temperatura silnika skacze nawet do 160 stopni |
Autor |
Wiadomość |
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-08-2006, 10:31 temperatura silnika skacze nawet do 160 stopni
|
|
|
od wczoraj cos mi sie dzieje z chlodzeniem. wracajac z pracy, zauwazylem ze po zaledwie 10 minutach temperatura wynosila 110stopni, a po kilku chwilach w korku podeszla pod czerwony pasek a nastepnie doszla do maksa. wylaczylem samochod, odkrecam korek od zbiornika wyrownawczego a tam para leci. nie wiedzialem jaki koles lal wczesniej plyn do chlodnicy wiec poszedlem na stacje, kupilem wode demineralizowana, dolalem, ruszam dalej po 5 minutach to samo, caly czas przy malych predkosciach 110-120stopni, dopiero jak jechalem powyzej 60 to schodzilo do 100-90 st. teraz mam pytanie takie - czy moze to byc spowodowane tylko tym, ze stary plyn stracil juz swoje wlasciwosci, a woda ogolnie kiepsko w upaly chlodzi silnik?? dodam ze wentylator sie wlaczal w czasie jazdy i po zgaszeniu silnika tez. czy wymiana plynu w ukladzie rozwiaze problem? (powinienem to zrobic na poczatku ale hajsu mi na wszystko nie wystarczylo ) |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-08-2006, 11:11
|
|
|
to jaki masz płyn to nic do tego jeśli temp. masz wysoką a w chłodnicy też masz gorący płyn to tylko pompa wody nawaliła , sory ale to spory wydatek |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-08-2006, 11:17
|
|
|
Jak go przegrzałeś, to sprawdź conajmniej uszczelkę pod głowicą. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-08-2006, 11:17
|
|
|
a sprawdziłeś naciąg paska klinowego a może go nie masz ??? |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-08-2006, 11:36
|
|
|
Ewentualnie mógł się zawiesić termostat i jest zbyt mały otwór aby płyn przepływał bez oporów.Ale najpierw sprawdź pompe tak jak maxio pisał. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-08-2006, 11:44
|
|
|
jakby się termostat zawiesił to płyn w chłodnicy byłby zimny lub tylko ciepły a temp. ponad 110 to wrzatek , a kolega pisał iż ze zbiorniczka wyrównawczego idzie para tzn.iż jest zle |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-08-2006, 11:58
|
|
|
Dokładnie maxio, nie doczytałem.Ale tak nagle padło chłodzenie to troche dziwne. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-08-2006, 12:07
|
|
|
Po pierwsze nie powinno się otwierać zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku, jeżeli tak momentalnie się gotuje płyn to zapewne jest problem z pompą lub zatkany dopływ do chłodnicy lub zawieszony termostat (mógł się zawiesić w połowie swojej drogi do max. otwarcia) moja rada jest taka - spuścić płyn zluzować połączenia do chłodnicy - przepłukać chłodnicę, następnie zająć się termostatem a potem sprawdzić czy koło pasowe pompy chłodzenia rusza się bez oporów. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-08-2006, 12:10
|
|
|
bylem wlasnie w garazu, odpalilem go, pochodzil na wolnych obrotach, temp doszla do 100st. i nie wlaczyl sie wiatrak a juz wtedy chyba powinien pojsc plyn ze zbiornika wyrownawczego do obiegu, a bylo go ciagle tyle samo. a jak ta pompe sprawdzic, bo ja to sie za bardzo na mechanice nie znam? uszczelki jak patrzylem to sa ok, nic nie cieknie jak narazie. a pasek od wentylatora to chyba raczej nie, bo jak dzisiaj rano wrocilem po krotkiej jezdzie to dzialal, ale co prawda bylo wtedy jakies 110stopni. |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2006, 16:27
|
|
|
czujnik włącząjący wiatrak jest w chłodnicy,więc wniosek z tego,że termostat nie puszcza płynu na duży obieg |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-08-2006, 16:44
|
|
|
Albo przekłamuje Ci wskaźnik
Przy maxymalnej temp. płynu miałbyś z przodu tyle pary co z kilkunastu czajników
Ja przy 130st. myślałem, że auto mi się pali.
