grzeje sie w ruchu ulicznym |
Autor |
Wiadomość |
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-07-2009, 21:07 grzeje sie w ruchu ulicznym
|
|
|
Witam,
Mam taki problem. Wiem że już wiele razy był wałkowany.
Mianowicie:
Jak jade na trasie równo to silnik ma temp. około 95 st. Ale gdy tylko dodam mu więcej gazu to zaraz sie zagrzewa do ok 110 st. (np. przy wyprzedzaniu).
Tak samo dzieje sie w ruchu miejskim i to o to najbardziej chodzi. Stoję w korku lub jade wolniej to zaraz tem jest ok 110 st.
Nie słyszę wogóle wentylatora na 1 biegu. 2 sie włącza więc nie przegrzeję silnika. Ale denerwuje mnie to że mam co chwile wysoką temp.
Urwałem niedawno chłodnicę ale udało się jązespawać. Działa!! niby układ odpowietrzony ale gdzy mam tak ok 85 st. to jak odkręcam korek to mam wrażenie jakbym odkręcał coca cole nabuzowaną. Nagrzewnica działa- grzeje. Nie wiem już co mam robić. niby silnik suchy. poci sie pod miską bo mam pękniętą ale idzie do spawania.
Co to może być??
Aha i gdzie jest jakiś bezpiecznik od 1 biegu chłodnicy? Niby w serwisówce jest ale nie mogę go zlokalizować.
Z góry dzięki za pomoc.
AHA Mój samochód to tipo 1,7 diesel. 94 r. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-07-2009, 21:49
|
|
|
Pipierwsze weź sobie pocztaj posty bo takich tematów było już było sporo. Po drugie przy 95 powinien dawno sie włoczyć wentylator. kimson napisał/a: | Aha i gdzie jest jakiś bezpiecznik od 1 biegu chłodnicy? Niby w serwisówce jest ale nie mogę go zlokalizować. | Jakie biegi? wentylator włącza się albo nie, nie ma biegów. Temperatura załączenia przez czujnik temp. 92-93 wyłączenia ~89
kimson napisał/a: | ok 85 st. to jak odkręcam korek to mam wrażenie jakbym odkręcał coca cole nabuzowaną | no to masz po głowicy
kimson napisał/a: | Nagrzewnica działa- grzeje. | a co ma nagrzewnica do przegrzewania się? Nawet jak zamkniesz dopływ do niej co zapewne masz zrobione (chyba nikt nie jest sadystą by w takie upały jak dziś, jeździć z otwartym obiegiem w nagrzewnicy ) to termostat i wentylator mają trzymać temperaturę w zakresie około 90 stopni.
kimson napisał/a: | Co to może być?? |
- uszkodzony czujnik temperatury w chłodnicy
- niedrożny układ chłodzenia
- uszkodzony termostat
- uszkodzona pompa wody
Dodatkowo gaz w płynie chłodzącym to naj prawdopodobniej popękana głowica, zajrzał bym na twoim miejscu do wlewu oleju i zobaczył jaki ma kolor olej. "Kawa z mlekiem" nie wróży bynajmniej dobrze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2009, 00:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | albo nie, nie ma biegów | oj żebyś się JAM nie zdziwił T/T miały wentylatory z biegami. Tyle, że wtedy kolegakimson musiałby mieć klimatyzację.
kimson napisał/a: | ok 85 st. to jak odkręcam korek to mam wrażenie jakbym odkręcał coca cole nabuzowaną | na włączonym zapłonie? Norma. Zostaw od zimnego otwarty korek i włacz auto - woda zacznie sama wylatywać. Ciśnienie rośnie, więc i wodę będzie wychlapywało. Co do coli, to woda się wylewa, czy po prostu przy odkręcaniu korek syczy? Ile masz płynu w obiegu? Dolewałeś coś? Jak masz pod korek to tak się będzie działo, albo w końcu coś rozsadzi. Ja mam tak, że jak na gorącym odkręcam korek, to zabulgocze w zbiorniczku, ale nie wylatuje płyn.
