Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty - skrzynia automatyczna
Autor Wiadomość
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-07-2007, 22:07   Obroty - skrzynia automatyczna

Witam. Czy ktos z forumowiczow dysponuje jakimikolwiek materialami dotyczacymi automatycznej skrzyni do tempry (budowa, regulacja, podlaczenia elektryczne).
Juz troche pojezdzilem automatem i dziwi mnie poziom obrotow w stosunku do predkosci.
Luz - ok 1000 obr/min (stabilnie)
Przy lekkiej nodze:
50km/h - ok 2000 obr/min
80km/h - ok 3000 obr/min
100km/h - ok 4000 obr/min
130km/h - ok 5000 obr/min !

Wiecej nim poki co nie jechalem. Mam deskę DGT. Od bodajże 5,5tys obr na wskazniku zaczyna sie czerwona kreska - ona oznacza zbyt wysokie obroty czy jak to nalezy interpretowac?
Jesli bede chciał jechać szybciej to obroty beda juz na kolorowym polu. Do ilu obrotow mozna bezpiecznie jechac na tych silnikach?
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-07-2007, 23:16   

Za duże w stosunku do obrotów, a olej kiedy był ostatnio wymieniany w skrzyni?
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2007, 08:00   

wszystkie mozliwe oleje i plyny wymieniane miesiac temu
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-07-2007, 08:55   

A Kiedy i przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg?
Czy samochód jest żwawy mniej więcej tak jak na ręcznej skrzyni?
Troche mi to wygląda, jakby skrzynia pracowała w trybie awaryjnym cały czas na 3 biegu...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2007, 12:12   

hmm, auto jezdzi jak oszalale, bardzo zwawe. gdy mialem manuala to raczej mialem lekka noge, teraz nie mam zbytnio wplywu na obroty - zalezą od nacisniecia pedalu gazu. co wiecej, przy takich obrotach przy przyspieszaniu od 90 wzwyz wciska w fotel. wiesz cos wiecej na temat tego trybu awaryjnego skrzyni biegow?
co do zmiany biegow - nie wiem - nie wyczuwalne to jest - jesli ktos nie wierzy to zapraszam na testy.
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-07-2007, 13:43   

Przy tej skrzyni musi być wyczuwalna zmiana biegu jeśli nie słychać to zawsze po zmianie obroty trochę spadną, a jak mówisz że powyżej 90 "wciska w fotel' to akurat by pasowało jak by 3 bieg załapał max moment obr.
a co do trybu awaryjnego, to skrzynia pracuje na nim jeśli jest uszkodzona, są błędy na kompie, lub jest źle podłączona, na innym temacie, pytałem ciebie czy masz przycisk sport, jeśli nie masz tego podłączonego, to może i czegoś innego zapomniano... Nie znam specyfiki i bolączek tej skrzyni to nie jestem w stanie ci pomóc ale po objawach ja obstawiam na tryb aw.

Aha! A spróbuj podczas jazdy sam zmieniać biegi wajcha 1-> 2 -> 3 wtedy na pewno będzie wyczuwalne szarpnięcie i zawachanie, no chyba ze skrzynia się zbuntuje i nie wyjdzie z tej 3--jki...
a kupiłeś ją od pewniaka?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2007, 18:12   

W życiu nie ma pewniaków. Gość był wiarygodny - przy sprzedaży oferował montaż oraz sprawdzenie i wyregulowanie wszystkiego, oraz dał gwarancję - tyle ze po drugiej stronie polski więc robiłem to w pobliskim warsztacie.
Jeśli chodzi o zmiane biegów - niesłyszalne ani nie widzialne jeśli chodzi o spadek obrotów. Nie ma najmniejszych szarpnięć. Obroty nie spadają przy przyspieszaniu - tylko i wylacznie rosną. Skrzynia raczej nie jest uszkodzona.
Wybierak jest tak skonstruowany że startować można z pozycji "1" - wtedy przy ok 40/50km/h rozsprzęgla (używane przy stromych podjazdach/holowaniu), lub startować można z pozycji 2 lub 3 lub D. Jednak nie ma różnicy w działaniu na pozycjach 2/3/D. Jakkolwiek bym nie startował lub przełączał te pozycje. nie widzę różnicy w działaniu.
Ten tryb awaryjny jest do sprawdzenia chyba tylko na komputerze w serwisie prawda?
Przycisku sport nie mam
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2007, 23:10   

A selecta to nie jest przypadkiem skrzynia bezstopniowa??? To by wyjaśniło temat braku szarpnięć. :? pogrzebałem w sieci i montowali to nawet w uniaczu.

