Lekkie obniżenie |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2006, 22:53 Lekkie obniżenie
|
|
|
Muszę zmienić zawieszenie z przodu i przy okazji chciałbym troche je obniżyć - pytanie jak? Nie chcę - 40 mm bo to nierealne - przynajmniej na drogi, którymi jeżdżę (albo bym drapał zderzakiem po ulicy, albo by mi koło tłukło. Teraz pytanie nr 1: Czy jeżeli chcę obniżyćtylko minimalnie to od razu muszę zakładałć sportowe amorki? czy starczą twardsze sprężyny? Pytanie nr 2: mogą być te sprężyny używane? Pytanie nr 3: gdzie można dostać takowe w przystępnej cenie?
Dzięki i pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 06:34
|
|
|
wartość obniżenia w przypadku zastosowania samych sprężyn wynosi od 25 mm do 40 mm.Sprężyny te można z powodzeniem stosować z seryjnymi amortyzatorami |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 08:02
|
|
|
Ok dzięki ego! teraz kwestia tego gdzie dostać takie co obniżają, ale tylko o te 25 mm..hmm |
_________________
|
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 09:23
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Ok dzięki ego! teraz kwestia tego gdzie dostać takie co obniżają, ale tylko o te 25 mm..hmm |
poszukaj
zamiennika
który jest do modelu z mniejszym naciskiem na oś
chyba model 1.1 |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 09:42
|
|
|
ok dzięki za pomoc wszystkim - zacznę teraz poszukiwania
p.s. zamiennik obniżany czy tylko standard od 1.1? |
_________________
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 10:31
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | poszukaj zamiennika który jest do modelu z mniejszym naciskiem na oś chyba model 1.1 |
Aż mnie korci , żeby coś odpowiedzieć dobrym doradcom , ale po co ? Znowu mi moderatorzy post usuną ...
Z równie dobrym skutkiem możesz odciąć jeden zwój ze swoich sprężyn ... Bzdura ! Póżniej będziesz zbierał resztki miski olejowej , czy skrzyni biegów z asfaltu , bo przy hamowaniu auto zanurkuje i nawet niewielka nierówność zrobi wielkie spustoszenie !
Pierwsza i podstawowa zasada przy obniżaniu auta to ZMIANA SPRĘŻYN NA TWARDSZE !
Druga , choć już nie taka ewidentna - to zmiana amortyzatorów na takie , które mają większe tłumienie - zwłaszcza sił odbicia .
Możliwości doboru sprężyn są takie : wymontować sprężynę i zmierzyć : średnicę dolnego zwoju , średnicę górnego , średnicę drutu , ilość zwojów , długość w stanie rozciągniętym .
Szukać należy sprężyn ( niekoniecznie do tego samego typu auta , czy nawet producenta ) , które muszą mieć zachowane średnice górnego i dolnego mocowania . Przy zwiększonej średnicy drutu sprężyna będzie twardsza , ale wtedy musi być w stanie rozciągniętym krótsza od oryginału . Tylko znów nie może być krótsza niż maksymalny skok amortyzatora , bo wypadnie z mocowań !
Jak widać na załączonym przypadku - nie jest to takie proste , jakby na pierwszy rzut oka się wydawało i "chałupniczego" obniżania auta nikumu nie polecam !
A generalnie na naszych polskich drogach obniżanie aut jest lekko bez sensu ! Większy sens ma utwardzanie amortyzatorów bez zmian sprężyn . Co prawda odbywa się to kosztem komfortu , ale zyskuje prowadzenie auta , a tym samym - bezpieczeństwo ! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 16:51
|
|
|
Kolega schab ma całkowitą rację, problemem są jak zawsze dziurawe, nierówne drogi na których zawieszenie musi odpowiednio pracować. Na równe jak stół drogi to można wrzucić same obniżające sprężyny bo zawias i tak niewiele pracuje.
Przy niższych i twardszych sprężynach przydałby się amortyzator o większej sile tłumienia, żeby wytłumić ruch sprężyny w innym przypadku auto będzie skakało.
Ideałem byłoby zawieszenie gwintowane z pełną regulacją, można też zakupić amortyzatory dedykowane do krótszych sprężyn lub zastosować amory z innej(cięższej) wersji samochodu najlepiej gazowe jednorurowe.
U siebie mam sprężyny eibach i właśnie takie amory z wersji 2,0 16V i jestem zadowolony z charakterystyki, samochód nie jest przesadnie twardy, nieźle wybiera nierówności oczywiście komfort ucierpiał ale nie ma tragedii.
Co do obniżenia to z przodu obniżył się bardzo nie wiele bo o 4mm a z tyłu o 3cm.
