Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
temperatura silnika skacze nawet do 160 stopni
Autor Wiadomość
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-08-2006, 10:31   temperatura silnika skacze nawet do 160 stopni

od wczoraj cos mi sie dzieje z chlodzeniem. wracajac z pracy, zauwazylem ze po zaledwie 10 minutach temperatura wynosila 110stopni, a po kilku chwilach w korku podeszla pod czerwony pasek a nastepnie doszla do maksa. wylaczylem samochod, odkrecam korek od zbiornika wyrownawczego a tam para leci. nie wiedzialem jaki koles lal wczesniej plyn do chlodnicy wiec poszedlem na stacje, kupilem wode demineralizowana, dolalem, ruszam dalej po 5 minutach to samo, caly czas przy malych predkosciach 110-120stopni, dopiero jak jechalem powyzej 60 to schodzilo do 100-90 st. teraz mam pytanie takie - czy moze to byc spowodowane tylko tym, ze stary plyn stracil juz swoje wlasciwosci, a woda ogolnie kiepsko w upaly chlodzi silnik?? dodam ze wentylator sie wlaczal w czasie jazdy i po zgaszeniu silnika tez. czy wymiana plynu w ukladzie rozwiaze problem? (powinienem to zrobic na poczatku ale hajsu mi na wszystko nie wystarczylo :? )
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-08-2006, 11:11   

to jaki masz płyn to nic do tego jeśli temp. masz wysoką a w chłodnicy też masz gorący płyn to tylko pompa wody nawaliła , sory ale to spory wydatek :red_kartka:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-08-2006, 11:17   

Jak go przegrzałeś, to sprawdź conajmniej uszczelkę pod głowicą.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-08-2006, 11:17   

a sprawdziłeś naciąg paska klinowego a może go nie masz ??? :sciana:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-08-2006, 11:36   

Ewentualnie mógł się zawiesić termostat i jest zbyt mały otwór aby płyn przepływał bez oporów.Ale najpierw sprawdź pompe tak jak maxio pisał.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-08-2006, 11:44   

jakby się termostat zawiesił to płyn w chłodnicy byłby zimny lub tylko ciepły a temp. ponad 110 to wrzatek , a kolega pisał iż ze zbiorniczka wyrównawczego idzie para tzn.iż jest zle :red_kartka:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-08-2006, 11:58   

Dokładnie maxio, nie doczytałem.Ale tak nagle padło chłodzenie to troche dziwne.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-08-2006, 12:07   

Po pierwsze nie powinno się otwierać zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku, jeżeli tak momentalnie się gotuje płyn to zapewne jest problem z pompą lub zatkany dopływ do chłodnicy lub zawieszony termostat (mógł się zawiesić w połowie swojej drogi do max. otwarcia) moja rada jest taka - spuścić płyn zluzować połączenia do chłodnicy - przepłukać chłodnicę, następnie zająć się termostatem a potem sprawdzić czy koło pasowe pompy chłodzenia rusza się bez oporów.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-08-2006, 12:10   

bylem wlasnie w garazu, odpalilem go, pochodzil na wolnych obrotach, temp doszla do 100st. i nie wlaczyl sie wiatrak :? a juz wtedy chyba powinien pojsc plyn ze zbiornika wyrownawczego do obiegu, a bylo go ciagle tyle samo. a jak ta pompe sprawdzic, bo ja to sie za bardzo na mechanice nie znam? uszczelki jak patrzylem to sa ok, nic nie cieknie jak narazie. a pasek od wentylatora to chyba raczej nie, bo jak dzisiaj rano wrocilem po krotkiej jezdzie to dzialal, ale co prawda bylo wtedy jakies 110stopni.
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2006, 16:27   

czujnik włącząjący wiatrak jest w chłodnicy,więc wniosek z tego,że termostat nie puszcza płynu na duży obieg
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-08-2006, 16:44   

Albo przekłamuje Ci wskaźnik ;)
Przy maxymalnej temp. płynu miałbyś z przodu tyle pary co z kilkunastu czajników :lol:

Ja przy 130st. myślałem, że auto mi się pali.

