Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekkie obniżenie
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-10-2006, 22:53   Lekkie obniżenie

Muszę zmienić zawieszenie z przodu i przy okazji chciałbym troche je obniżyć - pytanie jak? Nie chcę - 40 mm bo to nierealne - przynajmniej na drogi, którymi jeżdżę (albo bym drapał zderzakiem po ulicy, albo by mi koło tłukło. Teraz pytanie nr 1: Czy jeżeli chcę obniżyćtylko minimalnie to od razu muszę zakładałć sportowe amorki? czy starczą twardsze sprężyny? Pytanie nr 2: mogą być te sprężyny używane? Pytanie nr 3: gdzie można dostać takowe w przystępnej cenie?
Dzięki i pozdro
_________________
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2006, 06:34   

wartość obniżenia w przypadku zastosowania samych sprężyn wynosi od 25 mm do 40 mm.Sprężyny te można z powodzeniem stosować z seryjnymi amortyzatorami
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-10-2006, 08:02   

Ok dzięki ego! :D teraz kwestia tego gdzie dostać takie co obniżają, ale tylko o te 25 mm..hmm
_________________
     Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-10-2006, 09:23   

mrk69 napisał/a:
Ok dzięki ego! :D teraz kwestia tego gdzie dostać takie co obniżają, ale tylko o te 25 mm..hmm


poszukaj
zamiennika
który jest do modelu z mniejszym naciskiem na oś

chyba model 1.1
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-10-2006, 09:42   

ok dzięki za pomoc wszystkim - zacznę teraz poszukiwania

p.s. zamiennik obniżany czy tylko standard od 1.1?
_________________
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2006, 10:31   

EASYKATO napisał/a:
poszukaj zamiennika który jest do modelu z mniejszym naciskiem na oś chyba model 1.1

Aż mnie korci , żeby coś odpowiedzieć dobrym doradcom , ale po co ? Znowu mi moderatorzy post usuną ...
Z równie dobrym skutkiem możesz odciąć jeden zwój ze swoich sprężyn ... Bzdura ! Póżniej będziesz zbierał resztki miski olejowej , czy skrzyni biegów z asfaltu , bo przy hamowaniu auto zanurkuje i nawet niewielka nierówność zrobi wielkie spustoszenie !
Pierwsza i podstawowa zasada przy obniżaniu auta to ZMIANA SPRĘŻYN NA TWARDSZE !
Druga , choć już nie taka ewidentna - to zmiana amortyzatorów na takie , które mają większe tłumienie - zwłaszcza sił odbicia .
Możliwości doboru sprężyn są takie : wymontować sprężynę i zmierzyć : średnicę dolnego zwoju , średnicę górnego , średnicę drutu , ilość zwojów , długość w stanie rozciągniętym .
Szukać należy sprężyn ( niekoniecznie do tego samego typu auta , czy nawet producenta ) , które muszą mieć zachowane średnice górnego i dolnego mocowania . Przy zwiększonej średnicy drutu sprężyna będzie twardsza , ale wtedy musi być w stanie rozciągniętym krótsza od oryginału . Tylko znów nie może być krótsza niż maksymalny skok amortyzatora , bo wypadnie z mocowań !
Jak widać na załączonym przypadku - nie jest to takie proste , jakby na pierwszy rzut oka się wydawało i "chałupniczego" obniżania auta nikumu nie polecam !
A generalnie na naszych polskich drogach obniżanie aut jest lekko bez sensu ! Większy sens ma utwardzanie amortyzatorów bez zmian sprężyn . Co prawda odbywa się to kosztem komfortu , ale zyskuje prowadzenie auta , a tym samym - bezpieczeństwo !
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2006, 16:51   

Kolega schab ma całkowitą rację, problemem są jak zawsze dziurawe, nierówne drogi na których zawieszenie musi odpowiednio pracować. Na równe jak stół drogi to można wrzucić same obniżające sprężyny bo zawias i tak niewiele pracuje.
Przy niższych i twardszych sprężynach przydałby się amortyzator o większej sile tłumienia, żeby wytłumić ruch sprężyny w innym przypadku auto będzie skakało.
Ideałem byłoby zawieszenie gwintowane z pełną regulacją, można też zakupić amortyzatory dedykowane do krótszych sprężyn lub zastosować amory z innej(cięższej) wersji samochodu najlepiej gazowe jednorurowe.
U siebie mam sprężyny eibach i właśnie takie amory z wersji 2,0 16V i jestem zadowolony z charakterystyki, samochód nie jest przesadnie twardy, nieźle wybiera nierówności oczywiście komfort ucierpiał ale nie ma tragedii.
Co do obniżenia to z przodu obniżył się bardzo nie wiele bo o 4mm a z tyłu o 3cm.
Nie dawno byłem zbadać amory i po przebiegu ok. 10 tyś przód ma równo po 77%
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-10-2006, 16:59   

ok to już wszystko rozumiem. Mam nadzieje takze, że amorki od cięższego modelu pasują w miejsca po tych seryjnych?
_________________
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2006, 17:05   

mrk69 napisał/a:
ok to już wszystko rozumiem. Mam nadzieje takze, że amorki od cięższego modelu pasują w miejsca po tych seryjnych?

