Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej przekładniowy
Autor Wiadomość
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-03-2007, 11:24   Olej przekładniowy

Witam. Czy ktoś może zdradzić mi sekret jak przez ten mały otworek z przodu skrzyni biegów mam wlać olej??? Nie mam koncepcji jak tego dokonać. Może lejek i wężyk? nie jestem jednak pewien czy olej przeleci mi przez ten wężyk (z uwagi na lepkość i gęstość).
Dziękuję za wszelkie sugestie.
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 11:30   

zawsze wężyk i lejek, ale olej nie lej gwałtownie, bo się przypcha, niech leci powoli ale miarowo, w góra 10 minut całą skrzynię od zera zapełnisz;

ewentualnie - cienki , średnicy 1,5cm peszel zamiast wężyka i prosto do niego lej a koniec włóż do skrzyni; lej powoli, by peszlem powietrze troszkę mogło wracać do góry, wtedy też pójdzie szybko;

inna opcja - jak masz ręczną pompkę do oleju i wężyk - pompujesz;

jeszcze inna, błyskawiczna - jak masz _bardzo_ dużą strzykawę, ogromiastą, pobierasz olej i nią wstrzykujesz, wtedy stawia on opór ale i tak najszybciej leci, 2 minuty i gotowe, kilka dawek ;D
możesz stać nieco pod górę to ci może będzie łatwiej? warto Ci wężyk np drucikiem gdzieś przyłapać w okolicach otworu jak będziesz lał, do czegoś, jakąś opaską albo dwoma, by się pod ciężarem oleju w nim płynącego nie wyślizgnął ze skrzyni;

do wyboru; pzdr
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-03-2007, 15:25   

Ja mam taką tubę, do niej wlewam olej, zakręcam, na końcu mam rurkę z wężykiem i leję.

Taka jak by gigantyczna strzykawka.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-03-2007, 07:58   

....a gdzie w ogóle jest ten tworek w skrzyni? bo mnie pewnie tez czeka zmiana oleju...
_________________
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-03-2007, 08:32   

mrk69 napisał/a:
....a gdzie w ogóle jest ten tworek w skrzyni? bo mnie pewnie tez czeka zmiana oleju...

Z przodu skrzyni , obok wkręconego czujnika świateł cofania .
     assistance
 
kristoff8 



Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 30
Skąd: Kraków-skawinA
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2007, 05:54   

ja mam takie pytanie, czy wlewał ktos z was olej syntetyczny do skrzyni? bo ostatnio mechanik mi taki zafundował - shell sf5288 75W-80, i czy to bedzie na tym chodzic?
_________________
FiattipO 1,6 DOHC
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2007, 07:53   

kristoff8 napisał/a:
ja mam takie pytanie, czy wlewał ktos z was olej syntetyczny do skrzyni? bo ostatnio mechanik mi taki zafundował - shell sf5288 75W-80, i czy to bedzie na tym chodzic?

Skrzynia powinna chodzić bo olej spełnia norme GL4, ale albo mechanik celowo wprowadził Cię w błąd albo sam nie wie co proponuje.
Olej ten jest mineralny i przeznaczony specjalnie do samochodów koncernu PSA
Info ze strony Shell'a: "Specjalny olej do ręcznych skrzyń biegów BE1 i układów przeniesienia napędu samochodów Peugeot i Citroën, ułatwiający przełączanie biegów w niskich temperaturach."
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
kristoff8 



Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 30
Skąd: Kraków-skawinA
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2007, 14:56   

pytam wlasnie bo gdzies w necie znalazlem ze jestt to olej syntetyczny, potem gzies indziej ze polsyntetyczny, a sądzac po cenie (63,- za 2l u mnie w okolicy) to na mineralny mi nie wygladał jezeli jedynie kierować sie ceną, faktycznie na stronie shella jest podane ze to mineralny, takze juz troche zgłupiałem i niewiem, narazie dwa dni na nim jezdze i nic sie nie dzieje:)
_________________
FiattipO 1,6 DOHC
     assistance   Moneta
 
Triton_GDY 
witamy nowego


Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-05-2007, 07:42   

Do uzytkownika Kristoff8, najlepiej nadaje sie olej 80 W, bardzo wazna jest lepkosc danego oleju, mialem przeboje po zakupieniu moje Tipo, gdyz po zakupie bylo wszystko OK, natomiast po wymianie okazalo sie ze w zimniejsze dni musze przejechac samochodem jakies 5-7 kilometrow aby 2-ka i 3-ka jakos po ludzku zaczely "wchodzic". Wtedy mialem olej 80 W90 i byl to blad...dokladne porownanie umiescilem na poscie

http://forum.tempra.org/t...egow-vt6621.htm
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load