może być przyczyną
Czyżby pompa wyzionęła ducha?
Jak to sprawdzić/ jak się upewnić żeby nie wyrzucać kasy w błoto.

-----------
Wyjąłem dziś wtryski i tak oto one wyglądają





Nic szczególnego tu nie widzę, ale może ktoś ogarnia temat i podzieli się cennymi wskazówkami...
Jutro mam jechać do jakiegoś mechanika, który sprawdzi czy wtryski leją... Jeśli leją to wymieniać końcówki czy kupować całe używane? Jeśli używane to może ktoś z Was mi je sprzeda. :)
Jeśli końcówki wymieniać to ile to może kosztować jak bardzo jest to skomplikowane, ile i jakie końcówki kupić :)
Pytanie od jakich innych silników Fiata będą pasować wtryski...
--------
Jeśli wtryski się okażą sprawne to auto raczej na złom, chyba, że ktoś ma pompę wtryskową :)
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
celuba 
witamy nowego


Wiek: 54
Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: brzesko-okocim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2012, 21:20   

czesc to niemusza byc lejace wtryski z tego co opisujesz wydaje mi sie ze przy mrozach parafina sie wytracila i zablokowala uklad paliwowy wytrzysciles uklad zmieniles filtr i ok teraz musisz dobrze odpowietrzyc uklad paliwowy tylko nie rozrusznikiem bo go zajezdzisz zamontuj pompke reczna typu gruszka lub jajko za filtrem ntym przewodzie do pompy i pompuj az ztwardnie pote m uruchom silnik powturz pare razy gdy by wtryski laly to by na zimnym kopcil na bialo siwo po rozgrzaniu na czarno
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2012, 21:25   

dolarinho, Jak już je wyjąłeś to wrzuć sobie do słoika z acetonem, niech się trochę ten syf przegryzie, potem ładnie powycieraj i przedmuchaj sprężonym.

P.S: watro też spróbować takich środków http://forte-nwe.pl/Trudn...iem-Diesla.html czasem pomaga
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2012, 21:54   

celuba napisał/a:
czesc to niemusza byc lejace wtryski z tego co opisujesz wydaje mi sie ze przy mrozach parafina sie wytracila i zablokowala uklad paliwowy wytrzysciles uklad zmieniles filtr i ok teraz musisz dobrze odpowietrzyc uklad paliwowy tylko nie rozrusznikiem bo go zajezdzisz zamontuj pompke reczna typu gruszka lub jajko za filtrem ntym przewodzie do pompy i pompuj az ztwardnie pote m uruchom silnik powturz pare razy gdy by wtryski laly to by na zimnym kopcil na bialo siwo po rozgrzaniu na czarno


Mi się wydaje, że skoro pompa podaje paliwo na przewody biegnące do wtrysków to układ nie jest zapowietrzony i zatkany...
JAM_BELFEGOR napisał/a:
dolarinho, Jak już je wyjąłeś to wrzuć sobie do słoika z acetonem, niech się trochę ten syf przegryzie, potem ładnie powycieraj i przedmuchaj sprężonym.

P.S: watro też spróbować takich środków http://forte-nwe.pl/Trudn...iem-Diesla.html czasem pomaga

W takim razie wymoczę je w acetonie i dopiero udam się na ich sprawdzenie.
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2012, 21:57   

Jak da do sprawdzenia to mu przeczyszczą od razu, po tym zdjęciu nic nie wyniknie, jeśli będą "lały" to iglica do zmiany, koszt jednej pewnie coś koło 20zł jak dobrze poszukasz, wiec w używki bym się nie bawił, jak ciśnienie będą dawały za małe to ci podniosą...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2012, 22:04   

Końcówki wtryskiwaczy zaczynają się od 60 złotych za sztukę, dlatego zastanawiam się nad kupnem całych używanych wtrysków... Jeszcze nie wiadomo jak jest z kosztami wymiany końcówek...
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2012, 22:41   

Chyba bosha tyle kosztują których zresztą nie polecam, do xantii 1.9td koleżka w sklepie znalazł mi po 20zł polskiej produkcji z tego co pamiętam, za wymianę pewnie wezmą mniej niż za sprawdzenie, chociaż z tego co pamiętam to iglice da się samemu zmienić, ale nie mam pewności bo robiłem to już jakiś czas temu...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2012, 08:47   

Bdm, jakbyś trafił na jakiś poradnik jak samemu wymienić końcówkę wtryskiwacza to byłbym Ci wdzięczny :)
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2012, 17:02   

Jak znajdę stare wtryski z mojej cytryny to rozbiorę i pokaże zdjęcia, szkoda że już nie mam dostępu do maszyny, bo bym ci ustawił i zregenerował...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2012, 07:32   

Kolego nie musisz kupować całych wtrysków !!! przecież pistolet jest dobry pada tylko końcówka wtrysku.Ja u siebie kupiłem oryginały z Bosch-a koszt 200 zł za 4 szt i mechanik wymienił mi końcówki i ustawił na maszynie ciśnienie wtrysku o ile dobrze pamiętam 150 bar.Auto super jedzie i w zimie odpala nawet przy -26 st C :)
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2012, 00:47   

Wiem, że mogę wymienić tylko końcówki, tylko zastanawiam się czy nie taniej kupić używane całe wtryski... U mnie na tych wykręconych podane jest ciśnienie nie 150 a 125 bar :)
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2012, 10:09   

No to mało 125 bar tzn wtryski leją :( a czy wiesz co kupisz ? Kupisz używki a na jesień kiedy powrócą chłodne dni znów zaczną się kłopoty... zastanów się czy warto ? Nie będę Cię przekonywać co masz zrobić bo to Twój wybór ale ja wymieniłem 4 końcówki wtrysku ( jak pisałem wyżej ) i mam święty spokój wiem ze kiedy bym nie zszedł do autka to zapali nie ważne czy jest +25 czy - 25 st C ....
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2012, 10:41   

przy 125 barach wtryski nie muszą lać, tez mogą wytwarzać mgiełkę wtedy wystarczy tylko podnieść ciśnienie na wtrysku, natomiast ważniejszy jest stan iglicy, jak końcówka jest uszkodzona, to nawet przy 300barach będzie lać strumieniem, jesli mimo podniesienia ciśnienia na wtryskach nie było mgiełki tylko sikało, albo była mgiełka i leciały małe krople, to trzeba zmienić samą końcówkę, poszukać dobrze po sklepach i brać polskie zamienniki zamiast oryginałów bosha...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2012, 15:03   

Źle się wyraziłem, nie sprawdzałem jeszcze wtrysków, po wyjęciu ich obok nazwy producenta i serii jest napisane 125 bar, więc podejrzewam, że takie jest ciśnienie otwarcia :)
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2012, 15:16   

w 1.9td otwarcie wtrysku jest przy 150-158 bar
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2012, 15:29   

W moim wolnossącym jest inaczej, a zapewniano mnie, że wtryski D i TD są identyczne... Może są identyczne tylko inaczej ostawione ?
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2012, 19:30   

dolarinho, teraz zauważyłem że masz 1.9d, dla D bez turbo jest 124-131 nowy i 119 używany.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2012, 17:15   

Więc tak, sprawdziłem wtryski u mechanika, okazało się, że są dobre... Teraz pozostaje pytanie czy padła pompa wtryskowa, czy może przeskoczył rozrząd i ile to może kosztować... :sciana:
Wymiana pompy wtryskowej to: używana pompa 200 złotych, rozrząd 250 złotych + robocizna...
Może jednak to wcale nie pompa siedzi tylko jakaś błahostka...
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load