Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
OPONY NA KOŁA R15 jakie? jaki profil?
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 22:07   OPONY NA KOŁA R15 jakie? jaki profil?

Witam, przejrzałem parę tematów o oponach na naszym forum, ale żaden w pełni nie odpowiedział na moje pytania, więc zakładam nowy temat. Do rzeczy kupiłem nie dawno felgi dedykowane do Fiacików (made in italy ;D ) dla wtajemniczonych to są felgi od romano. Felga ma rozmiar 15 cali i przymierzam się do zakupu nowych opon . Nie wiem jednak jakie kupić? Teraz mam takie oponki Pirelli P3000 165/65 R14 a wymyśliłem sobie Dunlopy Sport SP 01 185/60 R15 Gość w serwisie oponiarski po wstępnych rozmowach powiedział że muszę zachować geometrie koła (wiadomo żeby licznik nie przekłamywał) i powiedział takie same Dunlopy tyle że o profilu 55 i o prawie 50zł więcej co daje na 4 oponach prawie 200zł więcej. Z tego co wiem przekłamanie licznika przy różnicy profilu 55 a 60 nie powinno być duże a nawet symboliczne, po drugie nie wiem czy gość chce po porostu sprzedać droższe opony. Pytanie czy ktoś za was ma takie oponki w T/T 185/60 na 15stach? czy da się takie założyć, czy przy większym profilu zawyża czy zaniża wskazanie licznika? I ostatnie czy w ogóle 185/65 R15 zmieści sie w nadkole Tipo i czy nie będzie obcierać ani uderzać opona o nadkole dodam że felga ma odsadzenie ET 40 standardowa stalowa ma chyba 43, nie obniżałem zawieszenia - standard. POMOCY BO UTKNĄŁEM W TEMACIE KUPOWANIE OPON! Zależy mnie jednak żeby profil był większy a co za tym idzie wygodniejszy no i przy okazji opony tańsze o 200zł
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-05-2008, 22:14   

Standardowo Tipo 16V wychodziło na 185/55R15 lub 195/50/R15 z fabryki, osobiście śmigam na 195/50, mają dwie podstawowe zalety, raz że to najtańszy rozmiar w 15tce, dwa w koleinach prowadzi się dużo lepiej niż balonik 205/... na których też jeździłem.

Od siebie mogę polecić Ci dwie niedrogie i bardzo dobre moim zdaniem opony:
- Pirelli P5000 DRAGO [na tych śmigam obiecnie już drugi sezon, w głębokiej wodzie w deszczu to co można na nich wyrabiać to bajka]
- TOYO PROXES T1R

Obie opony te kupisz nówki sztuki po około 160-170zł/szt np. na www.oponytanio.pl lub www.baloon.pl , osobiście biore wysyłkowo od nich opony z racji bardzo dobrych cen, nigdy mnie nie zawiedli.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
  
     assistance
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-05-2008, 22:16   

JAM_BELFEGOR jednak obstawiam 185/55R15... ja mam u siebie z przodu takie i z tego co mówił poprzedni właściciel trochę obcierały (teraz już nie obcierają więc pewnie wytarło się to co miało się wytrzeć. Z tyłu mam 185/60R15 i trochę potrafi na dołku dobić zwłaszcza jak ktoś siedzie na tyle. Od siebie polecam oponki 195/50R15, jeździłem na takich w niebieskim 1.4 i było bardzo fajnie, trochę twardo ale za to świetne czucie samochodu i kierownicy.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tipo-14000 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 197
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-05-2008, 22:45   

Ja ci proponuje 195/50 , bo jak kupisz 185/55 to może na równym nie obcierają , ale jak będziesz skrecał i trafisz na jakąś mulde to napewno usłyszysz niemiły zgrzyt . Ja na takich jeździłem i zostawało mi 8 mm przy pełnym skręcie .

Pzdr
_________________
Black Alfa 146 2.0 16v TS '97
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 22:46   

akj3, nie mam wspomagania ja się boje jak będę kręcił 185 a co dopiero 195 ;p a dwa spalanie i komfort. Mam 1.4 na gaźniku zagazowane więc uważam że kapcie 195 to już przesada do takiego samochodu, wiem że jak poldek to przeczyta to zruga mnie ale tak sądzę 185 uważam za dobry kompromis nie za duża nie za mała. U mnie w garażu leżą 195/50 R15 romano wypowiedział się jak sie na tym jeździ :lalala: zresztą nie dziwie mu się bo te Chorzowskie uliczki to jedna wielka dziura zwłaszcza tam gdzie są tory :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 23:11   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Zależy mnie jednak żeby profil był większy a co za tym idzie wygodniejszy

Niestety komfort przy 15-stu calach jest w Tipo raczej nie osiągalny zachowując oryginalną średnicę kola a zakładając większy profil (wyrażony w procentach) zmieni sie środek ciężkości i co za tym idzie stabilność auta.

