Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
chore sprzeglo
Autor Wiadomość
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 21:34   chore sprzeglo

panowie mam takie pytanie co moze byc powodem slizgania sprzegla czy winna jest tylko konczaca sie tarcza i wystarczy ja wymienic i czy wystarczy wymienic camo tarcze czy trzeba cos jeszcze?
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 21:47   

zależy ile masz na tym sprzęgle nalatane ale z reguły jak się sprzęgło ślizga a masz dobrze wyregulowaną linkę to trzeba wymienić cały zespół sprzęgła tj tarczę, docisk i łożysko oporowe. Robota na tyle przej.... że to się robi za jednym razem.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 22:08   

nie
wiem ile jest na tym sprzegle zrobione ja mam to auto od lutego nie mam pojecia ile poprzedni czy ktos to zmienial kiedys ogolnie przebieg to sto piedziesiat tysiecy z groszami
A jaki moze byc koszt czesci i robocizny?
i czy jest to duzo roboty czy dam rade to sam zmienic czy lepiej dac zarobic mechanikowi
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 23:27   

dodaj jeszcze min. 100tys i będzie prawdziwy przebieg ;)
koszt części ok 230zł (LUK - bardzo dobrej jakości) + robocizna jakieś 300zł albo powalczysz sam :)

http://allegro.pl/item107...ma_1_5_1_6.html

dopisz jaki masz motor w tej Delcie..
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2010, 08:45   

no to tanio nie jest ale jeszcze mozna przezyc
Tylko ze nie dam 300 za wymiane juz wole sam sie pobawic(za taka kase to mozna 15 flaszek kupic hahaha...)
Mosior napisał/a:
dopisz jaki masz motor w tej Delcie..

nie ma sie czym chwalic 1.6 75 kucy...
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2010, 08:56   

to jeżeli choć trochę się znasz na mechanice i lubisz grzebać przy aucie to spokojnie sobie to zrobisz, sprzęgło to nie jest jakaś super trudna robota jak niektórzy piszą ale warto robić we dwóch bo samemu się za dużo "nadźwigasz" :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2010, 10:46   

m.m1981, kolego właśnie jesteśmy po wymianie sprzęgła i uwierz że po tym wszystkim się w to już nie pakuję. Dodam że robiłem to z dwoma kolegami którzy są mechanikami i pod zadaszonym garażem z kanałem. Kanał to podstawa bez niego się nawet za to nie zabieraj. Odkręcenie wszystkich śrubek, spuszczenie oleju a później napełnienie skrzyni nowym, wyciągnięcie starego sprzęgła to jednak pryszcz przy montażu nowego. Musisz wycentrować tarczę sprzęgła niemalże co do mm by trzpień wszedł, uważać by podczas montażu nie ruszyć "wajchą" łożyska bo jak się łożysko zsunie to cała robota od nowa.
Jeżeli znalazłeś mechanika który Ci to zrobi za 300zł to się nawet nie zastanawiaj. U nas najtaniej krzyczą 450-500zł za samą robociznę.
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2010, 23:54   

Mosior napisał/a:
to jeżeli choć trochę się znasz na mechanice i lubisz grzebać przy aucie

troche sie znam no moze nie do konca troche bo powiem jak jest ze od kiedy zaczela sie moja przygoda z motoryzacja to nie bylem jeszcze u mechanika(poza ustawieniem zbieznosci")robilem juz sprzegloi to nie raz ale to bylo w kancie i poldku(tam to sie trzeba bylo nadzwigac skrzyni)z lancia tez sobia poradze
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-07-2010, 00:16   

nic trudnego, w swojej temprze 1,6 kompletne sprzeglo wymienilem w 2,5 h:) powodzenia ;)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2010, 00:20   

tylko mam takie pytanko moze mi ktos napisac jak poloski wyjac
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2010, 14:37   

rozłącz ze zwrotnicami a ze skrzyni nie wyciągaj. Całość tj skrzynię z wolnymi półośkami wyszarpujesz przez lewe nadkole (zrób sobie tam miejsce demontując Mcpersona i zwrotnicę.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-07-2010, 22:12   

dzis załuwazym coc dziwnego jak podciagnolem do gory pedal sprzegla a druga nacisnolem gaz i hanulec to sprzeglo nie slizga (jak puszcze pedal sprzegla nie podnosze do gory to slizga)czy to moze byc oznaka ze to cos z linka jest nie tak a sprzeglo jest ok?
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2010, 09:23   

docisk ma na tyle mocną sprężynę, że pod ciężarem pedału sprzęgła nie ma szans aby się włączało sprzęgło. Gdybyś miał za mocno podciągnięta linkę to sprzęgło się ślizga ale podniesienie pedału do góry nic nie powinno zmienić.

Na wszelki wypadek weź chyba 13 i 17 i poluzuj trochę linkę na skrzyni i zobacz co się będzie działo. 5 minut roboty
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-07-2010, 07:57   

m.m1981 napisał/a:
jak podciagnolem do gory pedal sprzegla a druga nacisnolem gaz i hanulec to sprzeglo nie slizga

Ja też tak miałem. Tarcza jest wykończona i już, musisz wymienić cały komplet. Nie wymienia się samej tarczy bo to mija się z celem. Wszystkie elementy sprzęgła zużywają się mniej więcej równo, Tobie akurat najpierw skończyła się pierwsza tarcza, ale jeśli tylko ją wymienisz to żeby się nie okazało że za pół roku padnie docisk. Przy wymianie nie ma jakiejś ogromnej filozofii tylko taj jak pisali poprzednicy będziesz się denerwował przy składaniu wszystkiego w całość, ale trochę samozaparcia i można góry przenosić ;) Dobry zestaw kluczy i zabieraj się do roboty, jakbyś coś nie wiedział to pisz, wszyscy z chęcią Ci pomogą. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to może Ci zejść nad tym cała dniówka od rana do wieczora, ale satysfakcja że zaoszczędziłeś 300zł jest ogromna :D Tu masz pomocny link:
http://www.tempra.org/upl...gla_Tipo1.4.pdf
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2010, 22:16   

no to juz sprzeglol wymienione(kupilem zestaw LUK)calkiem inne auto.
300zeta w kieszeni
plus satysfakcja ze zrobilem sam :lol: bezcenne
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-08-2010, 23:36   

gratulacje. Jak się jeździ na nowym sprzęgiełku ? :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-08-2010, 23:46   

powiem tylko tyle ZA..... calkiem inne auto sie zrobilo :lol:
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-08-2010, 15:06   

super, od razu lepiej co ? :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load