Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzypi układ kierowniczy
Autor Wiadomość
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-08-2006, 08:34   Skrzypi układ kierowniczy

Kiedy krece kierownica cos okropnie mi skrzypi żęzi w układzie kierowniczym.Płyn w wspomaganiu jest pojawiło się to po ostatnich deszczach.Kiedyś też tak miałem pojeżdziłem troche i przestało, ale zaczyna mnie to drażnić czy ktoś moiże wie co sie moze dziać?Prosze o pomoc!

[ Dodano: 11-08-2006, 09:35 ]
Nie dodałem ze jest to tipek 1,9 td
  
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-05-2007, 17:39   

Ja mam to samo i też bym prosił o pomoc.
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2007, 18:23   

Miałem te same objawy ale u mnie pomogło dolanie niewielkiej ilości płynu do wspomagania.
Podczas skręcania wyprostowywania kół płynu raz ubywa raz przybywa w zbiorniczku możliwe że masz troszkę za mało i zasysa powietrze i to przejawia się skrzypieniem.
Spróbuj dolać powinno pomóc jeżeli nie to może kto inny coś poradzi.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 09-05-2007, 18:56   

ja miałem takie objawy w poprzednim aucie jak mi sworznie się "zużyły"
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-05-2007, 05:33   Re: Skrzypi układ kierowniczy

hmm sprawdz stan paska napedzajacego pompe wspomagania.. moze poprostu juz slizga i przy skrecaniu kierownica pompa robi mniejsze cisnienie i mialczy.. sprawdz tez stan oleju u ukladzie wspomagania bo jezeli jest maly stan to podczas krecenia kolami plyn leci sobie na tloczka w przekladni i zmniejsza sie fizyczny stan w zbiorniczku.. u mnie na poprzedniej przekladni ktora puszczala olej byly taki objawy ze podczas skretu mialczala pompa i juz wiedzialem ze troszke oleju wysiurala listwa i ze czas na dolewke.. mowisz ze masz 1.9td a to jak wiadomo jest kawal silniczka na przedniej osi jesli chodzi o wage, kazdy ubytek oleju w ukldzie bedzie wlasnie objawial sie takim mialczeniem podczas skrecania pompy.. a powiedz jak ze stopniem wspomagania kierownicy? chodzi caly czas na takim samym zakresie? lekko czy moze teraz cos ciezej Ci sie kreci? moze byc jeszcze cos takiego ze pompa bedzie w nie bogatym stanie i bedzie mialczala juz ale to tez bedzie sie objawialo mniejszym cisnieniem i mniejszym stopniem wspomagania na kierownicy..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-05-2007, 11:27   

Paski są ok bo były naciągane jakiś czas temu. Mam gdzieś wyciek płynu ze wspomagania i jeszcze nie ustaliłem którędy cieknie. Nie jestem w 100% pewny, czy to nie rzęzi podczas włączonego silnika, nawet gdy sie nie kręci kierownicą. Co do wspomagania to w ogóle nie czuję żeby działało (tak jak by go nie było)
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-05-2007, 15:29   

Toba napisał/a:
Paski są ok bo były naciągane jakiś czas temu. Mam gdzieś wyciek płynu ze wspomagania i jeszcze nie ustaliłem którędy cieknie. Nie jestem w 100% pewny, czy to nie rzęzi podczas włączonego silnika, nawet gdy sie nie kręci kierownicą. Co do wspomagania to w ogóle nie czuję żeby działało (tak jak by go nie było)


no to podaje ze pompa robi slabe cisnienie skoro nie czujesz ze wogole wspoma jest.. mialczec bedzie pompa jak bedzie padala i nie bedzie dawac cisnienia.. zobacz czy masz wyciek bo moze byc tak ze poprostu wyciek masz od dluzszego czasu i pompa chodzila bez oleju i moze teraz juz byc na wykonczeniu
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-05-2007, 18:13   

Wyciekać to wycieka (poprzedni właściciel miał to wszystko gdzieś i tak jeździł sobie niczym się nie przejmując) Jak będę miał chwilę to spróbuję ustalić skąd to cieknie. Jeśli by coś się zepsuło na skutek braku oleju to tylko pompka czy mogło coś jeszcze?
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-05-2007, 19:23   

W zasadzie przy braku oleju tylko pompa dostanie w dupe ale za to tak że wystarczy i wspomaganie juz nie działa.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-05-2007, 18:41   

U mnie pojawiło się parę dni temu skrzypienie przy lekkim ruchu kierownicy (obojętnie w którym kierunku). Dźwięki dochodzi z komory silnika po stronie pasażera (bardziej ku środkowi auta) i brzmi jak kroki po śniegu przy dużym mrozie. :crazy: Pojawia się tylko przy pracującym silniku i nie zależy od prędkości auta.
Płynu w zbiorniku jest dość, jest czerwony, wspomaganie działa ... Tylko ten dźwięk!
Przejrzałem forum i już sam nie wiem co to może być... Maglownica, pompa, pasek, a może nawet łożysko pod kolumną (choć nie wiem w jaki sposób)?... :sciana:
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2007, 19:27   

rosama napisał/a:
a może nawet łożysko pod kolumną (choć nie wiem w jaki sposób)?... :sciana:

Po prostu się zużyło, a akurat jeśli to łożysko ( chodzi raczej o łożysko na którym jest osadzona kolumna w kielichu) to to najmniejszy problem, koszt łożyska to jakieś 30zł, a wymiana też jakaś bardzo skomplikowana nie jest.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2007, 08:01   

no dobra, ale wytłumacz mi, w jaki sposób ruch kierownicą wpływa na łożysko w kielichu? :?:
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2007, 09:27   

Kolumna (amortyzator) jest przykręcona do zwrotnicy "na stałe" dwoma śrubami więc musi się obracać razem ze zwrotnicą innego wyjścia nie ma :D A drążki rzeczywiście powodują ruch zwrotnicy, która obraca się po gałce (przegubie kulowym) na wahaczu.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2007, 21:18   

Jeśli nie ma wycieku i wspomaganie dobrze działa a wydaje podczas skręcania "przerażające dźwięki" to można wykluczyć iż przyczyną niepokojących odgłosów jest pompa wspomagania? Dodam iż dzieje się tak tylko podczas pracy silnika...
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-05-2007, 10:45   

Toba, Wydaje mi się, że gdyby pompa lała i/lub było mało płynu w układzie wspomagania to podczas kręcenia kierownicą by było słychać takie piszczenie/wycie albo jak ja to określam "miauczenie". Jeśli chodzi o łożyska to z początku nie za każdym razem je słychać, więc np. na postoju i podczas dużych prędkości może ich nie słychać, najczęściej podczas skręcania na ciasnym skrzyżowaniu jak trzeba dużo kierownicą kręcić.
A jeśli te dźwięki słyszysz na postoju przy włączonym silniku podczas kręcenia kierownicą to może to być pompa, bądź układ wspomagania.
A to w 1.4 było wspomaganie?
To tylko ja nie mam u siebie? :sciana:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load