|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem ze sprzęgłem... |
Autor |
Wiadomość |
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 21:36 Problem ze sprzęgłem...
|
|
|
Witam!
Dziś po powrocie do domu cofałem delikatnie wcisnąłem sprzęgło no i generalnie tak zostało... jest na to jakiś sposób żeby tylko do warsztatu zajechać? |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 21:50
|
|
|
linka pękła. do wymiany. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 21:53
|
|
|
ender, A może pedał zahaczył Ci o dywanik?? Ja tak miałem w trakcie jazdy, już od razu panika bo kto mnie ściągnie po nocy, a wystarczyło poruszać dywanikiem i jak ręką odjął
Jest sposób aby dojechać do mechanika czy do domu, robiłem tak jak mi się linka zerwała, 2 razy przejechałem tak dystanse po 15km - jak samochód Ci dobrze pali, to ustawiasz go ręcznie (przepychasz) w miejsce z którego ma rozpocząć jazdę naprzód. Wbijasz jedynkę i kręcisz rozrusznikiem, jak dobrze pali to od razu załapie i jazda naprzód. Możesz tak jechać na jedynce, albo spróbować wbić wyższy bieg, ale to już trzeba trochę obycia z autem. Da się tak zrobić bez żadnego uszczerbku, ale musisz zsynchronizować idealnie obroty silnika ze skrzynią biegów. Rozpędzasz się na jedynce do 5-6 tys obr i wrzucasz luz,dalej delikatnie próbujesz przepchnąć lewarek zmiany biegów na 3 bieg, ale to bardzo delikatnie, tylko muskając. Jednocześnie gazujesz w okolice 2 tys obr, jeżeli jest wyczuwalny opór/drżenie lewarka to nie wbijaj na siłę, tylko tak zmieniaj obroty pedałem gazu aby je zsynchronizować idealnie. Kiedy będą zsynchronizowane to przy lekkim pchnięciu lewarkiem bezproblemowo wejdzie trójka i nie uszkodzisz tym niczego. Tylko tak jak piszę - musisz mieć obycie z autem. Jeśli jesteś na trasie to możesz próbować dalej z 5 biegiem. Jednak raczej nie przejdzie to w ruchu miejskim
PS. na luz zawsze możesz wyrzucić bez sprzęgła |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:18
|
|
|
meter30, linka kosztuje stówkę a remont rozrusznika czy skrzyni sporo więcej... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 09:07
|
|
|
Dziękuję panowie za odpowiedzi...
meter30 patrzyłem czy to nie dywanik- pierwsza rzecz o której pomyślałem Co do twojej propozycji z wbijaniem biegów bez sprzęgła to chyba sobie daruje bo bankowo coś zepsuje jeszcze bardziej:)
Czyli słowem, hol ciemna noc, i jazda do warsztatu?
Ile tak mniej więcej to może kosztować? konikks napisał że 100zł linka a robocizna? tak orientacyjnie...
no i tak trochę z innej beczki, to pierwsza awaria która kompletnie uniemożliwia jazdę a zrobiłem nim jakieś 30 parę tyś km a brakuje ok 1,5tyś kilometrów do 300tyś. Słowem strasznie poczciwe autko...
** Dodano: 07-10-2010, 12:20 **
no i zawiozłem autko do mechanika diagnoza- sprzęgło do wymiany koszt 900zł. Plus wymiana oleju w skrzynie biegów, tłumik też chyba jest do wymiany, zawieszenie już też na wykończeniu...
Czy waszym zdaniem opłaca się coś w nim jeszcze robić? To kupa kasy i nie wiem czy nie warto zainwestować w coś nowego (w sensie że używane auto)... |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 15:21
|
|
|
ender napisał/a: | sprzęgło do wymiany koszt 900zł |
dużo.
pojedź do innego mechanika. ceny w Krakowie roboty to 300zł. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-10-2010, 00:46
|
|
|
ender, dzisiaj zupełnie przypadkiem pytałem się ile robocizna wymiany sprzęgła w 1.4
Koszt 200 zł robota + 230 sprzęgło valeo
Te 900 zł to stanowczo za dużo coś mi się wydaje |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-10-2010, 14:57
|
|
|
Luczu napisał/a: | ender, dzisiaj zupełnie przypadkiem pytałem się ile robocizna wymiany sprzęgła w 1.4
Koszt 200 zł robota + 230 sprzęgło valeo |
U mnie u garażowego mechanika robota też około 200 zł i koszt sprzęgła. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-11-2010, 10:42
|
|
|
Dziękuje koledzy za odpowiedzi.
Generalnie już trochę jest po fakcie na dzień dzisiejszy bo nastąpiła wymiana autka.
Tak też temat chyba można uznać za zamknięty.
pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|