Wyciek we wspomaganiu kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 20:23 Wyciek we wspomaganiu kierownicy
|
|
|
Witam!
Zauważyłem ostatnio że pojawiły mi się plamy płynu ze wspomagania pod samochodem. Po zauważeniu tego zaczęło dziwnie chrobotać w trakcie skręcania. Krótko po tym oddałem samochód do regeneracji przedniego zawieszenia, po czym chrobotanie ucichło (niestety nie zdążyłem się zapytać mechaników czy coś majstrowali przy wspomaganiu). Wyciek jednak nadal jest, po wstępnych oględzinach zauważyłem jakby ciekło spod zbiornika płynu. W miejscu zamocowania przewodu powrotnego i zasilania pompy. Nie wydaje mi się żeby występowało tam aż takie ciśnienie żeby wybijało. Mogły po prostu "sparcieć" ? W weekend przyjrzę się dokładniej (teraz zdążyłem tylko wieczorkiem popatrzeć z latarką w ręku). Może ktoś ma jakieś sugestie lub spotkał się już z czymś takim? Z tego co było widać po pompie i przewodzie wysokiego ciśnienia to jest sucho w tych rejonach. |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 20:27
|
|
|
Dhaeraow, no i sam udzieliłeś sobie odpowiedzi.najprawdopodobniej sparciały,ale jeszcze pewniej poluzowały się zaciski.Pierwsze rzecz-śrubokręt i dokręć je lub wymień na nowe,jeżeli są juz skorodowane.Ostateczne ale żadkie i małoprawdopodobne to pęknięcie zbiorniczka.Ale to musiał byś mieć nieziemskiego pecha,albo szczęście trafić coś tak niespotykanego |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-06-2007, 20:47
|
|
|
Możliwe że węże są już w takim stanie że nawet nowe opaski nie pomogą, jesli masz możliwość lekkiego ich naciągniecia to obecnij tak 1-1,5cm tak żeby na krócieć od zbiorniczka wszedł wężyk jeszcze nie rozciągniety. Wtedy wyciek powinien zostać zlikwdowany. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-06-2007, 21:34
|
|
|
Zwroc uwage tez na mocowania wezy do przekladni kierowniczej, tam sa takie miedziane podkladki na zasilaniu ze zbiorniczka i przewodzie cisnieniowym..
numerek 9
numerek 6
te podkladki sie zgniataja i czasem juz moze puszczac i na nich |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 22:07
|
|
|
A tylko małe pytanie. U góry zbiorniczka jest dziurka. Mokry jest cały zbiorniczek czy tylko jego dół? Bo jeśli cały to....
Olej od wspomagania nie może być mieszany! Jeżeli zmieszasz dwa różne oleje to zacznie Ci się tak jak by "gotować" i zacznie wyciekać.
Więć jeśli masz cały zbiorniczek upaprany to wpier sprawdź jeszcze mocowanie przewodów, a później wymień płyn na nowy.
Pompie to też pomoże. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2007, 17:25
|
|
|
Dobra, teraz powiedzcie mi czy wystarczy odkręcić któryś z przewodów na dole żeby spuścić olej z instalacji?
Czy są jakieś myki z "wyciśnięciem" resztek płynu z tłoków i pompy? |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-07-2007, 21:27
|
|
|
Pompę da się opróżnić kręcąć nią po opróżnieniu zbiornika, zassa powietrze jednocześnie wypychając olej. Natomiast z maglownicy nie wycisniesz raczej wszystkiego do zera, troche wyjdzie jak będziesz kręcił kierownicą ale nie wszystko. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2007, 18:08
|
|
|
Cholera jednak nie cieknie stamtąd, wygląda na to że zamiast "górnej" uszczelki przewodu powrotnego (nr 9 na górnym rysunku, uszczelka pod łbem śruby łączącej przewód z maglownicą) mam kawałek "czegoś". Niestety nie mam aparatu żeby zrobić zdjęcie, jakby jakaś osłonka, wystaje sporo poza obręb łba śruby i jest koloru wyblakły pomarańczowo-żółty. Obawiam się, że to "patent" któregoś z poprzednich właścicieli. Domyślam się że spod śruby nie powinno nic wystawać (nic podobnego do tego co ja mam). Jeżeli ktoś byłby tak miły i pstryknął fotke tych okolic tak jak powinny wyglądać to byłbym wdzięczny.
