Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont skrzyni
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-06-2007, 01:36   Remont skrzyni

Witam mógłby ktoś mi pomóc??? Chciałbym wymienić w swojej skrzyni tzw. "uszczelniacze" tempra 1.6 92r. czy ktoś by mi powiedziałe ile ich jest, czy to jest drogi zabieg i jaka jest nazwa sklepowa tych uszczelniaczy.....
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-06-2007, 03:56   

Jest przed 5:00 i dopiero co wstałem ;) Więc mogę do końca dobrze nie kojarzyć.
Chodzi Ci o gumowe manszety które uszczelniają wychodzące ze skrzyni półosie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-06-2007, 07:30   

No prawdopodobnie bo oprócz tych sa jeszcze tylko 3 oringi w skrzyni na wałku od wstecznego, na wałku od prędkościomierza i na wałku wybieraka biegów oraz simering na wałku sprzęgłowym.

Przypuszczam że kolega skrzyni nie bedzie rozbierał tylko chce zlikwidować przecieki ze skrzyni biegów koło półosi. Te simeringi kupiłem w klepie z częsciami po 11zł za sztukę.

Co do nazwy to simeringi=uszczelniacze i raczej tylko te określenia słyszałem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-06-2007, 02:23   

chcę tylko wyeliminować przecieki. Wieć muszę wymienić te simeringi - uszczelniacze tak???
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-06-2007, 21:04   

Dokładnie :) tyle ze to niestety mnóstwo roboty
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-06-2007, 00:43   

a koszt wymiany w warsztacie to okoła jaki????
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-06-2007, 20:44   

Ja bym sobie za taką robote ze 100zł zawołał, mechanik podobnie albo wiecej. Problem jest taki ze trzeba niestety rozkręcać częsciowo zawieszenie aby wyjąć przegóby z piasty i wysunąć półosie. Z lewej strony mozna zrobić tak że nie trzebabedzie rozkręcać zawieszenia ale niestety nie jest to najwygodniejsza opcja i raczej nikt tą drogą nie pójdzie.

Jesli masz troche samozaparcia i zyłkę mechanika to sobie poradzisz. Recepta wyglada tak:

- odbezpieczamy i luzujemy nakrętki od przegubów - obie strony
- sciaamy koła - obie strony
- odkręcamy nakrętki od przegubów - obie strony
- luzujemy dwie górne śruby od zwrotnicy - obie strony
- wyciagamy sruby, odchylamy zwrotnice i wyciagamy przegub - obie strony

Czasem może się okazać że przegub nie daje się wyjąć i trzeba jeszcze odkręcić drążęk kierowniczy aby sobie zwiekszyć mozliwość manipulowania zwrotnicą. Bynajmniej ja tak zawsze robilem żeby sobie życia nie utrudniać.

- pociagamy za półoś i wyjmujemy ją ze skrzyni biegów - strona lewa
- odręcamy 4 sruby mocujące dekielek do skrzyni biegów, w nim osadzony jest uszczelniacz, na wierzchu łatwiej go wymienić - strona lewa
- odkręcamy 3śruby mocujace prawą półoś od podpory przy silniku - strona prawa
- pociagamy z półoś i wysuwamy ją ze skrzyni - strona prawa
- meczymy się z wyjęciem a później wbiciem uszczelniacza pod spodem - strona prawa

Tak to wygląda w skrócie, w rzeczywistosci wymaga wiele wysiłku :roll:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-06-2007, 21:32   

oj tak, samo wyciągnięcie półosi wydaje się proste i za każdym razem powinno być podobne, ale nie za każdym razem jest, więc trzeba uzbroić się w samozaparcie i cierpliwość jeśl iwcześniej nie wyciągałeś... ale do zrobienia... końcówki drążkó kierowniczych odkręć by obracać zwrotnicą a dodatkowo zwrotnice od amorka możesz (tylko go wcześniej złap, konkretnie za sprężynę) ściskami do sprężyn co by go łatwo byo z powrotem do zwrotnicy przykręcić; jak zwrotnica zostanie Ci tylko na wahaczu powinno się dać bez bólu wysunąć półosie, tylko trochę pokombinujesz za pierwszym razem, ale jak już ją wyjmiesz ze zwrotnicy to potem tylko wysunąć... no, po poluzowaniu gumowych manszet (ich obejm)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-06-2007, 17:01   

unknown napisał/a:
............
.............. potem tylko wysunąć... no, po poluzowaniu gumowych manszet (ich obejm)


No własnie kwestia jest tego którą odmiane półosi kolega ma u siebie bo operacaj będzie deko inaczej wyglądać w przypadku gdy ma półosie na kamieniach w skrzyni.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-06-2007, 20:13   

No właśnie....a czy w Tipo 1,4 jest metalowy nabijany uszczelniacz półosi.....?? czy zwykły zimmernig...?
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-06-2007, 22:17   

ePer twierdzi ze w 1.4 jest na kamieniach i ja też tak twierdze :)

Czyli uszczelniacz jest nabijany na półosi.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-06-2007, 19:43   

Hipo napisał/a:
ePer twierdzi ze w 1.4 jest na kamieniach i ja też tak twierdze :)

Czyli uszczelniacz jest nabijany na półosi.



A nie jest to czasem cos takiego ....???

http://allegro.pl/item205...inqcento_s.html
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-06-2007, 10:43   

Owszem to jest cos takiego ale do wersji z kamieniami w skrzyni pelniącymi role przegubu, natomiast to wersji która ma przy skrzyni normalny przegub homokinetnyczny to w obudowie są specjalne simeringi
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load