DZIWNIE WYGLĄDAJĄCE KOŁA |
Autor |
Wiadomość |
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 21:17 DZIWNIE WYGLĄDAJĄCE KOŁA
|
|
|
Witam
Po założeniu alusków zauważyłem że dziwnie stoją mi koła, tz. przód \ / a tył / \ . Dodam, że fele proste, wyważone. No i jeszcze ciekawostka, albo i nie: NIE "SIEPIE" MI OPON. Co do tyłu to słyszałem, że to nic dziwnego bo tył w T/T tak ma. No i jeszcze może podam rozmiar kół bo to może ważne: FELGI - 6,5Jx15H2-40ET , OPONY 195/45R15.
Czy to normalne? Czy mam się martwic? Może trzeba ustawic geometrię kół?
Pozdrawiam minieeek
___________________
Było Uno 1,0 Fire
Jest Tipo 1,4 i.e. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-06-2010, 21:35
|
|
|
minieeek napisał/a: | to nic dziwnego bo tył w T/T tak ma | . No to chyba ja się powinienem martwić, bo u mnie stoją prosto. Jedź na geometrie to wszystko będziesz miał podane jak na tacy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 21:58
|
|
|
Kolego Jelcyn ale czy jest sens jechac i wydawac kasę jak nic się z oponami nie dzieje? Pytam się bo może ktoś ma podobnie i w niczym to nie przeszkadza. Dodam jeszcze że koła z przodu mają nieznaczny przechył i trzeba się dłużej przypatrzec żeby to dojrzec.
Nie wspomnę o tym że najtańsza geometria jaką znalazłem w okolicy to koszt ok 100zł. Noszę się z zamiarem założenia wspomagania więc każda złotówka się liczy. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-06-2010, 22:02
|
|
|
minieeek, znajdź długi, prosty i równy kawałek drogi, i jadąc po nim puść kierownice. Jak auto zacznie ci gdzieś uciekać na bok, to lepiej, żeby ktoś sprawdził co jest z tymi kołami |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 22:28
|
|
|
Dzięki Jelcyn za radę jutro zobaczę co i jak. Jak będzie ściągac to kłania się geometria, ale swoją droga trochę już jeżdżę i nie zauważyłem ściągania na boki poza tym po założeniu wspomagania i tak będzie potrzeba ustawienia geometrii. (chyba). |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-06-2010, 23:09
|
|
|
minieeek napisał/a: | po założeniu wspomagania i tak będzie potrzeba ustawienia geometrii. (chyba). | chyba nawet na 100%. Zakładanie wspomagania to poważna ingerencja w układ jezdny. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 09:13
|
|
|
minieeek napisał/a: | tz. przód \ / a tył / \ . |
Tył - zestawy naprawcze wahaczy trzeba zastosować, a przód, hmm... da się nieco modelować kąt nachylenia amortyzatora w miejscu gdzie kolumna McPersona łączy się ze zwrotnicą - ustawiałem to w Tipo po stłuczce bo koło szło /
minieeek napisał/a: | NIE "SIEPIE" MI OPON. |
Co to znaczy?? Bo jeśli "siepie" oznacza ścieranie bocznych krawędzi opony to przekonasz się że takie ustawienie zdziera opony, ale po 20 tys km |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 11:46
|
|
|
potwierdzam co do tyłu że będzie najprawdopodobniej potrzebny zestaw naprawczy ja miałem w takiej pozycji jak Ty koło i trzeba zastosować ten zestaw i potem pomogło. Dodatkowo podnieś sobie auto z tyłu i jak koło będzie w powietrzu to spróbuj nim poruszać jak będzie "latało" to wahacz. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-06-2010, 18:38
|
|
|
U mnie przed wymianą wachaczy stały powiedzmy prosto, po wymianie przód stoi tak \ / i zdaje mi się że jest ok, tym bardziej że robiłem geometrię.
Jelcyn napisał/a: | znajdź długi, prosty i równy kawałek drogi, i jadąc po nim puść kierownice. |
Nie ma tak łatwo, rozwalony amorek, słaba sprężyna, różne ciśnienie w kołach i nie pojedzie aż tak prosto, ale kierownica sama skręcała nie będzie |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 20:41
|
|
|
lazik666 napisał/a: | rozwalony amorek, słaba sprężyna, różne ciśnienie | litości, przecież to nie są duże koszty, weź to napraw, nawet sam dasz radę bez kanału(który nie jest potrzebny), a ciśnienie w kołach to na każdej stacji paliw pozwolą ci uzupełnić. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-06-2010, 21:20
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | litości, przecież to nie są duże koszty |
Jelcyn, teraz to nie łapę? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2010, 21:26
|
|
|
lazik666, chodzi mi o koszty wymiany amortyzatorów. mnie to kosztowało niecałe 300 zł razem z dokupieniem dodatkowych narzędzi(w tym zakup ściągaczy, dodatkowego klucza który połamałem i śrub, które nie chciały ponownie pasować.) |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-06-2010, 19:10
|
|
|
No to fakt, drogo nie jest |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-06-2010, 20:49
|
|
|
minieeek napisał/a: | że dziwnie stoją mi koła, tz. przód \ / |
Hehehee no nieźle, żeby za kilka miechów nie było tak: _ _
Tył to standardowy objaw wywalonego zawieszenia.
Przygotuj się na większy koszt jak ktoś Ci będzie to robił i zrób od razu dwie strony. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2010, 21:27
|
|
|
Szanowni koledzy. Wielkie dzięki za cenne podpowiedzi. Co do tyłu to w obydwu kółkach zestawy były wymieniane i choc koła znacznie się "naprostowały" to i tak są lekko / \. Co do przodu to po założeniu wspomagania (niezbędne podzespoły już w garażu) trzeba będzie wydac jeszcze parę złoty i doprowadzic zawieszenie do porządku. No ale po wszystkim mam nadzieję jazda bez wydawania grosza (poza oczywiście PLN na Pb).
_______________
Było Uno 1,0 Fire
Jest Tipo 1,4 i.e. |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-06-2010, 16:54
|
|
|
minieeek, witaj pozwolicie że się dołączę do tematu najłatwiej sprawdzić geometrie na skrzyżowaniach skręcając na przejściu dla pieszych jak koła popiskują na pasach to na pewno masz zbierzność do zrobienia a co do ceny to musisz dobrze poszukać bo w łodzi cena się waha od 70- do 130 złoty to jak widzisz różnica jest spora więc warto czasem poszukać powodzenia |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-06-2010, 08:21
|
|
|
pabblo666, nie złe metody ..... ja mam inna metodę jak najłatwiej sprawdzić zbieżność .... jechać do zakładu mechaniki, żaden mechanik nie ośmieli się wziąć więcej jak na piwo, a w serwisie fiata to mi kiedyś sprawdzali za free ....
Jelcyn napisał/a: | minieeek napisał/a: | to nic dziwnego bo tył w T/T tak ma | . No to chyba ja się powinienem martwić, bo u mnie stoją prosto. |
padłem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-06-2010, 17:57
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | haha padłem |
Że niby co? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-06-2010, 11:12
|
|
|
z tego txt że jak masz prawidłowo stojące koła to należy się martwić
a ten co ma / \ to w porządku bo niby T/T tak mają |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|