JAM_BELFEGOR, Pamiętaj, że woda/płyn chłodniczy (który akurat ma gorsze właściwości do ochładzania się niż woda) wrze przy 100 stopniach, ale przy normalnym ciśnieniu, a nie przy zamkniętym obiegu i rozpędzonej pompie. Poza tym zjawisko bulgotania i sublimacji rozpoczyna się w mniejszym stopniu, ale już przy niższej temperaturze, więc gaz może być obecny.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Dodatkowo gaz w płynie chłodzącym to najprawdopodobniej popękana głowica | jaki gaz? LPG? Nie rozumiem Przecież gorąca ciesz zmienia się w gaz, a że miejsce wolne od płynu (przy dobrym odpowietrzeniu) jest tylko przy korku to tam gaz będzie na 100% obecny, przy rozgrzanym silniku, a przy ochłodzonym układ zasie powietrze po odkręceniu i też syk będzie.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | (chyba nikt nie jest sadystą by w takie upały jak dziś, jeździć z otwartym obiegiem w nagrzewnicy ) | przy takiej awarii odkręcenie nagrzewnicy na full hot i włączenie nawiewu chociażby na szybę pozwoli minimalnie zmniejszyć temperaturę, ale tylko podczas jazdy.
Co do obstawiania awarii to się zgadzam z JAM_BELFEGOR.
** Dodano: 24-07-2009, 02:00 **
kimson napisał/a: | Urwałem niedawno chłodnicę ale udało się jązespawać | a skąd wiesz jak działa? Może akurat czujnik jest zakamieniały, albo przytkany jest przepływ przy czujniku i płyn musi się powoli nagrzewać, zamiast swobodnie przepływać pod ciśnieniem z pompy. W takim wypadku wskaźnik temperatury notowałby wysoką temperaturę, a przy włączniku wentylatora byłby niedogrzany, ponieważ gorący płyn ma utrudniony przepływ i nie zalewa czujnika tą samą temperaturą jaką ma przy silniku. Dopiero w momencie nagrzania się płynu przy czujniku w chłodnicy włącza się wiatrak, a tak na serio to ma już więcej stopni. |
_________________
|
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-07-2009, 08:06
|
|
|
czujniki mam nowe. ten przy glowicy i ten przy chłodnicy. A mam 2 biegi ale nie mam klimy. sprawdzalem z elektrykiem takie cudeńko przy obudowie wentylatora- opornmice. byla zrypana ale koleś polączyl 2 kable na stale beazpiecznikiem 30A. a wentylator zaczyna popierniczac na 2 biegu( to wiem bo udało nam sie uzyskać 1 bieg jakimś cudem) ale nie wiem jak sprawdzić gdzie jest usterka 1 biegu. olej jest koloru normalnego. niema kawy z mlekiem. chłodnica cała gorąca. węże niby ok. tak jak powinny być. nie są naprężone za bardzo. a możę korek od zbiornika wyrównawczego mam do wymiany?? moze nie wypuszcza powietrza i ciśnienie powoduje brak obiegu? co wy na to?? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-07-2009, 10:06
|
|
|
kimson bezpiecznik od wentylatora jest po za skrzynką bezpieczników po jej lewej stronie.Jest ich tam parę.Musisz głęboko zanurkować pod deskę
A jak się nagrzewają węże idące do chłodnicy,gdy zapalisz zimny silnik Może termostat się zawiesił |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-07-2009, 13:31
|
|
|
kimson, czujników załączających wentylator jest kilka rodzaji (mam na myśli różne ich temp. załączania się i wyłączania wentylatora chłodnicy).Zobacz sobie jaki masz czujnik.Na czujniku są napisane dwie temperatury (załączania i wyłączania).Jeśli masz na przykład 97 stopni na załączeniu a 92 na wyłaczeniu, to możesz wymienić czujnik na taki który wygląda na taki sam ale ma inne temp. załączania się, np. 87 - 82.
