Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zostające przednie hamulce
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2010, 23:16   Zostające przednie hamulce

Witajcie. Borykam się od dwóch dni z pewnym problemem. A mianowicie wymieniłem z przodu klocki hamulcowe na jakies dosyc miekie Lucasa. Wszystko bylo dobrze poza tym ze miekie klocki strasznie brudza alufelgi.. to natomiast nic. Po jakis trzech dniach uzytkowania (wymiana przebiegla bez najmniejszych problemow) pojawil sie problem.

Wciskam hamulec nożny (auto normalnie hamuje) puszczam, hamulec wraca, a auto nadal przez chwile hamuje, tak jakby szczeka byla dalej zacisnieta nie tak mocno jak przy wcisnietym pedale ale jednak.
Podnioslem dzis auto kazde kolo oddzielnie. Tylnie kreca sie z luzem. Przednie.. wyjatkowo ciezko. Prawe jak z calej sily zakrece zrobi 2-3 obroty wczesniej robilo 2 razy wiecej, a lewe, jeszcze polowe gorzej w dodatku po uniesieniu auta tak zeby przednie lewe kolo bylo w powietrzu, odpalilem go depnalem w hamulec i jakies 5-10 sekund po wcisnieciu wogole nie moglem obrocic kola dopiero po chwili. Porozbieralem hamulce gdzie sie dalo nasmarowalem.. problem nie ustąpił. Help.... auto jeździ jak ociężałe pali więcej i tarcze grzeją się... jak dzikie. Ktoś ma pomysł :( ? (hamulce zostały odpowietrzone)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2010, 23:34   

Witam. Miałem podobny problem tylko hamulec trzymał na jedno koło (prawe) też długo nad tym kombinowałem nawet kupiłem na szrocie drugi zacisk a przy jego wymianie zonk! odkręciłem zacisk podstawiam pojemniek na płyn a płyn nie leci. co się okazalo winny był ten gumowy przewód. Ze starości chyba tak się zacisnął wewnątrz żę ciśnienie nie wracało- tłoczek cały czas dociskał tarczę. Nie wiem czy możliwe żeby tak się stało w oby kołach na raz ale może warto to sprawdzić? Odkręć zacisk i ten wężyk i sprawdź czy jak dmuchniesz w niego to powietrze przejdzie...
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2010, 23:36   

Dzięki za pomoc kolego, ale jak już mówiłem odpowietrzałem hamulce, a co za tym idzie, po odkręceniu zaworków odpowietrzających normalnie cieknie, jest normalny przepływ, więc to raczej nie to :/
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2010, 23:55   

no fakt mój błąd :( ,ale mam jeszcze taką teorię (nie wiem czy słuszną jeżeli nie to przepraszam), ale wydaje mi się, że jeżeli przy odpowietrzaniu na odkręconym zaworku wcisnąć pedał hamulca to ciśnienie może przepchnąć płyn przez ten węrzyk. Problem jest natomiast wtedy, gdy zaworek jest zakręcony a ciśnienie podczas hamowania dociera do zacisku a nie ma już tyle "siły" żeby przepchnąć się z powrotem. To tylko teoria, ale może ma w sobie ziarnko prawdy. Poczekajmy na resztę kolegów może wymyślą coś lepszego. Pozdrawiam :)
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-07-2010, 01:45   

albo zbutwiałe wężyki albo zatarty zacisk
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-07-2010, 15:25   

podnioslem te gumy ktore sa wokol tloczka. wyglada jak nowy ladnie przesmarowany i czysty w srodku... wiec moze faktycznie te wezyki...
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-07-2010, 15:53   

to jak gumki i tłoczek wyglądają z zewnątrz to jedno a jak działają to drugie. Sprawdź czy uda Ci się wcisnąć tłoczek w zacisk.
Jak to będzie ok to sprawdź czy nie zapiekają Ci się prowadnice jarzma.
Ja tak miałem tylko u mnie akurat zacisk przestał równo brać tarczę (taki był objaw).

To jest bardzo wrażliwe miejsce i po tym jak mechanik grzał to palnikiem żeby uwolnić prowadniczki to teraz raz w roku przy przeglądzie hamulców wyciągam prowadnice i smaruję nowym smarem - odkąd to praktykuję hamulce mam jak brzytwa i zero problemów.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-07-2010, 20:23   

Miałem to samo na prawej stronie. Wszystko dobrze aż pewnego dnia w trasie do Radomia zaczął zacisk trzymać delikatnie. Objawy podobne jak u Ciebie. Po puszczeniu jeszcze hamował po czym puszczał. Na jakiś czas pomagało pompowanie pedału.
U mnie winny był gumowy przewód. Odpowietrzanie zawsze będzie, bo dajesz ciśnienie wciskając nogą i dodatkowo idzie z pompy. Odkręć zacisk. Płyn powinien swobodnie wyciekać. Jeżeli wycieka kroplami albo w ogóle nie cieknie (jak u mnie) to jest przewód gumowy do wymiany. Szlamią się od płynu i brudu przez co nie uchodzi ciśnienie z przewodu tak jak powinno. Kupując popytaj o jakiś zamiennik z CC SC Punto. Mnie jak podliczyli to do 2.0 16v był 2-3 razy droższy niż CC SC a to ten sam przewód. Wymiana zajmie Ci góra 2 godzinki na spokojnie bez pośpiechu.
Tłoczki też warto sprawdzić. Widziałem taki który od gumek był super a dół zaczął rdzewieć. :? Skoro i tak musisz ściągnąć to nie zaszkodzi już wszystko zobaczyć czy jest w porządku.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-07-2010, 22:26   

stawiam na weprzewody gumowe(co do zamiennikow to to samo jest tez u uno i polonezie z hamulcami LUKAS-a)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2010, 21:56   

Dzięki dzięki. W weekend będe miał wolne, to się za to wezmę.. odkryłem jeszcze jedną ciekawą prawidłowosc. Napewno tyczy sie cala sytuacja glownie hamulca lewego (oczywiscie przod) w momencie kiedy skrecam kola do oporu, glownie w prawo hamulec jest mocniej zacisniety (sam z siebie) wezyk idzie normalnie nigdzie sie nie zagina, wiec moze faktycznie chodzi o jego wnetrze ;D
Objawy sa juz lagodniejsze jak rozebralem tloczek i go rozruszalem, ale nadal, a przy tej magicznej pojemnosci kazde obcieranie to -30 do mocy :lol: :sciana:

** Dodano: 14-08-2010, 00:41 **
Mój okoliczny mech chce za wymiane wezykow ( sam mu je dostarczam ) 200zl ;| chyba go pogielo... A wiec kupilem i zabieram sie w niedziele do roboty. Jakies rady? pewnie bedzie pozapiekane wszystko...

** Dodano: 17-08-2010, 12:10 **
Ostatecznie dokonałem....
Rzecz jasna jak to T/T nie poszło gładko :sciana:
Wzialem sie najpierw za przednie lewe koło. (kierowcy)
Napryskałem jakis penetratorow itp. w koncu od zacisku udalo sie odkrecic, dalej odkrecam wezyk metalowy od elastyka i ... piz.. bum! oczywiscie ukrecil sie przewod metalowy ktory byl i tak juz w stanie agonalnym.


No to trzeba bylo i jego wymienic, pomyslalem ze zrobie to i w prawym kole. Mialem taka maszynke do giecia waskich rur, okazala sie rewelacyjna...
Kilka godzin pozniej wszystko wymienione, caly plyn spuszczony, nalany nowy i.. rewela. Hamulce jak nowe :)

Dzięki everybody
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load