|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Air-Bag |
Autor |
Wiadomość |
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-07-2006, 11:50
|
|
|
Radke napisał/a: |
A tak w ogólnym temacie: Czytając Wasze posty wnioskuję, że wystarczy wymienić kierownicę na taką z poduszką i ... to wszystko. Mamy auto z (prawdopodobnie) działającym air-bagiem.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę bo aż nabrałem ochoty za zakup takiej kierownicy... |
wychodzi na to że tak
PS
chociaż sprzedaję już od jakiegoś czasu swoją kierownicę
to jednak wolałbym żeby nowy właściciel jeździł bez naboju
korzystając tylko z wizualnych walorów skórzanej kierownicy
jak już wcześniej pisałem
ryzyko zawsze jest
może się przecież zdarzyć
że nie odpali;
że odpali ale np podczas gwałtownych manewrów;
że odpali ale za późno np jak już głowa leży na kierownicy ( po wypadku); |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2006, 12:29
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | chociaż sprzedaję już od jakiegoś czasu swoją kierownicę
to jednak wolałbym żeby nowy właściciel jeździł bez naboju
korzystając tylko z wizualnych walorów skórzanej kierownicy
|
A udało Ci się ją sprzedać?
Jeśli nie to może ponegocjujemy... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2006, 13:11
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | że nie odpali;
że odpali ale np podczas gwałtownych manewrów;
że odpali ale za późno np jak już głowa leży na kierownicy ( po wypadku); |
Mozna tak ze wszystkim wyliczac. Jedziesz na drodze, a moze Ci pies wyskoczy, a moze Ci inne auto zjedzie na twoj pas i uderzysz w niego.
Wydaje mi sie ze "czujnik" w naboju jest jednak tak zrobiony, ze musi zadzialac naprawde duza sila bezwladnosciowa w zapalniku by uaktynic go.
Wszystko mozna wyliczac, osobiscie jednak chyba zaloze sobie ten naboj. Aktualnie mam wyjety, bo myslalem ze nie przyda sie.
Radke czyli musisz szukac takiej kierownicy
Za swoja dalem 150zł od Siwego.
Moja niestety nie jest cala obszywana. Ma przyciski od klaksonu w skorze, a tak jest cala plastikowa. Ale i tak fajniejsza od starej 4 ramiennej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-07-2006, 13:28
|
|
|
Radke napisał/a: | A udało Ci się ją sprzedać?
Jeśli nie to może ponegocjujemy... |
ogłoszenie jest w "ogłoszeniach" sprzedam
wciąż aktualne |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2006, 14:32
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | ogłoszenie jest w "ogłoszeniach" sprzedam |
Wiem.
Tam je znalazłem.
Zapraszam na PW. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-07-2006, 08:33
|
|
|
EASYKATO napisał/a: |
chociaż zastanawia mnie fakt że nie należy montować naboju w zdjętej kierownicy;
bo może wystrzelić od kontaktu z autem przy zakładaniu?
|
Cześć,
Tak, to jest logiczne. Zarówno sam nabój jak i "wolna" kierownica mogą bardzo łatwo wystrzelić - wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak dużym przeciążeniom podlegają twarde przedmioty w przypadku zwykłego uderzenia o inny twardy przedmiot, nie mówiąc o upadku np. na twardą podłogę - z łatwością można przekroczyć kilkaset G ! (jak ktoś nie wierzy to niech przeczyta dane techniczne typowego dysku twardego - jakie przeciążenie wytrzymuje w spoczynku - a następnie niech upuści go na twardą podłogę z 1m i sprawdzi czy jeszcze działa). Tak więc gdyby wypadła Ci z ręki kierownica z nabojem to wystrzeli. Podobnie sam nabój może wystrzelić nawet gdyby Ci upadł z ręki na stół.
W momencie gdy taka masa (czy to sam nabój czy kierownica z nabojem) jest sztywno związana z dużą masą jaką jest samochód to możliwe przeciążenia drastycznie spadają - całe nadwozie poza przypadkami bezpośredniego kontaktu rozpędzonego pojazdu z dużymi masami (czytaj inny pojazd, ściana, drzewo itp. a to chodzi) rzadko, nawet na największych dziurach podlega przeciążeniom większym niż 1 czy 2G. Nawet gdybyś walił pięścią w kierownicę to dzięki temu, że jest sztywno związana z nadwoziem, nic się nie stanie (i tak nie przekroczysz kilku G). W przypadku zwykłej stłuczki przeciążenia w ciągu ułamka sekund mogą przekraczać kilkanaście G a to wystarczy do odpalenia.
Pozdr,
Z.
[/i] |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2006, 18:30
|
|
|
Brawo za opis Zbyniu!!! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|