Nie dawno byłem zbadać amory i po przebiegu ok. 10 tyś przód ma równo po 77% |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 16:59
|
|
|
ok to już wszystko rozumiem. Mam nadzieje takze, że amorki od cięższego modelu pasują w miejsca po tych seryjnych? |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 17:05
|
|
|
mrk69 napisał/a: | ok to już wszystko rozumiem. Mam nadzieje takze, że amorki od cięższego modelu pasują w miejsca po tych seryjnych? |
pasują bez najmniejszego problemu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 18:51
|
|
|
No więc nasuwa się pytanie...jakie amorki, żeby mi sie to za rok nie rozpadło? Kayaby miał ktoś może? ile to kosztuje? a może jakieś inne? Jakbyście mogli to prosiłbym olinki bo narazie to znalazłem tylko kayaby..aa i z allegro warto kupić amorki? |
_________________
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 20:19
|
|
|
Kayaby sa niezle, bron boze nie wwal sie na mine zwana NK ;] |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 02:07
|
|
|
schab napisał/a: | EASYKATO napisał/a: | poszukaj zamiennika który jest do modelu z mniejszym naciskiem na oś chyba model 1.1 |
Aż mnie korci , żeby coś odpowiedzieć dobrym doradcom , ale po co ? Znowu mi moderatorzy post usuną ...
Z równie dobrym skutkiem możesz odciąć jeden zwój ze swoich sprężyn ... Bzdura ! Póżniej będziesz zbierał resztki miski olejowej , czy skrzyni biegów z asfaltu , bo przy hamowaniu auto zanurkuje i nawet niewielka nierówność zrobi wielkie spustoszenie !
Pierwsza i podstawowa zasada przy obniżaniu auta to ZMIANA SPRĘŻYN NA TWARDSZE !
Druga , choć już nie taka ewidentna - to zmiana amortyzatorów na takie , które mają większe tłumienie - zwłaszcza sił odbicia .
Możliwości doboru sprężyn są takie : wymontować sprężynę i zmierzyć : średnicę dolnego zwoju , średnicę górnego , średnicę drutu , ilość zwojów , długość w stanie rozciągniętym .
Szukać należy sprężyn ( niekoniecznie do tego samego typu auta , czy nawet producenta ) , które muszą mieć zachowane średnice górnego i dolnego mocowania . Przy zwiększonej średnicy drutu sprężyna będzie twardsza , ale wtedy musi być w stanie rozciągniętym krótsza od oryginału . Tylko znów nie może być krótsza niż maksymalny skok amortyzatora , bo wypadnie z mocowań !
Jak widać na załączonym przypadku - nie jest to takie proste , jakby na pierwszy rzut oka się wydawało i "chałupniczego" obniżania auta nikumu nie polecam !
A generalnie na naszych polskich drogach obniżanie aut jest lekko bez sensu ! Większy sens ma utwardzanie amortyzatorów bez zmian sprężyn . Co prawda odbywa się to kosztem komfortu , ale zyskuje prowadzenie auta , a tym samym - bezpieczeństwo ! |
Nie porównuj kolego schab
montażu sprężyn od modelu który hipotetycznie ma mniejszy nacisk na oś
z obcinaniem zwojów sprężyn która przez to straci/zmieni swą charakterystykę ugięcia
to dwie różne rzeczy
** Dodano: 04-11-2006, 02:33 **
romano napisał/a: | ......U siebie mam sprężyny eibach i właśnie takie amory z wersji 2,0 16V i jestem zadowolony z charakterystyki, samochód nie jest przesadnie twardy, nieźle wybiera nierówności oczywiście komfort ucierpiał ale nie ma tragedii.
Co do obniżenia to z przodu obniżył się bardzo nie wiele bo o 4mm a z tyłu o 3cm.
Nie dawno byłem zbadać amory i po przebiegu ok. 10 tyś przód ma równo po 77% |
4 mm z przodu i 3 cm z tyłu?
to auto z pozycji Przód-----Tył
jest teraz w poz P \ T ?
A sprężyny masz dedykowane do swojej pojemności?
Czy do 1.9td/2.0/2.0 16V ?
......
Jeżeli ktoś z tego forum posiada tipo 1.1
prosze o kontakt. |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-11-2006, 12:43
|
|
|
EASYKATO napisał/a: | 4 mm z przodu i 3 cm z tyłu?
to auto z pozycji Przód-----Tył
jest teraz w poz P \ T ?
A sprężyny masz dedykowane do swojej pojemności?
Czy do 1.9td/2.0/2.0 16V ? |
Sprężyny dedykowane do mojej pojemności a amory z wersji 2,0 16v, prawdopodobnie miałem wyeksploatowane przednie sprężyny a amory też zrobiły swoje.
