Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Luźna klapka przełączająca obieg powietrza
Autor Wiadomość
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 544
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-11-2014, 12:09   Luźna klapka przełączająca obieg powietrza

Jak w temacie - klapka jest luźna i nie przełącza obiegu powietrza zewnątrz/wewnątrz.
Przycisk w konsoli działa, słychać że silniczek pracuje przez kilka sekund, ponadto za każdym razem po załączeniu stacyjki też słychać ten silniczek.

Nie rozbierałem wszystkiego (bo zimno i brak chęci do pracy na dworze), ale po zdjęciu schowka zobaczyłem, że klapka wisi pionowo w dół w pozycji pół na pół, czyli miesza powietrze z zewnątrz i wewnątrz.
Z boku klapki jest dźwigienka, jak się nią porusza góra-dół, to klapka przesuwa się do przodu i do tyłu, domykając odpowiednie wloty powietrza. Ta dźwigienka na górze trochę się blokowała o maty wygłuszające, ale matę udało mi się nieco przepchnąć wkrętakiem, żeby zrobić wolne miejsce. Dźwigienka idzie w dół do silniczka, ale tego już nie widać a i palcem ciężko coś wyczaić.
Wszystko wskazuje na to że na dole (tam gdzie jest silniczek) ramię dźwigienki jest luźne. Nie mam pojęcia czy coś się uszkodziło, wyskoczyło czy coś innego (powodem mogła być ta mata, co blokowała dźwigienkę na górze).
Na razie drucikiem dociągnąłem klapkę do wewnątrz kabiny - co chyba oznacza, że mam świeże powietrze.
Pytanie do Was: jak tam się dobrać, czy trzeba demontować wszystko (bo na to wygląda)? Czy jest jakaś szansa "nastawić" dźwigienkę w prosty sposób? Jakieś inne pomysły?
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2209
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-11-2014, 13:04   

Miałem to samo w Temprze.Jakimś cudem udało mi się zdemontować ten napęd mimo bardzo kiepskiego dostępu i okazało się że spadał zębatka czy coś w tym stylu (nie pamiętam już) złożyłem to tak jak ma być i jakoś zamontowałem.Działało to dwa może trzy razy i to samo.Niestety ale nie mam tam potencjometru który informuje sterownik klimy w jakim położeniu jest klapka, ale działa to na zasadzie przeciążenia.Jeżeli klapka dojdzie do końca i zaczyna opierać się o uszczelkę to silniczek ma ciężko i wzrasta pobór prądu, i na tej podstawie sterownik wie że można go wyłączyć.Przy okazji występują w przekładni spore naprężenia i po jakimś czasie coś musi paść.Najlepiej wyjąć, rozebrać i zobaczyć co się stało.

Sory za jakość zdjęć, ale robione były telefonem i to bardzo dawno.

_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Tanie klucze do gier, cd keye, prepaidy

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 15 days
Network load