Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1,3,5 wypada w zakręcie
Autor Wiadomość
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2009, 09:20   1,3,5 wypada w zakręcie

Chłopaki wiem, że ten temat był poruszany 300 razy. Czytałem kombinowałem ale może to ułatwi Wam odpowiedzieć mi na pytanie. 1,3,5 wypada w zakręcie, dodatkowo luz jest tak blisko 3, że czasem sam wskakuje. Kolega Luczu wczoraj zauważył, że przy zmianie biegów RUSZA SIE CALY SILNIK. Poduszka pod szkrzynią wymieniona, mechanik który wymieniał mi sprzęgło (po tym zaczęly się właśnie cuda) mówi, że brak mu już pomysłów. Aha poduszki pod silnikiem są w dobrym stanie bo sprawdzał. Jedyne co zauważył to luzy na wodzikach.Ogólnie biegi wchodzą łatwo. Wymieniałem skrzynię biegów ale to raczej nie ma nic wspólnego bo najpierw wymieniałem sprzęgło i zaczęly się cuda a dopiero potem skrzynię i dalej jest tak samo.Jestem już w stanie kupić nowego sierżanta w ASO byle już to grało.
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 10:59   

ja bym stawiał na ustawienie silnika, może masz coś nie tak z budą :/ nie miał strzała w przód?
wygląda to tak jakbyś miał silnik za blisko do lewarka dosunięty
spróbuj może popuścić wszystkie 3 poduszki i jakąś dużą brechą cały silnik od grodzi odsunąć i na nowo na poduchach skręcić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 15-06-2009, 11:08   

solidboy napisał/a:
Aha poduszki pod silnikiem są w dobrym stanie bo sprawdzał. Jedyne co zauważył to luzy na wodzikach.


Sprawdź sam, chyba że masz zaufanego mechanika.

solidboy napisał/a:
Kolega Luczu wczoraj zauważył, że przy zmianie biegów RUSZA SIE CALY SILNIK.


Sprawdź czy poduchy są porządnie przykręcone...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2009, 11:32   

Słuchajcie a czy wymianie skrzyni czy sprzęgła trzeba kombinować przy silniku? Moze poprostu nie zamocował dobrze silnika na poduchach? Kurcze bo trojka wypadała zawsze ale wypadanie jedynki. cięzko wyczuwalny luz zaczęły się dziać po wymianie sprzęgła
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
  
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-06-2009, 11:32   

solidboy napisał/a:
że przy zmianie biegów RUSZA SIE CALY SILNIK.


warto dodać, że przy wyłączonym silniku biegi ciężko wbić i tak jak by do końca nie wchodziły. Nie wiem jak w czasie jazdy bo nie patrzałem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 12:13   

Luczu, które biegi ciężko wbić, górne? to może ja źle mówię i w drugą stronę trzeba silnik pchnąć
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-06-2009, 13:49   

Stawiam na poduszki od silnika (L i P) one moga wygladac na dobre a same w sobie sa juz wyrobione. Sam u siebie wymienialem bo nie dalo sie jezdzic. Lekki luk i gorne biegi wyskakiwaly. A przy wymianie skrzyni pewnie nie ustawil tak samo poduszki jak byla.(mozna ja z jakis 1cm przestawiac a kazdy mm tu ma znaczenie).
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-06-2009, 15:13   

yoyo, z tego co sobie przypominam - największy problem to górne tzn 1,3,5 Wrażenie jak by je coś blokowało i nie mogły dojść do końca
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 22:28   

ja jak mialem walniete poduchy to mi silnik skakal w komorze ale biegi mi nie wyskakiwaly
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-06-2009, 20:39   

Skoro twierdzisz że te problemy zaczęły się po wymianie sprzęgła to głównie tam szukaj dziury - co mam na myśli?? Aby wymienić sprzęgło trzeba wyjąć skrzynię biegów. Skrzynia z jednej strony przykręcona jest do silnika a z drugiej do poduchy przy podłużnicy. Skoro po tym zaczęły się problemy to raczej na pewno coś się przestawiło właśnie na tym mocowaniu i mam wrażenie że niepotrzebnie skrzynię wymieniałeś. A i pewnie powypadkowa przeszłość autka nie pozostaje tu bez znaczenia. Jeśli miał walnięty przód i przestawiły się podłużnice to ktoś go naprostował, śruby mocowania silnika dobrze przykręcone więc wszystko gra. Ale nikt idealnie nie wyprostuje podłużnic, na pewno powstały naprężenia, które się uwolniły po odkręceniu skrzyni i po ponownym montażu już nie jest tak jak było. Ot taka moja hipoteza :roll:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Klimas 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-07-2009, 10:13   

