Remont skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 01:36 Remont skrzyni
|
|
|
Witam mógłby ktoś mi pomóc??? Chciałbym wymienić w swojej skrzyni tzw. "uszczelniacze" tempra 1.6 92r. czy ktoś by mi powiedziałe ile ich jest, czy to jest drogi zabieg i jaka jest nazwa sklepowa tych uszczelniaczy..... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 03:56
|
|
|
Jest przed 5:00 i dopiero co wstałem Więc mogę do końca dobrze nie kojarzyć.
Chodzi Ci o gumowe manszety które uszczelniają wychodzące ze skrzyni półosie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-06-2007, 07:30
|
|
|
No prawdopodobnie bo oprócz tych sa jeszcze tylko 3 oringi w skrzyni na wałku od wstecznego, na wałku od prędkościomierza i na wałku wybieraka biegów oraz simering na wałku sprzęgłowym.
Przypuszczam że kolega skrzyni nie bedzie rozbierał tylko chce zlikwidować przecieki ze skrzyni biegów koło półosi. Te simeringi kupiłem w klepie z częsciami po 11zł za sztukę.
Co do nazwy to simeringi=uszczelniacze i raczej tylko te określenia słyszałem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 02:23
|
|
|
chcę tylko wyeliminować przecieki. Wieć muszę wymienić te simeringi - uszczelniacze tak??? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-06-2007, 21:04
|
|
|
Dokładnie tyle ze to niestety mnóstwo roboty |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-06-2007, 00:43
|
|
|
a koszt wymiany w warsztacie to okoła jaki???? |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-06-2007, 20:44
|
|
|
Ja bym sobie za taką robote ze 100zł zawołał, mechanik podobnie albo wiecej. Problem jest taki ze trzeba niestety rozkręcać częsciowo zawieszenie aby wyjąć przegóby z piasty i wysunąć półosie. Z lewej strony mozna zrobić tak że nie trzebabedzie rozkręcać zawieszenia ale niestety nie jest to najwygodniejsza opcja i raczej nikt tą drogą nie pójdzie.
Jesli masz troche samozaparcia i zyłkę mechanika to sobie poradzisz. Recepta wyglada tak:
- odbezpieczamy i luzujemy nakrętki od przegubów - obie strony
- sciaamy koła - obie strony
- odkręcamy nakrętki od przegubów - obie strony
- luzujemy dwie górne śruby od zwrotnicy - obie strony
- wyciagamy sruby, odchylamy zwrotnice i wyciagamy przegub - obie strony
Czasem może się okazać że przegub nie daje się wyjąć i trzeba jeszcze odkręcić drążęk kierowniczy aby sobie zwiekszyć mozliwość manipulowania zwrotnicą. Bynajmniej ja tak zawsze robilem żeby sobie życia nie utrudniać.
- pociagamy za półoś i wyjmujemy ją ze skrzyni biegów - strona lewa
- odręcamy 4 sruby mocujące dekielek do skrzyni biegów, w nim osadzony jest uszczelniacz, na wierzchu łatwiej go wymienić - strona lewa
- odkręcamy 3śruby mocujace prawą półoś od podpory przy silniku - strona prawa
- pociagamy z półoś i wysuwamy ją ze skrzyni - strona prawa
- meczymy się z wyjęciem a później wbiciem uszczelniacza pod spodem - strona prawa
Tak to wygląda w skrócie, w rzeczywistosci wymaga wiele wysiłku |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-06-2007, 21:32
|
|
|
oj tak, samo wyciągnięcie półosi wydaje się proste i za każdym razem powinno być podobne, ale nie za każdym razem jest, więc trzeba uzbroić się w samozaparcie i cierpliwość jeśl iwcześniej nie wyciągałeś... ale do zrobienia... końcówki drążkó kierowniczych odkręć by obracać zwrotnicą a dodatkowo zwrotnice od amorka możesz (tylko go wcześniej złap, konkretnie za sprężynę) ściskami do sprężyn co by go łatwo byo z powrotem do zwrotnicy przykręcić; jak zwrotnica zostanie Ci tylko na wahaczu powinno się dać bez bólu wysunąć półosie, tylko trochę pokombinujesz za pierwszym razem, ale jak już ją wyjmiesz ze zwrotnicy to potem tylko wysunąć... no, po poluzowaniu gumowych manszet (ich obejm) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-06-2007, 17:01
|
|
|
unknown napisał/a: | ............
.............. potem tylko wysunąć... no, po poluzowaniu gumowych manszet (ich obejm) |
No własnie kwestia jest tego którą odmiane półosi kolega ma u siebie bo operacaj będzie deko inaczej wyglądać w przypadku gdy ma półosie na kamieniach w skrzyni. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-06-2007, 20:13
|
|
|
No właśnie....a czy w Tipo 1,4 jest metalowy nabijany uszczelniacz półosi.....?? czy zwykły zimmernig...? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-06-2007, 22:17
|
|
|
ePer twierdzi ze w 1.4 jest na kamieniach i ja też tak twierdze
Czyli uszczelniacz jest nabijany na półosi. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 19:43
|
|
|
Hipo napisał/a: | ePer twierdzi ze w 1.4 jest na kamieniach i ja też tak twierdze
Czyli uszczelniacz jest nabijany na półosi. |
A nie jest to czasem cos takiego ....???
http://allegro.pl/item205...inqcento_s.html |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-06-2007, 10:43
|
|
|
Owszem to jest cos takiego ale do wersji z kamieniami w skrzyni pelniącymi role przegubu, natomiast to wersji która ma przy skrzyni normalny przegub homokinetnyczny to w obudowie są specjalne simeringi |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|