P.S. Mógłby mi ktoś podać średnicę wewnętrzną tej uszczelki? |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-07-2007, 20:46
|
|
|
No czyli skąd cieknie ? jeśli nie cieknie Ci tam gdzie masz to niezidentyfikowane cos to nie ruszać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2007, 05:48
|
|
|
Wygląda na to że cieknie spod tego czegoś, lub kawałek wyżej gdzie kończy się wąż. Przekonam się w sobotę jak wjadę na kanał. |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-07-2007, 07:13
|
|
|
Srednica wew. tej uczelki pod numerkiem 9 to 12mm, sam musze wymienic ta uczeleczke i jeszcze uszczelke nr. 6 z drugiego obrazku, sa to miedziane pokladki ktore z biegiem czasu sie zgniataja.. wygladaja tak:
uszczelka 9 z obrazku pierwszego to numrek: 10298460
|
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2007, 08:41
|
|
|
A te uszczelki pozostałe to takie same czy inne? Jak możesz to podaj mi ich średnicę. |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-07-2007, 08:52
|
|
|
srednica tych wiekszych uszczelek to 14mm ida one pod weza cisnieniowego |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 18:56
|
|
|
Uszczelki na razie leżą sobie, jak byłem na kanale to okazało się że śruba jest tak "dowalona" że żadnym z dostępnych narzędzi nie udało mi się nawet jej ruszyć. Niestety nadal wycieka spod zbiorniczka z węża powrotnego. Tak jak poprzednim razem nie zauważyłem pęknięć, jednak końcówka węża wyglądała jakby była "wyciśnięta" spod opaski. Nie wiem czy tak jest w oryginale, aczkolwiek odciąłem końcówkę i zacisnąłem wąż na nowo. Parę dni pojeżdżę to się okaże czy pomogło. Bliżej się przyjrzałem temu "czemuś" przy wejściu przewodu do maglownicy (co jak sądziłem jest na szybko sklecioną uszczelką). Znajduje się to pomiędzy "fajką" (nr 7 rys.1.) a maglownicą i zachodzi na jej wyprowadzenie do tego węża. Nie wiem czy jest tam pomiędzy jakaś jeszcze uszczelka. Na razie nie będę tego ruszał aż się nie wyjaśni sprawa wycieku spod zbiornika (lało się po wężu więc całą okolica była mokra od płynu).
A co do kwestii "gotowania" się starego i nowego płynu po ich wymieszaniu ze sobą. Faktycznie występuje coś podobnego do wrzenia ale u mnie to jest zawsze ( stary, nowy, stary + nowy) i uważam że to raczej wynik cyrkulacji płynu niż jakaś reakcja. |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-07-2007, 19:27
|
|
|
To że Ci wąż wyłaził spod opaski to dlaego ze już spucnięty od oleju był. Dobrze zrobiłeś ze ten kawałek obciałeś, teraz powinien wyciek ustąpić.
Gotowanie jakie tam zaobserwowałeś to nic innego jak efekt wymuszonego obiegu, tym się nie przejmuj bo to normalne zjawisko jest. Może po prostu narazie jeszcze nie zdażyło całego powietrza z maglownicy wypchać stąd bąbelki jakby z gotowania. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Dhaeraow
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-07-2007, 08:23
|
|
|
Chodziło mi tu o wypowiedź kolegi miszko .
Cytat: | Olej od wspomagania nie może być mieszany! Jeżeli zmieszasz dwa różne oleje to zacznie Ci się tak jak by "gotować" i zacznie wyciekać. |
** Dodano: 14-07-2007, 12:23 **
No i wyszło szydło z worka... Przy dolocie węża do maglownicy od strony kolumny (do niej dociśnięte) w wężu dziura jak sku...syn. Trudne dojście i wada skitrana dlatego pewnie tyle to trwało.
Wąż docięty i założony wszystko gra
Dziękuję wszystkim za pomoc ! |
_________________ Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93 |
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-08-2007, 17:02 pękniety wąż wyciekł olej ;/
|
|
|
witam na drugim rys. przewód oznaczony nr.1 mi pękł mniej więcej w połowie długości, oczywiście olej wyciekł na dwururkę i tylko kupa dymu była heh aż się przestraszyłem, czy ten przewód musi być identyczny czy można kupić odpowiedniej średnicy ,długości i z odpowiednimi końcówkami ? jeśli tak to prosiłbym o jakieś parametry bo wiem gdzie u mnie w mieście po prostu dorabiają takie przewody hydrauliczne do sam. ciężarowych i maszyn rolniczych .Może by coś się dobrało ?? |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-08-2007, 17:15
|
|
|
spirool, czyli glowny cisnieniowy waz Ci poszedl tak? sluchaj jak gostki weze hydrauliczne dorabiaja to bez problemu Ci cos poradza na ten problem, mozliwe ze koncowki wezma z Twojego weza a caly przewod wymienia na nowy i bedziesz smigal znowu |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
|