Najrozsądniejszym rozmiarem jest jak to już szanowny kolega GrzesiekK. napisał jest 195/50R15 z racji ceny i dostępności wzorów bieżnika.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 23:23   

Myślę na tym: http://ssl.delti.com/cgi-...-119025&dsco=32 i http://ssl.delti.com/cgi-...=509764&dsco=32

** Dodano: 28-05-2008, 00:26 **
Jestem w stanie tyle dać za oponki, co prawda wymaga to parę wyrzeczeń ale wole jednak 185 i zainwestować w dobą oponę bo to jednak stówa w tą za komplet czy w tamtą to nic w porówaniu do możliwości utraty kontroli nad autem w efekcie wypadku, wiadomo Tipo z 1.4 to nie rajdówka, ale mam złe doświadczenia z poślizgami więc szukam maks przyczepności na mokrym głównie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2008, 23:28   

Opony nie kierunkowe są z reguły cichsze.

EDIT:

Ja bede zakladal BF Goodrich g-FORCE PROFILER 195/50 R15 82V
(sa na konstrukcji Michelin)
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2008, 16:24   

www.opony.com - kupiłem u nich już 4 komplety... Frigo, Uniroyal, Firestone, a ostatni zakup to Toyo Proxes CF-1 - polecam
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-05-2008, 18:43   

Miałem 195/50/15 w 1,9TD -> auto zrobiło się kompletna deska, owszem po zakrętach jak przyklejony ale kosztem komfortu jazdy.


Jesli chciałbyś 195 to mam parę takich http://ssl.delti.com/cgi-...=509764&dsco=32 zrobiły z 200km i leżą, w zasadzie nówki, z 2007 roku produkcji. Oddam po taniości.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2008, 19:38   

Przemek.
Weź załóż te opony, które dostałeś z felgami i będziesz miał mniej więcej pojęcie jak się jeździ na 195/50.
Dużo kasy to Cię nie będzie kosztowało a doświadczenia będą bezcenne.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 21:41   

romano, nie muszę zakładać wiem że będzie twardo :( jeździłem Astra I jakiś czas z 100 konnym silniczkiem i oponkami 205/50 R15 mimo że Astra ma bardziej miękkie i bardziej komfortowe zawieszenie od Tipo to na tych oponach czułem się jak bym prowadził walec :) mimo wspomagania :lalala: dlatego 185 to góra co wsadzę do Tipo i profil nie mniejszy niż 55 :) chciałem tylko wiedzieć czy wlazł by 60 ;) bez obcierania nadkole.
Hipo, dobrze rozumiem to masz 2 oponki SP SPORT 01 185/55 R15 82H tak do sprzedania? Co z nimi nie tak ;p ??? :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 07:39   

Licytujecie się na marki opon , ich szerokości , wysokości profilu - ale jakoś nikt się nie zająknął uwagami na temat felg . O ile profil opony ma nieznaczny wpływ na komfort ( wbrew dramatycznym opisom niektórych forumowiczów ) , o tyle felgi ( a nie opony ) będą miały w tym przypadku decydujacy wpływ na bezpieczeństwo . O co mi chodzi ? - Opona o szerokości 195 lub 205 powinna być założona na felgę o szerokości 7 cali ( standardowe w Tipo mają 5,5 ') to daje nam przyrost szerokości o ~4 cm . Dodatkowo , aby opona nie ocierała wewnętrzną krawędzią o elementy zawieszenia - ET felgi musi być mniejsze ( zamiast standardowych 44 powinno być 34 i mniej ) , albo dołożone dystanse o grubości 10 mm lub więcej . Daje to fajny efekt wizualny , ale na prowadzenie auta w zakręcie wpływa bardzo źle . Zwrotnice standardowego Tipo ( np. w Sedici są inne ) są policzone dla takich , a nie innych felg i zamiana ich na szersze powoduje , że koła robią się rozbieżne - tym bardziej , im bardziej są skręcone . Dla przednionapędowego auta - już z tendencją do podsterowności jest to samobójczy kierunek "tuningu" . W tym momencie popieram Niemców - że u nich każda zmiana - nawet wielkości opon i felg - musi być wpisana w brief . A tamtejszy diagnosta ( w przeciwieństwie do naszych ) takiej zmiany nie wpisze bez zmiany zwrotnic na odpowiednie - bo takie auto stanowi zagrożenie dla siebie i innych .
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 09:02   

schab, zgadzam się ale ty mówisz o bardziej skrajnych przypadkach a ja mam felgę która w standardzie była dawana do T/T mianowicie R15 i szeroka na 6 a nie 7 jak zasugerowałeś, więc różni sie od standardowej o 0,5cala czyli tyle co nic ET ma 40 zaś stalowa 44 więc zmiana parametrów jest nie znaczna. Zresztą powtarzam skoro fiat w standardzie dawał taką felgę do T/T to nie ma chyba problemu, nie mówię tu o zakładaniu kapci na 17tke szeroką na 8 cali i na 2cm dystansach :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
strugar 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 21
Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2009, 17:39   

