Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ucieka płyn przez odpowietrznik na wężu 1
Autor Wiadomość
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-01-2008, 15:10   Ucieka płyn przez odpowietrznik na wężu 1

Tempra zaczęła mi sie przegrzewac , temperatura dochodzi nawet do 110 . Niewiedziałem co sie działo , az nie podniosłem maski , przez odpowietrznik ucieka troche płynu . Chyba układ tez sie zapowietrzył , bo trzyma zbyt wysoka temp.
Pytanko jak to uszczelnic ? Mam jeszcze wrażenie , że czegos brakuje na tym odpowietrzniku .
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-01-2008, 15:31   

Być może gwint na śrubie jest zerwany. Tak było u mnie, dopasowałem śrubę z szerokim gwintem i jest ok. Łeb śruby powinien być na tyle duży żeby przykrywał gumową uszczelkę, inaczej będzie cieknąć.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2008, 10:51   

Wymieniłem wąż na taki , który niema odpowietrznika , chyba bedzie git .A ciekło dlatego iż autko stało u mechanika i ktos urwał ta śrube , został tylko sam gwint .Znajomy mechanik ma praktykantów , nie bede go męczył przed weekendem w poniedziałek go o tym poinformuje , niech pojedzie z nimi jak z psami .
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-01-2008, 11:30   

Tomek_ff,
Na pewno nie będzie git. Po to jest ta śrubka, żeby odpowietrzyć układ. W tej chwili, jak masz układ zapowietrzony, to pojeździsz trochę i będziesz miał uszczelkę pod głowicą do wymiany.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2008, 13:25   

zetor, Ale to uklad sam sie odpowietrza przez ta śrubke ?Bo wiem , że można odpowietrzyć równiez przez odpowietrznik przy chłodnicy , no nie?
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2008, 13:36   

Tomek_ff, ten odpowietrznik jest głównie po to, aby odpowietrzyć cały układ oraz nagrzewnicę. Bo powietrze będzie miało pewne trudności przedostać się z góry nagrzewnicy do chłodnicy. Po to zamontowano tam odpowietrznik, aby nagrzewnica się mogła odpowietrzyć i przy tam sam układ też.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-01-2008, 13:49   

Tomek_ff napisał/a:
Ale to uklad sam sie odpowietrza przez ta śrubke ?

Trzeba ręcznie odpowietrzyć, to nie jest automat. Odpalamy auto, wykręcamy śrubkę na tyle by powietrze wychodziło (ja muszę prawie całkiem odkręcić, bo nie mam tego rowka, przez które ucieka powietrze). Jak auto jest zimne, to czekamy aż się zagrzeje woda do 90st. Leci woda - zakręcamy. Sprawdzamy poziom płynu- dolewamy jeśli trzeba. I znów odpalamy auto i odkręcamy śrubkę. Powtarzamy tak, dopóki powietrze nie wychodzi i nie ubywa płynu. Proste, prawda?

Na twoim miejscu grzałbym do tego mechanika. Niech wymienią Ci na dobry wąż albo naprawią.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2008, 14:36   

No dobra , czyli trzeba to potraktować jako dorazne rozwiazanie .
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load