Przeszedłem to jak walnął mi pasek klinowy napędzający wspomaganie i pompę wody.. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-08-2006, 17:52
|
|
|
no wlasnie tez mi sie to wydalo dziwne, ze przy takiej temp nie walilo mi spod maski. trzeba sie bedzie przejechac do mechanika kur.. a jeszcze mam sprzeglo mam do wymiany (na szczescie juz je kupilem). a jezeli jest czujnik temp zepsuty to moze to spowodowac zle dzialanie termostatu i wiatraka? moze jego wymiana pomoze??? |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-08-2006, 20:49
|
|
|
U mnie ten wskaźnik np. zaniża.
Cały czas mam temp. w granicach 70st. mimo wymiany termostatu i czujnika temp.
Wiatrak mi się włącza przy niecałych 90st. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-08-2006, 19:37 grzanie się
|
|
|
miałem ostatnio taki sam problem , mechaniory chcieli mi jak zawsze wszystko powymieniać, ale im nie pozwoliłem uczyć się na moim aucie, a powód okazał się banalny jeden z zaufanych gości od klimy poradził żeby karcherem umyć chłodnicę od zewnątrz bo wie z doświadczenia że tak jest w 75% przypadkach i o dziwo pomogło temp w normie nawet podczas tych upałów i to jadąc z przyczepą kempingową , koszt tej "naprawy " wyniósł mnie 2 pln za myjkę. Być może u ciebie jest to samo, poprostu przez parę lat zebrało się tam pełno piachu, muszek itp, spróbować zawsze można. |
_________________ Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996 |
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-09-2006, 13:49
|
|
|
no i sie sprawa wyjasnila w koncu:
1. zbiornik wyrownawczy byl pekniety, nie trzymal cisnienia i sie plyn gotowal.
2. termostat tez byl troche walniety
3. czujnik wiatraka (ten w chlodnicy) tez byl do d..y
4. czujnik w glowicy tez do wymiany
Teraz w koncu smiga jak trzeba.
To sie ku*wa nacieszylem. Znowu mi wariuje wskaznik temp w digitalu. ktos wie co to moze byc? |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-09-2006, 23:29
|
|
|
Sprawdz pompe. Kilka razy sie spotkalem z uszkodzonymi lopatkami w pompie. |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-09-2006, 21:37
|
|
|
Thug, od kilku miesięcy walczę z cholernym wskaźnikiem temperatury.
Początkowo pomogło wyczyszczenie masy. Problem powrócił po kilku tygodniach.
Wymieniłem wszystkie czujniki, termostat, płyn, płukałem chłodnicę.
Wprowadziło to dodatkowe zamieszanie, bo mechaniorzy wsaczyli mi zły termostat itp.
Zawiozłem auto do gościa, który dobrze zna te auta i w końcu doczyścił masę.
Czujniki wymieniłem ponownie na oryginały z ASO.
Zadziałało, ale nadal mam wyższe temp, niż wcześniej...
Mam specjalny termometr dotykowy, którym sprawdzam temperaturę (na postoju).
W momencie załączenia wentylatora silnik (głowica, w miejscu obok czujnika) ma ok. 95 st.
Po wyłączeniu silnika temp. podnosi się do 103..104 st.
W czasie jazdy przez kilkanaście minut pokazuje 80, następnie 90, postój w korku - 100 do 110.
Ale dziś znów pokazał 120. Natychmiast zmierzyłem temperaturę - było ok. 95.
Znowu bydlak kłamie
W sobotę nastąpi wymiana pompy wody - zdaje się, że ta obecna tkwi na miejscu od nowości...
Jak to nie pomoże - spalę ten samochód... niech się nażre wysoką temperaturą.
** Dodano: 26-09-2006, 22:43 **
Czy w silniku 2.0 wystarczy w zupełności odpowietrzenie "automatyczne", tzn. wężykiem biegnącym z termostatu do zbiornika wyrównawczego, czy jeszcze jakoś można to "poprawic"?
Pompa wody napędzana jest niezależnie, czy poprzez rozrząd? |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
|