tylne łożysko w Tipo |
Autor |
Wiadomość |
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 16:14 tylne łożysko w Tipo
|
|
|
Koledzy, pomóżcie proszę!
Mam następujący problem: od wczoraj zaczęło mi "padać" łożysko w prawym tylnim kole (dziwnym zbiegiem okoliczności zaraz po wymianie łożysk we wahaczach) Pojechałem do sklepu, gdzie zaproponowali mi nowe razem z piastą za jakieś chore pieniądze (290zł). Byłem tez dzisiaj na największym szrocie w Poznaniu, ale maja tylko do starszych modeli. Pytanie zatem brzmi, czy można wymienić samo łożysko? Jeżeli tak, to czy ktoś zna rozmiar tego łożyska? Ewentualnie, jak tego poszukać? Dodam, że auto nadal jeździ, ale odstawienie go "na kołki" po to, zeby zdemontować podzespół i go szukać, nie wchodzi w rachubę. Dzieki za wszelkie info. Pozdrawiam. |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 16:16 Re: tylne łożysko w Tipo
|
|
|
Niestety lozysko w Tipo stanowi calosc z piasta. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 16:21
|
|
|
A może ktoś wie, gdzie mozna kupić taki komplet za rozsądne pieniądze? Może być nowe , jak i używane.
Dodane
To jest egzemplarz z okresu po modernizacji (prod. V 1993), ma tarczowe hamulce i ABS. |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-01-2005, 17:05
|
|
|
Gilus napisał/a: | A może ktoś wie, gdzie mozna kupić taki komplet za rozsądne pieniądze? Może być nowe , jak i używane. |
W Szczecinie,z tego co pamietam,najtanszy nowy komplet kosztowal 110 zl,...czy jakos tak. |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2005, 18:17
|
|
|
Podobno pasuje od CC. Ale osobiście tego nie sprawdzałem. Przejrzyj temat ZAMIENNIKI |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-01-2005, 18:54 Re: tylne łożysko w Tipo
|
|
|
Gilus napisał/a: | Pojechałem do sklepu, gdzie zaproponowali mi nowe razem z piastą za jakieś chore pieniądze (290zł) |
He he chory to jest ten włoski patent piasty z niewymiennym łożyskiem , dlatego taka cena wysoka.
Do Tempry piasta z tarczą ABS w ASO kosztuje około 470zł. to jest dopiero chora cena |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2005, 18:58
|
|
|
Jak to czytam to przestaję żałować że moja Temperówka nie ma ABS-u |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 19:10
|
|
|
Znam taki szrot gdzie dużo do fiata mają .
tylko niewiem czy do nowszych czyli z tarczą to masz na myśli.
Znajoby teraz naprawia w wachaczu z tyłu i mówił mi że w kole też ma słabe jak się z nim spotkam jutro to napisze co on tam wymyślił. |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-01-2005, 19:13
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Jak to czytam to przestaję żałować że moja Temperówka nie ma ABS-u |
Taaaa , jak wymieniałem piaste to miałem dylemat czy nie zablokować ABS-u i nie założyć piasty zwykłej , ale teraz nie żałuje jest to moje pierwsze auto z ABS-em i już kila razy blachy uratowałem przed dewastacją dzięki ABS-owi.
Jedynia ta cena |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-02-2005, 21:42
|
|
|
W Opolu piasta z ABS koszt od ok. 190 do 230 |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2005, 22:35
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | Podobno pasuje od CC. Ale osobiście tego nie sprawdzałem. Przejrzyj temat ZAMIENNIKI |
Potwierdzam pasują od CC ale te bez ABS. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-02-2005, 13:08
|
|
|
Pasują od CC nawet w sklepie to powiedzą ale to małe autko fiata nie miało ABS a to szkoda |
|
|
|
|
Gilus
Wiek: 50 Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 51 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2005, 10:11
|
|
|
Mam miłą informację: już po kłopocie, kupiłem na szrocie piastę od Tempry za 80zł wszystko gra i już nie buczy. Dziękuję wszystkim za informacje. Pozdrawiam. |
_________________ Golf 1,6 LPG (już nie ma) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2005, 10:50
|
|
|
Zastosowanie calej wymiennej piasty mialo na celu ulatwic montaz auta w fabryce oraz przy pozniejszych naprawach. Typki byli pierwszymi autami tej klasy w ktorych zastosowano taki "patent". Pozniej dolaczyli rowniez inni producenci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 13:27
|
|
|
Witam serdecznie.Zastanawiam sie czy może ktoś pokusił sie o wymiane samego łożyska.Nie widziałem jeszcze piasty T/T ,w końcu jakoś jest wciskane.Jeżeli zabezpieczane jest pierscieniem to nie powinno być problemu. Niedługo mnie czeka wymiana z tyłu,więc zawczasu sie tym interesuję.Szukam generalnie rozmiarów lub oznaczeń na łożysku tylnej piasty z ABS.(oczywiście numery na łożysku, nie na piaście) |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 23:15
