Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje tempra sie grzeje
Autor Wiadomość
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:58   

dimitry jeśli wtyczka inaczej nie pasuje to sprawdź dalej ten przewód od zasilania. Może gdzieś przy samym źródle jest zamienione. Nigdy nie rozbierałem tego wentylatora ale jeśli ty go czyściłeś to rozbierałeś mu ten silnik elektryczny w środku?
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 13:00   

hmmmmm a może patrzymy nie na to co trzeba. A może termostat masz w pozycji zamknięte cały czas. albo przynajmniej mocno przymknięty. Wtedy pomijamy chłodnicę prawie całkowicie i tylko pęd powietrza jako tako chłodzi silnik.
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 13:02   

okrecilem teraz wetylator od chlodnicy i tam sa narysowane strzalki w tkore strone powinien sie krecic, mi sie kreci na odwrot, to by tlumaczylo te skoki temperatury. Podczas jazdy na trasie chlodnica chlodzi sie pedem powietrza. jak stoje to chlodnice chlodzi wiatrak (bo jak stoje to nie wazne w ktora strone wieje) ale jak jade wolno to ten caly ped powietrza jest zbyt maly zeby odeprzec atak wiatraka i jedno z drugim alczy, tylko nie mam zielonego pojecia gdzie te kabelki zmienic zeby odwrocic ten ciag

Termostat otwiera sie zazwyczaj [przy 90 stopni plus 1 kreska i spada temepratura ponizej 90 stopni, ale jak temperatura wZrosnie do 90+2 kreski to juz rosnie jak opetane
  
 
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 13:05   

hmmmm, z tego co wiem chłodnica jest sterowana plusem. powinieneś mieć dwie wtyczki. Jedna idzie do termostatu i złącza wentylator a druga daje normalne zasilanie. A nie zarabiali ci nowej wtyczki czasem?
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-09-2008, 13:06   

dimitry, kabelki odwróc na wentylatorze ;)
OT
Masz taki sam silnik jak ja, a ja mam korek (zbiorniczek) nad chłodnicą ;)
No i to jest wtrysk nie gaznik jak masz w podpisie napisane :P
OT end
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 13:08   

a mocno spada ta temperatura czy tak tylko trochę? U mnie spada do dobrych 85 stopni po otwarciu termostatu. Jak miałem uszkodzony to stał w pozycji otwarte więc temeratura w czasie jazdy wynosiła około 70 stopni ale po wymianie jest ok.
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 13:11   

egon nie moge odwrocic bo wtyczka ma zalane kabble i nie da sie jej inaczej zamontowac, chyba ze utne kable i skrece tak jak maja byc. No to jest jednopunktoy wtrysk czyli gaznik :P
arkady temperatura spada do 90-1kreska
  
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 13:12   

egon., monowtrysk a gaźnik praktycznie 0 różnicy. To wygląda jak gaźnik tyle że obładowany czujnikami, które się w dodatku tylko piepszą co chwile.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-09-2008, 13:15   

dimitry napisał/a:
chyba ze utne kable i skrece tak jak maja byc

Zawsze jakies rozwiązanie ;)
Skopek napisał/a:
monowtrysk a gaźnik praktycznie 0 różnicy. To wygląda jak gaźnik tyle że obładowany czujnikami.

I tu sie kolego mylisz, z wyglądu owszem są podobne, ale zasade działania mają inną, gaznik ma pływak i wogóle, a mono jest sterowany komputeram i dawkowanie paliwa jest scisle okreslone przez czujniki i podawane za pomocą wtrysku :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2008, 13:16   

jak na mój gust trochę za mało i przyjżałbym się termostatowi
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-09-2008, 13:18   

dimitry napisał/a:
temperatura spada do 90-1kreska

Arkady1s napisał/a:
jak na mój gust trochę za mało i przyjżałbym się termostatowi

Ja mam tak samo, a wszystko mam w porządzku ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2008, 13:18   

Dlatego napisałem, że tylko praktycznie, bo jedno i drugie pozwala napędzać te wehikuły. Wolałbym zwykły gaźnik, bo ten monowtrysk mnie wykończy. Czujnik położenia przepustnicy mam powycierany i szarpie jak cholera. Chciałem sobie zmienić ale cena mnie zabiła.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
dimitry 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 03-09-2008, 14:54   

Chlopacy, moj problem juz jest rozwiazany. Obciolem kabelki przy wetylatorze i zamontowalem odwrotnie, ciag juz mialem normalny, ale przy okazji padl mi wskaznik temperatury, zamienilem go (bo przypadkiem mialem zapasowy) i wszystko gra. Dziekuje wam wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam, Łukasz
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-09-2008, 12:48   

Skopek napisał/a:
monowtrysk a gaźnik praktycznie 0 różnicy.
monowtrysk to zlodziej mocy, a gaznik to zlodziej paliwa haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-09-2008, 12:56   

Ciechu78 napisał/a:
monowtrysk to zlodziej mocy, a gaznik to zlodziej paliwa

Co do pierwszego to sie zgodze, ale palic to palą podobnie :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load