U mnie dzieje się podobnie, 1 i 3 lubią czasem wyskoczyć.
Czy jest to zwiastun czegoś złego czy np. da się z tym jeździć bez koniecznośći naprawy jeśli mi to nie przeszkadza ?
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2009, 20:54   

jeździć się da , ale z czasem coraz bardziej będą wypadać a koszty mogą się potem zwiększyć;
jeśli wypadają Ci biegi bo goni cały silnik ze skrzynią-to masz poduszki naderwane/urwane od silnika/skrzyni;
jeśli tylko jedną a tak pojeździsz - przyspieszysz urwanie się pozostałych i wymianę wszystkich od razu a nie tylko jednej;
jeśli to coś od sierżanta, wodzików, luzy itp... będzie się nasilać i też mogą w końcu się uszkodzić;

generalnie jeżdżenie z czymś uszkodzonym, zwłaszcza jeśli chodzi o skrzynię, zmanę biegów - nie wychodzi nigdy na dobre, potem sobie koszty zwiększysz a teraz być może to tylko np poduszka jakaś za 60 zeta lub wodzik jakiś wymienić, coś dokręcić, przesmarować...
zresztą poczytaj na forum co powoduje wypadanie biegów, tematów jest dość
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Pikus91 


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-07-2009, 15:37   

Jeśli mam taki sam problem jak Klimas , czyli wypada mi na dziurach 1 i 3 to w którym kierunku mam zespół przesunąć na poduszkach ?? Wymieniałem już poduchy ale nie pomogło. Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Jak na razie moje pierwsze auta:
Fiat Tempra 1,6 78KM (91r.) - odeszła 27.09.2011 :(
VW Passat B5 1,9 110KM (98r.) - sprzedany
Fiat Tempra 1,6 75KM (91/96r.) :D
  
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-07-2009, 13:19   

Może wina nie tkwiła tylko w poduszkach ale tkwi jeszcze w "sierżantach" na skrzyni biegów.Może są na wykończeniu i trzeba będzie je też wymienić ;)

pozdrawiam
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2009, 19:44   

U kolegi Solidboy było zatarte tzw wahadełko czy jak sie to nazywa które jest zamontowane centralnie tuz nad przekładnia kierownicza do którego doprowadzone są cięgna biegów.Powinno pracowac góra dól a tam zatrzymała sie w jednej pozycji. Prosta sprawa bez kosztów. Wystarczy troszke czasami pogłówkowac.
Przechodziłem ten temat w tipo ale poprostu wyleciało mi z głowy.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Pikus91 


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-07-2009, 13:09   

Wiki a co to jest ten sierżant ?? I gdzie jest umieszczony ? (bo nie wiem)
  
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2009, 20:27   

Pikus91 napisał/a:
Wiki a co to jest ten sierżant ?? I gdzie jest umieszczony ? (bo nie wiem)

"sierżant" jest to wspornik cięgieł zmiany biegów, umieszczony bezpośrednio nad przekładnią kierowniczą. Do niego zapięty jest drążek łączący lewarek zmiany biegów i 3 cięgna do skrzyni biegów.
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-10-2009, 23:46   

Witam
Mam ten sam problem, z biegami, od początku źle wchodziły, wyskakiwała 3 a 1 kiepsko wchodziła, po wymianie belki pod silnikiem było już tylko gorzej, wymiana poduszek pomogła na chwile tylko, inny mechanik przedłuzył mi jedno z ciegieł, to przez chwile było dobrze, ale moja zonka siłową zmianą biegów coś napsuła i teraz wypadaja 2 i 4, zawsze w prawych zakrętach, wyskakują rzadziej kiedy trzymam równe obroty silnika, kiedy puszczę gaz bieg wyskauje :( Rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Fiata, ogladałem ciegła w aucie, rysunki i schematy i mam wrażenie ze jedno, to złe długosci ciegien (zostały zamienione miejscami?), a drugie to wyrobione zatrzaski w skrzyni biegów.
Mechanik obiecał poszukac inne ciegła i poszukać przyczyny, mam nadzieję że cos razem wymyslimy :)
PS nie mam zapieczonego ani sierżanta, ani innych elemtów cięgieł sprawdzałem.
PS 2 Mam nieodparte wrażenie ze sam cięzar lewarka wywala biegi, czyzby jednak zatrzaski?
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load