Samochód teraz stoi mniej więcej równo a na pewno przód nie jest zdecydowanie wyżej niż tył. A wartości obniżenia podałem jako różnice prześwitu pod zderzakiem przód i tył przed i po wymianie zawiasu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 21:42
|
|
|
Musze odnowic ten temat,koledzy po wymianie amorków i sprezyn mam przod samochodu wyzej niz tył(duzo wyzej) czy to jest wina źle dobranych sprezyn?? Da się tego jakoś pozbyc? Ucinania sprezyn troche się boje, no i nie wiem czy sa one przyczyną takiego stanu rzeczy na 100%HELP |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2008, 19:57
|
|
|
prędzej stan tylnej zawiechy, sprężyny które już niedomagają i amorki które pewno już są oblane olejem bo się rozszczelniły i też do wymiany... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 13:48
|
|
|
sosen86 napisał/a: | Musze odnowic ten temat,koledzy po wymianie amorków i sprezyn mam przod samochodu wyzej niz tył(duzo wyzej) czy to jest wina źle dobranych sprezyn?? Da się tego jakoś pozbyc? Ucinania sprezyn troche się boje, no i nie wiem czy sa one przyczyną takiego stanu rzeczy na 100%HELP |
na 100% sprężyny, albo przednie są za wysokie(pewnie jakiś zamiennik uniwersalny do wszystkich wersji tipo), albo na tyle siadły sprężyny a jak wymieniałeś cały komplet to tym bardziej wina sprężyn. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 16:36
|
|
|
romano, WYMIENIALEM CAŁY KPOMPLET,ZGadza sie sa to tzw sprezyny uniwersalne,czyli do d... poqwiedzieli ze do wszystkich tipo sa te same ja glupii sie dalem nabrac.Dodam ze naprawialem w warsztacie AD serwis na ul.Tworzeń w Dąbrowie Górniczej.Szczerze mowiąc to juz nie pierwsza ich wpadka,przynajmniej jezeli chodzi moj przypadek,wiec ja ze swojej strony radze ich omijac z daleka!!! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
guciomlody
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2008, 19:27
|
|
|
jak by ktoś chciał to mu mogę sprężyny wyciągnąć na specjalnej maszynce, u siebie robiłem to pierwszy raz 2 tyg temu jak zmieniałem prawie całe zawieszenie(zakładałem nawet temat o części ale nikt nie odpowiedział) i do tej pory zrobiłem już 3 tysie i zauważyłem że samochód jest sporo twardszy. sprawa wygląda tak że wyciągałem je o jakieś 20cm zostawiłem na pare godzin. wyciągają się pięknie tylko przy składaniu nie idze objąć ściągaczami więc z powrotem na tą maszynke i jak gdyby wstępnie napięte wracają do auta, tył nawet troche przesadziłem ale jak przyczepkę pociąga to mam nadzieje wróci do normalności.
tak że jak ktoś ma możliwość wyciągnięcia takiego to spokojnie można to robić.
dla tych co się zdecydują to z przodu wyciągałem do około 60cm (naciągnięte) po odpuszczeniu osiągałem jakieś 46cm a zaraz po wyjęciu z auta miały 37. liczyć się trzeba z tym że różnica 9cm w aucie to jest jakieś 3-4 cm bo to siada troche. jeśli ktoś czai temat to chodzi o przekroczenia granicy plastyczności, normalnie sprężyna pracuje w pewnym zakresie i nie tej granicy a w ten sposób przekraczając ją zmieniamy zakres pracy. ostrzegam tylko że to jest zmiana kształtu na zimno czyli generalnie powinno się przeprowadzić jeszcze odpowiednią obróbke cieplną co by odpuścić materiał no ale :yawinkle: zarazie chodzi jak strzeli to wykasuje posta...
sory za ilości. mam nadzieje że się przyda komuś pozdrawiać |
_________________ Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX
you drink, you ride, you ceash you die |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:44
|
|
|
guciomlody, problem jest taki że ta sprężyna prędzej niż później i tak wróci Ci do tego stanu z jakiego ją wyciagłeś, niestety ale materiał wraz z czasem pracy staje się coraz bardziej plastyczny i naciagnięcie takie to tylko zabawa na chwile. Taki sobie pół ... albo nawet ćwierć środek na naprawę. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
guciomlody
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2008, 21:54
|
|
|
no właśnie nie wróci, było by tak jak mówisz gdybym wyciągnął ją troche i wsadził z powrotem ale że to było więcej niż troche to nie wróci. napisze potem (za jakieś 10 tysiecy) jak jest. narazie jest 5 tysi po wyciągnięciu i bez zmian no ale czas pokaże. napewno troche sie utwardziły bo jest spora różnica, ale to efekt utwardzenia po odkształceniu. |
_________________ Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX
you drink, you ride, you ceash you die |
|
|
|
|
szczypiorek
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 74 Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2008, 20:24
|
|
|
mrk69 napisał/a: | ok to już wszystko rozumiem. Mam nadzieje takze, że amorki od cięższego modelu pasują w miejsca po tych seryjnych? |
albo kolego szukaj na allegro z benzyny 1.8 lub 2.0 tipo tylko biez caly komplet albo na allegro szukaj w bravo/brava te roczniki do 2000r. pasuja na 100% |
_________________ SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-. |
|
|
|
|
|