|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem ze skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2010, 12:05 Problem ze skrzynia
|
|
|
panowie mam jeden problem z tipkiem szarpie przy ruszaniu oraz dziwnie chrobocze i przy zmiianie biegu tez szarpie tylko ze jezeli pojezdze samochodem zrobie około 20 km po miescie wszytko ładnie wraca do normy olej w skrzyni jest stało sie tak podczas jazdy nagle zaczoł szarpac przy zmianie biegu poduszki wszystkie sa ok a i biegi jak by minimalnie gorzej wchodziły |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Fresher
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 45 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2011, 10:01
|
|
|
A wiec juz tlumacze czym ten objaw moze byc spowodowany (przynajmniej u mnie tak bylo). Ja wsiadajac do tempry mialem dobra szarpaninke przy zmianach biegow i chrobot, a w dalszym nastepstwie wielki chrobot przy luzie i zasprzeglonym ukladzie (na pracujacym silniku)
Padlo lozysko na walku prowadzacym skrzyni biegow, przez jego luzy obrotowe uszkodzona zostala tarcza sprzegla. Raz, ze ja nierowno poscieralo i powyszczerbialo jej okladzine, a dwa, ze pekla jedna ze sprzezyn tarczy sprzegla, ktora to wraz z kolezankami odpowiada za plynny start. Churgot bral sie z obijania sie tarczy sprzegla o docisk (jego tez musialem wymienic, razem z lozyskiem oporowym), a szarpanie bralo sie z braku (zmielonej) sprezyny na tarczy sprzegla, mialo ono wtedy duzy luz obrotowy.
ps. A po wymianiekompletu sprzegla tempra sobie jezdzila, w zakrecie zablokowalo mi kiedys magicznie lewe przednie kolo... myslalem ze przegub (byly nienajlepsze i strzelaly) wiec profilaktycznie dokupilem, podczas wymiany po rozpieciu zawieszenia gdy wyjalem polos ze skrzyni ku mojemu zaskonczeniu czesc mechanizmow skrzyni wyleciala przez otwor od polosi Jak sie okazalo zmieleniu ulegly niemalrze wszystkie zebatki w mechanizmie roznicowym (pomiedzy krzyzakami rozdzielajacymi naped na obie osie)
Mialem droga skrzynie, z 2 zlozylem jedna miesiac pozniej pojechalem na dzialke robic zawieszenie z tylu, najechalem na bruk, krzywo, tak wiec wrzucilem wsteczny i cofnalem, nastepnie znowu jedynka i do przodu tym razem rowno, wrzucilem luz....... puscilem sprzeglo................... i samochod zgasl po szarpnieciu. Efekt nieznanego dzialania jest taki:
-Skrzynia ma na stale wbita jedynke (nawet w pozycji luzu na drazku)
-Drazka zmiany biegow nie da sie przesunac w pozycje biego 1,2,3,4 oraz luzu w lewo. Porusza sie tylko od srodka luzu w prawo i w pozycje biego 5 i R - wbija zreszta wtedy bieg i sa 2 na raz. Ciekawa sytuacja i nie wiem co z tym poczac. Tempre czeka generalka wiec poczekam juz do jakiegos wmiare cieplego okresu i zajme sie tym |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|