|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po przeglądzie |
Autor |
Wiadomość |
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 21:39 Po przeglądzie
|
|
|
Byłem dzisiaj na przeglądzie. Miałem dylemat, poprosić kolegę by mi "załatwił", albo jechać do stacji. Na szczeście wybrałem to drugie. Autko przeglądu nie przeszło, okazało się że układ kierowniczy trzyma się "na słowo honoru". Do 13 lipca mam wymienić:
1) końcówka układu kierowniczego prawa strona
2) drążek kulisty przekładni kierowniczej lewa strona
3) przednie tulejki wahaczy przedniego zawieszenia prawa i lewa strona
Mój mechanik polecił mi bym sam kupił potrzebne części.
Koledzy, moja wiedza mechaniczna jest raczej marna, doradźcie coś z allegro. O ile końcówki drążków umiem znaleść, o tyle z pozostałymi mam problem. Lepiej zmieniać od razu po obu stronach czy wystarczy zgodnie z zaleceniami? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 21:42
|
|
|
zmień parami.
po co allegro? na Śląsku masz dużo sklepów. przesyłka ci z allegro nie dojdzie i będzie problem. te części nie są specjalnie drogie. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 21:55
|
|
|
Muszę wymieniać całe wahacze? Dokładnie rok temu oba wymieniane były na nowe, nie można samych tuleji cokolwiek to znaczy, pewnie będzie taniej niż całe wahacze? |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 22:31
|
|
|
krzys_mh, Niby nie musisz. Można oczywiści wymienić same tuleje, ale nie każdy to zrobi i nie wszędzie je dostaniesz. Ogólnie w większości sklepów powiedzą Ci, że mają tylko całe wahacze. Na przeglądach diagności mówią co jest nie tak, nie znając się zbytnio na konstrukcji poszczególnych części w wybranym modelu, ale oczywiście można to zrobić. Wahacze w T/T mają to do siebie, że są produkowane w 1 kawału i wydają się być nierozbieralne. Pomysł idiotyczny, bo ile pieniędzy się marnuje wymieniając cały wahacz, gdy np sworzeń jest do dupy, a reszta ok. Szczerze mówiąc to wahacze w t/t mają wytrzymałość rok do góra 2 lat i won. Tuleje wyłażą, sworzeń lata jak nienormalny. Jedynie co się nadaje to metal. |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-06-2009, 07:23
|
|
|
Komplet silnetblocków to około 70-80zł, a cały wahacz kupisz już za 110-120zł.
Roboty przy wymianie silentbloków jest troche.
Same końcówki drążka kierowniczego są tanie i podnosząc auto na lewarku i zdejmując koło je wymienisz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 11:08
|
|
|
Często jest tak, że końcówki drążków nie chcą wyjść z otworu zwrotnicy, jak jak wymieniałem to musiałem pożyczyć od sąsiada mechanika specjalne "urządzonko" do wyciskania końcówek. Po samodzielnej wymianie raczej wskazane jest od razu pojechać na ustawienie zbieżności kół, bo może sie okazać że kupisz chociaż o 1mm dłuższą lub krótszą końcówkę i wtedy zedrzesz opony po 2 miesiącach. Zbieżność kół z wymianą końcówek drążków kosztuje około 40-50zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 11:14
|
|
|
Mechanik wymienił końcówki drążków oraz same tuleje.Robocizna wyszła cholernie drogo (części + robota razem 480 pln), na drugi raz będę jednak wymieniał całe wahacze. Drążek kulisty okazał się dobry, za to czeka mnie wymiana przekładni kierowniczej. Samochód przeszedł przegląd. |
_________________ Tempra automat 2.0 8V digital - sprzedana 17.09.2011 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:30
|
|
|
Bo przy wymianie tych tulej jest trochę roboty. Ściągnięcie ich to nie problem, bo szlifierką kątową można je "ściąć".
Zaś założenie to inna bajka, bo potrzeba prasy albo innej metody na wbijanie ich. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|