Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówne zużycie
Autor Wiadomość
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-04-2008, 21:05   Nierówne zużycie

Witam. Ostatnio przy hamowaniu zaczął mnie dobiegać dziwny zgrzyt, więc szybka analiza i czas klocki wymienić. Jednak jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że tylko jeden klocek mam starty "na żyletkę". Od jakiegoś czasu to koło popiskiwało czasami, teraz już wiem dlaczego. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2008, 21:08   

Stawiam na nienasmarowane prowadnice zaciskow.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-04-2008, 21:13   

Dhaeraow, od której strony ci się tak starło? ja jak tak miałem to mi się właśnie prowadnice zapiekły a jak nie to może nie chowa ci się tłoczek i cały czas jest na tarciu a nie ściągało cię przy hamowaniu ani jak puściłeś kiere
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2008, 21:55   

Albo sie oderwała okładzina takie cyrki też widziałem ;) choć bardziej jak chłopaki piszą przesmaruj prowadniczki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-04-2008, 22:16   

yeah! popieram; ja smarowanie i czyszczenie co jakiś czas robię,inaczej zdarzały się jaja;
pilniczkiem dokładnie zaciski przeczyścić/szcotką drucianą; delikatnie ale dokładnie; potem za kilka zeta jest tuba fajnego smaru dedykowanego do tłoczków - odsuwasz gumę-osłonę tłoczka, wciskasz tam dość tego smaru, nakładasz tą gumę (albo bez jej zdejmowania między nią a tłoczek, nawet lepiej); po takim zabiegu by się rozruszało wciskam 'żabką' tłoczek i wypycham potem pedałem hamulca, tak kilka razy; potem nowe klocuszki i chodzi cacy;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-04-2008, 22:30   

ja smarowałem prowadnice takim sprejem

zapomniałem jak to się nazywa

czarna tuba a jak się psiknie to jest takie złote i to jest na to żeby nie rdzewiało i chroni przed wodą

jak ci się prowadnica nie przesuwa to będą jaja
ja nad tym spędziłem pół dnia woda się dostała i na pewno zaszło rdzą
a wtedy zostaje ci zdjąć całe zaciski i psikać dużo WD40 i co jakiś czas spróbować kluczem pokręcić w jedną i w drugą stronę ale nie za mocno żebyś nie ukręcił
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Dhaeraow 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-04-2008, 05:54   

Delikatnie mnie ściągało, niestety nie powiem teraz w którą stronę ;P Faktycznie wszystko dowalone maksymalnie syfem i rdzą tak że miałem problemy ze zdjęciem klocków. No nic, kupię klocki i przeczyszczę cały ten badziew.
Dzięki wszystkim.

I kilka pytań:
1. czy te śruby-bolce pozycjonujące koło na tarczy/bębnie i jednocześnie mocujące je na piaście są generalnie łatwo dostępne czy zostaje tylko szrot przeszperać.
2. Tym samym smarem co jest do tłoków przesmarować też prowadnice?
_________________
Pożeraczka kotów
Fiat Tempra 1,6 i.e. LPG '93
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2008, 07:51   

Dhaeraow napisał/a:
czy te śruby-bolce pozycjonujące koło na tarczy/bębnie i jednocześnie mocujące je na piaście są generalnie łatwo dostępne czy zostaje tylko szrot przeszperać.

łatwo dostępne,na szrocie kupisz takie same jak masz u siebie,jak chcesz zmieniac to tylko na nowe...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
radexon 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 221
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-04-2008, 08:35   

Ja jak miałem klocki zużyte a najbardziej lewy to mi przy wieszych predkosciach i dłuzszych trasach się grzało to koło i piszczało przy skręcie.
Wymieniłem klocki i jest OK już ;) a za klocuszki zapłaciłem 115 zł jak dobrze pamietam.
_________________

Fiat Tempra 1.6 ,1991r. ;)
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r. ;D
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
-----------------------------
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2008, 09:20   

Dhaeraow, dokładnie jak pisze ego, zapłacisz w sklepie może z 5zł a masz nowe co do prowadnic to możesz je posmarować ale lepiej smarem wodoodpornym

na tych prowadnicach powinny być takie gumowe karbowane osłonki
zapewne ich nie masz skoro rdzą zaszły więc od razu kupuj też te osłonki to woda się lała nie będzie
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load