Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja Tempra zwyciężyła każdego mechanika
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-06-2007, 21:10   Moja Tempra zwyciężyła każdego mechanika

Niestety :(
Oddałem ją do wieluuu mechaników.
Na szarpaki, dupaki etc.
Nikt nie potrafił stwierdzić co w niej wali przy skręcie.
Walnięcie takie jakby mi ktoś młotkiem :cenuzra:
W końcu oddałem do najlepszego mechanika od zawieszeń w Piotrkowie.
Stwierdził, że ...... nie wie co :lol:
Stwierdził, że podszedł ambicjonalnie do tematu bo rozebrali kolumnę McPersona i dwa razy auto wjeżdżało na kanał.
Niestety jedynie PODEJRZEWA, że może to tak wali amortyzator w obudowie.
Sam w sobie jest sprawny ale być może ma luzy w obudowie.
Drugie podejrzenie (według mnie naciągane) to być może pęknięte gdzieś nadwozie i w momencie skrętu elementy o siebie "zahaczają".
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2007, 21:30   Re: Moja Tempra zwyciężyła każdego mechanika

Emf napisał/a:
Nikt nie potrafił stwierdzić co w niej wali przy skręcie.
Walnięcie takie jakby mi ktoś młotkiem :cenuzra:

Miałem tak kiedyś w innym aucie.
Też nie bardzo wiedziałem, co to jest; dowiedziałem się, gdy przegub wyzionął ducha ...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
awaria 


Wiek: 50
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2007, 21:39   

Mi tak od 7 lat stuka , przy pełnym skręcie , pozostała do wymiany maglownica bo wszystko w zawieszeniu było przez te 7 lat wymieniane a pukanie pozostało, maglownica jest oki wiec niepredko sie dowiem czy to ona. i to pukanie jest tylko podczas jazdy w miejscu moge sobie krecic do bulu i nie puknie, te typy tak maja tzn.fiaty
_________________
Tipo 1,4 93r. 170000tys - zezłomowany:(:(:(
dobry był pojazd, oj dobry, będe tęsknił.
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-06-2007, 17:35   

Radke, przegub wymieniłem, pukanie nie ustało, a straciłem jedynie 160zł :(

awaria, no fakt, że może to maglownica.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Bratek 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 51
Skąd: Rymanów Zdrój
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-06-2007, 18:35   

też to samo mam w swoim tipku. przy skręcie kół słychać stukanie, jak by ktoś walił młotkiem w wachacz :? zmieniłem wachacz, amortyzator, poduszkę i łożysko amortyzatora i nawet ostatnio zakładałem wspomaganie (bo niestety nie miałem :( ) więc i maglownice mam inną i nic nie dało dalej stuka jak głupie :( ale przynajmniej w moim przypadku praktycznie na 100% jestem pewny co jest grane. poprostu mam wyrobioną śrubę i prawdopodobnie gniazdo w pieście koła w tym miejscu gdzie łączy się ze swożniem wachacza. narazie nie mam czasu, ale pod koniec czerwca bede z tym problemem dalej walczył, wymienie śrubę i cały wachacz bo kwalifikuje się niestety do wymiany.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-06-2007, 23:28   

Heh miałem ostatnio to po zimie. Skręcałem i tak stukało coś - jak by przeskakiwało, ale odgłos był donośny. Myślałem, że może sworzeń lub przegub, ale to nic z tych rzeczy.

Wyszło przy okazji odpowietrzania hamulcy. Brat skręcał kołami, a ja kątem oka zauważyłem, że podczas skręcania kołami sprężyna nie przesuwałą się płynnie wraz z talerzem amortyzatora i zwrotnica. Na górze w kielichu mocowania amortyzatora jest łożysko. To łożysko widocznie z biegiem lat (czyli od 94 roku) widocznie się juz wyrobiło lub straciło smarowanie. Podczas skręcania kołami sprężyna się "naciągała" i w pewnym momencie "odpuszczała" co powodowało głuchy, ale donośny oddzwięk w kabinie.

Sprawdz czy Tobie, też przypadkiem nie "przytrzymuje" sprężynę u góry i podczas skręcania poprostu "stuka" sprężyna.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2007, 10:51   

miszko, miałem to samo i po rozebraniu tego łożyska okazało się że kulki wyrobiły sobie dołki w bieżniach i przeskakiwały między nimi.Ale szajs jest totalny z tego niby łożyska,bo bieżnie są wytłoczone i wycięte na prasie z kawałka blachy.
Ja to rozebrałem w sobotę popołudniu i nie miałem już gdzie kupić (ale i tak by trzeba było zamawiać) więc założyłem do szlifierki cienką tarczę i przeszlifowałem wszystkie zagłębienia po czym ładnie napakowałem smaru i poskładałem.Śmigam już jakiś czas i narazie jest spoko. ;D ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-06-2007, 10:07   

miszko, ale mówisz o łożysko MPersona??
On rozbierał całego McPersona i niby wszystko OK jest z nim :(
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2007, 12:42   

