|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Amortyzatory-jakie wybrać? |
Autor |
Wiadomość |
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-02-2006, 23:05
|
|
|
Gazowki sa twardsze maja inna charakterystyke, na nasze dziury lepiej jednak olejowki dluzej wytrzymaja. Co do firm to mam zaufanie do KYB mialem w mitsu nie narzekalem, Bilstein bardzo dobra firma w ciemno moglbym polecic bo specjalizuja sie w tego typu sprawach, monroe hmmm tez zbieraja dobre opinie, wszystko rozbija sie w kwesti cena/jakosc chyba niema sensu kupowac byle sheetu za pare zlotych mniej |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2006, 00:27
|
|
|
MupiK napisał/a: | Gazowki sa twardsze maja inna charakterystyke, na nasze dziury lepiej jednak olejowki dluzej wytrzymaja |
dzieki, gdyby ktos mogl dalej drazyc ten temat bylbym wdzieczny... jak duze sa to roznice
Generalnie chodzi o to by bylo twardo i wytrzymale, zeby dupa nie siedziala na glebie po dopakowaniu na tyl w razie co i zeby sie wtedy jeszcze jakos elegancko prowadzila zamiast bujac jak byle kanapowoz.
Mowiac twardo nie wchodzi w gre obnizenie, ma byc twardo w bardziej sportowo-terenowo-obciazeniowym klimacie. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 00:34
|
|
|
Twardsze amory są gazowe ale na naszych drogach mniej żywotne.{niedawno wymieniałem i doradzałem się fachowców}.Co do du.y to amory nie powodują że wyzej będzie się trzymał.Ewentualnie twardsze sprężyny,albo wkładki usztywniające. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 07:49
|
|
|
Witam !
Nie będę Ci doradzał jakie ale podaje linka do miejsca gdzie sprzedają te które były omawiane
przez innych. Ceny mają również przystępne. Są tam katalogi wg których można sobie samemy dobrać amortyzator, sprawdzić cenę i ewentualnie skonfrontować z innym sprzedawcą.
http://www.autojarex.pl/i...trona=27&wysw=2 |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 11:30
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | A czy ktos cos wie o tej klasy gazowkach ?? I czemu sa MM firmy Cofap - z czym to sie je.
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html
I co ogolnie sadzicie o samych gazowkach wzgledem samych olejowek. Poki co w tym temacie widze jedna opinie Radzia.
|
Cofap robił amortyzatory dla marki MM, teraz sprzedaje je też pod własną. To samo.
Do T/T ciężko dostać amortyzatory olejowe - chyba delphi takie robi i kyb, ale te są droższe od g-o. Olejówki ponoć nie wytrzymują ciągłej pracy i olej się pieni - tracą właściwości tłumiące. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 12:13
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Olejówki ponoć nie wytrzymują ciągłej pracy i olej się pieni - tracą właściwości tłumiące. |
Chyba masz rację. Około cztery lata temu wymieniłem komplet na cztery koła.
Przód Sascha gazowe - na dzisiaj 78 % sprawności.
Tył Delhi olejowe - na dzisiaj do wymiany( test na przegladzie na czerwono) |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 18:19
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Generalnie chodzi o to by bylo twardo i wytrzymale, zeby dupa nie siedziala na glebie po dopakowaniu na tyl w razie co i zeby sie wtedy jeszcze jakos elegancko prowadzila zamiast bujac jak byle kanapowoz.
Mowiac twardo nie wchodzi w gre obnizenie, ma byc twardo w bardziej sportowo-terenowo-obciazeniowym klimacie. |
To chyba najtańszym rozwiązaniem będzie montaż amorów z innej wersji modelu np: w przypadku T/T z silnikami 1,4/1,6 można zastosować amory z wersji 1,8/2,0/1,9TD albo z wersji kombi.
[ Dodano: 28-02-2006, 18:29 ]
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Olejówki ponoć nie wytrzymują ciągłej pracy i olej się pieni - tracą właściwości tłumiące. |
Zjawisko to(tworzenie się piany) nazywa się potocznie kawitacją i występuje przy szybkich i ciągłych ruchach(góra-dół) amortyzatora olejowego. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 19:04
|
|
|
romano napisał/a: | występuje przy szybkich i ciągłych ruchach(góra-dół) amortyzatora olejowego. |
no to jezdzac na kostce brukowej (jakiej jest pelno we Wrocku) sie chyba nie nadaja
romano napisał/a: | przypadku T/T z silnikami 1,4/1,6 można zastosować amory z wersji 1,8/2,0/1,9TD albo z wersji kombi. |
a trzeba bedzie cos przerabiac ? czy wystarczy ze kupie od tych mocniejszych wersji i juz
mam twardsze zawieszenie ? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2006, 22:47
|
|
|
Ja mam u siebie w tej chwili tkaie rozwiazanie gazowe (Magnetti Marelli) od wersji 1.9 TD przód i SW (tył) wraz z sprężynami - jest twardszy alepweniej się prowadzi i ładowność mimo inst gazowej jest co najmniej taka sama. To nie moja robota ale poprzednika i jak dla mnie zdaje egzamin w 100% |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-03-2006, 00:22
|
|
|
Romano problemem jest to ze podaja takie same niektore od 1.1 do 1.2-1.4(wyjatek), a inne od 1.1 do 1.6. Do 1.6 generalnie prawie nie ma, widocznie oryginaly sa inne, ale niektore zamienniki nie przewiduja takiej roznicy.
Inne jest dopiero 1.4T, ale amorki sa juz nie tylko twardsze, ale takze pod sporo krotsze, bo ze 3cm sprezyny. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-03-2006, 07:46
|
|
|
Ja dokładnie rok temu wymieniałem amorki z tyłu. Były SASCH a założyłem KYB Gazowo-Olejowe. Wtedy płaciłem po 103zł/szt (TYLNE). Uważam że są to jedne z lepszych amorów jeździ się na nich bardzo dobrze. Z przodu mam SASCH i z nimi kupiłem auto (ponad dwa lata temu) w styczniu na przeglądzie wykazały po 75% więc są OK. Ja na nich zrobiłem ok 25tys km a nie wiem ile poprzednie właściciel. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2006, 12:41
|
|
|
amory od Punto I pasuja do Tipo? Pierwsze slysze. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2006, 12:59
|
|
|
Czytanie ze zrozumieniem sie klania... wszyscy wiedza OCB, a o powyzszym nic nie wspominalem |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-03-2006, 03:09
|
|
|
Mupik ma racje Magnetti Marelli sa spox,bedziesz zadowolony!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|