|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z 2. biegiem |
Autor |
Wiadomość |
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 18:01 Problem z 2. biegiem
|
|
|
Witam.
Mam problem ze skrzynią, a ściślej mówiąc z 2. biegiem.
Otóż czasem - czyli raz się zdarzy, raz nie - jak włączam 2. bieg, to słychać zgrzyty. Bieg się nie wbija, dopiero za drugim albo (rzadko) za trzecim razem da się wbić bieg.
Najczęściej się to zdarza, jak jest zimny silnik i jest to tylko na 2. biegu. Pozostałe wchodzą dobrze.
Czy to może być synchronizator?
Jak myślicie, czy mieliście podobny problem?
Staram się powoli zmieniać "dwójkę" - tak partiami - sprzęgło, luz, bieg, gaz/sprzęgło.
Ale to nie normalne, żeby była taka sytuacja i coś trzeba z tym zrobić, bo rozwalę sobie skrzynię!
Szukałem wśród innych podobnych tematów - można dedukować, że to mogą być cięgna, synchro.
Dlatego szukam pomocy. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 18:05
|
|
|
na moje oko synchronizator, możesz doraźnie zmieniać biegi na zasadzie bieg - sprzegło wlacz - luz - sprzegło sprzeglo pusc - sprzeglo włącz - bieg - jak w starze |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-03-2008, 18:13
|
|
|
a szukałeś? Podobnych tematów było wiele i tak naprawdę ze zgrzytającą dwójką uporał sie chyba tylko Unknown
prawda jest taka że synchronizator sie sypie i trzeba robić skrzynię
standardowy problem skrzyni w Tipo/Tempra. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-03-2008, 18:50
|
|
|
Na początek mozesz sprawdzic olej czy wogóle go tam masz u mnie wymiana a raczej dolewka bo go tam prawie nie było pomogło, a miałem podobny problem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:18
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
akj3, dzięki, że wspomniałeś o unknown, właśnie jestem po lekturze tego tematu. Mój błąd, że go nie zauważyłem. Teraz mi pozostaje sprawdzenie tych rzeczy.
Może naprawa (odpukać, ewentualna) nie będzie za droga. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:25
|
|
|
spoko oby to było tylko delikatne zużycie tak jak w moim poprzednim Tipo i pomoże wymiana oleju w skrzyni na lepszy
pozdro |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 19:48
|
|
|
Ale już teraz zastanawiam się, czy by nie wymienić synchro. :/
Czy synchronizatory w skrzyni są wszystkie takie same? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 22:35
|
|
|
tak, uporałem się ze zgrzytającą dwójką... za 600zeta, tylko dlatego za tyle, że koło zębate 2 biegu używane poszło;
oleju w sumie było w skrzyni raczej zawsze , mimo, że lubi po latach uciekać np przy pólosiach, ale i tak 2ka padła;
nie żeby skrzynia była żyłowana jakoś, choć momentami była dynamiczna jazda, ale zawsze z jakąś delikatnością (szkoda mi było), więc niestety to typowa usterka prędzej czy później;
z początku samego można picować wszelkie okolice, wodziki by były idealne, smarować, poduszeczki wymieniać etc (i tak to miałem zrobić) ale to tylko na chwilę zminimalizuje efekt; zgrzytać będzie; moim błędem było, że to olałem (no, finansów nie było) w sensie - za miesiąc się zrobi; półtora miesiąca, dwa minęły, zgrzytało na początku tylko raz na 2 dni może, potem już codziennie, potem kilka razy dziennie; przy naprawie - synchronizator 2 biegu padł - to typowa przyczyna; ale że zwlekałem - zajechało się koło zębate 2 biegu (do wymiany poszło) a przy okazji chyba widełki i nie wiem co jeszcze; no, uszczelnili półośkę wtedy jedną by nie sączy się olej ze skrzyni (dolewałem co np 6 miechów, ale to bez sensu tak było);
