|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Amorki, sprężyny, stabilizator - twardość zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 00:06 Amorki, sprężyny, stabilizator - twardość zawieszenia
|
|
|
Witajcie,
pierwszą rzeczą jaką zrobiłem w tipo po kupnie była wymiana amorków przód, poprzednich nie było, auto bujało się niemiłosiernie a zakręt 20 stopni z prędkością 60kmph to było szaleństwo przeplatane kaskaderką. Chciałem to szybko zrobić, kupiłem więc całe kolumny od Tipo (nie wiem jakie niestety) niby w stanie bdb. No i faktycznie, sprawa się poprawiła, trzyma się ale nie tak jak bym chciał. To zawieszenie jest...miękkie! Przód mogę opierając się o maskę dobrze na glebę ugiąć, bujnie się raz i przestaje, ale na zakrętach też się pochyla. Mam porównanie z ojca Tipo 1.4 i.e z 95 roku - tam bajka. Sztywne, na przednie fotele siadają dwie osoby po 80kg a na zawieszeniu nie robi to wrażenia, siada centymetr. Może dwa. U mnie jak ja wsiądę (70kg) to aż całe stęka z gleby. O sztywności ojcowego nie mówię, zakręty po 70 stopni z prędkością 80kmph i więcej bez żadnego problemu, nie buja się...
Stąd pytanie - od czego to zależy. Sprężyny tak, amorki ? Czy może być aż taka różnica w odczuciach? Na diagu amorki przód mają ponad 70 lewy i prawie 70 prawy. Chcę to zmienić, bo nie takie tipo znam i nie dla takiego efektu wsiadam.
Nie mówię o tym, że jazda po polnej drodze z dziurami w dwie osoby kończy się przy 20kmph uderzeniem o glebę dołem dwururki albo tłumikiem środkowym. Jak na to zaradzić? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 07:25
|
|
|
Ja tam się nie znam , ale kup "nowe" sprężyny ! |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-07-2008, 09:15
|
|
|
Skoro amorki mają po 70% skuteczności tłumienia to nie szukaj sobie problemów z nimi tylko wymień spreżyny i sprawdź stan łaczników stabilizatora i gum trzymajacych go do karoserii bo te elementy są odpowiedzialne za sztywność auta. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 14:25
|
|
|
Niby własnie tak, ale pono jedne amorki są "twardsze" a inne bardziej miękkie. Co do sprężyn - jakie kupić oczywiście mam na myśli używki najlepiej od kogoś z forum sprawdzone.
Łączniki wymienione gumy dobre, sprawdzałem już to. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 17:10
|
|
|
możesz też oddać sprężyny do kowala, żeby nad nimi popracował... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 18:52
|
|
|
yoyo,
A co do tematu, dzisiaj grzebiąc przy aucie (podniosłem za wachacz) zauważyłem... no właśnie, wspomniany łącznik stabilizatora. Od dołu urwana śruba i łącznik sobie wisi w powietrzu A ja zapłaciłem przy wymianie wahaczy za wymianę łączników. I co? Oba stare, prawy się trzyma guma ok, lewy wisi w powietrzu. Stwierdziłem, że go odkręcę w takim razie nie bedzie sie dyndać a pojutrze nowy kupię... śruba na stabilzatorze nie chciała ruszyć, mimo lania wd40, ogrzewania palnikiem...nic. Na koniec jak się zaparłem o wózek rurką od podnośnika to zrobiła dwa obroty i....urwała się
Teraz kupię nowy łącznik, przykręcę i nasadzę tylko na stabilizator bo nie ma jak przykręcić. Spaść nie powinno, ale będzie się zużywać szybciej.
Zastanawiam się ile jest roboty w wymianą stabilizatora całego, bo to na szrocie groszowa sprawa ale roboty pewnie będzie od cholery. Może lepiej nagwintować od wewnątrz stabilizator i po prostu złapać łącznik na śrubę zamiast na nakrętkę? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 19:21
|
|
|
dcfan napisał/a: | yoyo, |
no może chociaż żółtą, ja tylko poddaje możliwości
pióra z poldka kiedyś oddałem do klepania i byłem bardzo zadowolony |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 20:33
|
|
|
yoyo, pióra z poldka to co innego.
Ja zadaję pytanie nie dla toczenia sobie tylko dla uzyskania konkretnych odpowiedzi od użytkowników mających większe pojęcie na ten temat. Ja ci mogę naprawić laptopa, komórkę od biedy jakieś RTV, w elektronice grzebać. Ostatnio podszkalam się z mechaniki ale tego tematu nie znam zupełnie, więc pytam. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 20:46
|
|
|
dcfan, wymiana stabilizatora nie jest taka trudna. podnosisz przód, odkręcasz łączniki i masz jeszcze do odkręcenia takie gumy z metalowymi opaskami łączącymi stabilizator z sankami. stabilizator ładnie wychodzi.
to tyle teorii zaczerpniętej z książki WKU...
z tego co wiem problemy zaczynają się w momencie montażu. trudno przymocować go z powrotem do sanek ze wzgl na mało miejsca i sprężynowanie drążka. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 21:07
|
|
|
dcfan, nie ma sensu polemizować, poddałem tylko luźną sugestię , stabilizatora w TT jeszcze nie ruszałem, więc temat odpuszczam |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 15:29
|
|
|
konikks napisał/a: | stabilizator ładnie wychodzi. | No waśnie mam obiekcje, patrząc na niego to nie wiem którędy on ma wyjść, jest taki na środku wygięty lekko.... trzeba chyba z tym nieźle manewrować. Co do obejm od góry ktoś może kijem od szczotki dociskać, powinno dać radę.
Czy to ma coś wspólnego z armią? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 18:47
|
|
|
konikks, WKŁ Panie sierżancie |
_________________
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 22:00
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Panie sierżancie | |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 22:03
|
|
|
dcfan napisał/a: | Czy to ma coś wspólnego z armią? |
ups... mój błąd.
no cóż stare czasy mi się przypomniały...
oczywiście chodzi o WKŁ |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-07-2008, 21:20
|
|
|
konikks napisał/a: | dcfan, wymiana stabilizatora nie jest taka trudna. podnosisz przód, odkręcasz łączniki i masz jeszcze do odkręcenia takie gumy z metalowymi opaskami łączącymi stabilizator z sankami. stabilizator ładnie wychodzi.
to tyle teorii zaczerpniętej z książki WKU... |
No własnie teoretycznie, bo w praktyce bez wyjęcia maglownicy nie masz szans na wyjęcie stabilizatora. Można spróbować wziąść przyspawać łacznik polewajac jednocześnei gume wodą żeby jej nie przegrzać, w sumie i tak stablizator do wymiany to się można spawaniem ratować. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|