Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wahacz
Autor Wiadomość
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-02-2012, 16:40   wahacz

mam do wymiany prawy wahacz z przodu i doradzono mi firmę hiszpanska DYS tak się zastanawiam czy wziąć czy poszukać czego innego jak by można było prosze o opinie
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2012, 16:56   

DYS pierwsze słyszę :D Za to mogę ci spokojnie polecić takie firmy jak TRW, DELPHI, FEBI robią porządne rzeczy, niestety nie są tanie, niemniej w ogólnym rozrachunku naprawdę się opłaca. Odradzam natomiast HART'a i FAST'a ten drugi spsuł się jakiś czas temu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-02-2012, 16:58   

dzięki za info :) też otych dwóch słyszałem i że jeszcz NK nie warto i FREBENKS czy jakoś tak. a ta firme polecił mi człowiek na przeglądzie wahacz nie ejst może drogi bo tylko 125 a mówił że jeździ już na nim 2 lata i spokój
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2012, 17:18   

PITEK, wujek Kajlon natłukł na TRW ponad 60 tyś jak ostatnio z nim gadałem, a FAST'y z które z kolei ja kupiłem u nowego właściciela wytrzymały chyba trochę ponad rok.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-02-2012, 17:21   

pożyjemy zobaczy,y już zamówiłe wahacz coś trzeba było zamówić. a że nie jest drogi to zobaczymy mam nadzieje że opinie ludzi sie sprawdzą.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-02-2012, 17:37   

za FASTA zakupionego w ASO fiata płaciłem 120zł + wymiana chyba 50zł.... na wahacz i robotę dostałem 2 lata gwarancji. poprzedni wahacz również FAST wytrzymał 50 000km więc generalnie nie mam zastrzeżeń do tej marki.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-02-2012, 17:59   

u mnie w sklepie ten wahacz FAST był droższy a wymiane mam gratis bo to raptem chwile zajmie a doradzono mi jeszcze żeby po zmianie wahacza sprawdzić zbieżność
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2012, 18:06   

PITEK napisał/a:
po zmianie wahacza sprawdzić zbieżność
i slusznie. malo ludzi o tym wie, a jeszcze mniej ludzi bierze to na powaznie. I silnie zdziwieni pozniej, ze sie nowy wahacz skonczyl po pol roku....skoro guma byla non stop naprezona to nie dziwne.....PO KAZDEJ WYMIANIE WAHACZA NALEZY ROBIC ZBIERZNOSC BEZWZGLEDNIE.PAMIETAJCIE
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2012, 18:07   

Na Fastach śmigam już 1.5 roku (niecałe 20tys/km), niedawno coś zaczęło pukać :roll: jak na razie nie ma potwierdzenia, że to któryś z wahaczy 8)
Co do TRW to naprawdę sporo wytrzymały i o dziwo padły silent-bloki a sworznie dalej były OK
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2012, 18:13   

Kajlon napisał/a:
dziwo padły silent-bloki a sworznie dalej były OK
to normalne. Na swozen dzialaja zupelnie inne sily
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 20-02-2012, 18:14   

maniutek napisał
Cytat:
PO KAZDEJ WYMIANIE WAHACZA NALEZY ROBIC ZBIERZNOSC BEZWZGLEDNIE.PAMIETAJCIE

dzieki na pewno tak zrobie :)
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2012, 18:19   

PITEK, trzymam za slowo :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2012, 21:19   

ja już drugi zestaw FAST mam zamontowany i po 14k na razie cisza. Poprzedni prawy padł po 28k, lewy był lux ale zrobiłem od razu dwa pod zbieżność. Płaciłem po 75zł za sztukę i rok gwarancji.

Generalnie super wytrzymałe nie są ale mam 195/50/15 więc bardziej dostają w dupę niż fabryka przewidziała :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2012, 22:05   

Jak ja kupilem tipo byly obydwa nowe FAST(poprzedni wlascicel zalozyl)Prawy wytrzymal 35tys.Lewy ma 50 tys dalej jezdzi na nim obecny wlasciciel-luzu jak nie bylo tak nie ma.Czasem jest tylko problem z montazem tych tanszych bo dokladnosc wykonania bywa mizerna i trzeba przez to dodatkowo sie natrudzic.
W obecnym tipo 1.6 wciaz mam oryginaly a maja 150tys i na przegladzie w listopadzie nie wykazaly luzu-to jest jakosc.Jak przyjdzie mi je wymienic to zdecydowanie kupie te z wyzszej polki np.TRW...raz zalozyc i na dlugo spokoj-tak lubie :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-02-2012, 22:55   

ogólnie wszystko opiera się tak naprawdę o sposób montażu wahaczy .... źle założone nawet dobrej jakości rozsypią się szybko. dobrze założony, wraz ze zbieżnością tańszy zamiennik powinien wytrzymać minimum 2 lata. dlatego udałem się do ASO fiata, cena wahacza i roboty wcale nie większa niż gdzie indziej, a dostałej fakturę czyli gwarancję na 2 lata ... a tak szczerze mówiąc to nie okłamujmy się ale zawieszenie T/T to akurat słaba strona tych aut. w moim przypadku jak nie wahacz przedni, to wahacz tylni, jak nie wahacze to gumy na drążku stabilizacyjnym :)
części nie są drogie więc trudno narzekać
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2012, 13:26   

Leśniczy, dokładnie, części tanie a i robota banalna więc nic tylko się cieszyć ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Geps 


Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 14
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-02-2012, 14:24   

hehe zawieszenie to problem chyba każdego auta jeżdżącego po polskich drogach, bo jakie są drogi w pl każdy widzi;) co do firm to ja osobiście w swoim autku mam zamontowane delphi, wygląda to tak - wahacz, i jestem całkiem zadowolony, jak na razie przejechałem 5k km bez żadnych stuków itd, jak bedzie dalej zobaczymy
  
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-02-2012, 17:06   

ja kupiłe DYS-a i bedę montował w piatek :) zobaczymy co będzie ale firma ma dobre opinie jest niby nowa i sobie chwalą
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load