Emf, Łożysko trzeba rozebrać na kawałki bo w rękach tego nie sprawdzisz,ewentualnie podnieś przednie koła do góry i niech ktoś Ci kręci kierownicą a ty patrz czy cała sprężyna się gładko i równo skręca razem z amortyzatorem.Chodzi zwłaszcza o górną część sprężyny.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2007, 08:34   

Ale jak podniesie to odciazy łożysko i moze się łagodnie kręcić, dopiero pod obciażeniem bedzie strzelać. U mnie było to samo po długim postuju podczas swapa silnika, jak zaczałem jeździć to wszystko wróciło do normy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-06-2007, 11:21   

Emf napisał/a:
miszko, ale mówisz o łożysko MPersona??
On rozbierał całego McPersona i niby wszystko OK jest z nim


Opis problemu ewidentnie wskazuje na łożysko MCPersona u góry mocowane do kielicha pod maską , to ono jest najczęściej powodem stuków przy skręcie - wymień to łożysko jeżeli jeszcze tego nie wymieniałeś, nie jest to jakiś kosmiczny koszt, a na pewno nastąpi wzrost Twojego bezpieczeństwa.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-06-2007, 14:03   

YaSIu, ale oddając auto do najlepszego kolesia od zawieszeń mówiłem facetowi, że podejrzewam to łożysko.
Stwierdził, że ono jest OK.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-06-2007, 21:52   

Emf napisał/a:
YaSIu, ale oddając auto do najlepszego kolesia od zawieszeń mówiłem facetowi, że podejrzewam to łożysko.
Stwierdził, że ono jest OK.


Ale wiesz jak to jest Emf z tymi mechanikami - mówisz im jedno, drugie, sugerujesz nie jedno i oni albo Cię posłuchają albo mają Cię całkowicie w dupie i robią swoje, albo czasami nie wiele robią a kasują jak za zboże... Różnie to bywa, jak nie patrzysz im na ręce to nie wiesz co robią...
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-06-2007, 22:06   

Jak się okaże, że to łożysko, to do niego pojadę :evil:
Na ile byście wycenili robociznę, wymianę tegoż??
50zł wystarczy, czy więcej, bo nie wiem ile to roboty i na ile dać się skasować.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2007, 09:01   

30 zl biora za samo ściągnięcie sprężyny,jeśli masz wyciągniętą kolumne... 50 zl to mocno naciagnięte minimum,tak mi sie wydaje
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-06-2007, 20:35   

Nie wiem czy za 50zł zechce sobie wogóle rączki brudzić przy tym.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Sylwo 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 13
Skąd: Chomino/Kamień Pom
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 21-08-2007, 21:28   

Jeżeli chodzi o stukanie ja w swojej "kochanej" temprze wymieniłem prawie całe zawieszenie z przodu a puka tak jakby nic nie było robione. Powoli mnie to wykańcza nerwowo teraz będe wymieniał zwrotnice a co za tym idzie i łożyska które są dobre ,ale niestety jednorazowe. Jeżeli dalej będzie pukało.......???? to nie wiem.
_________________
BYŁ FIAT TEMPRA 1,9 TD 1992 sedan
JEST FORD MONDEO 1,8 TD i 1998 sedan
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-08-2007, 21:38   

Sylwo, mi jeszcze mechanik mówił, że albo ten amor jak pisałem lub gdzieś w aucie (ma parę lat bądź co bądź) jest lekkie pęknięcie gdzieś np. na karoserii i tak stuka, a zlokalizowanie tego graniczy z cudem.
Mi auto koleś (najlepszy jak pisałem u nas od zawieszeń) na maxa "przetrzepał" i powiedział, że na pewno nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy więc dałem sobie spokój.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 16:59   

a co jest jak podczas jazdy ruszanie i po zmianie biegów przy dodawaniu gazu - coś się mieli :( walcze z tym juz 5 dzień . jak go rozchulam i jade max 2000 obr to nic nie słychać , ale wystarczy ze dodam lekko gazu do 2300 i znów wali ...
Dodam ze nie tylko na takich obrotach :roll:
     assistance
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2008, 18:26   

coś może mieć luzy i zaczynać wibrować, coś może przeskakiwać bo już takiej siły nie wytrzyma... naprawdę, musisz mieć drugą osobę do tego by z zewnątrz posłuchała i na czymś podnieść auto i wtedy zrobić testy jakie tylko możesz na zasprzęglonym, choć uważaj bo nie jest to najbezpieczniejsze! ale jak to zrobisz z głową to źródło hałasu znajdziecie; albo u mecha jakiegoś całe auto w gór na podnośniku, dawaj bieg i rozkręć a z dołu źródło ustalą, powinni...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load