ogólnie jak zaczyna zgrzytać min. raz dziennie - lepiej to zrobić = mniejsze koszty; nic nie wypicujesz, może na moment, ale ryzykujesz rozjechanie reszty skrzyni; brutalna prawda;
** Dodano: 25-03-2008, 22:41 **
a! wymiany oleju to też picowanie na zajechane synchro, jeśli to synchro jest powodem i zgrzyta coraz częściej; super mega hiper olej da efekt też na tydzień, dwa; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2008, 22:43
|
|
|
podepnę się pod temacik
u mnie jest tak ze jak dynamicznie przyspieszam i wrzucam 3 to zgrzyta a jak spokojnie i powoli to jest wszystko ok i jak z 4 na 3 redukuje to też lubi o sobie przypomnieć
czy to może być to samo? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 22:53
|
|
|
może być to samo ale w twoim przypadku pozostaje jeszcze nadzieja, że masz poduszki silnika i skrzyni dead,
więc islnik sobie nieco lata ze skrzynką przy dynamiczniejszej jeździ i akurat na 3ce Ci nie wchodzi dokładnie;
ale jeśli jesteś pewien poduszek i wodzików, to może niestety być synchro; choć ciekawe, zazw. pierwsza leci 2ka w T/T o ile słyszałem/widziałem; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 17:45
|
|
|
unknown napisał/a: | nie żeby skrzynia była żyłowana jakoś |
unknown, jak czytałem Twoje posty odnośnie 2. biegu, to bardzo często powtarzałeś, że skrzynia nie była żyłowana, jakbyś chciał to BARDZO podkreślić.
No, chciałbym to zrobić w miarę szybko (czyli, jak będzie wypłata, która nie zostanie przeznaczona na inne sprawy), bo to nie jest jazda. Ciągle trzeba uważać, delikatnie i powoli wrzucać 2. To mordęga. Zwłaszcza, jak obok siedzie ojciec i słucha te zgrzyty. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 18:38
|
|
|
Hehe hacząca 2-ka to rzeczywiście problem naszych fiacików. Moje Tipo ma to samo. Problem z drugim biegiem pojawił się dokładnie (czyt. zaczął być zauważalny) przy przebieg ok. 155 000 km( narazie jednak nie zgrzyta tylko wchodzi "na dwa razy"). Nic nie jest w stanie na to pomóc , tylko i wyłącznie wymiana synchro. Jest to normalne zużycie, 2 bieg jest najczęsciej używany więc synchro pada jako pierwsze. Aby w miare unikać haczenia 2 biegu mi pomaga przełączenie z jedynki na dwójke w niskim zakresie obrotów tzn. (1 bieg do 2 500 obr/min i włączać dwójke, tak jest najlepiej, bo między gaz jest strasznie upierdliwy)
ALE...nie powinno to jednoznacznie przesądzać sprawy w sensie ze skrzynie są lipne...
Problem drugiego biegu nie dotyczy tylko Fiata TT, powiem więcej nie dotyczy tylko fiatów, z takimi samymi problemami borykają sie chłopaki z nissana, renault, VW, nawet hondzinka Civic sąsiadów ma podobny problem + zgrzytający wsteczny!!! wystarczy wejśc na forum innych pojazdów i o tym poczytać.
Co do eksploatacji no to chyba moge coś na ten temat powiedzieć ... auto "posiadamy" 14 lat, teraz spełnia role drugiego w rodzince . Sprowadzone jako 4 letnie z niemiec. Tipko eksplatowane było raczej energicznie lecz w granicach rozsądku. Wymiany oleju co 8 000 a w skrzyni co 100 000. Na dobrą sprawe to jedyną rzeczą do której moge się przyczepić po latach to ten pierd...ny 2 bieg
Pewnie zaraz zacznie sie "ten" temat więc odrazu wyraże swoją opinie
Uważam, że FIATY TIPO TEMPRA są naprawde dobrymi trwałymi konstrukcjami wcale nie odbiegającymi od konstrukcji konkurencji niemieckiej czy japońskiej, i jeśli miałbym okazje kupił bym go ponownie. Ale się wznieciłem. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 18:44
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | jeśli miałbym okazje kupił bym go ponownie |
To moja pierwsza Tempra, ale cenię ją za wygodę, poczucie bezpieczeństwa (ukł. kierowniczy i ABS) i tą dużą przestrzeń.
