Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki, puki...
Autor Wiadomość
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2005, 15:58   Stuki, puki...

Witam,

Chyba szykuje sie serwisowanie Tipka. Mam dwa problemiki, moze ktos zna panaceum.

1) Stuka mi zawieszenie przy jezdzie po wybojach, ale UWAGA: tylko przy skreconych kolach! Jak jade na wprost nie dochodza zadne niepokojace dzwieki, gdy skrecajac wjade kolem np. w pokrywe kanalu ponizej poziomu ulicy cos puka... Wahacze mam nowe, laczniki stabilizatora nie... Moze to lozyska amortyzatorow?

2) Czasem przy jezdzie po wybojach odnosze wrazenie, ze cos halasuje w przegubie walu kierownicy - moze tam sie zrobic luz? To raczej trwaly element... Luzow na kierownicy nie ma.

Dodam ze bylem w tym tygodniu na przegladzie rejestracyjnym i po szczegolowych ogledzinach (szarpak, sprawdzenie ukladu kierowniczego itd.) nic niepokojacego nie stwierdzono.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2005, 18:51   

Luz powstał gdzieś w górniej części amortyzatora. Poduszka lub łożysko. Ale ja stawiam na poduchę. Borykałem się z tym problemem.
     assistance   Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2005, 20:06   

Ja bym raczej stawiał na łożysko kolumny McPherson'a, ale może się mylę, pewny swego do końca nie jestem.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-04-2005, 20:26   

Marcin mam to samo.
Wymienilem nawet przegub bo jeden magik na to postawil i umoczylem prawie 200zl.
Znajomy mechanik po ogledzinach stwierdzil ze najprawdopodobniej to kolumna McPersona albo gumy pod wachaczem.
U Ciebie gumy raczej odpadaja skoro wchacze wymieniales.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2005, 21:00   

Emf napisał/a:
Znajomy mechanik po ogledzinach stwierdzil ze najprawdopodobniej to kolumna McPersona albo gumy pod wachaczem.
U Ciebie gumy raczej odpadaja skoro wchacze wymieniales.


A to drogie bedzie w naprawie? :-k
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 08-04-2005, 22:51   

No i jak dobitnie potwierdzić, że to łozysko lub poduszki? Zapewne wymiana ich tylko po zdjęciu kolumny, więc roboty jest trochę.
Ja mam dziwięk jakby tarcia szczegółnie po dłuższym postoju i tylko na wybojach. Najczęściej jak podnosi koło. To takie mocne trzeszczenie.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-04-2005, 23:53   

Cytat:
A to drogie bedzie w naprawie? Think


No wlasnie nie pytalem sie jeszcze bo juz mnie szlag trafia z tylnym zawieszeniem.
Walilo pomyslalem, standard tylne sworznie, kupilem zestaw naprawczy i zaprowadzilem auto do mechanika - innego.
Jednak gosc nie zrobil mi auta bo nie ma podnosnika, a bez tego powiedzial ze nie da rady.
Wq..em sie na maxa, ale to nic, bo po przyprowadzeniu auta walenie ustalo jak reka odjal.
Teraz sie zastanawiam czy moze mi z tylu sie cos przypadkiem nie odkreca np. jakas sruba od powiedzmy butli, a koles jak auto wzial na kanal to moze ja przykrecil.
Mam tak juz drugi raz, bo zabieralem sie za ta naprawe w zeszlym roku ale po ktorejs wizycie u mechanika tez przeszlo.
Ten samochod mnie czasami wyprowadza na maxa z rownowagi!!! :evil: :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 09-04-2005, 08:06   

http://forum.tempra.org/v...p?p=11588#11588 Takie moje przemyślenia dot łozysk i ceny/jakości elementów Fiatów... a podobno mają być tanie :(
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2005, 08:08   

Cytat:
A to drogie bedzie w naprawie? Think


Chyba sam sobie odpowiem :D Wymiana amortyzatorow 30-40PLN strona - cena bedzie podobna + czesci #-o Ale chyba to zostawie, najpierw musze uszczelnic skrzynie.

A na koniec optymistyczny akcent 8) Stukal mi tyl, po wymianie kol na letnie przestal :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 09-04-2005, 14:32   

A mi po zmianie na letnie właśnie zaczęło stukać..
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2005, 18:53   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:

A na koniec optymistyczny akcent 8) Stukal mi tyl, po wymianie kol na letnie przestal :D


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 10-04-2005, 00:29   

Po raz pierwszy spotykam auta które zaczynają/przestają stukać po zmianie kół.
A co pomaga na wyjący napinacz?
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-04-2005, 00:41   

mkaminski100 napisał/a:
Po raz pierwszy spotykam auta które zaczynają/przestają stukać po zmianie kół.
A co pomaga na wyjący napinacz?