Masz numery EPS'a i ich temp. :
- 1.850.031 - 92-87
- 1.850.103 - 97-92
- 1.850.117 - 100-95
- 1.850.133 - 120-115
- 1.850.136 - 95-90
- 1.850.187 - 92-87
- 1.850.230 - 87-82
- 1.850.241 - 105-100
- 1.850.268 - 120-115
Czujnik wygląda tak :
http://www.allegro.pl/ite..._chlodnicy.html
Mam nadzieję że nie tylko Tobie przyda się to do zrobienia autka |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2009, 21:32
|
|
|
mrk69 napisał/a: | oj żebyś się JAM nie zdziwił T/T miały wentylatory z biegami. Tyle, że wtedy kolegakimson musiałby mieć klimatyzację. | ta ok ale widziałeś klimę w 1.7 D mrk69 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Pamiętaj, że woda/płyn chłodniczy (który akurat ma gorsze właściwości do ochładzania się niż woda) wrze przy 100 stopniach, ale przy normalnym ciśnieniu, a nie przy zamkniętym obiegu i rozpędzonej pompie. Poza tym zjawisko bulgotania i sublimacji rozpoczyna się w mniejszym stopniu, ale już przy niższej temperaturze, więc gaz może być obecny.
| a nie prawda płyn do chłodnic powinien mieć temperaturę wżenia w swoim środowisku pracy około 130 stopni w zależności od firmy i stopnia zagęszczenia. Jeśli ktoś jest na tyle nie poważny żeby lać wodę do chłodnicy zamiast płynu to przy 100 stopniach się zagotuje. A że nie lubię być goło słowny proszę przykład dość popularnego płynu http://www.prestone.pl/pr...trat-plynu.html Co za tym idzie do 130 stopni nie powinno się wytwarzać na tyle gazów żeby miał pechęże w płynie, no chyba że jeździ na wspomnianej wodzie. mrk69 napisał/a: | jaki gaz? LPG? Nie rozumiem Przecież gorąca ciesz zmienia się w gaz, a że miejsce wolne od płynu (przy dobrym odpowietrzeniu) jest tylko przy korku to tam gaz będzie na 100% obecny, przy rozgrzanym silniku, a przy ochłodzonym układ zasie powietrze po odkręceniu i też syk będzie. | nie o to chodzi Gdy głowica się uszkodzi, pęknie w okolicy kanałów chłodnących do płynu przedostają się gazy z komory spalania i tworzą się w nim pęcherze. To nie jest moja teoria, zachęcam do poczytania jakieś książeczki o diagnostyce silniczków, na pewno tom znajdziesz coś takiego. mrk69 napisał/a: | przy takiej awarii odkręcenie nagrzewnicy na full hot i włączenie nawiewu chociażby na szybę pozwoli minimalnie zmniejszyć temperaturę, ale tylko podczas jazdy. | rzeczywiście przy awarii termostatu czy wentylatora należy odkręcić na maksa grzanie i najlepiej jeszcze włączyć wentylatorek, ale w takie upały jak teraz kiedy każdy plastik wręcz parzy nie widzę tego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-07-2009, 15:17
|
|
|
no cóz al jak włąćze wentylator nawiewu to temp momentalnie wzrasta. obojętnie czy mam zimny czy ciepły silnik. i na jakie powietrze nastawię(czyt. temp.) dzisiaj sprawdze ten czujnik. a gdzie mam szukać tych numerów EPS? sągdzieś na widoku?? ja jeżdżę kwoli jasności na petrygo. nowozalanym. chłodnica odkamieniona. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2009, 18:09
|
|
|
zdecydowanie przekłamuje ci wskaźnik na desce , jeśli obciążysz instalacje elektryczną w aucie np, włączysz światła , nawiew itp a temp rośnie pomimo że silnik jest zimny do problem prawdopodobnie dotyczy masy a na na pewno nie czujnika w człodnicy czy głowicy zresztą czujnik w chłodnicy odpowiada TYLKO za załączanie wiatraka, zaś czujnik w bloku odczytuje temperaturę i przekazuję ci ją na deskę ( jeśli np odepniesz kabelek z tego czujnika to ciągle będzie ci pokazywał zimny silnik )
możesz spróbować wymienić ten czujnik ale wiem na 99% że to nie pomoże
** Dodano: 25-07-2009, 19:11 **
jeśli mam zgadywać to przypadkiem w momencie kiedy załącza się wiatrak na chłodnicy to temp skacze ci maxa ? a kiedy się wyłącza to spada tak na ok 110 stopni ?
