|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Opór na lewarku... |
Autor |
Wiadomość |
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-03-2008, 15:14 Opór na lewarku...
|
|
|
Zaczęło się u mnie od jakiegoś czasu pojawiać coś dziwnego - przy zmianach biegów pojawia się duży opór. Ale nie chodzi o wbijanie biegów (tj ruch lewarka w góre i w dół) tylko wyginanie lewarka na boki. Zaczęło sie od tego że przestał oddawać do środkowego położenia a teraz już dość ciężko go poruszać. Olej w skrzyni był wymieniony ok 2 tys km temu. Jest szansa coś gdzieś tam przesmarować albo zrobić coś innego co by nie równało się z wymianą cięgien aby wszystko wróciło do normy? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 15:40
|
|
|
Witam.., Powinieneś przesmarować tzw. dzwignie włączania biegów. Wychodzi ona z obudowy szkrzyni biegów i przykryta jest "szklanką" gumową, oraz wszystkie mechanizmy zmiany biegów jakie widzisz pod maską powinno pomóc, choć sam tego nie praktykowałem.... Pozdro!!!;) |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-03-2008, 00:26
|
|
|
WD40 na początek jeśli nie jakieś smary i wodziki pod maską oraz pod autem przesmaruj wodziki na łączeniach, aż do drążka; może po prostu syf naleciał a jak przeczyścisz i przesmarujesz to będzie cacy...
chyba, że Ci się coś wytarło bardzo mocno już, jak np to plastikowe 'jakłko'/kulka w której drążek chodzi, ale najprawdopodobniej to kwestia konserwacji wodzików... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-03-2008, 19:28
|
|
|
dopiero wróciłem z weekendu. Szczerze mówiąc wyjazd był nie miły bo po 20 km mi ta gałeczka wypadła i zostało na położeniu 1,2. Tylko przypadek sprawił że na poboczu znalazłem kawałek drutu puki co narazie sie trzyma ale muszę coś z tym zrobić |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 12:38
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | Witam.., Powinieneś przesmarować tzw. dzwignie włączania biegów. Wychodzi ona z obudowy szkrzyni biegów i przykryta jest "szklanką" gumową, oraz wszystkie mechanizmy zmiany biegów jakie widzisz pod maską powinno pomóc, choć sam tego nie praktykowałem.... Pozdro!!!;) |
Ja tak zrobiłem ,i biegi leciuteńko wchodzą |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2008, 22:53
|
|
|
Tak zrobię. Dzięki |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-08-2009, 23:32
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | Witam.., Powinieneś przesmarować tzw. dzwignie włączania biegów. Wychodzi ona z obudowy szkrzyni biegów i przykryta jest "szklanką" gumową, oraz wszystkie mechanizmy zmiany biegów jakie widzisz pod maską powinno pomóc, choć sam tego nie praktykowałem.... Pozdro!!!;) |
Pomaga ja juz nie miałem siły 5 zapodać a wsteczny lewą ręką
a nasmarować lub zalać WD40 tuleje przy króćcu który wychodzi ze skrzyni |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|