|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak ogrzewania po wymianie zaworu nagrzewnicy. |
Autor |
Wiadomość |
monkas
witamy nowego
Dołączyła: 30 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 18:36 Brak ogrzewania po wymianie zaworu nagrzewnicy.
|
|
|
Witam serdecznie.
Prosiłabym o wskazówki, co należy sprawdzić, aby znów pojawiło się ogrzewanie...
Mianowicie:
Ogrzewanie było dobre, aż do momentu, gdy poszedł zawór nagrzewnicy (zapowietrzenie??? - nie wiem, czy możliwe, ale nastąpiło to po wymianie płynu w chłodnicy i planowaniu głowicy).
Jako, że mechanicy podejrzewali uszkodzenie nagrzewnicy - rozebrali ją całą - później stwierdzili zawór - wymienili - złożyli (trwało to bardzo, bardzo długo..... ) - zainkasowali niezłą kasę nawet po zniżce.
Ale co najważniejsze - po złożeniu stwierdzili - że NAGRZEWNICA JEST ZAMULONA !!!!!
I teraz nie ma ogrzewania
Moje pytanie jest takie, co sprawdzić, bo znając ich ostatnie poczynania - śmiem twierdzić, że czegoś nie dokręcili, źle złożyli ???
Proszę o wskazówki, jak dla laika, dużo czytałam wasze forum, o odpowietrzaniu też i o wymianie. Ale może z własnego doświadczenia wiecie co może być... bo już nie mam ochoty do nich jechać... Tym bardziej, że powiedzieli, że mogą to zrobić znowu za kilka stówek (jakoś nie potrafią przyznać się do błędu).
Ciachu napisał kiedyś:
Cytat: | najpierw dostań się do zaworu nagrzewnicy i sprawdź czy zakres ruchów jakie wykonujesz kręcąc pokrętłem jest przenoszony w całości na zawór. Miałem już taki przypadek, że mimo iż otwierałem ciepłe na maksa to zawór otwierał się tylko na 1/3. Powodem były luzy na cięgnie. |
Co to jest cięgno ??
Pozdrawiam.
czy na tym zdjęciu widać te rzeczy do sprawdzenia?
zdjęcie pożyczone - umieszczone przez użytkownika forum
Auto - Fiat Tempra - 1.6 - 91 r. - gaźnik - LPG |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 19:31
|
|
|
Pokrętło temperatury steruje zaworem nagrzewnicy, odkręć osłonę zaworka i sprawdź czy przy ruchu pokrętła zaworek się otwiera. Szpece mogli po prostu źle przykręcić linkę. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
monkas
witamy nowego
Dołączyła: 30 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 19:48
|
|
|
Cytat: | Pokrętło temperatury steruje zaworem nagrzewnicy, odkręć osłonę zaworka i sprawdź czy przy ruchu pokrętła zaworek się otwiera. Szpece mogli po prostu źle przykręcić linkę. |
dziękuję za odpowiedź.
po sprawdzeniu się odezwę, jeżeli ma to znaczenie, to zauważyłam, że jak się przekręca pokrętłem na nawiew na szyby - to jest jakby opór i jakieś stuknięcie... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-10-2010, 20:26
|
|
|
monkas napisał/a: | po sprawdzeniu się odezwę, jeżeli ma to znaczenie, to zauważyłam, że jak się przekręca pokrętłem na nawiew na szyby - to jest jakby opór i jakieś stuknięcie... |
tak ma być.
Najprawdopodobniej jest tak jak pisał Kajlon, ale równie dobrze może być zapowietrzony układ chłodzenia i też nie będzie ciepła. Trza odpowietrzyć układ. A jak to zrobić to znajdziesz na forum było mnóstwo tematów :p
w skrócie poczekaj aż załączy się wentylator silnika ustaw auto tak, żeby przód był wyżej niż tył, weź nawiew na ciepło, wyłącz silnik i odkręć zbiornik wyrównawczy. I tak kilka razy. W razie potrzeby dolej płynu
** Dodano: 01-10-2010, 21:28 **
monkas napisał/a: | zainkasowali niezłą kasę nawet po zniżce. |
nowy zawór 55 zł a można kupić używkę za 10 - 20 zł. Wymiana trwa 15 minut |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
monkas
witamy nowego
Dołączyła: 30 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 20:31
|
|
|
Jak zdjąć osłonę zaworka ??
z plastikami pod kierownicą (ten gdzie jest np. regulacja kierownicy czy otwieranie maski) - nie ma problemu, z dolnym plastikiem, podłużnym na wysokości pedału gazu - też , ale jak się dostać do tego zaworu...
odnośnie odpowietrzenia - było robione - przez mechaników - ale już wydrukowałam instrukcję z waszej strony - także zostanie to przeprowadzone... |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-10-2010, 20:34
|
|
|
jak zdejmiesz tą osłonę pod kierownicą wywalasz ja na bok żeby nie przeszkadzała i odkręcasz plastik osłaniający zawór - jest on na 2 śruby z tego co pamiętam zajrzysz i zczaisz bo ich się nie da nie zauważyć |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
monkas
witamy nowego
Dołączyła: 30 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 20:34
|
|
|
Cytat: | nowy zawór 55 zł a można kupić używkę za 10 - 20 zł. Wymiana trwa 15 minut |
tylko oni policzyli sobie rozebranie całej nagrzewnicy - co im zajęło kilka godzin.
