Moje tempra sie grzeje |
Autor |
Wiadomość |
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:58
|
|
|
dimitry jeśli wtyczka inaczej nie pasuje to sprawdź dalej ten przewód od zasilania. Może gdzieś przy samym źródle jest zamienione. Nigdy nie rozbierałem tego wentylatora ale jeśli ty go czyściłeś to rozbierałeś mu ten silnik elektryczny w środku? |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:00
|
|
|
hmmmmm a może patrzymy nie na to co trzeba. A może termostat masz w pozycji zamknięte cały czas. albo przynajmniej mocno przymknięty. Wtedy pomijamy chłodnicę prawie całkowicie i tylko pęd powietrza jako tako chłodzi silnik. |
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:02
|
|
|
okrecilem teraz wetylator od chlodnicy i tam sa narysowane strzalki w tkore strone powinien sie krecic, mi sie kreci na odwrot, to by tlumaczylo te skoki temperatury. Podczas jazdy na trasie chlodnica chlodzi sie pedem powietrza. jak stoje to chlodnice chlodzi wiatrak (bo jak stoje to nie wazne w ktora strone wieje) ale jak jade wolno to ten caly ped powietrza jest zbyt maly zeby odeprzec atak wiatraka i jedno z drugim alczy, tylko nie mam zielonego pojecia gdzie te kabelki zmienic zeby odwrocic ten ciag
Termostat otwiera sie zazwyczaj [przy 90 stopni plus 1 kreska i spada temepratura ponizej 90 stopni, ale jak temperatura wZrosnie do 90+2 kreski to juz rosnie jak opetane |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:05
|
|
|
hmmmm, z tego co wiem chłodnica jest sterowana plusem. powinieneś mieć dwie wtyczki. Jedna idzie do termostatu i złącza wentylator a druga daje normalne zasilanie. A nie zarabiali ci nowej wtyczki czasem? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:06
|
|
|
dimitry, kabelki odwróc na wentylatorze
OT
Masz taki sam silnik jak ja, a ja mam korek (zbiorniczek) nad chłodnicą
No i to jest wtrysk nie gaznik jak masz w podpisie napisane
OT end |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:08
|
|
|
a mocno spada ta temperatura czy tak tylko trochę? U mnie spada do dobrych 85 stopni po otwarciu termostatu. Jak miałem uszkodzony to stał w pozycji otwarte więc temeratura w czasie jazdy wynosiła około 70 stopni ale po wymianie jest ok. |
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:11
|
|
|
egon nie moge odwrocic bo wtyczka ma zalane kabble i nie da sie jej inaczej zamontowac, chyba ze utne kable i skrece tak jak maja byc. No to jest jednopunktoy wtrysk czyli gaznik
arkady temperatura spada do 90-1kreska |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:12
|
|
|
egon., monowtrysk a gaźnik praktycznie 0 różnicy. To wygląda jak gaźnik tyle że obładowany czujnikami, które się w dodatku tylko piepszą co chwile. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:15
|
|
|
dimitry napisał/a: | chyba ze utne kable i skrece tak jak maja byc |
Zawsze jakies rozwiązanie
Skopek napisał/a: | monowtrysk a gaźnik praktycznie 0 różnicy. To wygląda jak gaźnik tyle że obładowany czujnikami. |
I tu sie kolego mylisz, z wyglądu owszem są podobne, ale zasade działania mają inną, gaznik ma pływak i wogóle, a mono jest sterowany komputeram i dawkowanie paliwa jest scisle okreslone przez czujniki i podawane za pomocą wtrysku |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:16
|
|
|
jak na mój gust trochę za mało i przyjżałbym się termostatowi |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:18
|
|
|
dimitry napisał/a: | temperatura spada do 90-1kreska |
Arkady1s napisał/a: | jak na mój gust trochę za mało i przyjżałbym się termostatowi |
Ja mam tak samo, a wszystko mam w porządzku |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 13:18
|
|
|
Dlatego napisałem, że tylko praktycznie, bo jedno i drugie pozwala napędzać te wehikuły. Wolałbym zwykły gaźnik, bo ten monowtrysk mnie wykończy. Czujnik położenia przepustnicy mam powycierany i szarpie jak cholera. Chciałem sobie zmienić ale cena mnie zabiła. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
dimitry
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: Słubice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 14:54
|
|
|
Chlopacy, moj problem juz jest rozwiazany. Obciolem kabelki przy wetylatorze i zamontowalem odwrotnie, ciag juz mialem normalny, ale przy okazji padl mi wskaznik temperatury, zamienilem go (bo przypadkiem mialem zapasowy) i wszystko gra. Dziekuje wam wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam, Łukasz |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 12:48
|
|
|
Skopek napisał/a: | monowtrysk a gaźnik praktycznie 0 różnicy. | monowtrysk to zlodziej mocy, a gaznik to zlodziej paliwa |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-09-2008, 12:56
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | monowtrysk to zlodziej mocy, a gaznik to zlodziej paliwa |
Co do pierwszego to sie zgodze, ale palic to palą podobnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|