Obroty - skrzynia automatyczna |
Autor |
Wiadomość |
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-07-2007, 22:07 Obroty - skrzynia automatyczna
|
|
|
Witam. Czy ktos z forumowiczow dysponuje jakimikolwiek materialami dotyczacymi automatycznej skrzyni do tempry (budowa, regulacja, podlaczenia elektryczne).
Juz troche pojezdzilem automatem i dziwi mnie poziom obrotow w stosunku do predkosci.
Luz - ok 1000 obr/min (stabilnie)
Przy lekkiej nodze:
50km/h - ok 2000 obr/min
80km/h - ok 3000 obr/min
100km/h - ok 4000 obr/min
130km/h - ok 5000 obr/min !
Wiecej nim poki co nie jechalem. Mam deskę DGT. Od bodajże 5,5tys obr na wskazniku zaczyna sie czerwona kreska - ona oznacza zbyt wysokie obroty czy jak to nalezy interpretowac?
Jesli bede chciał jechać szybciej to obroty beda juz na kolorowym polu. Do ilu obrotow mozna bezpiecznie jechac na tych silnikach? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-07-2007, 23:16
|
|
|
Za duże w stosunku do obrotów, a olej kiedy był ostatnio wymieniany w skrzyni? |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 08:00
|
|
|
wszystkie mozliwe oleje i plyny wymieniane miesiac temu |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 08:55
|
|
|
A Kiedy i przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg?
Czy samochód jest żwawy mniej więcej tak jak na ręcznej skrzyni?
Troche mi to wygląda, jakby skrzynia pracowała w trybie awaryjnym cały czas na 3 biegu... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 12:12
|
|
|
hmm, auto jezdzi jak oszalale, bardzo zwawe. gdy mialem manuala to raczej mialem lekka noge, teraz nie mam zbytnio wplywu na obroty - zalezą od nacisniecia pedalu gazu. co wiecej, przy takich obrotach przy przyspieszaniu od 90 wzwyz wciska w fotel. wiesz cos wiecej na temat tego trybu awaryjnego skrzyni biegow?
co do zmiany biegow - nie wiem - nie wyczuwalne to jest - jesli ktos nie wierzy to zapraszam na testy. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 13:43
|
|
|
Przy tej skrzyni musi być wyczuwalna zmiana biegu jeśli nie słychać to zawsze po zmianie obroty trochę spadną, a jak mówisz że powyżej 90 "wciska w fotel' to akurat by pasowało jak by 3 bieg załapał max moment obr.
a co do trybu awaryjnego, to skrzynia pracuje na nim jeśli jest uszkodzona, są błędy na kompie, lub jest źle podłączona, na innym temacie, pytałem ciebie czy masz przycisk sport, jeśli nie masz tego podłączonego, to może i czegoś innego zapomniano... Nie znam specyfiki i bolączek tej skrzyni to nie jestem w stanie ci pomóc ale po objawach ja obstawiam na tryb aw.
Aha! A spróbuj podczas jazdy sam zmieniać biegi wajcha 1-> 2 -> 3 wtedy na pewno będzie wyczuwalne szarpnięcie i zawachanie, no chyba ze skrzynia się zbuntuje i nie wyjdzie z tej 3--jki...
a kupiłeś ją od pewniaka? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 18:12
|
|
|
W życiu nie ma pewniaków. Gość był wiarygodny - przy sprzedaży oferował montaż oraz sprawdzenie i wyregulowanie wszystkiego, oraz dał gwarancję - tyle ze po drugiej stronie polski więc robiłem to w pobliskim warsztacie.
Jeśli chodzi o zmiane biegów - niesłyszalne ani nie widzialne jeśli chodzi o spadek obrotów. Nie ma najmniejszych szarpnięć. Obroty nie spadają przy przyspieszaniu - tylko i wylacznie rosną. Skrzynia raczej nie jest uszkodzona.
Wybierak jest tak skonstruowany że startować można z pozycji "1" - wtedy przy ok 40/50km/h rozsprzęgla (używane przy stromych podjazdach/holowaniu), lub startować można z pozycji 2 lub 3 lub D. Jednak nie ma różnicy w działaniu na pozycjach 2/3/D. Jakkolwiek bym nie startował lub przełączał te pozycje. nie widzę różnicy w działaniu.
Ten tryb awaryjny jest do sprawdzenia chyba tylko na komputerze w serwisie prawda?
Przycisku sport nie mam |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-07-2007, 23:10
|
|
|
A selecta to nie jest przypadkiem skrzynia bezstopniowa??? To by wyjaśniło temat braku szarpnięć. pogrzebałem w sieci i montowali to nawet w uniaczu.