** Dodano: 25-07-2009, 19:17 **
z tego co czytałem na forum to podobne problemy miało parę osób np. heuk i avemger85 ale o rozwiązaniu nikt nic nie pisał |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 10:25
|
|
|
Leśniczy, słusznie może przyczyna leżeć po stronie tego co ci wskaźnik pokazuje a nie temp. w układzie. Choć gazy w płynie chłodniczym jak wcześniej pisałem nie wróżą dobrze. Tak dla porównana u mnie w płynie się nic nie pojawia, możne delikatnie rośnie ciśnienie i trochę paruje ale to tylko trochę. Delikatne sykniecie przy odkręcaniu korka i tyle. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 10:30
|
|
|
mnie tez przeraza te cisnienie. spróbuje zobaczyc jak zachowuje sie plyn jka odkrece korek i nagrzeje silnik. a moze gdzies jest jeszcze powietrze ktore jest zasysane i zostaje w ukladzie. moze jak zaczne mieszac ply to wypchnie mi te powietrze? zobacze. ale z ta temp. na wskazniku to moze byc to, bo jak mi elektryk opornik na kablu dochodzacym do tablicy wskaznikow zalozyl to spadla temp. i stwierdzil za duza mase na silniku i duze wahania przy wlaczeniu czegokolwiek w aucie. co za durna elektryka.
JAM_BELFEGOR a jak sprawdzic czy faktycznie jest cos z glowica? z ojcem rozmawialem (z wyksztalcenia mechanik) i stwierdzil ze jakby bylo cos z glowica to bym nie mogl jechac. czy to prawda? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2009, 21:06
|
|
|
kimson napisał/a: | z ojcem rozmawialem (z wyksztalcenia mechanik) i stwierdzil ze jakby bylo cos z glowica to bym nie mogl jechac. czy to prawda? | nie prawda, zresztą nie musisz daleko szukać zapytaj się kolegi yoyo on miał popękaną głowice i jakoś jeździł. W głowicy z czasem mogą postać nie duże szczeliny przez które ciśnienie w cylindrze wypycha gazy do układu chłodzenia. Dość łatwo to sprawdzić. Po pierwsze w płynie chłodniczym pojawiają się ciemne plamki, gródki, ciemny osad na brzegu zbiorniczka. Po drugie w płynie chłodniczym widać pęcherzyki gazów. Po trzecie pod pokrywą zaworów przez wlew można zobaczyć tak zwaną kawę z mlekiem czyli płyn chłodniczy dostający się do oleju tworzy mleczno brązowy płyn. Spadek kompresji to kolejny objaw. Ubywanie płynu chłodniczego. kimson napisał/a: | a moze gdzies jest jeszcze powietrze ktore jest zasysane i zostaje w ukladzie | sprawny układ nie zasysa żadnego powietrza, no chyba że masz gdzieś jakieś dziury co by skutkowało wyciekiem. kimson napisał/a: | za duza mase na silniku | co to znaczy? wyjaśnij mi to? Zaczynam wątpić czy ten elektryk wie co mówi
** Dodano: 26-07-2009, 22:08 **
Tu masz temat pęknięć w głowicy kolegi yoyo http://forum.tempra.org/t...light=g%B3owica jak można przeczytać silnik koledze pracował równo i bez problemów tylko ubywało oleju. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 06:26
|
|
|
elektryk przylozyl jakies ustrojstwo czarne, chyba nazywa sie omometr. albvo jakos tak. wiem ze dość czesto to widze. takie czarne z pokretlem i 2 kabelkami. i stwierdzil jak zobaczyl cyferki na wyswietlaczu ze mam za duza mase na silniku i ze za duze wahania jak włącze wiatrak( jak sie włączy). A co do tej glowicy to nie wiem. niby nie mam tej kawy z mlekiem pod korkiem, osadu na plynie nie widze, ale na zbiorniczku ( juz z takim kupilem) jest osad taki ciemny(jakby mi sie glony osadzily ) ale wyjmując plyn strzykawka nie widzialem niczego. Jest klarowny. |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 16:37
|
|
|
no więc wiemy już że pan elektryk posiada miernik z castoramy za 7,99
rzecz w tym że nie znaczy to iż pan elektryk umie się nim posługiwać bo stwierdzenie za dużej masy to jak stwierdzenie że do szklanki 0,2L można wlać litr wody
odnośnie syczenia ze zbiorniczka płynu u mnie nawet po ostrym katowaniu odkręcam korek i nawet nie jęknie, syknie po prostu nic |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
kimson
Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 39 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-08-2009, 15:18
|
|
|
ostatnio zdarzylo mi sie pare razy taka sprawa, ze wyrzucal mi przez chlodnice plyn!! jakby plyn rozsadzil chlodnice i tyle. ale to sie dzieje raz na jakis czas a chlodnica nie cieknie. zrobi wyrzut i tyle. jakby sie przepraszam za wyrazenie "zrzygal". co to moze byc?!!!!!
