Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amorki, sprężyny, stabilizator - twardość zawieszenia
Autor Wiadomość
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-07-2008, 00:06   Amorki, sprężyny, stabilizator - twardość zawieszenia

Witajcie,
pierwszą rzeczą jaką zrobiłem w tipo po kupnie była wymiana amorków przód, poprzednich nie było, auto bujało się niemiłosiernie a zakręt 20 stopni z prędkością 60kmph to było szaleństwo przeplatane kaskaderką. Chciałem to szybko zrobić, kupiłem więc całe kolumny od Tipo (nie wiem jakie niestety) niby w stanie bdb. No i faktycznie, sprawa się poprawiła, trzyma się ale nie tak jak bym chciał. To zawieszenie jest...miękkie! Przód mogę opierając się o maskę dobrze na glebę ugiąć, bujnie się raz i przestaje, ale na zakrętach też się pochyla. Mam porównanie z ojca Tipo 1.4 i.e z 95 roku - tam bajka. Sztywne, na przednie fotele siadają dwie osoby po 80kg a na zawieszeniu nie robi to wrażenia, siada centymetr. Może dwa. U mnie jak ja wsiądę (70kg) to aż całe stęka z gleby. O sztywności ojcowego nie mówię, zakręty po 70 stopni z prędkością 80kmph i więcej bez żadnego problemu, nie buja się...

Stąd pytanie - od czego to zależy. Sprężyny tak, amorki ? Czy może być aż taka różnica w odczuciach? Na diagu amorki przód mają ponad 70 lewy i prawie 70 prawy. Chcę to zmienić, bo nie takie tipo znam i nie dla takiego efektu wsiadam.

Nie mówię o tym, że jazda po polnej drodze z dziurami w dwie osoby kończy się przy 20kmph uderzeniem o glebę dołem dwururki albo tłumikiem środkowym. Jak na to zaradzić?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
  
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-07-2008, 07:25   

Ja tam się nie znam , ale kup "nowe" sprężyny !
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-07-2008, 09:15   

Skoro amorki mają po 70% skuteczności tłumienia to nie szukaj sobie problemów z nimi tylko wymień spreżyny i sprawdź stan łaczników stabilizatora i gum trzymajacych go do karoserii bo te elementy są odpowiedzialne za sztywność auta.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-07-2008, 14:25   

Niby własnie tak, ale pono jedne amorki są "twardsze" a inne bardziej miękkie. Co do sprężyn - jakie kupić oczywiście mam na myśli używki najlepiej od kogoś z forum sprawdzone.

Łączniki wymienione gumy dobre, sprawdzałem już to.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-07-2008, 17:10   

możesz też oddać sprężyny do kowala, żeby nad nimi popracował...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-07-2008, 18:52   

yoyo, :red_kartka:

A co do tematu, dzisiaj grzebiąc przy aucie (podniosłem za wachacz) zauważyłem... no właśnie, wspomniany łącznik stabilizatora. Od dołu urwana śruba i łącznik sobie wisi w powietrzu :sciana: A ja zapłaciłem przy wymianie wahaczy za wymianę łączników. I co? Oba stare, prawy się trzyma guma ok, lewy wisi w powietrzu. Stwierdziłem, że go odkręcę w takim razie nie bedzie sie dyndać a pojutrze nowy kupię... śruba na stabilzatorze nie chciała ruszyć, mimo lania wd40, ogrzewania palnikiem...nic. Na koniec jak się zaparłem o wózek rurką od podnośnika to zrobiła dwa obroty i....urwała się :sciana: :sciana:
Teraz kupię nowy łącznik, przykręcę i nasadzę tylko na stabilizator bo nie ma jak przykręcić. Spaść nie powinno, ale będzie się zużywać szybciej.

Zastanawiam się ile jest roboty w wymianą stabilizatora całego, bo to na szrocie groszowa sprawa ale roboty pewnie będzie od cholery. Może lepiej nagwintować od wewnątrz stabilizator i po prostu złapać łącznik na śrubę zamiast na nakrętkę?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-07-2008, 19:21   

dcfan napisał/a:
yoyo, :red_kartka:

no może chociaż żółtą, ja tylko poddaje możliwości :)
pióra z poldka kiedyś oddałem do klepania i byłem bardzo zadowolony
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-07-2008, 20:33   

yoyo, pióra z poldka to co innego.

Ja zadaję pytanie nie dla toczenia sobie tylko dla uzyskania konkretnych odpowiedzi od użytkowników mających większe pojęcie na ten temat. Ja ci mogę naprawić laptopa, komórkę od biedy jakieś RTV, w elektronice grzebać. Ostatnio podszkalam się z mechaniki ale tego tematu nie znam zupełnie, więc pytam.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-07-2008, 20:46   

dcfan, wymiana stabilizatora nie jest taka trudna. podnosisz przód, odkręcasz łączniki i masz jeszcze do odkręcenia takie gumy z metalowymi opaskami łączącymi stabilizator z sankami. stabilizator ładnie wychodzi.

to tyle teorii zaczerpniętej z książki WKU...

z tego co wiem problemy zaczynają się w momencie montażu. trudno przymocować go z powrotem do sanek ze wzgl na mało miejsca i sprężynowanie drążka.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-07-2008, 21:07   

dcfan, nie ma sensu polemizować, poddałem tylko luźną sugestię , stabilizatora w TT jeszcze nie ruszałem, więc temat odpuszczam
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-07-2008, 15:29   

konikks napisał/a:
stabilizator ładnie wychodzi.
No waśnie mam obiekcje, patrząc na niego to nie wiem którędy on ma wyjść, jest taki na środku wygięty lekko.... trzeba chyba z tym nieźle manewrować. Co do obejm od góry ktoś może kijem od szczotki dociskać, powinno dać radę.

konikks napisał/a:
WKU
Czy to ma coś wspólnego z armią? :D
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-07-2008, 18:47   

konikks, WKŁ Panie sierżancie :)
_________________
     Moneta
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-07-2008, 22:00   

mrk69 napisał/a:
Panie sierżancie
:uklony:
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 22:03   

dcfan napisał/a:
Czy to ma coś wspólnego z armią?

ups... mój błąd.

no cóż stare czasy mi się przypomniały...

oczywiście chodzi o WKŁ
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-07-2008, 21:20   

konikks napisał/a:
dcfan, wymiana stabilizatora nie jest taka trudna. podnosisz przód, odkręcasz łączniki i masz jeszcze do odkręcenia takie gumy z metalowymi opaskami łączącymi stabilizator z sankami. stabilizator ładnie wychodzi.

to tyle teorii zaczerpniętej z książki WKU...



No własnie teoretycznie, bo w praktyce bez wyjęcia maglownicy nie masz szans na wyjęcie stabilizatora. Można spróbować wziąść przyspawać łacznik polewajac jednocześnei gume wodą żeby jej nie przegrzać, w sumie i tak stablizator do wymiany to się można spawaniem ratować.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load