|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
emi
Wiek: 34 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-08-2009, 21:47 Problem z hamulcami
|
|
|
Witam.
A więc tak, przepatrzyłem troche postów na forum, poczytałem ogólnie w poradnikach no i zaczerpnąłem wiedzy starszych, ale niestety bezskutecznie.
Problem wygląda tak : od pewnego czasu miałem problem z wpadającym pedałem hamulca, przy czym praktycznie zero reakcji hamowania, musiałem go kilka razy zapompować i wtedy było w miarę ok.
Dowiedziałem się paru rzeczy, więc wyminiłem okładziny tylne, tarcze i klocki są wporządku, płyn hamulcowy, no i oczywiście odpowietrzenie. Ale niestety dalej mam problem, co prawda pedał już nie wpada, ale łapie mi przy samej podłodze, troszczke lepiej pojazd hamuje, ale jednak na pewno to nie jest to.
Może wy wiecie co to może być ? bo ja już naprawdę nie mam siły do tego ..
Dzięki z góry za pomoc, pozdrawiam. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 21:50
|
|
|
emi, sprawdz czy ci płyn hamulcowy nie ucieka gdzies układ ci sie zapowietrza i przez to takie akcje masz moze pompa juz umiera sprawdzałes ??? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 23:52
|
|
|
hm, z tego co ludzi mieli podobne przypadki.. jeśli -naprawdę- masz dobrze odpowietrzone , to chyba pompa pozostaje...
gumoe odcinki przewodów hamulcowych też się zapychają i robią jaja, ale to byś raczej nei hamował w ogóle a potem nagle, jeśli przepchasz płyn, zaczął hamować raczej...
chyba prędzej pompa.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
emi
Wiek: 34 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-08-2009, 10:36
|
|
|
hm, a więc sprawdzę dokładnie przewody.. ale wątpie żeby coś było z nimi nie tak.
A co do pompy hamulcowej to się zastanowię czy znów inwestować pieniądze w tego grata, bo i tak planuję go sprzedać zaniedługo.
A więc dzięki wszystkim za pomoc. Sprawdzę to jeszcze.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
przemekc2807
witamy nowego
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-08-2009, 16:43
|
|
|
wymienilem sobie hamulce z tylu na brembo ale jest cos nie tak i nie wiem co |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-08-2009, 17:11
|
|
|
przemekc2807, a co dokładnie teraz sie dzieje z hamulcami |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-08-2009, 17:37
|
|
|
miałem bardzo podobne objawy ostatnim czasem, panowie mechanicy przy wymianie płynu zapowietrzyli cały układ , kiedy zobaczyłem ich metodę odpowietrzania auto zabrałem i zacząłem odpowietrzać sam ( znaczy się w dwie osoby )
żeby hamulce wróciły do dawnej formy odpowietrzałem je 4 razy w ciągu 10 dni ....
jeśli układ jest dobrze zapowietrzony potrzeba trochę czasu zanim całe powietrze pójdzie w kopyta dlatego warto odpowietrzyc kilka razy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
sochun
Wiek: 41 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 12:08
|
|
|
Ja miałem tak, że pedał wpadał w podłogę przy takim delikatnym hamowaniu np w korku. Pomogła wymiana pompy hamulcowej na nową ale z lektury wcześniejszych postów na ten temat wynika, że to chyba nie musi zawsze być pompa. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-09-2009, 12:34
|
|
|
sochun napisał/a: | Ja miałem tak, że pedał wpadał w podłogę przy takim delikatnym hamowaniu |
Cytat: | to chyba nie musi zawsze być pompa. |
i tak właśnie było w moim przypadku. Ni z gruchy ni z pietruchy Pedał przy słabym hamowaniu wpadał w podłogę. Okazało się, że mam dziurawy przewód który zapewne był od nowości nie zmieniany. Doszło do tego uderzenie chyba kamyczka i efekt taki, że wracałem 8 km z wyciekającym płynem i coraz słabszymi hamulcami. Dobrze, że to było w nocy. Po wymianie przy próbie odpowietrzenia układy strzelił drugi przewód sama wymiana zajęła z 3h bo ciężko się było tam dostać bez ściągania wydechu. Teraz po wymianie w sumie metra przewodów hamuje się o wiele łatwiej niż wcześniej - widocznie były już skorodowane od wewnątrz i pozapychane. Zostałą mi jeszcze do roboty cała reszta przewodów ale to już dłuższa zabawa będzie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sochun
Wiek: 41 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 12:43
|
|
|
No tak ale, objawy opisane w tym temacie raczej wykluczają pęknięcie przewodów. Raz też mi strzelił przewód i to w dzień zakupu auta, dobrze że pod domem po przejechaniu 180 km Tak czy inaczej warto o nie dbać. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-09-2009, 13:07
|
|
|
sochun napisał/a: | No tak ale, objawy opisane w tym temacie raczej wykluczają pęknięcie przewodów |
no tak racja spojrzałem na ostatni post i tak mi się napisało |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-09-2009, 14:46
|
|
|
Z hamulcami może być pare przyczyn i tak jeżeli pedał wpada w podłoge to znaczy, że brak jest ciągłości płynu w przeowdach (np jest powietrze, które jest ściśliwe) - odpowietrzyć można spokojnie samemu - Jak mocno zapowietrzony to pozakręcaj odpowietrzniki i pompuj pedałem pare minut i po tym dopiero odpowietrzaj (powietrze zostanie wepchane do zacisków). Czasami problem z hamowaniem wynika z uszkodzenia serwa lub samej pompy hamulcowej - ale to zazwyczaj ze starości pierścienie gumowe w pompie nie mają już sztywności i przepuszczają. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|