pasują bez najmniejszego problemu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-10-2006, 18:51   

No więc nasuwa się pytanie...jakie amorki, żeby mi sie to za rok nie rozpadło? Kayaby miał ktoś może? ile to kosztuje? a może jakieś inne? Jakbyście mogli to prosiłbym olinki bo narazie to znalazłem tylko kayaby..aa i z allegro warto kupić amorki?
_________________
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2006, 20:19   

Kayaby sa niezle, bron boze nie wwal sie na mine zwana NK ;]
     assistance
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-11-2006, 02:07   

schab napisał/a:
EASYKATO napisał/a:
poszukaj zamiennika który jest do modelu z mniejszym naciskiem na oś chyba model 1.1

Aż mnie korci , żeby coś odpowiedzieć dobrym doradcom , ale po co ? Znowu mi moderatorzy post usuną ...
Z równie dobrym skutkiem możesz odciąć jeden
zwój ze swoich sprężyn ... Bzdura ! Póżniej będziesz zbierał resztki miski olejowej , czy skrzyni biegów z asfaltu , bo przy hamowaniu auto zanurkuje i nawet niewielka nierówność zrobi wielkie spustoszenie !
Pierwsza i podstawowa zasada przy obniżaniu auta to ZMIANA SPRĘŻYN NA TWARDSZE !
Druga , choć już nie taka ewidentna - to zmiana amortyzatorów na takie , które mają większe tłumienie - zwłaszcza sił odbicia .
Możliwości doboru sprężyn są takie : wymontować sprężynę i zmierzyć : średnicę dolnego zwoju , średnicę górnego , średnicę drutu , ilość zwojów , długość w stanie rozciągniętym .
Szukać należy sprężyn ( niekoniecznie do tego samego typu auta , czy nawet producenta ) , które muszą mieć zachowane średnice górnego i dolnego mocowania . Przy zwiększonej średnicy drutu sprężyna będzie twardsza , ale wtedy musi być w stanie rozciągniętym krótsza od oryginału . Tylko znów nie może być krótsza niż maksymalny skok amortyzatora , bo wypadnie z mocowań !
Jak widać na załączonym przypadku - nie jest to takie proste , jakby na pierwszy rzut oka się wydawało i "chałupniczego" obniżania auta nikumu nie polecam !
A generalnie na naszych polskich
drogach obniżanie aut jest lekko bez sensu ! Większy sens ma utwardzanie amortyzatorów bez zmian sprężyn . Co prawda odbywa się to kosztem komfortu , ale zyskuje prowadzenie auta , a tym samym - bezpieczeństwo !



Nie porównuj kolego schab
montażu sprężyn od modelu który hipotetycznie ma mniejszy nacisk na oś
z obcinaniem zwojów sprężyn która przez to straci/zmieni swą charakterystykę ugięcia
:zolta:

to dwie różne rzeczy

** Dodano: 04-11-2006, 02:33 **
romano napisał/a:
......U siebie mam sprężyny eibach i właśnie takie amory z wersji 2,0 16V i jestem zadowolony z charakterystyki, samochód nie jest przesadnie twardy, nieźle wybiera nierówności oczywiście komfort ucierpiał ale nie ma tragedii.
Co do obniżenia to z przodu obniżył się bardzo nie wiele bo o 4mm a z tyłu o 3cm.
Nie dawno byłem zbadać amory i po przebiegu ok. 10 tyś przód ma równo po 77%



4 mm z przodu i 3 cm z tyłu?
to auto z pozycji Przód-----Tył
jest teraz w poz P \ T ?

A sprężyny masz dedykowane do swojej pojemności?
Czy do 1.9td/2.0/2.0 16V ?


......

Jeżeli ktoś z tego forum posiada tipo 1.1
prosze o kontakt.
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-11-2006, 12:43   

EASYKATO napisał/a:
4 mm z przodu i 3 cm z tyłu?
to auto z pozycji Przód-----Tył
jest teraz w poz P \ T ?

A sprężyny masz dedykowane do swojej pojemności?
Czy do 1.9td/2.0/2.0 16V ?


