|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
montaż wspomagania kierownicy Tempra 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-11-2013, 18:23 montaż wspomagania kierownicy Tempra 1.6
|
|
|
Witam.
Zastanawiam się nad montażem wspomagania kierownicy, gdyby udało się znaleźć niedrogo potrzebne podzespoły.
Czy posiada ktoś jakieś zdjęcia silnika 1.6 gaźnik z pompą wspomagania?
Alternatora chyba nie muszę zmieniać? Ale jak zamontować pompę? I gdzie jest miejsce na zbiorniczek? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2013, 22:40
|
|
|
andyroman, musisz kupić maglownice, pompę wody na pasek wielorowkowy, przewody ( maglownica - pompa - zbiorniczek) wsporniki pompy wspomagania i alternatora, śruba alternatora dolna ( ze wsp. jest dłuższa + ma siedzenie na rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy)
Poczytaj...
wspomaganie |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-11-2013, 22:58
|
|
|
Taniej wyjdzie jak kupisz drugi nowszy samochód ze wspomaganiem a ten na złom takie przeróbki są nieopłacalne bo nie podniesiesz ceny samochodu a się orobisz i wsadzisz kupę kasy. Ją myślałem o nowej klimie ale jak powiedzieli 5000 to tipa oddałem na złom i za 4800 kupiłem maryśkę. Zawsze 200 w kieszeni :-D |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-11-2013, 09:02
|
|
|
Kajlon, widziałem ten wątek, ale chyba o nim zapomniałem.
Robocizny nie liczę, wszystko zależy od tego, czy uda się znaleźć podzespoły za przysłowiowe grosze.
Muszę popatrzeć, czy jest miejsce, żeby dorobić jakieś mocowanie do pompy, tak żeby chodziła na dłuższym pasku klinowym, a alternatora i pompy wody nie ruszać.
pit14, nie pytałem o opłacalność, wiem jakie samochody i za ile można kupić. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2013, 09:13
|
|
|
andyroman, ja cały komplet kupiłem za 200 zeta bodajże dniówka roboty i było działające wspomaganie.
Jak uda ci się przekombinować to na pasek 1 rowkowy to powinno zadziałać. Sprawdź sobie czy w głowiczce masz otwory pod łapę pompy wsp. bo nie zawsze wiercili |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-11-2013, 09:24
|
|
|
200zł, to myślę, że była by odpowiednia cena, a ile zabawy. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-11-2013, 10:56
|
|
|
Roboty to będziesz miał na cały dzień bo musisz wyjąć i poodpinać maglownicę spuścić płyn z układu chłodzenia zmienić pompę wody co do paska to pozostaje chyba stary na osprzęt tylko jest dodatkowy ka pompy wody do pompy wspomagania a po złożeniu na zbieżność , na marginesie mówiąc to za 200 jeśli kupisz całość w dobrym stanie to warto i dzień poświęcić życzę powodzenia |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-12-2013, 16:33
|
|
|
A czy ktoś zastanawiał się (a może wykonał) nad montażem wspomagania elektrycznego? Czy da się zaadoptować coś takiego z innego Fiata? |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-12-2013, 23:17
|
|
|
andyroman napisał/a: | Czy da się zaadoptować coś takiego z innego Fiata? |
A jaki to ma miec sens? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-12-2013, 09:02
|
|
|
ubek napisał/a: | A jaki to ma miec sens? |
A taki, żeby mieć wspomaganie elektryczne, tak jak wiele różnych Fiatów.
Przy wspomaganiu elektrycznym silnik jest nie obciążony pompą wspomagania, kierownica jest sztywna podczas jazdy na wprost. Może mniej by było pracy niż przy dołożeniu wspomagania tradycyjnego?
Tylko czy by się dało dopasować kolumnę ze wspomaganiem z innego Fiata? A może samo wspomaganie jakoś "wspawać"? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2013, 11:23
|
|
|
andyroman, dobre by to bylo rozwiazanie ale...Zakup kolumny od powiedzmy punto to kilka stowek.Pozniejszy jej montaz i upchniecie w tipo bedzie z pewnoscia klopotliwy lub nawet niemozliwy.Potrzeba do tego dosc spor miejsca pod oslonami kierownicy.Wykonanie instalacji elektrycznej tez nastreczy trudnosci.Potrzebne sa grube przewody i podpiecie jej do sterownika silnika.Nastepnym elementem do wymiany bedzie alternator na mocniejszy bo ten co mamy seryjnie w tipo nie poradzi sobie.Mozliwe tez ze akumulator bedzie trzeba wymienic na wiekszy.
Dla mnie gra nie warta swieczki.Hydrauliczne wspomaganie typowe od tipo zalozysz duzoo taniej i szybciej a efekt gwarantowany. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|