Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia Metaliczny Dzwięk
Autor Wiadomość
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2008, 00:19   Skrzynia Metaliczny Dzwięk

Mam taki problem ze skrzynią...
Przy wbijaniu jakiego kolwiek biegu skrzynia ociera caly czas o jakis metal.
Dzwiek pochodzi spod skrzyni.



Taki improwizyczny obraz skrzyni
Tak jakby ocierało o to co jest na czerwono przy każdym biegu.
Co sie może dziac?
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2008, 07:11   

nasmaruj prowadnice do skrzyni to powinno pomoc
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2008, 09:34   

Mrogas, ustalmy sobie jedno pod drążkiem zmiany biegów nie ma skrzyni, jest w komorze silnika. Czy dźwięk dobiega z komory silnika? (możesz prosto sprawdzić, weź kumpla niech ci macha biegami, a ty słuchaj skąd) czy spod lewarka? Najczęściej jest tak jak Woks, pisze, piszczy mechanizm cięgnowy między skrzynią a lewarkiem, wtedy trzeba wzionąć sobie trochę smaru i przesmarować wszystkie elementy ruchome. Niestety dość ciężka sprawa bo wymaga kanału, bo tak zwany "sierżant" czyli mechanizm pod lewarkiem jest dostępny tylko z kanału. Resztę opędzlujesz z komory silnika. WD40 odradzam chwilowe rozwiązanie, po kilku deszczach, zacznie odnowa skrzypieć, już to przerabiałem. Inne metaliczne dźwięki wydobywające się ze skrzyni mogą tylko źle wróżyć np. już czas na nowe synchronizatory (problem z wrzucaniem biegów) lub łożyska (chrobotanie ze skrzyni podczas jazdy na biegu)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2008, 13:28   

Nie z komory silnika. Dzwięk słychac spod skrzyni.
Da sie jeździc ale czasami to denerwuje
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2008, 15:39   

Mrogas, no to na kanał i smaruj wodziki :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-09-2008, 18:56   

Mrogas, sprawdź ten olej dużo roboty z tym nie ma. Nalewać najlepiej go przez.... czujnik cofania!
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-09-2008, 19:30   

dcfan napisał/a:
Nalewać najlepiej go przez.... czujnik cofania!


A po co sobie zycie komplikować ? odkręcasz korek kontrolny i przez niego się nalewa. A i tak musisz go odkręcić żeby wiedzieć ile oleju wlać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2008, 20:45   

Hipo, zgadza się, mam takie pytanie skoro w temacie jesteśmy jak skontrolować prawidłową ilość oleju w skrzyni biegów? Ja zawsze sobie spuszczałem cały olej i odmierzałem ile go jest, ewentualnie dolewałem żeby było zgodnie z książką. Pytam czy jest prostszy sposób. Sprawa dotyczy skrzyni 1.4-1.6 są niemalże identyczne. Mamy w nich korek spustowy i korek wlewowy / kontrolny jak niektórzy mówią, no i czujnik cofania o którym dcfan, wspomniał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2008, 20:49   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Hipo, zgadza się, mam takie pytanie skoro w temacie jesteśmy jak skontrolować prawidłową ilość oleju w skrzyni biegów? Ja zawsze sobie spuszczałem cały olej i odmierzałem ile go jest, ewentualnie dolewałem żeby było zgodnie z książką. Pytam czy jest prostszy sposób. Sprawa dotyczy skrzyni 1.4-1.6 są niemalże identyczne. Mamy w nich korek spustowy i korek wlewowy / kontrolny jak niektórzy mówią, no i czujnik cofania o którym dcfan, wspomniał.


Mnie zawsze uczono i przekonywano, że jeśli odkręcę korek służący do kontroli poziomu oraz wlewania oleju, to wkładając palec w ten otwór mam czuć olej, ew. olej może lekko się przelewać przez niego :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-09-2008, 21:11   

Hipo napisał/a:

A po co sobie zycie komplikować ? odkręcasz korek kontrolny i przez niego się nalewa. A i tak musisz go odkręcić żeby wiedzieć ile oleju wlać.
Po co? A odkręć u mnie ten korek to będziesz wiedział dlaczego. Poza tym jak ktoś nie ma klucza imbusowego 11 czy 12 a ma klucz 22 to szybciej idzie wykręcić czujnik.

JAM_BELFEGOR, prawidłowa ilość oleju w skrzyni jest wtedy, kiedy wylewa ci się olej przez otwór wlewowy / czujnik cofania bo są w jednej linii. De facto nawet jak masz 1l oleju to będzie dobrze działać skrzynia. Zębatki nie są zalane w oleju cały czas, tylko nabierają sobie na siebie olej z dołu skrzyni, pod wpływem obrotów zębatek w niej - na dole masz takie jakby "łopatki" co chlapią olejem na wyższe części a że oleju sporo jest i jest gęsty, to zebatki same go transportują wyżej. Coś w rodzaju prymitywnej pompy oleju:)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-09-2008, 22:20   