Moze zmien Marcin piora albo wymien plyn hamulcowy :lol: :lol: :lol:

Zarty, zartami ale to jest czasami mocno wyprowadzajace z rownowagi. :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 09:19   

Emf napisał/a:
mkaminski100 napisał/a:
Po raz pierwszy spotykam auta które zaczynają/przestają stukać po zmianie kół.
A co pomaga na wyjący napinacz?


Moze zmien Marcin piora albo wymien plyn hamulcowy :lol: :lol: :lol:

Zarty, zartami ale to jest czasami mocno wyprowadzajace z rownowagi. :evil:


Spokojnie Panowie, ja wiem dlaczego tyl stukal gdy mialem zalozone kola zimowe 8)
Otoz ET felg na ktorych mialem zalozone zimowki bylo nieco inne od przewidzianego przez producenta dla Tipo (jednym slowem - felgi od innego Fiata). Letnie opony mam na oryginalnych felgach i stuki sie skonczyly. Ot i cala zagadka :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 10:09   

Moja refleksja co do tylnego zawieszenia.
Robiłem to sam osobiście i mogę powiedzieć że wymiana kompletu naprawczego bez demontowania tylnej belki jest prawie praktycznie niemożliwa.
(Jak ktoś to zrobił to prosze o opis.) Ja prawie rok temu zabrałem się za zmianę.
Opóściłem bak aby było łatwiej wykręciłem stabilizator. Wymontowałem wahacz i cały środek. Wszystko ładnie pięknie ale jedyny problem na którym stanołem. Wybicie szalek łożysk z belki jest to fizycznie niemożliwe bo nie ma podejścia. Jedną jeszcze wybije ale drugiej nie ma szans. Złożyłem na starych ale to nie to. Stuki tylko lekko ucichły.
Niedawno zrobiłem drugie podejście do tylnej belki, poświęciłem się i ją wymontowałem. Prosta sprawa w jedną osobę. I zrobiłem tak jak się robić powinno. Dodatkowo wyczaiłem luz na górnych gumach amora. Wymieniłem wszystko koszt niewielki a jazda bajka. Zero stuków płynna jazda. Dawniej jak jechałem po jakiejś lekkiej nierówności wszystko odczuwałem, teraz nic jak bym stał w miejscu.
Belka naprawiona odmalowana korektor siły hamowania wyczyszczony i nasmarowany.

Jazda bajka warto było.
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-04-2005, 06:48   

dziura.arek napisał/a:
Niedawno zrobiłem drugie podejście do tylnej belki, poświęciłem się i ją wymontowałem. Prosta sprawa w jedną osobę. I zrobiłem tak jak się robić powinno. Dodatkowo wyczaiłem luz na górnych gumach amora. Wymieniłem wszystko koszt niewielki a jazda bajka. Zero stuków płynna jazda. Dawniej jak jechałem po jakiejś lekkiej nierówności wszystko odczuwałem, teraz nic jak bym stał w miejscu.
Belka naprawiona odmalowana korektor siły hamowania wyczyszczony i nasmarowany.

Jazda bajka warto było.

Wyrazy uznania dla kolegi !
Właściwe podejście do problemu. Wiele razy przekonałem się, że wykonywanie czynności na skróty wychodzi gorzej i dłużej. Przy okazji naprawa dodatkowych usterek za jednym podejściem.
Jeszcze raz moje uznanie =D>
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2005, 07:03   

Czy aby nie dlatego Fiaty maja ciągłe problemy z zawieszeniem? Jak wiemy nie sa to trwałe rozwiązania, ale czy ta trwałość nie jest zmniejszana dodatkowo przez prace połowiczną?
Może właśnie klucz jest w naprawach takich jak pisze Arek- kompleksowych? Może w ten sposób mozna np na przednich wahaczach zrobić więcej niż rok?
Uszkodzenia zawieszenia powstaja od jednago luźnego elementu który uszkadza kolejne i może jeśli nie wymienimy wszystkich to szybko znów się uszkodzi.
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-06-2005, 21:49   

Marcin - tipoklub.tk

Miałem ten sam problem po wymianie łozyska piasty koła przedniego.
Pukało przy najazdach na cokolwiek niskiego.
Sprawdziłem u mechanika, który był pewien, że wszystko przykręcił prawidłowo.
Tak też było oprócz jednej nakrętki.
Jest to nakrętka śruby mocującej wachacz do zwrotnicy.
Ogólnie zwrotnica jest przykręcona dwiema śrubami do kolumny (góra zwrotnicy) i jedną śrubą do wachacza (dół zwrotnicy).

W każdym przypadku śruba jest mocniejsza od nakrętki i ścina się gwint nakrętki. Trzeba śrubę tę wyjąć i zdjąć ścięty wiór wciśnięty między zwoje śruby a następnie oczyścić gwint szczotką i przykręcić nową nakrętkę z właściwym momentem.

Gwarantuję brak pukania, który ma również wpływ na geometrię. Ogólnie jest to bardzo stresujące pukanie.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2005, 18:42   

Hmm... dzieki, przy okazji to sprawdze.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load