|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Manual -> Automat .. nigdy tego nie róbcie |
Autor |
Wiadomość |
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-10-2007, 22:55 Manual -> Automat .. nigdy tego nie róbcie
|
|
|
W kilku watkach pisalem o problemach ze skrzynia automatyczna, do dzisiaj chodzi tylko w trybie awaryjnym. Byłem z tym problemem wszędzie gdzie mogli mieć jakiekolwiek pojęcie o ASB. U wszystkich widzialem tylko zdziwienie i bezradnosc - tempra z automatem? Ostatni ktok to ASBPALKA w Sosnowcu - i tutaj sie juz załamałem.
W skrócie wnioski z tej wizyty:
0) gosc to fachura - jeden rzut pod maske i wiedzial co to za skrzynia (AG4), co ja moze gryzc
1) zamiana manuala na automat to całkowita pomyłka
2) wystarczy jeden uszkodzony kabelek, jedna niedokrecona srubka, jedna niepodlaczona/niestykajaca wtyczka by skrzynia jezdzila w trybie awaryjnym /czyt. tylko na 3 biegu/
3) jesli dzieje sie cos wymienionego w pkt.2 to rownie dobrze mozna odpiac cala instalacje ze skrzyni - bedzie jezdzilo tak samo - tylko tryb awaryjny
4) zaden spec od ASB tego nie naprawi - tutaj tylko pole dla dobrego elektronika ktory i tak skasuje wiecej niz auto jest warte
5) skrzynia w trybie awaryjnym powinna jezdzic mas 20 km... ja zorientowalem sie po 1,5kkm ze cos jest nie tak - dziwne ze jeszcze super jezdzi
6) jedyna mozliwosc to na wlasna reke rozebrac cala wiazke i skrawdzac kabel po kabelku, kupic interfejs VAG i samemu testowac czy w ogole komputer odpowiada, bo poki co to nie ma z niego zadnego sygnalu i nie wiadomo co jest tego powodem (patrz pkt.2)
W zwiazku z powyzszym - NIGDY NIE ZMIENIAJCIE MANUALA NA AUTOMAT - stracicie auto, w cholere pieniedzy i nerwów.
Ide sie upic z rozpaczy bo nie wiem jak dlugo jeszcze bedzie mi dane jezdzic moja temprą. Człowiek uczy sie na błędach, ale takiego błędu jeszcze k.... nie udalo mi sie zrobic nigdy. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 06:52
|
|
|
A próbowałeś gdzieś szukać informacji o tej skrzyni na jakimś forum VW?
Może chłopaki z tamych for będą mieli schematy elektryczne takiej skrzyni.
Trzeba by usiąść przy aucie i tak jak mówisz sprawdzić każdy kabelek. Możliwe, że coś jest źle podłączone lub coś nie styka. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 07:29
|
|
|
Nerwy minely - zrodzil sie nowy plan.
1) Rozpiac instalacje od skrzyni i sprawdzic czy rzeczywiscie bedzie jezdzil jak do tej pory
2) Jesli tak, to demontaz calej wiazki i komputera od ASB, na spokojnie w domu znalesc jak najwiecej informacji o tym komputerze
3) kontrola kazdego kabelka, czyszczenie wszystkich zlaczy
Moze to potrwa miesiac, ale innego wyjscia nie mam. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-10-2007, 19:50
|
|
|
Nie możesz wrócić do manulana?
Nie będzie prościej i taniej?? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 21:49
|
|
|
Zastanawialem sie nad tym, robocizna za przerobke na automat kosztowala mnie ok 2tys (w tym wymiana silnika, hamulcow, nowego rozrzadu - wszystkie części 1,5razy tyle). Powrot do manuala sadze bedzie kosztowal polowe tego. Nie wiem czy po poprzednich problemach ten sam serwis podejmnie sie odwrotnej zamiany, a innych chętnych naprawde bedzie cieżko znaleść. Poza tym tyle juz władowałem kasy w ten samochód ze miałbym za to 3 tempry na full wypasie. Nie wiem co zrobie.. w sobote demontuje instalacje skrzyni i bede ją pomału sprawdzał w domu.
Gdyby nie koledzy z tego forum, w życiu bym się nie zorientował że coś jest nie tak, autko tak pieknie jezdzi i ta wygoda z automatem. Ale musze w koncu cos zadecydowac, bo szybko moge to stracic. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2007, 08:44
|
|
|
Dobry plan masz, wyjmij wszystkie wiązki które doszły po założeniu automata skontroluj wszystko na początek i pzeczyść. A skrzynke bezp. też masz z automata? bo tam jest jeszcze kilka układów, których brak może powodować w/w skutki. Np. samochód mozna włączyć tylko w pozycji P a w innej nie powinien wgl rozrusznik zadziałać, Ale sama skrzynka nie starczy bo trzeba to popodłączać. A masz gdzieś jakieś wolne kostki? to byłby znak ze czegoś brakuje...
Przydałbysię schemat istalacji od automata, ale skąd takowy wziąc...
Mimo wszystko powodzenia |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-10-2007, 19:14
|
|
|
Znalazłem taką stronkę (po angielsku niestety), na której jest wytłumaczone jak automatyczna skrzynia działa, poza tym są rysunki i takie różne pierdółki... operuj górnym menu, na którym jest 11 tematów (no właściwie to 10).
Mam nadzieję, że to pomoże
Powodzenia !
klik
** Dodano: 05-10-2007, 20:18 **
o a tutaj są podstawowe problemy i ich rozwiązanie
** Dodano: 05-10-2007, 20:21 **
a tutaj poklikaj sobie na odnośnikach do różnych schematów |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2007, 20:54
|
|
|
Dziekuje, wszystkie materiały przestudiuje. Dzisiaj siedzialem 5 godzin w garazu, ale w koncu wyciagnąłem całą elektryke ze skrzyni. Najpierw odlaczylem akumulator, odlaczylem wszystkie wtyczki od strony komputera, podlaczylem akumulator i odpalilem autko - wszystko chodzilo jak wczesniej. No wiec rozkrecilem pol samochodu i wyciagnalem cala wiazke od skrzyni az do komputera ktory byl pod tylnia kanapą. Najgorzej było przeciągnąć wiazke z kabiny silnika do kabiny pasażerskiej. Kolejny krok to rozrysowac cala wiazke, ponumerowac kable, ponumerowac piny wtyczek i ustalic ktora wtyczka i ktore piny sa do czego oraz sprawdzić ciągłość wszystkich kabli. Do tego potrzebuje schemat TCU skrzyni.
Wszystko co pisze na komputerze skrzyni to: Made in Germany - DIGIMAT - 12V - Getriebe-Streuergerat - 5DG 00 - 6 963-31 - numer seryjny chyba 096 927 731 - znaczek producenta KELLA lub HELLA, oraz logo VW i AUDI.
Zadnych wiecej opisow nie ma.
Wszystko mam juz w domu wiec teraz na spokojnie internet, miernik i kupa roboty. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-10-2007, 21:06
|
|
|
A w programie od VW - zapomniałem nazwy - ELSA, nie ma przypadkiem schematów?
Na emule widziałem dużo tego. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2007, 21:11
|
|
|
Dzis gogluje ile wlezie. Pocieszajace ze tych komputerow jest od groma na aukcjach, wiec dosc popularne sa to i schematy zdobede. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-10-2007, 21:16
|
|
|
Poszukaj programu ETKA. Mam go gdzieś nawet na płycie. Pamiętam odpaliłem go kiedyś i dużo tam było schematów. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-10-2007, 21:20
|
|
|
Sie sciaga juz |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|