Coś przeskakuje przy skrętach. Stuka |
Autor |
Wiadomość |
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 15:01
|
|
|
krzychTIPOspeed, czyli wahacze sa ok,masz wyrobiona dziure w zwrotnicy,wymieniłes śruby którymi ściskasz sworzeń wahacza na nowe jak zmieniałes wahacze? Na 99% póścił Ci gwint na śrubie i sworzeń nie jest dostatecznie ściśnięty. Na początku zmień śrube z jednej i drugiej stronie,może jeszcze Ci sie nie wyrobiła zwrotnica! Miałem to samo,przeciągnięte gwinty były i tez zaczęło pukac... Po zmianie śrub wszystko wróciło do normy i nastała cisza... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-10-2009, 15:04
|
|
|
a to nie jest to?? -> wymienione zostaly jeszcze sruba amorka przed i nakretka piasty?? A do tego kolo z ASO powiedzial ze to jest dobrze zacisniete |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:03
|
|
|
nie, nakrętka piasty trzyma półośkę w piaście, widzisz nakrętkę jak koło zdejmiesz, ta zewnętrzna; wymienia się ją (powinno) przy odkręcaniu półosi (odkręcanej przy wymianie wahacza może);
może faktycznie być, że ta śruba w zwrotnicy wystukana już jest i ma luz, dlatego sworznia nie blokuje, nawet nie tyle, że nei ściska do końca ale się wykrzywiła czy uszczerbiła; wymień tą śrubę i jej nakrętkę na początek, naprawdę to może być to;
wahacz ma sworzeń; sworzeń wchodzi do zwrotnicy (do otworu na dolnym cypelku-zakończeniu zwrotnicy);
tam gdzie wchodzi sworzeń, to ten otwór - koniec zwrotnicy ma miejsce na śrubę wsuwaną poziomo, gdyż po włożeniu sworznia wahacza jest sworzeń blokowany tą wsuniętą w zwrotnicę śrubą;
zobacz sobie to i zaskoczysz; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:23
|
|
|
wkoncu ktos to po polsku a nie po chińsku napisal ok oblukam to jutro. jestem ciekaw czy te srube dostane gdzie hehe |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 23:14
|
|
|
Krzychu ja też mam te same objawy i obawiam się już zwrotnicy wyrobionej przez sworzeń Jutro idę sprawdzić jak się mają śruby i ewentualnie wymienić - może się uda, a jak nie to chyba wymiana wahaczy nie pomoże tylko od razy zwrotnicy Ale na to póki co brak pieniążków |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-10-2009, 09:53
|
|
|
Bylem rano w ASO i oni sa Popierd***ni Zapytalem sie ile by kosztowala wymian jednej srubki od zwrotnicy, a on mi na to, ze godz roboty to 70zl i moze nie zdaza w ciagu godzinki, a ja mu na to zegnam
Czy wiecie gdzie dostac taka srube? bo u mnie w miescie niemaja takiej wogole |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2009, 13:33
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | Czy wiecie gdzie dostac taka srube? bo u mnie w miescie niemaja takiej wogole | w każdym sklepie z klamotami... Najlepiej w sklepie specjalizującym sie we fiatach... Najpewniej inter cars,fota... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2009, 21:44
|
|
|
ew jakikolwiek inny metalowy, jak poznasz wymiary śruby (pomierzysz lub wyjmiesz na wzór taką);
byle nie najtańsza śruba z castoramy! bo stop możesz mieć taki, że pęknie na pierwszej lepszej dziurze i zgubisz koło podczas jazdy... efekty wiesz jakie.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2009, 09:49
|
|
|
krzychTIPOspeed, żadnych problemów,po prostu lewarujesz auto,ściągasz koło,odkręcasz tą śrubę i pędzisz do metalowego z tą śrubą w ręku,kupujesz taką wraz z nakrętką wsadzasz dokręcasz na maxa i powinno być po bólu. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2009, 18:00
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | yhy tylko czy ja samemu moge to rezebrac? nie bede mial problemow z wlozeniem zpowrotem ? | może byc potrzebna brecha,bo stabilizator może Ci pociągnąć wahacz,jak przechylisz auto na podnośniku,co do śruby to nie jest taka zwykła śruba,musi byc grubsza za gwintem z tego co pamietam,jak bedzie cała jednakowej grubości to bedzie Ci pukać... Takich śrub raczej w zwykłym metalowym nie mają,musisz raczej udac sie do dobrego motoryzacyjnego. Jak chcesz to mogę Ci wysłac takie dwie śruby z Krakowa. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:08
|
|
|
Ego noi wałek po pierwsze sruba o kotrej mowimy jest mniejsza, a po drugie zapieczona i nie odkrece, bo juz mi glowka sruby zaczyna sie okraglawa robic Oto foto:
I co teraz? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:13
|
|
|
krzychTIPOspeed, po pierwsze to z całym szacunkiem, ale płaskim kluczem to sobie mozesz....... Porządna nasadka i musi puscic, no chyba, ze juz na tyle srubu zjechałes, ze sie nawet tym nie da |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:16
|
|
|
krzychTIPOspeed, tylko mi nie wciskaj, ze tak tą srube tak objechałes kluczem nasadowym |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:18
|
|
|
to trza bylo byc jak to chcialem odkreciec kolego nasadowym robilem, a zwyklym nie odkrecam bo juz kiedys mialem zle doswiadczenie jak mi sie zwykly klucz w osemke zrobil |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:18
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | I co teraz? | obetnij boschem nekretke a śrube wybij... Albo łeb śruby i reszte wybij. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:31
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | a jak sie okaze ze gwint tez jest inny to zostane bez sruby wtedy | ale co ty sie tym gwintem tak martwisz i tak musisz sobie dokupic nowe nakrętki,chyba nie miałes zamiaru tego poskładac na starych nakretkach... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:47
|
|
|
Krzychu ja to wymieniłem bez problemu i cudów tam nie ma Nakrętki sobie kup samokontrujace, średnica 10 mm, na gwint drobnozwojowy 1.25 - w zwykłych sklepach ze śrubami mogą nie mieć, bo ja kupowałem w motoryzacyjnym i u takiego dziadka żyda płaciłem 1 zł za sztukę, może i bym gdzieś znalazł taniej ale szkoda zachodu
I do odkręcania tylko klucze nasadowe albo oczkowe |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:53
|
|
|
Oczyść końcówkę śruby szczotką na to WD-40, odrdzewiacz albo nafta tez jest dobra, potem poczekaj chwilę, dobry klucz + ewentualnie jakaś przedłużka z rury i musi puścić
A jak nie chce po litości to boscha, cienką tarczę i ogień Bo przecież tej śruby i tak nie potrzebujesz, nowe masz w ręku a nakrętki tez pasuje nowe założyć
** Dodano: 02-12-2009, 17:55 **
Dziwie się że tam masz nakrętkę 13 - to znaczy że śruba jest 8 mm a to troszkę cienka mi się wydaje A Ty masz jaką średnice sworznia? Może przy cieńszych sworzniach tak było |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
|