|
|
|
Wymiana samych łożysk w piaście może okazać się nie możliwa. O ile można wyciągnąć jedną bieżnię razem z koszykiem to druga już jest tak jakby na stałe. Najtańsza piasta NOWA kosztuje 150 zł firmy IRB. Niedługo będę wyciągał całą rozwalona piastę to postaram się wyciągnąć te łożyska (choćby siłą) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-08-2006, 20:38
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Niedługo będę wyciągał całą rozwalona piastę to postaram się wyciągnąć te łożyska (choćby siłą) | Tomilee...będę wdzięczny za info,jeśli uda ci sie odczytać numery. Słyszałem że już komuś udała sie wymiana samego łożyska,mam więc ochote powtórzyć ten niebywały wyczyn.By tego dokonać potrzebuję jednak rozmiaru łożyska i sprawdzę czy można je gdzieś kupić lub dobrać podobne bez piasty.O efektach będę informował na bieżąco.Generalnie, nie ma rzeczy niemożliwych.... |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-08-2006, 08:33
|
|
|
Na razie odczytałem z jednego łożyska (po regeneracji) numery - wygląda na to, że są to 2 takie same łożyska numer z SKF to BAFB 633807 C M5N - wpisanie tego numeru do wyszukiwarki nic nie daje, trzeba by mieć katalog łożysk, możliwe też, że ten numer odnosi się do całej piasty jako części, jak zdejmę tą rozwaloną piastę to dokonam pomiarów. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-08-2006, 21:43
|
|
|
Witam serdecznie. Tomilee napisał/a: | Wysłany: 14-08-2006, 00:15
Wymiana samych łożysk w piaście może okazać się nie możliwa. O ile można wyciągnąć jedną bieżnię razem z koszykiem to druga już jest tak jakby na stałe. | Faktycznie tak jest.Sprawdzałem dziś w hurtowni motoryzacyjnej.Piasta po wciśnięciu łożyska jest zawalcowana,co zabezpiecza łożysko przed wysuwaniem.Nawet gdyby wypchnąc łożysko na prasie ,będzie problem ponownie je zabezpieczyć.Na pierścień Zegera nie będzie miejsca.Pocieszające jest to ,że znalazłem piastę od Punto z ABSem-wygląda na identyczną, a kosztuje 130zł.Może ktoś to montował?.....Może w sobotę znajdę chwilkę i sprawdze "organoleptycznie"czy podejdzie do Tempry,o czym napiszę niezwłocznie. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-08-2006, 07:25
|
|
|
na 100% pasuje od punto 1 u mnie bez ABS kosztuje 70zł Oryginał (fiat lancia) z ABS niepytalem niestety |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 18:26
|
|
|
Można jeszcze, tak ja jak to zrobiłem, dokonać regeneracji. Ogólnie z biegiem lat smar zawarty w tych łożyskach zaczyna przypominać parafinę - i chyba tak też smaruje. Trzeba odkręcić łożysko (Klucz 32 i imbus 19 plus ok 1,5 m rurki) wyciągnąć kulki z pierwszego łożyska - zewnętrznego a czymś ostrym i w miarę nie szerokim wyciągnąć uszczelniacz łożyska wewnętrznego i całość łożyska dobrze wymyć w benzynie. Po tym zabiegu na czyste łożysko wkładamy kulki nowy smar i uszczelniacz łożyska (nie można go zniszczyć przy wyciąganiu) Procedura taka ma sens tylko w przypadku braku uszkodzenia mechanicznego łożyska - brak wgnieceń w bieżniach łożysk lub przyrdzewień, które objawiają się brakiem płynnego obrotu łożyska (zamontowanego w samochodzie), żeby to sprawdzić trzeba zdjąć koło, zacisk i tarczę hamulcową i delikatnie obracać samą piastą - jak się wyczuje delikatne przeskoki to łożysko jest tylko do wymiany, natomiast jak obraca się płynnie a tylko głucho szumi to można je zregenerować.
Lub spróbować przełożyć samą tarczkę ABS do łożyska bez tej tarczki - ciekawe czy by się udało. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 20:00
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Lub spróbować przełożyć samą tarczkę ABS do łożyska bez tej tarczki - ciekawe czy by się udało. | Niestety nie uda się.Zębatka ABSu jest walcowona w piaście,inaczej niż z przodu,gdzie pierścień zębaty jest nakładany na przegub.Teoretycznie możne pokusić sie o założenie zębatki z przodu na tylną piastę bez ABSu pod warunkiem , że mają tę samą średnicę.Oczywiście bez tokarza sie nie obejdzie..... |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 21:18
|
|
|
Założenie przedniej na tylnią jest nie mozliwe, gdyż w przedniej zęby są nacięte prostopadle do osi łożyska a w tylniej równolegle, co też się objawia innym sposobem zamocowania czujnika. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|