odświeżam temat bo w piwnicy zalega komplet od RS2000 felgi R15 z oponami 195/50/15
felgi muszę wypchać bo fordowaski rozstaw śród na nic mi się nie przyda szkoda mi tylko opon bo w wakacje kupowałem 4 nowiutkie sztuki i tak się zastanawiam czy da się na czym takim jeździć tipo? zaznaczam ze brak komfortu nie jest mi obcy a i do barku wspomagania idzie się przyzwyczaić zwłaszcza po prowadzeniu stara 266 w terenie :badgrin: chodzi mi o zachowanie auta i czy nic nie będzie obcierać przy skręcaniu itp
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 31-01-2009, 18:09   

strugar, 195/50/15 nie bedzie obcierac bo wiele osób na takich jeździ.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2009, 19:07   

strugar, Nie będzie obcierać, ładnie pasuje.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2009, 01:37   

ja jezdze na barumach 195/50/15 troche bardziej czuc dziury, ale poza tym jest git i auto lepiej siedzi w zakretach
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-02-2009, 08:15   

kris_ldz napisał/a:
ja jezdze na barumach 195/50/15 troche bardziej czuc dziury, ale poza tym jest git i auto lepiej siedzi w zakretach
tych opon raczej bym nie polecał,zużywaja sie w zastraszającym tempie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2009, 13:52   

ego napisał/a:
tych opon raczej bym nie polecał,zużywaja sie w zastraszającym tempie...


Potwierdzam... po 1 sezonie starły mi się na brzegach prawie do zera... a miały jakieś 5 / 6 mm...
Po zimie kupuje jakieś inne gumki, coś polecacie? Chyba kupie coś w używce żeby taniej było... Na tyle mam
2 różne :doubt: Praktycznie taki sam bieżnik (na przeglądzie nawet nie zauważyli :badgrin: ) Klebber i Pirelli P6000...
Ta Pirelka ładnie się trzyma, tylko one drogie są... :/
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-02-2009, 15:31   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
czy przy większym profilu zawyża czy zaniża wskazanie licznika?

wiekszy profil zaniża
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 09:12   

ego napisał/a:
tych opon raczej bym nie polecał,zużywaja sie w zastraszającym tempie...

Jest wyraźny konflikt pomiędzy trwałością opon , a ich przyczepnością . I niemal nie do pogodzenia - albo opony są trwałe , albo przyczepne . A tak przy okazji - największy wpływ na zużycie ma styl jazdy i geometria zawieszenia .
kris_ldz napisał/a:
Potwierdzam... po 1 sezonie starły mi się na brzegach prawie do zera... a miały jakieś 5 / 6 mm...

Zanim wygłosisz opinię na temat jakichkolwiek opon - sprawdź zawieszenie - to nie jest normalne , żeby opony zużywały się na brzegach inaczej niż na środku ! Poza tym - mocno się rozczarujesz po "przesiadce" z Barumów na Pirelki ...
     assistance
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 09:22   

kris_ldz napisał/a:
Po zimie kupuje jakieś inne gumki, coś polecacie?

Ja mam uniroyal rainsport 2 z przodu 195 z tyłu 205 jezdzi sie super na wodzie trzymaja jak na suchym ogólnie wypas
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 09:27   

Mayones84 napisał/a:
JAM_BELFEGOR napisał/a:
czy przy większym profilu zawyża czy zaniża wskazanie licznika?

wiekszy profil zaniża

A nieprawda ! Liczba określajaca profil - to nie jest wysokość w mm , tylko stosunek szerokość / wysokość .
Jeżeli przyjmiemy jako punkt odniesienia oponę 185 /65 14' , to np. opona o profilu 80 , ale 145/80 14' będzie NIŻSZA o 1,45% , natomiast opona o profilu 55 , ale rozmiarze 225/55 14' będzie WYŻSZA o 1,15% .
I chodzi mi tylko o liczby , a nie sens istnienia i zakładania takich opon do Tipo ...
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2009, 11:41   

schab, ale po co jakieś liczby bezsensowne produkujesz?
schab napisał/a:
A nieprawda !
A właśnie że prawda!!!
JAM_BELFEGOR, wyraźnie napisał w pierwszym poście, że chodzi o przekłamania pomiędzy oponą R15 185 z profilem 55 i 60. W takim układzie prawidłowo powinny być 185/55 R15 a te o profilu 60 będą pokazywały Ci że jedziesz 100km/h kiedy rzeczywiście będziesz jechał 103km/h.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load