Za te pieniądze to rozsądna, rodzinna propozycja. Dlatego popieram przedmówcę.
Aczkolwiek, jak to bywa, na pewno bym porównywał TT z innymi autami. W końcu to kraj niezliczonych i nieskończonych przetargów.
Mogliby wprowadzić kontynuację TT. Oj, byłaby konkurencja.
** Dodano: 26-03-2008, 18:49 **
Ponawiam pytanie, czy synchronizatory w skrzyni są takie same?
Czy ten by pasował?
http://www.allegro.pl/ite...area_siena.html |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 19:06
|
|
|
A i jeszcze jedno!!!!! Wieprz, ja oprucz problemu z dwójką w aucie mam problem z dwójką w moim uzębieniu. i teraz nie wiem czy dac 3 banki i jechać do mechanika czy dac 3 banki i jechać do dentysty
co do tych synchro to niestety nie wiem |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 19:07
|
|
|
Witam
Problem zgrzytających biegów, w szczególności 2-jek, to problem wielu aut (spotkałem się ze zgrzytającą 2jka nawet w AUDI ) i smiem twierdzić że to wada aut przednionapędowych, w tylnionapędówkach ta wada rzadko wystepuje głównie z powodu tego, że tam operujemy lewarkiem zamontowanym bezpośrednio w skrzyni biegów, a nie jak w przednionapędókach przez system cięgieł |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 19:09
|
|
|
Hehe. No to Szczęściarz, masz (nie)szczęśliwy wybór.
Przyjemność, czy zdrowie. Szybkość, czy ekologia.
Lepiej idź do dentysty. Zębów nie zreperujesz. A bolące zęby to gorsze, niż unieruchomione auto. No, chyba że będzie Cię stać na porcelanowe. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-03-2008, 20:43
|
|
|
unknown, pewny jestem tylko tego ze były cięgna wymieniane a co do poduszek to pewny nie jestem i powiem więcej dziś zobaczyłem ze jedynka wchodzi mi bardzo ciężko powiem więcej muszę ją porządnie wbić ale to tylko na razy i sporadycznie wcześniej tak nie miałem znaczy jak go kupiłem |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2008, 21:36
|
|
|
wieprz, może się powtórzyłem, nie zwracałem uwagi, późno było i dzień męczący nic nie chciałem podkreślić...
polecam tylko obadać tą skrzynkę bo szkoda jakby coś więcej siadło, skoro autko służy dobrze;
tym bardzi, że sam się przykro przekonałem, że lepiej nie podchodzić do tego 'a jeszcze z miesiąc i się z tym zrobi coś';
nie mam nic do T/T oczywiście i nie muszę bronić że są udane/nieudane np skrzynie.. po prostu często słyszałem, że 2ki padają... a innych markach np 3 ki padają w innych nic z biegów a co innego; taka ich uroda;
luki21, sprawdź sobie jak możesz te poduchy, to może być to; oby tylko to życzę Ci
u mnie jak się oberwała jedna to nawet nie było widać by szczególnie jakoś wisiał krzywo silnik; nikt nie zauważył; ani mechanicy ani 'mechanicy' też nie zauważyli; oberwała się jakoś w środku guma, tak, że wizualnie wyglądała poducha OK; czasem tylko tarła wewnątrz jej, mocowania, metal, przy ruszaniu tak jakbyś brzeszczotem metal piłował; taki dźwięk; no i biegi coraz dziwniej działały; profilaktycznie wymieniłem wszystkie (tą uszkodzoną a tydzień potem pozostałe) i do dziś ok; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|