Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tulejki zębatej w maglownicy. Jak?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2009, 09:36   Wymiana tulejki zębatej w maglownicy. Jak?

Doszukałem się na forum, że latający i stukający prawy drążek kierowniczy to objaw zużycia się tulejki zębatej w przekładni. Kupiłem 2 takie tulejki, ponieważ znalazłem ten temat:

http://forum.tempra.org/t...iana+maglownicy

i niby wszystko fanie, ale sloneczna pisze chaotycznie, więc dalej szukam kilku odpowiedzi.

Chciałbym się dowiedzieć, czy muszę odkręcać końcówki drążków przy zwrotnicach i czy ktoś się może orientuje, czy od góry można odkręcić przegub od drążka wychodzącego z przekładni? Czy np. muszę zdjęć koło i się tam manewrować od boku?

I sprawa druga: ta tulejka ma po jednej stronie wypustki a po drugiej nie ma. Kto wie, którą stroną to wkładać? Spodziewam się, że skoro u mnie zaczęło to tak nagle pukać i latać to ta tulejka już się pokruszyła i wypadła, także nie mam z czego czerpać wzoru.

Tak to wygląda:


_________________
     Moneta
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2010, 09:32   

Będę podglądał temat
Podobno sporo roboty przy tym jest
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-10-2010, 10:59   

Panaracer sprawę ogarnąłem niedługo po tym, bo szału dostawałem z tym pukaniem. Przepis jest prosty i w miarę szybki.

Zaopatrzyć się trzeba w żabkę do odkręcania rur, albo jakiś klucz, którym odkręcimy drążek od listwy.
Od góry silnika (wiem, wiem, w 1.4 tak można :lol: ) zdejmujesz osłonę gumową drążka i kierownicę odkręcasz na tyle w lewo, żeby wygodnie tam sięgnąć. Będzie tam drążek przykręcony do listwy zębatej (taka baryłka). Odkręcasz go (na początku może iść opornie, to dlatego, że jest zablokowany przed odkręcaniem, ale dobry klucz do rur typu żaba poradzi sobie) i odciągasz drążek na bok. Wsadzasz palec w miejsce gdzie powinna być powyższa tuleja i sprawdzasz czy stara jeszcze tam jest, czy już gdzieś wyszła - jak jest to trzeba wyjąć. Następnie na listwę zębatą (czyli to skąd odkręciłeś drążek) nakładasz powyższą tulejkę (tymi wypustkami do przodu). Powinna się bez problemu wpasować po obracaniu dookoła w ten otwór, w który ma wejść ( chodzi o ten jej trójkątny kształt). Wciskasz ją lekko, ale nie pchaj na siłę do środka, może wystawać sobie. Następnie przykręcasz "na szybko" drążek do listwy zębatej tak, żeby wkręcił się do końca, ale nie kluczem tylko tyle ile dasz radę ręka. Idziesz do kabiny i teraz kręcisz kierownicą w prawo. Jak napotkasz opór to kręć dalej - właśnie wciskasz tę tuleję do środka. Możesz tak zostawić kierownicę i sprawdzić czy weszła, ale powinno być to czuć jako przeskok w kierownicy. Potem odkręcasz kierownicę znów w lewo i sprawdzasz czy tuleja nie wyłazi. Skręcasz drążek kierowniczy kluczem i teraz powinno się dobić go na ustalonych znakach (tak, żeby się nie odkręcał), ale ja tak nie zrobiłem tylko go na maksa dokręciłem (nigdy się nie poluzował, a wiadomo jakie są drogi w Polsce). Zakładasz osłonę gumową i zapinasz opaskami i tyle z tej zabawy.

P.S. Ta tulejka występuje tylko po stronie pasażera.
_________________
     Moneta
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2010, 07:15   

Kupiłem jakiś czas temu drążki kierownicze TRW i koncówki delphi . niestety podczas wymiany wahaczy mój mądry mechanik mi tego nie wymienił... stwierdził ze w chust roboty z tym( co za matoł). tak czy inaczej zastanawiam sie czy wymiana owej tulejki "wyczuli" układ kierowniczy. Nie puka mi nic w układzie kierowniczym ale pamietam jak kiedyś pomino sporego przełożenia (bez wspomagania) układ był czuły a teraz jest taki hymmm gumowy :) .
Czy trzeba kupować całą listwę czy wymiana tulejki wystarczy?
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load