zgrzyt skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
krafaello
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 19 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 09-01-2006, 19:19 zgrzyt skrzyni
|
|
|
Co to moze byc ze przy włączaniu 2-go biegu nastepuje "zgrzytnięcie". Dodam ze mam to miejsce tylko i wyłacznie gdy auto stoi cała nic na polu a po przejechaniu 2 kmm gdzy sie rozgrzeje objaw ten ustępuje.. (mało oleju??hmm -zły olej odpada bo jeżdze od dłuzszego czasu na nim i nie było tak wczesniej) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 21:19
|
|
|
Stawiam jednak na olej, przy mrozach które są teraz jest on zagęsty i niesmaruje stąd zgrzyty a po rozgrzaniu problem mija.
Możesz wymienić na rzadszy o klasie 75w90.
Iną przyczyną mogą być zurzyte synchronizatory 2 biegu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-01-2006, 21:35
|
|
|
Tak jak napisal Romano.
Mam ten sam objaw ale tylko czasami. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-01-2006, 22:13 Re: zgrzyt skrzyni
|
|
|
krafaello napisał/a: | Co to moze byc ze przy włączaniu 2-go biegu nastepuje "zgrzytnięcie". Dodam ze mam to miejsce tylko i wyłacznie gdy auto stoi cała nic na polu a po przejechaniu 2 kmm gdzy sie rozgrzeje objaw ten ustępuje.. (mało oleju??hmm -zły olej odpada bo jeżdze od dłuzszego czasu na nim i nie było tak wczesniej) |
Poczytaj to:
Opinia o skrzyni
Generalnie jest to wada wrodzona skrzyń w T/T i innych modelach Fiatów i Alf.
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 22:48
|
|
|
A ja powiem jeszcze nie wrzucaj biegow tak szybko daj mu chwile luzu przy wrzucaniu 2 na poczatku :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
madzia.
Wiek: 48 Dołączyła: 13 Maj 2005 Posty: 262 Skąd: Ostrzeszów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 00:15
|
|
|
no to mi ulżyło, że to nie tylko mój Tipek tak ma |
_________________ Ja gaduła jestem....a na autach się nie znam ;o) |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 08:15
|
|
|
Dokładnie tak jak piszą koledzy. Mam to samo ale na zimnym daję mu pół sekundy przed 2 biegiem żeby nie włączać na wysokich obrotach, bo głównie o to chodzi aby nie wrzucać dwójki na wysokich obrotach. Jak silnik się trochę nagrzeje bolączka znika bo wolne obroty spadają.
Pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:06 Re: zgrzyt skrzyni
|
|
|
Diagnozowałem przyczynę zgrzytu i powodem sa wytarte zęby na kole 2-go biegu. Ponieważ jest to częsta przypadłość, można się pokusić o stwierdzenie, że problem leży w użyciu kiepskich materiałów. Zmiana oleju/synchronizatora może pomóc nieznacznie, albo wcale. Jedyna rada - nie wrzucać dwójki bezpośrednio z jedynki (w jednej lini) tylko poprzez położenie neutralne, a redukować z trójki delikatnie. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:09 Re: zgrzyt skrzyni
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Diagnozowałam... | |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:51
|
|
|
Ja też tak mam. Radze wrzucać dwójkę powoli, lekko przygazowując przed włożeniem biegu żeby wyłączyć synchronizator (kierowcy Starów dobrze to mają opanowane ). Nie jest to wina oleju bo niedawno wymieniłem gdyż też przypuszczałem taką ewentualność, kupiłem oryginalny olej Tutela za 27zł za litr i nic to nie dało. Cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz to samo. A skrzynie w Temprze są okropne. |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:56
|
|
|
a ja bym sie jednak upierał przy oleju,wiadomo,ze jeśli masz skrzynie zjechaną to nie pomoże nawet najlepszy olej
u mnie odkąd wlałem hipol to jest troszke lipnie po nocy w zimie z tą dwójką,w zeszłym roku miałem jakis inny olej,nie wiem jaki bo z takim juz kupiłem i w zimie nie miałem najmniejszych problemów z dwójką. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 12:01
|
|
|
Mnie też zgrzyta na 2 biegu. Co robie żeby nie zgrzytało??
1. Jak skręcam i wrzucam jszcz przy dużej prędkości 2bieg to zgrzyta więc zwalniam i przy małej prędkości wrzucam już bez zgrzytu
2. Jak ustawiłem silnik elegancko na poduszkach silnika i skr.biegów to się poprawiło ale cały czas czekam na poduszke skrzyni biegów bo już czas ją wymienic
Niestety Fiaty mają BARDZO słabe skrzynie biegów - cały czas coś musi się zpierdzielić,
synchronizatory, drążki zm. biegów, w innych fiatach linki zmiany biegów, sprzęgłą , flansze,
Fiat się poprostu nie przyłożył do skrzyni biegów.