Dokładnie- selecta to bezstopniówka.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-07-2007, 06:57   

No selekta własnie był bezstopniowa, a kolega z tego co było wpomniane w jakimś topicu wczesniej to ma normalny automat. Chyba że sam nie wie co ma .....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-07-2007, 07:14   

W obecnej sytuacji naprawde nie wiem co mam. Co innego mówią opisy przy wybieraku, a co innego praktyczna jazda. Do 130 km/h ciągnie jakby biegów nie mial.
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-07-2007, 08:44   

Skrzynia Selecta jest bezstopniowa, ale nie występowała przy takiej pojemności, tylko w Tipo przy 1.6 a w Punto i Uno przy chyba 1.1.
Ta skrzynia musi mieć na obudowie logo VW bo z ich stajni pochodzi a Selecta była tylko i wyłącznie wynalazkiem Fiata.
Jeśli nie ma różnicy między położeniami 2/3/D, to kolejny sygnał że nie trybi...
Byś musiał podjechać do jakiegoś speca od automatów (bo strach jechać do ASO) wystarczy ze warsztat będzie wyspecjalizowany w skrzyniach VW (to przecież są skrzynie z Passata) i niech to pooglądają niech sie ktoś tym przejedzie i zobaczysz co jest grane...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-07-2007, 19:17   

Dokładnie, na obudowie jest logo VW.
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-07-2007, 19:18   

Czyli masz normalny automat, stąd chyba wynika ze cos nie tak jest z pracą tej skrzyni.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-07-2007, 08:38   

Macie rację. To normalny automat. Poszperałem troche i już jestem pewny że skrzynia chodzi w trybie awaryjnym co właśnie objawia się jazdą na 3 biegu oraz niewyczuwaniem zmian biegów. No i znalazł się niepodłączony dotychczas przycisk sport :) już do mnie jedzie (wydłuża biegi). Wiem też gdzie się już udać by wyłączyć tryb awaryjny (Intermot - jak im się nie uda to nic nie skasują, nastepny ewentualny krok to spece od ASB w Sosnowcu). Mikus dostajesz ode mnie punkt za pomoc.
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
  
     assistance
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-08-2007, 20:29   

I jak tam skrzynka się sprawuje? problemy już rozwiązane?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
krzys_mh 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 107
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2007, 21:09   

Problemy jeszcze nie rozwiazane. Przy wymianie chlodnicy na nowa poprosilem by podpieli kompa i sprawdzili skrzynie - okazalo sie ze euroscanem sie nie da. trzeba na VAG-a.
Po drugie - dzisiaj przez pare godzin probowalem zamontowac (podmienic) modul z przyciskiem SPORT. No i problem.
Chodzi o modul na ktorym standardowo sa przyciski dziennego licznika/przelacznika, oswietlenia deski. Rozkrecilem dosłownie cala deske , rozbebeszylem wszystko. Wyciagam ten stary modul, ma 2 wiazki kabli - jedna leci do deski rozdzielczej (ok, ten nowy ze "sportem" tez tak ma) ale druga wiazka laczy sie z inna, i cala gruba "wiącha" leci nie wiadomo gdzie. W tym nowym module ta druga wiazka jest zakonczona wtyczka (!) ktorej nie ma gdzie podlaczyc cholera. Poskrecalem wszystko po staremu i aktualnie szukam jakis informacji/schematow.

** Dodano: 18-08-2007, 22:23 **
No i nastepny problem. Nigdzie nie chca mi podlaczyc tej skrzyni pod komputer. Szukanie zaczalem od firmy zajmujacej sie ASB (automatyczna skrzynia biegow). Powiedzieli ze to moze wylaczyc kazdy serwis fiata. No to pojechalem kolejno do:
1) Ricambi Bytom - VAG zepsuty
2) Intermot Bytom - nie maja osprzetu do tak starych (!) samochodów, potwierdzaja ze euroscanem nic sie tutaj nie zdziala
3) ASO FIAT - Mototechnika Bytom - diagnosta bedzie w nastepnym tygodniu - nie obiecuja ze sie im uda podlaczyc - polecaja mekkę starych samochodow w Chorzowie
4) Motoryzacja Chorzów - (owa mekka) - nie maja osprzetu, pierwszy raz widzą temprę z automatem - wysylają do Bielska

Jednym słowem - obsługa skrzyn automatycznych tylko w wyspecjalizowanych serwisach ASB - zwykle serwisy boją sie tematu.
Z uwagi na sezon urlopowy moge odwiedzic firme od ASB - Palka ASB w Sosnowcu - dopiero po 20 sierpnia.
_________________
Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load