|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana oleju i zonk-POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
Wicher
Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 29 Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2006, 12:39 wymiana oleju i zonk-POMOCY
|
|
|
chcialem wymienic olej(i musze to zrobic jak najszybciej) ale nie moge odkrecic sruby ktora sie go spuszcza z miski:( jak odkrece sam filtr to zleci olej?? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-10-2006, 12:55
|
|
|
nie zleci filtr jest powyzej :-)
Jak to nie mzoesz odkrecic?
Tak ktos dopierd... czy zassalo?
Sprowobuj go troche dokrecic albo puknac mlotkiem moze sie odprezy i wtedy pojdzie.
Wymiana oleju bez spuszczania z miski to taka srednia wymiana |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2006, 12:57
|
|
|
dospawaj kawałek śrubki do korka od oleju i wtedy odkręć,ja też nie mogłem odkręcić i tak właśnie zrobiłem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2006, 17:55
|
|
|
To, że ciężko się go wykręca to u mnie normalka. Duży (pasujący) klucz imbusowy przedłużony kawałkiem rury (jako dźwignia) rozwiąże sprawę. |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-10-2006, 18:26
|
|
|
ego napisał/a: | dospawaj kawałek śrubki do korka od oleju i wtedy odkręć,ja też nie mogłem odkręcić i tak właśnie zrobiłem |
Hehe ego tez to przerabialem i ukrecilem srube w korku. Co ja sie namordowalem by to cholerstwo pozniej wyciagnac z korka to szok. W korku jest imbus 12 i proponuje kupic taki klucz w pierwszym lepszym hipermarkecie bo napewno sie przyda nie jeden raz |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-10-2006, 20:30
|
|
|
raz, że porządny imbus i zrób dłuuuuuuugą dźwignię, a potem powoli z wyczuciem pchaj, to odkręcisz;
dwa, że w ostateczności jak jest zapieczone, to podgrzej korek by się metal zrobił przyjemniejszy w obycu, łatwiej się odkręci choć nie widziałem by aż tak było zapieczone;
trzy, jeśli totalnie nie masz w żaden sposób szans odkręcić okorka i byłyby ogromne problemy, to możesz, jeśli już chcesz chore rozwiązanie ja kz tym filtrem, zdjąć miskę olejową, kilka śrub poodkręcać tylko, ale powoli, by Ci nie 'rzygło' naraz, poza tym ogromnie uważaj by przy odkręcaniu i dokręcaniu tych śrub ich nie ukręcić; jedynym plusem w tym wypadku jest to, że uszczelkę od miski warto wymienić, bo to normalne, że tam T/T się pocą i uszczelka siada po latach; no i jeszcze tyle, że jak ściągniesz miskę i położysz sobie w np warsztaciku, to masz korek z obu stron widoczny, może jak podgrzejesz to wtedy łatwiej coś wykombinujesz; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Robson
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2006, 16:03
|
|
|
Jak nie uda się odkręcic korka to możesz wymienić olej na zasadzie odsysania. Robia tak w niektórych stacjach obsługi. W Norauto jest nawet pompka elektryczna z węzykiem, który wprowadzasz w miejsce po bagnecie i wypompujesz cały olej z miski. |
_________________ TIPO 2,0 ie GT
Robson |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2006, 18:11
|
|
|
jakiego odsysania? Daj se spokoj z odsysaniem jakims. Odkrec miske i probuj korek odkrecic. Tak jak przedmowca mowił ktorys,dospawaj kawałek nakretki do korka i probuj odkrecic. A jak nie? Wymien miske i uszczelke i z bani. Pozniej znow bedziesz sie pierdzielił z kolejna wymianą, a tak masz z glowy. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|