A jak trzymają się skrzynie biegów w silnikach 2,0 16v?? mam taką tempre na oku (z czech) i zastanawiam się czy nie było by fajnie jej przebić |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 12:16
|
|
|
Skrzynie biegów w fiatach z mocnymi silnikami sa wzmacniane,ale tez nie idealne.
Najczęściej i miedzy innymi na to trzeba zwrócić uwagę nie wytrzymuja satelity.
Pierwszy objaw to delikatne strzelania na skreconych kołach (najlepiej w zimie to slychac) a potem strzelanie podczas ostrego przyspieszania na prostej.
Nie wytrzymuje tam jakis sworzeń,który poprostu podczas szybkiego krecenia kól na postoju sie "topi" i powstaja luzy.
Efektem końcowym w moim przypadku było rozsypanie sie satelity w skrzyni,zblokowanie mechanizmu i naszczęscie przy ruszaniu,minimalnej predkości szarpnęło mi samochodem i rozwaliło obudowe od skrzyni,wyleciało pare częsci wylał sie olej.
Koszt naprawy łacznie z satelitą i obudową skrzyni i pół roczną gwarancją zamknął sie w kwocie 800 zl. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 14:06
|
|
|
ego napisał/a: | a ja bym sie jednak upierał przy oleju |
Powiedzmy, że dobry olej nie pomoże, a zły zaszkodzi. Mnie skrzynia jako taka na Shell Spirax chodzi bardzo dobrze, nawet w mróz, co nie zmienia faktu, że dwójka haczy, tak samo jak to robiła na starej Tuteli... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 18:47
|
|
|
moley napisał/a: | 1. Jak skręcam i wrzucam jszcz przy dużej prędkości 2bieg to zgrzyta więc zwalniam i przy małej prędkości wrzucam już bez zgrzytu |
Dużej to znaczy jakiej ? W uno zgrzytała mi dwójka przy prędkościach 40km/h za to w Tipo przy tej prędkości spokój.
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Powiedzmy, że dobry olej nie pomoże, a zły zaszkodzi. Mnie skrzynia jako taka na Shell Spirax chodzi bardzo dobrze, nawet w mróz, co nie zmienia faktu, że dwójka haczy, tak samo jak to robiła na starej Tuteli... |
Haczy czy zgrzyta ? nie powiem u mnie też jest wyczuwalny harakterystyczny opór ale nie zgrzyta. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2006, 09:34
|
|
|
romano napisał/a: |
Haczy czy zgrzyta ? nie powiem u mnie też jest wyczuwalny harakterystyczny opór ale nie zgrzyta. |
Wchodzi z oporem i zgrzytnięciem. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-01-2006, 19:35 Re: zgrzyt skrzyni
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Diagnozowałem przyczynę zgrzytu i powodem sa wytarte zęby na kole 2-go biegu. Ponieważ jest to częsta przypadłość, można się pokusić o stwierdzenie, że problem leży w użyciu kiepskich materiałów. Zmiana oleju/synchronizatora może pomóc nieznacznie, albo wcale. Jedyna rada - nie wrzucać dwójki bezpośrednio z jedynki (w jednej lini) tylko poprzez położenie neutralne, a redukować z trójki delikatnie. |
Cześć,
A w jakis posób to diagnozowałeś ? Objawy wskazują, że to wina synchra a jesli jest inaczej to rzuca to nowe światło na temat.
Rozumiem, że chodzi o zębatki właczające bieg (pierścień przesuwny plus zębatka na kole stale zazębionym) ? Rozumiem, że zużywa się zębatka na kole stale zazębionym 2-biegu ? Na czym poelga to zużycie (jak wygląda) ? Generalnie przy prwaidłowo funkcjonującym synchro to nie powinno się zużywać.
Może jest tak, że zużycie tego elementu jest dopiero następstwem wcześniejszego zużycia synchronizatora i zgrzytania w czasie włącznia biegu ?
Pozdr,
Z.
[ Dodano: 11-01-2006, 18:35 ]
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | romano napisał/a: |
Haczy czy zgrzyta ? nie powiem u mnie też jest wyczuwalny harakterystyczny opór ale nie zgrzyta. |
Wchodzi z oporem i zgrzytnięciem. |
Czyli to samo co u mnie :-(
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 18:25
|
|
|
u mnie też tak ale tylko czasem, nieważne czy nagrzany czy zimny w zasadzie, raz na parę dni się zdarzy zgrzytnięcie ale to odruchowo puszczam drążek i zaraz wkladam jeszcze raz... olej zmieniałem, wodziki były OK, poduchy... hmm. niby też ale kto wie...... a teraz chyba będą do wymiany... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Pitersonek
witamy nowego
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 2 Skąd: opolskie
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-08-2006, 17:06
|
|
|
gdzie moge dostac synchronizatory do skrzyni do tipo |
_________________ Piter |
|
|
|
|
|