udalo mi sie znalezc przyczyne!! zapchana chlodnica. czym ja przeplukac?? |
_________________ TIPO 1,7D 5D, 1994r składaczek. |
|
|
|
|
mr.Kamil
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 2 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:08
|
|
|
Witam. Kupiłem niedawno fiacika Tempre 1,6 z gazem. Mam problem wiem że był już kilka razy poruszany na forum lecz u mnie pojawia sie wiele ciekawych zjawisk:D. Po pierwsze największy problem :
Podczas jazdy (nie zawsze) nagrzewa sie woda i od 90 stopni zaczyna rosnąć i nie maleje, gdy zatrzymuje samochód unosi sie para spod maski i wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrównawczego przez korek. Niewiem czym jest to spowodowane mam instalacje gazowa czy moze to byc wina parownkia? Miałem przepychane kanały olejowe więc nie jest to chyba winna głowicy gdyż nie ma zadnych objawow, termostat sprawdzalem domowym sposobem wrzucilem go do garnka i gotowałem i normalnie sie otwiera ,nie wiem co moze byc przyczyna Dziwi mnie tez to ze na piatym biegu temperatura maleje naet do 80 stopni czym to jest spowodowane . Dodam tez ze wymienialem olej na nowy i tez szybko umyka . Jestem laikiem w sprawach mechaniki samochodowej a nie chce zeby ktos mnie naciagnal na jakas wielka sume prosze o pomoc. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:19
|
|
|
mr.Kamil, po pierwsze, wymień wodę na porządny płyn chłodniczy, tylko najpierw pousuwaj kamień. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mr.Kamil
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 2 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:32
|
|
|
dobrze a jeśli sytuacja bedzie sie powtarzała? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:34
|
|
|
taki płyn nie zacznie ci wrzeć przy 90-100 stopni tylko przy 130+ Tylko najpierw pozbądź się kamienia z układu |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-06-2010, 22:36
|
|
|
mr.Kamil napisał/a: | wymienialem olej na nowy i tez szybko umyka |
może uszczelka pod głowicą ? Może czujnik temp. walnięty albo wentylator |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-06-2010, 17:50
|
|
|
mr.Kamil, nadmierne grzanie płynu chłodniczego, oraz szybkie ubywanie oleju, mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą Sprawdz jeszcze, czy w wodzie nie masz oleju i odwrotnie, w oleju wody |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-06-2010, 17:53
|
|
|
egon. napisał/a: | Sprawdz jeszcze, czy w wodzie nie masz oleju i odwrotnie, w oleju wody |
a jak to sprawdzić pisaliśmy kilka razy na forum. Jak poszukasz znajdziesz.
W skrócie - jeżeli pod korkiem oleju jest maź to znaczy na obecność płynu w oleju. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-06-2010, 17:58
|
|
|
Luczu napisał/a: | W skrócie - jeżeli pod korkiem oleju jest maź to znaczy na obecność płynu w oleju. |
A to akurat nie koniecznie, bo w wilgotną pogodę (utrzymującą sie dłuższy czas) tez potrafi cos takiego wystąpic |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-06-2010, 18:02
|
|
|
egon., a teraz tak osobiści odnośnie auta kolegi - czy jak będzie walnięta uszczelka to może zapowietrzać układ i podczac odkręcania korka płyn sprawiać wrażenie gejzeru ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-06-2010, 18:03
|
|
|
Luczu napisał/a: | egon., a teraz tak osobiści odnośnie auta kolegi - czy jak będzie walnięta uszczelka to może zapowietrzać układ i podczac odkręcania korka płyn sprawiać wrażenie gejzeru ? |
Oczywiście, ze tak |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|