wahacz |
Autor |
Wiadomość |
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:40 wahacz
|
|
|
mam do wymiany prawy wahacz z przodu i doradzono mi firmę hiszpanska DYS tak się zastanawiam czy wziąć czy poszukać czego innego jak by można było prosze o opinie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:56
|
|
|
DYS pierwsze słyszę Za to mogę ci spokojnie polecić takie firmy jak TRW, DELPHI, FEBI robią porządne rzeczy, niestety nie są tanie, niemniej w ogólnym rozrachunku naprawdę się opłaca. Odradzam natomiast HART'a i FAST'a ten drugi spsuł się jakiś czas temu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:58
|
|
|
dzięki za info też otych dwóch słyszałem i że jeszcz NK nie warto i FREBENKS czy jakoś tak. a ta firme polecił mi człowiek na przeglądzie wahacz nie ejst może drogi bo tylko 125 a mówił że jeździ już na nim 2 lata i spokój |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:18
|
|
|
PITEK, wujek Kajlon natłukł na TRW ponad 60 tyś jak ostatnio z nim gadałem, a FAST'y z które z kolei ja kupiłem u nowego właściciela wytrzymały chyba trochę ponad rok. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:21
|
|
|
pożyjemy zobaczy,y już zamówiłe wahacz coś trzeba było zamówić. a że nie jest drogi to zobaczymy mam nadzieje że opinie ludzi sie sprawdzą. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:37
|
|
|
za FASTA zakupionego w ASO fiata płaciłem 120zł + wymiana chyba 50zł.... na wahacz i robotę dostałem 2 lata gwarancji. poprzedni wahacz również FAST wytrzymał 50 000km więc generalnie nie mam zastrzeżeń do tej marki. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:59
|
|
|
u mnie w sklepie ten wahacz FAST był droższy a wymiane mam gratis bo to raptem chwile zajmie a doradzono mi jeszcze żeby po zmianie wahacza sprawdzić zbieżność |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 18:06
|
|
|
PITEK napisał/a: | po zmianie wahacza sprawdzić zbieżność | i slusznie. malo ludzi o tym wie, a jeszcze mniej ludzi bierze to na powaznie. I silnie zdziwieni pozniej, ze sie nowy wahacz skonczyl po pol roku....skoro guma byla non stop naprezona to nie dziwne.....PO KAZDEJ WYMIANIE WAHACZA NALEZY ROBIC ZBIERZNOSC BEZWZGLEDNIE.PAMIETAJCIE |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 18:07
|
|
|
Na Fastach śmigam już 1.5 roku (niecałe 20tys/km), niedawno coś zaczęło pukać jak na razie nie ma potwierdzenia, że to któryś z wahaczy
Co do TRW to naprawdę sporo wytrzymały i o dziwo padły silent-bloki a sworznie dalej były OK |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 18:13
|
|
|
Kajlon napisał/a: | dziwo padły silent-bloki a sworznie dalej były OK | to normalne. Na swozen dzialaja zupelnie inne sily |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 18:14
|
|
|
maniutek napisał Cytat: | PO KAZDEJ WYMIANIE WAHACZA NALEZY ROBIC ZBIERZNOSC BEZWZGLEDNIE.PAMIETAJCIE |
dzieki na pewno tak zrobie |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 18:19
|
|
|
PITEK, trzymam za slowo |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 21:19
|
|
|
ja już drugi zestaw FAST mam zamontowany i po 14k na razie cisza. Poprzedni prawy padł po 28k, lewy był lux ale zrobiłem od razu dwa pod zbieżność. Płaciłem po 75zł za sztukę i rok gwarancji.
Generalnie super wytrzymałe nie są ale mam 195/50/15 więc bardziej dostają w dupę niż fabryka przewidziała |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2012, 22:05
|
|
|
Jak ja kupilem tipo byly obydwa nowe FAST(poprzedni wlascicel zalozyl)Prawy wytrzymal 35tys.Lewy ma 50 tys dalej jezdzi na nim obecny wlasciciel-luzu jak nie bylo tak nie ma.Czasem jest tylko problem z montazem tych tanszych bo dokladnosc wykonania bywa mizerna i trzeba przez to dodatkowo sie natrudzic.
W obecnym tipo 1.6 wciaz mam oryginaly a maja 150tys i na przegladzie w listopadzie nie wykazaly luzu-to jest jakosc.Jak przyjdzie mi je wymienic to zdecydowanie kupie te z wyzszej polki np.TRW...raz zalozyc i na dlugo spokoj-tak lubie |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 22:55
|
|
|
ogólnie wszystko opiera się tak naprawdę o sposób montażu wahaczy .... źle założone nawet dobrej jakości rozsypią się szybko. dobrze założony, wraz ze zbieżnością tańszy zamiennik powinien wytrzymać minimum 2 lata. dlatego udałem się do ASO fiata, cena wahacza i roboty wcale nie większa niż gdzie indziej, a dostałej fakturę czyli gwarancję na 2 lata ... a tak szczerze mówiąc to nie okłamujmy się ale zawieszenie T/T to akurat słaba strona tych aut. w moim przypadku jak nie wahacz przedni, to wahacz tylni, jak nie wahacze to gumy na drążku stabilizacyjnym
części nie są drogie więc trudno narzekać |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 13:26
|
|
|
Leśniczy, dokładnie, części tanie a i robota banalna więc nic tylko się cieszyć |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Geps
Dołączył: 09 Sie 2011 Posty: 14 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 14:24
|
|
|
hehe zawieszenie to problem chyba każdego auta jeżdżącego po polskich drogach, bo jakie są drogi w pl każdy widzi;) co do firm to ja osobiście w swoim autku mam zamontowane delphi, wygląda to tak - wahacz, i jestem całkiem zadowolony, jak na razie przejechałem 5k km bez żadnych stuków itd, jak bedzie dalej zobaczymy |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 17:06
|
|
|
ja kupiłe DYS-a i bedę montował w piatek zobaczymy co będzie ale firma ma dobre opinie jest niby nowa i sobie chwalą |
|
|
|
|
|