Ponoć ze złożeniem mieli jeszcze więcej problemów.
Część zamówiłam sama, bo w takiej cenie nie mogli znaleźć - koszt 55 zł ( z przesyłką)...
plastik osłaniający zawór zdjęty - reszta jutro... bo nic nie widać
Jak rozpoznać, czy zaworek się otwiera?? ( przepraszam za takie proste pytania )
Mam pytanie, na pewno było źle zamocowane, w ogóle nie było podłączone te ramię od zaworu (wypadało) - tam nie ma żadnego wylotu na zamocowanie, tylko wsadza się w ten otwór ( czy coś zostało tam odłamane) ?
Druga kwestia jest problem z zamontowaniem tego jakby rozgałęźnika (co idzie linka i ramię) - chyba zjechany gwint.
Ale na pewno grzeją się obie rury w nagrzewnicy, więc chyba nie jest zapchana nagrzewnica. Tylko co dalej, regulować te odległości na lince - lepiej ją jakby skracać?
Proszę o wskazówki.
Aha, wygląda ,że ta łapka co wciśnięta jest linka od regulacji ciepło - zimno trzyma się na takim bolcu i on jest zerwany, trzyma się na tylko na śrubie - czy to można jakoś skleić ??
Chyba znalazła się przyczyna - prawdopodobnie chodzi o ten bolec, bo jak jest na samej śrubie (ten kawałek plastiku wyjęty) - to po kręceniu nią - rusza się coś po stronie pasażera - wcześniej tego nie było i zaczęło lecieć ciepłe powietrze.
Teraz tylko jakoś to połączyć, może grubszą śrubą, żeby się razem kręciło...
Zobaczymy...
Jeszcze jak mogę się spytać, to jak się reguluję tą linkę od gazu, bo jest jakaś luźna (pedał też troszkę lata) ?? Czy to może mieć wpływ na problem z obrotami na luzie na benzynie ?
Ci nowi mechanicy, to chyba więcej napsuli niż zrobili... normalnie boję się, czy silnik też dobrze zrobili ...
** Dodano: 03-10-2010, 00:50 **
witam, może wiecie, czy ten bolec, który wsadzony jest do łapy można wyjąć całkowicie, czy jest tam osadzony na stałe ( od strony pasażera, tzn. od tej otwieranej pokrywy), bo nie wiem, czy można go wymienić, czy pozostaje próba klejenia ( został jakby ułamany w połowie).?
I czy prawidłowo ta łapa (ten trójnik) powinna być umocowana śrubką do rączki od zaworu nagrzewnicy, bo w tej rączce nie ma żadnego otworu, czy tutaj też coś zostało ułamane ??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 16:37
|
|
|
Podepnę się do tematu jeśli można bo widzę, że mowa o ogrzewaniu. Mam krótkie pytanie. Dlaczego po włączeniu nawiewu z ciepłym powietrzem pojawia się nieprzyjemny zapach? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-10-2010, 16:57
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | nieprzyjemny zapach? |
tzn jaki ?
Jak zgnilizny/ grzyba to zawalona syfem nagrzewnica a jak płynem chłodniczym to gdzieś cieknie na nagrzewnicy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 17:40
|
|
|
No właśnie taki swąd śmierdzący starocią, no nie wiem jak to określić. Czyli trzeba rozebrać i wyczyścić nagrzewnicę? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 17:50
|
|
|
D@wIdS, płyn chłodniczy po jakimś czasie też ma taki nieprzyjemny zapach. Jeśli jednak Ci go nie ubywa, to wystarczy wyczyścić kanały. Zacznij od podszybia i wentylatora. Zapewne na samej nagrzewnicy będziesz miał i tak sporo śmieci. Niestety dość łatwo dostają się tam różne paprochy, liście itp. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 17:53
|
|
|
Wszystko jest ok jeśli chodzi o sprawność. Płynu nie ubywa w żadnym razie. Przeszkadza mi tylko ten smród Mam nadzieje że dojdę jak to tam sie wszystko rozbiera bo jeszcze nigdy tego nie robiłem. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 19:12
|
|
|
O dzięki Luczu, Teraz już wszystko wiem:) Jutro zabieram się do roboty:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
krzysiek564
Wiek: 53 Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 12 Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-12-2010, 17:55
|
|
|
a mi "pociła" się nagrzewnica, niby płynu nie ubywało ale zawsze po włączeniu 'ciepłego" było czuć na chwilę zapach płynu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|