Przeszedłem to jak walnął mi pasek klinowy napędzający wspomaganie i pompę wody..
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-08-2006, 17:52   

no wlasnie tez mi sie to wydalo dziwne, ze przy takiej temp nie walilo mi spod maski. trzeba sie bedzie przejechac do mechanika :? kur.. a jeszcze mam sprzeglo mam do wymiany (na szczescie juz je kupilem). a jezeli jest czujnik temp zepsuty to moze to spowodowac zle dzialanie termostatu i wiatraka? moze jego wymiana pomoze???
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-08-2006, 20:49   

U mnie ten wskaźnik np. zaniża.
Cały czas mam temp. w granicach 70st. mimo wymiany termostatu i czujnika temp.
Wiatrak mi się włącza przy niecałych 90st. :doubt:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
andrzej 



Wiek: 50
Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 22
Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-08-2006, 19:37   grzanie się

miałem ostatnio taki sam problem , mechaniory chcieli mi jak zawsze wszystko powymieniać, ale im nie pozwoliłem uczyć się na moim aucie, a powód okazał się banalny jeden z zaufanych gości od klimy poradził żeby karcherem umyć chłodnicę od zewnątrz bo wie z doświadczenia że tak jest w 75% przypadkach i o dziwo pomogło temp w normie nawet podczas tych upałów i to jadąc z przyczepą kempingową , koszt tej "naprawy " wyniósł mnie 2 pln za myjkę. Być może u ciebie jest to samo, poprostu przez parę lat zebrało się tam pełno piachu, muszek itp, spróbować zawsze można.
_________________
Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996
     assistance
 
 skype
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-09-2006, 13:49   

no i sie sprawa wyjasnila w koncu:
1. zbiornik wyrownawczy byl pekniety, nie trzymal cisnienia i sie plyn gotowal.
2. termostat tez byl troche walniety
3. czujnik wiatraka (ten w chlodnicy) tez byl do d..y
4. czujnik w glowicy tez do wymiany
Teraz w koncu smiga jak trzeba.

To sie ku*wa nacieszylem. Znowu mi wariuje wskaznik temp w digitalu. ktos wie co to moze byc?
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-09-2006, 23:29   

Sprawdz pompe. Kilka razy sie spotkalem z uszkodzonymi lopatkami w pompie.
     Moneta
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-09-2006, 21:37   

Thug, od kilku miesięcy walczę z cholernym wskaźnikiem temperatury.
Początkowo pomogło wyczyszczenie masy. Problem powrócił po kilku tygodniach.
Wymieniłem wszystkie czujniki, termostat, płyn, płukałem chłodnicę.

Wprowadziło to dodatkowe zamieszanie, bo mechaniorzy wsaczyli mi zły termostat itp.

Zawiozłem auto do gościa, który dobrze zna te auta i w końcu doczyścił masę.
Czujniki wymieniłem ponownie na oryginały z ASO.

Zadziałało, ale nadal mam wyższe temp, niż wcześniej...

Mam specjalny termometr dotykowy, którym sprawdzam temperaturę (na postoju).

W momencie załączenia wentylatora silnik (głowica, w miejscu obok czujnika) ma ok. 95 st.
Po wyłączeniu silnika temp. podnosi się do 103..104 st.

W czasie jazdy przez kilkanaście minut pokazuje 80, następnie 90, postój w korku - 100 do 110.

Ale dziś znów pokazał 120. Natychmiast zmierzyłem temperaturę - było ok. 95.

Znowu bydlak kłamie :sciana:

W sobotę nastąpi wymiana pompy wody - zdaje się, że ta obecna tkwi na miejscu od nowości...

Jak to nie pomoże - spalę ten samochód... niech się nażre wysoką temperaturą.

** Dodano: 26-09-2006, 22:43 **
Czy w silniku 2.0 wystarczy w zupełności odpowietrzenie "automatyczne", tzn. wężykiem biegnącym z termostatu do zbiornika wyrównawczego, czy jeszcze jakoś można to "poprawic"?

Pompa wody napędzana jest niezależnie, czy poprzez rozrząd?
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load