Dokładnie- selecta to bezstopniówka. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-07-2007, 06:57
|
|
|
No selekta własnie był bezstopniowa, a kolega z tego co było wpomniane w jakimś topicu wczesniej to ma normalny automat. Chyba że sam nie wie co ma ..... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-07-2007, 07:14
|
|
|
W obecnej sytuacji naprawde nie wiem co mam. Co innego mówią opisy przy wybieraku, a co innego praktyczna jazda. Do 130 km/h ciągnie jakby biegów nie mial. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-07-2007, 08:44
|
|
|
Skrzynia Selecta jest bezstopniowa, ale nie występowała przy takiej pojemności, tylko w Tipo przy 1.6 a w Punto i Uno przy chyba 1.1.
Ta skrzynia musi mieć na obudowie logo VW bo z ich stajni pochodzi a Selecta była tylko i wyłącznie wynalazkiem Fiata.
Jeśli nie ma różnicy między położeniami 2/3/D, to kolejny sygnał że nie trybi...
Byś musiał podjechać do jakiegoś speca od automatów (bo strach jechać do ASO) wystarczy ze warsztat będzie wyspecjalizowany w skrzyniach VW (to przecież są skrzynie z Passata) i niech to pooglądają niech sie ktoś tym przejedzie i zobaczysz co jest grane... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-07-2007, 19:17
|
|
|
Dokładnie, na obudowie jest logo VW. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-07-2007, 19:18
|
|
|
Czyli masz normalny automat, stąd chyba wynika ze cos nie tak jest z pracą tej skrzyni. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2007, 08:38
|
|
|
Macie rację. To normalny automat. Poszperałem troche i już jestem pewny że skrzynia chodzi w trybie awaryjnym co właśnie objawia się jazdą na 3 biegu oraz niewyczuwaniem zmian biegów. No i znalazł się niepodłączony dotychczas przycisk sport już do mnie jedzie (wydłuża biegi). Wiem też gdzie się już udać by wyłączyć tryb awaryjny (Intermot - jak im się nie uda to nic nie skasują, nastepny ewentualny krok to spece od ASB w Sosnowcu). Mikus dostajesz ode mnie punkt za pomoc. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-08-2007, 20:29
|
|
|
I jak tam skrzynka się sprawuje? problemy już rozwiązane? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2007, 21:09
|
|
|
Problemy jeszcze nie rozwiazane. Przy wymianie chlodnicy na nowa poprosilem by podpieli kompa i sprawdzili skrzynie - okazalo sie ze euroscanem sie nie da. trzeba na VAG-a.
Po drugie - dzisiaj przez pare godzin probowalem zamontowac (podmienic) modul z przyciskiem SPORT. No i problem.
Chodzi o modul na ktorym standardowo sa przyciski dziennego licznika/przelacznika, oswietlenia deski. Rozkrecilem dosłownie cala deske , rozbebeszylem wszystko. Wyciagam ten stary modul, ma 2 wiazki kabli - jedna leci do deski rozdzielczej (ok, ten nowy ze "sportem" tez tak ma) ale druga wiazka laczy sie z inna, i cala gruba "wiącha" leci nie wiadomo gdzie. W tym nowym module ta druga wiazka jest zakonczona wtyczka (!) ktorej nie ma gdzie podlaczyc cholera. Poskrecalem wszystko po staremu i aktualnie szukam jakis informacji/schematow.
** Dodano: 18-08-2007, 22:23 **
No i nastepny problem. Nigdzie nie chca mi podlaczyc tej skrzyni pod komputer. Szukanie zaczalem od firmy zajmujacej sie ASB (automatyczna skrzynia biegow). Powiedzieli ze to moze wylaczyc kazdy serwis fiata. No to pojechalem kolejno do:
1) Ricambi Bytom - VAG zepsuty
2) Intermot Bytom - nie maja osprzetu do tak starych (!) samochodów, potwierdzaja ze euroscanem nic sie tutaj nie zdziala
3) ASO FIAT - Mototechnika Bytom - diagnosta bedzie w nastepnym tygodniu - nie obiecuja ze sie im uda podlaczyc - polecaja mekkę starych samochodow w Chorzowie
4) Motoryzacja Chorzów - (owa mekka) - nie maja osprzetu, pierwszy raz widzą temprę z automatem - wysylają do Bielska
Jednym słowem - obsługa skrzyn automatycznych tylko w wyspecjalizowanych serwisach ASB - zwykle serwisy boją sie tematu.
Z uwagi na sezon urlopowy moge odwiedzic firme od ASB - Palka ASB w Sosnowcu - dopiero po 20 sierpnia. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
|