Skrzynie do 1.4 i 1.6 sa takie same.Sprzedaje je od 1.5 roku.Wszystkie te same mocowania.
Mnie też uczono zeby sie troche przelewało tego oleju.
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 11-09-2008, 23:10   

ja kiedy dolewam do skrzyni ceramizer ( który znacznie pomógł w kulturze pracy skrzyni ) odkręciłem korek wyrównawczy ( czy jak tam go kto nazywa ) zaczął lać się olej, podnosząc lekko przód do góry już się nie lał i wtedy dolałem specyfiku ... ogólnie gadając kiedyś z jakimiś tam dobrym mechaniorem wspominał że dobrze zalana skrzynia jest trochę ponad poziom korka wyrównawczego ... aczkolwiek wracając do tematu nie jestem przekonany że problem dziwnego dźwięku jest spowodowany za niskim poziomem oleju ... gdyby np sierżant był zapieczony lub poduszka pod skrzynią była "wyruchana" to o ile się nie mylę biegi by ci same "wyskakiwały" na zakrętach .... w praktyce twój problem wygląda tak że może wystarczy coś przesmarować a może twoja skrzynia poprostu kończy swój żywot .. jeśli masz jakieś pojęcie możesz dłubać sam lub jedź do jakiegoś mechaniora...w każdym razie nie do serwisu fiata bo tam ci odrazu wsadzą nową skrzynie i skasują na 1000 zł :)
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 13-09-2008, 19:23   

wiki1982 napisał/a:
Skrzynie do 1.4 i 1.6 sa takie same.
Skrzynie od 1.4 i 1.6 są takie same ALE tylko pod względem obudowy!! Przełożenia są inne...i to nie tylko 5 biegu. Mówię to z doświadczenia, bo chyba jako jedyny na forum mam 1.6 ze skrzynia z 1.4 i nie jestem zadowolony.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-09-2008, 18:16   

dcfan napisał/a:
Po co? A odkręć u mnie ten korek to będziesz wiedział dlaczego. Poza tym jak ktoś nie ma klucza imbusowego 11 czy 12 a ma klucz 22 to szybciej idzie wykręcić czujnik.


Ale po co te emocje ? to że Ty masz korek z dupy i nie masz klucza to nie znaczy że jest tak u każdego kolego.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-09-2008, 17:54   

Hipo napisał/a:
dcfan napisał/a:
Po co? A odkręć u mnie ten korek to będziesz wiedział dlaczego. Poza tym jak ktoś nie ma klucza imbusowego 11 czy 12 a ma klucz 22 to szybciej idzie wykręcić czujnik.


Ale po co te emocje ? to że Ty masz korek z dupy i nie masz klucza to nie znaczy że jest tak u każdego kolego.


:lol: :lol: :lol: Przecinak i młotek - też da rade. Pare razy pobijesz i się wykręci :) Sie wie z doświadczenia. A jak nie to klucz sześciokątny (imbusowy) + jakaś rurka (jako przedłużka) troche siły i się wykręci.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2008, 20:17   

aro napisał/a:
Przecinak i młotek - też da rade. Pare razy pobijesz i się wykręci


I tak ze dwa razy i się do niczego już ten korek nie nada, chyba że do naspawania nakrętki. Panowie takiej partyzantki się nie robi :red_kartka: brak narzędzi nie upowarznia do druciarstwa :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2008, 14:03   

Hipo napisał/a:
aro napisał/a:
Przecinak i młotek - też da rade. Pare razy pobijesz i się wykręci


I tak ze dwa razy i się do niczego już ten korek nie nada, chyba że do naspawania nakrętki. Panowie takiej partyzantki się nie robi :red_kartka: brak narzędzi nie upowarznia do druciarstwa :)


Wiem. To była ostatecznosc :lol: Napisałem to dla kolegi nieposiadającego klucza imbusowego :D
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
osama 33 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 324
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2008, 14:55   

witam jesli chodzi o np.zmiane lub dolanie oleju do skrzyni biegow,FIAT Tempra 1.6 rocznik 1993. to w jakim to miejscu jest dokladnie?? jesli mozna to prosze o fotke. aha co moze byc przyczyna ? wsteczny ciezko wchodzi. :doubt:
_________________
fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td
     Moneta
 
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2008, 16:53   

osama 33 napisał/a:
witam jesli chodzi o np.zmiane lub dolanie oleju do skrzyni biegow,FIAT Tempra 1.6 rocznik 1993. to w jakim to miejscu jest dokladnie?? jesli mozna to prosze o fotke. aha co moze byc przyczyna ? wsteczny ciezko wchodzi. :doubt:


To jest już bolączką tych skrzyń - można by powiedziec, że norma :?

Można to troche poprawic wymieniając olej. Ja zalałem Valvoline DuraBlend GL-5 (półsyntetyk) i biegi mi wchodzą łatwiej.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 19:56   

W mojej temperówce również wsteczny wchodził z dużym oporem, wymiana zawieszenia silnika trochę pomogła bieg mniej się haczyły.
jeśli chodzi o olej w skrzyni, to jeśli masz możliwość sprawdzaj co pół roku poziom, nie zaszkodzi
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load