Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Termostat - silnik nie osiąga roboczych 90c
Autor Wiadomość
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-03-2013, 18:56   Termostat - silnik nie osiąga roboczych 90c

Witam, mam taki problem, nie osiagam 90c temperatury.. myslalem ze padl mi termostat, a wymienialem rok temu jakos, on jest sprawny bo sprawdzałem wczoraj, przez ostatnie pól roku samochód dużo stal.. będę płukał te przeowdy, na co jeszcze zwrócić uwagę? ktos mi zasugerowal ze w zimie takie stare samochody moga miec takie problemy, osobiscie w to nie dokonca wierze.. jak jadę na trasie to mam max gdzieś 80 i spalanie jest niezależne od stylu jazdy w granicach 9-10l.. pomocy
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2013, 19:07   

kolego jaki masz silnik , wtrysk czy gaźnik ?? D
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-03-2013, 19:40   

Może wskaźnik przekłamuje na desce, albo masz termostat o innej temp otwarcia. Były chyba różne rodzaje. 88 stopni i mniej też można było dostać(chyba 82 stopnie jeśli się nie mylę).
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-03-2013, 19:54   

Maciek napisał/a:
kolego jaki masz silnik , wtrysk czy gaźnik ?? D

gaźnik 1.4

** Dodano: 22-03-2013, 19:55 **
Guzik napisał/a:
Może wskaźnik przekłamuje na desce, albo masz termostat o innej temp otwarcia. Były chyba różne rodzaje. 88 stopni i mniej też można było dostać(chyba 82 stopnie jeśli się nie mylę).


Tylko parę miesięcy temu było wszystko dobrze
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-03-2013, 20:13   

Haris_OP napisał/a:
Tylko parę miesięcy temu było wszystko dobrze


mi tez miesiac temu wskaźnik paliwa pokazywał ful a teraz rezerwa, czyli cos mi sie popsuło czy po prostu paliwo wyjeździłem???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2013, 20:17   

palidzojnt221 napisał/a:
mi tez miesiac temu wskaźnik paliwa pokazywał ful a teraz rezerwa, czyli cos mi sie popsuło czy po prostu paliwo wyjeździłem???
Sprzeciw - nie widzę związku ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-03-2013, 20:35   

głownie chodzi o to że wiekszosc usterek sie dzieje nagle i niespodziewanie, nie warto sugerować sie tym ze kilka miesiecy temu było dobrze, a auta psuja sie najgorzej jak stoja
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2013, 23:32   

Mój Tipo 1.4 gaźnik grzał się do 70, góra 80 stopni.
Po wymianie termostatu na nowy osiąga 85-90,
ale też jest nieco cieplej na zewnątrz niż wtedy, kiedy się tym zainteresowałem.
Za to w mieście pali i tak średnio 12-13 :(
co mnie martwi i będę musiał poszukać przyczyny,
bo w trasie wystarcza mu ok.7-7,5 przy jeździe 100-120kmh.
     Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2013, 23:37   

wymiana termostatu to małe koszta.
Co do spalanie , to mój Tipol w mieście bierze 10l
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2013, 08:15   

no moim zdaniem to jest normalne spalanie biorąc pod uwage to ze jest zima
Jak to moj ojciec mówi koń żeby miał siłę musi zjeść
wiec spolanie kolo 10 na sto w miescie i 7 na trasie jest mi sie widzi niezłym wynikiem

** Dodano: 23-03-2013, 08:17 **
a co do temperatury to 70 to troche i termostat do d....
a jak wymieniłes i masz 85-90 to juz jest ok....termostat ma 88 wiec jest w normie
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-03-2013, 09:09   

Swoja droga te termostaty w T/T dosc czesto sie psuja.Rok temu wymienialem i juz mial jakies warjacje ale na szczescie mu przeszlo.Przydaloby sie zastapic go czyms innym.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2013, 20:48   

ja wymienialem w wakacje na warnet i juz wymienilem ponownie kupilem sama wkladke MERA i mam nadzieje ze pochodzi jak dwie poprzednie kolo roku ale i tak wymienie przed kolejna zima koszt nie wielki roboty niewiele a jakos nie przemawia do mnie wymiana na mrozie
(jeszcze sie nie dorobilem ogrzewanego garazu)

** Dodano: 23-03-2013, 20:51 **
ale z moich obserwacji te wklady MERA wytrzymoja kolo roku czyli kolo 20000km w moim przypadku
według wskaznika u mnie w lancii trzymaja 88*c wiec nie jest chyba zle
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load