Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łożyska z piasta kola tylniego
Autor Wiadomość
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 20:43   Wymiana łożyska z piasta kola tylniego

Witam wszystkich.
W zwiazku z tym, ze mechanik stwierdzil, ze szumi lozysko (tylne lewe) to postanowilem kupic nowe. Mam wersje z abs wiec musialem kupic cala piaste z lozyskiem. Cena 185 zl.
Czy dam rade wymienic to samemu ? Mam garaz i wszystkie potrzebne klucze itp, tylko brak kanalu.
Moze mi ktos napisac pokolei wszystkie kroki ? Bede robic to 1 raz. Mam hamulce tarczowe.
W ogole warto sie brac za to samemu, bo z lozyskami i hamulcami nie ma zartow a nie chce zeby mi cos po drodze odlecialo albo sie odkrecilo.
_________________
A4
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 21:44   

Nie ma obaw, to jedna z prostszych rzeczy do wymiany, pilnuj jednak żeby dobrze przykręcić nakrętkę czopa piasty

_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 21:59   

wlasnie to przeczytalem. Mam wersje z ABS, z tego co wiem tam jest czujnik predkosci. Czy jego tez mam wymontowac. W ogole trudniej zamontowac piaste z lozyskiem w wersji z ABSem ?
No wlasnie nie mam klucza dynamometrycznego i nie wiem jak mocno przykrecic. Moze mi ktos tak obrazowo napisac ?
_________________
A4
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:03   

ciechu, Ty usunąłeś mojego posta?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:04   

ego ktos usunal caly temat w ktorym sie wypowiedziales bo byl podwojnie.
_________________
A4
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:07   

A no własnie,tak mi się coś wydawało,czyli wszystko jasne.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:08   

No tak. Wracajac do tematu napiszcie mi jak najwiecej informacji, porad, wnioskow z wlasnego doswiadczenia na ten temat.
Wszystko sie przyda. Najbardziej mnie interesuje to z jaka sila przykrecic, tak obrazowo :) . Z gory dziekuje.
_________________
A4
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:14   

kaliburza napisał/a:
to z jaka sila przykrecic, tak obrazowo



ano tak coby nie urwać 8) a tak serio to w książce WKŁ trzeba by poszukać. ciechu, znajdziesz?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:17   

kaliburza, napewno na tyle masz tarcze? Najprościej to licz ile obrotów zrobisz przy odkręcaniu śruby,potem wkręć tyle samo i dociągnij z czuciem... Ja tak zawsze robie i jest ok.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2009, 22:28   

ego, dzieki. Tak tez zrobie. Tak mi mowil mechanik ze mam z tylu tarcze bo kupilem linki do recznego do bebnowych hamulcow a on mi potem powiedzial ze sie za to nie zabiera bo linki nie beda pasowac bo mam hamulce tarczowe. Okaze sie jutro jak rozbiore.

** Dodano: 05-03-2009, 17:04 **
wymienilem to lozysko. Ale mam problem z tym hamulcem tarczowym. Klocki caly czas tarly o tarcze. A cylinder sie nie chowa. Gdy nacisnalem kilka razy hamulec to wysunal sie do konca i go wykrecilem ale teraz go wkrecic nie moge. Co mam zrobic ?
_________________
A4
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load