Sprężyny dedykowane do mojej pojemności a amory z wersji 2,0 16v, prawdopodobnie miałem wyeksploatowane przednie sprężyny a amory też zrobiły swoje.
Samochód teraz stoi mniej więcej równo a na pewno przód nie jest zdecydowanie wyżej niż tył. A wartości obniżenia podałem jako różnice prześwitu pod zderzakiem przód i tył przed i po wymianie zawiasu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2008, 21:42   

Musze odnowic ten temat,koledzy po wymianie amorków i sprezyn mam przod samochodu wyzej niz tył(duzo wyzej) czy to jest wina źle dobranych sprezyn?? Da się tego jakoś pozbyc? Ucinania sprezyn troche się boje, no i nie wiem czy sa one przyczyną takiego stanu rzeczy na 100%HELP :sciana:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2008, 19:57   

prędzej stan tylnej zawiechy, sprężyny które już niedomagają i amorki które pewno już są oblane olejem bo się rozszczelniły i też do wymiany...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2008, 13:48   

sosen86 napisał/a:
Musze odnowic ten temat,koledzy po wymianie amorków i sprezyn mam przod samochodu wyzej niz tył(duzo wyzej) czy to jest wina źle dobranych sprezyn?? Da się tego jakoś pozbyc? Ucinania sprezyn troche się boje, no i nie wiem czy sa one przyczyną takiego stanu rzeczy na 100%HELP

na 100% sprężyny, albo przednie są za wysokie(pewnie jakiś zamiennik uniwersalny do wszystkich wersji tipo), albo na tyle siadły sprężyny a jak wymieniałeś cały komplet to tym bardziej wina sprężyn.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2008, 16:36   

romano, WYMIENIALEM CAŁY KPOMPLET,ZGadza sie sa to tzw sprezyny uniwersalne,czyli do d... poqwiedzieli ze do wszystkich tipo sa te same :sciana: ja glupii sie dalem nabrac.Dodam ze naprawialem w warsztacie AD serwis na ul.Tworzeń w Dąbrowie Górniczej.Szczerze mowiąc to juz nie pierwsza ich wpadka,przynajmniej jezeli chodzi moj przypadek,wiec ja ze swojej strony radze ich omijac z daleka!!! :red_kartka:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2008, 19:27   

jak by ktoś chciał to mu mogę sprężyny wyciągnąć na specjalnej maszynce, u siebie robiłem to pierwszy raz 2 tyg temu jak zmieniałem prawie całe zawieszenie(zakładałem nawet temat o części ale nikt nie odpowiedział) i do tej pory zrobiłem już 3 tysie i zauważyłem że samochód jest sporo twardszy. sprawa wygląda tak że wyciągałem je o jakieś 20cm zostawiłem na pare godzin. wyciągają się pięknie tylko przy składaniu nie idze objąć ściągaczami więc z powrotem na tą maszynke i jak gdyby wstępnie napięte wracają do auta, tył nawet troche przesadziłem ale jak przyczepkę pociąga to mam nadzieje wróci do normalności.
tak że jak ktoś ma możliwość wyciągnięcia takiego to spokojnie można to robić.
dla tych co się zdecydują to z przodu wyciągałem do około 60cm (naciągnięte) po odpuszczeniu osiągałem jakieś 46cm a zaraz po wyjęciu z auta miały 37. liczyć się trzeba z tym że różnica 9cm w aucie to jest jakieś 3-4 cm bo to siada troche. jeśli ktoś czai temat to chodzi o przekroczenia granicy plastyczności, normalnie sprężyna pracuje w pewnym zakresie i nie tej granicy a w ten sposób przekraczając ją zmieniamy zakres pracy. ostrzegam tylko że to jest zmiana kształtu na zimno czyli generalnie powinno się przeprowadzić jeszcze odpowiednią obróbke cieplną co by odpuścić materiał no ale :yawinkle: zarazie chodzi jak strzeli to wykasuje posta...
sory za ilości. mam nadzieje że się przyda komuś pozdrawiać
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 21:44   

guciomlody, problem jest taki że ta sprężyna prędzej niż później i tak wróci Ci do tego stanu z jakiego ją wyciagłeś, niestety ale materiał wraz z czasem pracy staje się coraz bardziej plastyczny i naciagnięcie takie to tylko zabawa na chwile. Taki sobie pół ... albo nawet ćwierć środek na naprawę.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-02-2008, 21:54   

no właśnie nie wróci, było by tak jak mówisz gdybym wyciągnął ją troche i wsadził z powrotem ale że to było więcej niż troche to nie wróci. napisze potem (za jakieś 10 tysiecy) jak jest. narazie jest 5 tysi po wyciągnięciu i bez zmian no ale czas pokaże. napewno troche sie utwardziły bo jest spora różnica, ale to efekt utwardzenia po odkształceniu.
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-02-2008, 20:24   

mrk69 napisał/a:
ok to już wszystko rozumiem. Mam nadzieje takze, że amorki od cięższego modelu pasują w miejsca po tych seryjnych?


albo kolego szukaj na allegro z benzyny 1.8 lub 2.0 tipo tylko biez caly komplet albo na allegro szukaj w bravo/brava te roczniki do 2000r. pasuja na 100%
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load