|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2010, 13:30 Przewody hamulcowe
|
|
|
Mam pytanko związane z ukł ham a mianowicie planuje wywalić z auta to co jest a jest stare jak byk boję się ze w końcu pęknie jakiś przewód ale zakup przewodów hamulcowych do Tipo nastręcza mi problemów i czy można kupić przewodu luzem i dorobić je samemu ? jak z końcówkami które się wkręca ? Czy można w jakiś sposób zaoszczędzić na tym ? przewody wymienie sobie sam chodzi o materiały.dzięki za ewentualne podpowiedzi.Pozdr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-05-2010, 13:32
|
|
|
najlepiej to wykręć wszystkie przewody i idź z tym do motoryzacyjnego albo jakiegoś servisu fiata i CI dorobią na długość miedziane razem z końcówkami.
** Dodano: 23-05-2010, 14:33 **
Nie we wszystkich motoryzacyjnych dorabiają. Ja miałem tego farta że 500 metrów od domu mam servis fiata razem z firmowym sklepem i tam za parę zł mi to podorabiali na miejscu
** Dodano: 23-05-2010, 15:08 **
http://www.automotoszatan.fiat.pl/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-05-2010, 14:25
|
|
|
Wystarczy kupić na wymiar(pasują idealnie od żuka). Jedynie jeśli masz korektor siły hamowanie na tyle, to tam musisz kombinować, bo są większe dwa gwinty o ile pamiętam, ale wymiarów nie podam niestety.
Ja kupowałem na metry przednie jak i tylne, a węże gumowe dostajesz od ręki do danego modelu(niby w zależności od silnika, bo po katalogu sprawdzał mi). Przerabiałem w obu temprach, ale wywalałem korektory za każdym razem i nie miałem zbyt dużego problemu dlatego
http://forum.tempra.org/t...ewody+hamulcowe |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 22:26
|
|
|
ja robiłem całkiem niedawno z całym układem tj. wywaliłem wszystko od pompy i zrobiłem w miedzi + zregenerowałem sobie korektor.
Wszystkie przewody kupowałem gotowe:
gumowe na przód 2x; nie pamiętam długości ale w każdym sklepie fiata to kupisz. Cena 22zł/sztuka
miedź do przodu: 90cm na lewy przód, 150 na prawy przód. Cena za oba 60zł
długie przewody od pompy do korektora, 2x240cm, cena za oba 80zł
przewody gumowe tył, 2 sztuki po 25cm, Cena 20zł sztuka
miedź od korektora do przewodu gumowego, lewy tył, 60cm, 19zł
miedź od korektora do przewodu gumowego prawy tył, 120cm, 28zł
2x miedź na wahacze tył, 40cm, po 12zł sztuka
do tego dwie butelki płynu hamulcowego po 9zł
i koniecznie kup sobie 6szt spinek mocujących obsadkę przeodu gumowego w uchwycie podwozia, są w motoryzacyjnych po 1.50zł sztuka
Pracy z tym trochę jest i nie ma się co łudzić że to kilka browarków i 2-3 godziny...
ja robiłem solidnie tj prowadziłem miedź identycznie jak były stalowe, które wyciąłem żeby było szybciej i razem z regeneracją korektora robiłem to dwa dni.
Efekt: hamulce jak brzytwa ! i nie boję się mocno depnąć jak trzeba bo wiem że pod podłogą pachnie nowością |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
madman1
witamy nowego
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 3 Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-07-2010, 07:40
|
|
|
Mosior napisał/a: | miedź do przodu: 90zł na lewy przód, 150 na prawy przód. Cena za oba 60zł |
160 to cm? muszę kupić przewód na prawy przód, i nie wiem jaka długość nabyć. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2010, 08:06
|
|
|
madman1 napisał/a: | 160 to cm? | ja tam widzę 150
Tak, kolega Mosior pomylił w opisie 'cm' ze 'zł'
Lewy przód (strona kierowcy) 90cm a prawy przód 150cm |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-07-2010, 09:32
|
|
|
no jasne...powaliłem jednostki miary
ja akurat miałem ten komfort, że mogłem wyjąć stare, zmierzyć i kupić nowe.
Lewy przód to 90cm a prawy jak pisałem 150cm. Prowadziłem je dokładnie tymi samymi zakrętami i zaczepami co były oryginalne i tak też to wygląda jako efekt końcowy - FABRYKA !!!
Pamiętajcie jednak, że to są dokładne wymiary do modelu 1.4, bez klimy i bez wspomagania bo to może robić jakieś różnice (tego nie wiem na 100%) |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-07-2010, 10:27
|
|
|
jakoś nikt nie wspomniał więc ja coś dorzucę od siebie, w moim typie też robiłem cały tył nie dawno i przewody dorabiali mi w sklepie tyle, że pozakładali końcówki, które były po prostu za krótkie. albo oni mieli jakieś dziwne albo fiatowskie mają lekko przedłużony gwint.( musiałem do nich wrócić, żeby zarobili mi stare końcówki ) i kolejna sprawa jesli masz z tyłu korektor ( lub dwa korektory ) siły hamowania to będą kombinacje alpejskie z roziarami końcówek tzn
jeden przewód = dwie małe końcówki
drugi = jedna mała jedna duża
trzeci = dwie duże
juz nie pamiętam dokładnie jakie długośći i jakie końcówki ale warto mieć to na uwadze
ogólnie najlepsze metoda to wypruć z auta stare kable , pomierzyć , zwrócić uwagę na końcówki i dorobić takie same
(w dobrze wyposażonych motoryzacyjnych jest szansa dokupić gotowe przewody z włąsciwymi końcówka i długościami ) |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-07-2010, 10:38
|
|
|
Leśniczy, nie ma z tym żadnych problemów. gotowe przewody z motoryzacyjnego mają dobre długością końcówki i pasują bez problemu a na korektorze stosujesz dwie redukcje na standardowa końcówkę. Płaciłem za sztukę coś 3zł... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
g_p
Wiek: 46 Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 42 Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2010, 19:37
|
|
|
MOSIOR napisał pieknie i prawdziwie!Naprawde super to wszystko ujął!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|