|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Witam |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 02:11 Witam
|
|
|
Chciałem zapytac jak zachowuje się samochód w moim przypadku Tempra 1.6 gaźnik + LPG 92r.
kiedy ma za mało płynu chłodzącego??? Jeszcze chciałem zapytać jaki jest minimalny poziom znaczy ile musi być minimalnie 3,4 litry? Wiem że minimalny poziom jest na zbiorniczku z płynem ale żeby to dostrzeć trzeba mieć chyba sokoli wzrok.
z góry dziękujee za pomoc |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 02:43
|
|
|
sqnix napisał/a: | sokoli wzrok |
racja. ja sprawdzam wkładając np patyczek i w ten sposób widze ile jest płynu. możesz też zrobić tak że włożyć palec wskazujący "ile się da" z tego co odtatnio sprawdzałem ten poziom na zbiorniczku jest mniej więcej na tej wysokości.
sqnix napisał/a: | mało płynu chłodzącego |
nie wystarczające chłodzenie silnika - gorzej być nie może... ucierpi uszczelka pod głowicą i może dojść do zatarcia. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 23:57
|
|
|
Jak jest za mało płynu to zanim jeszcze auto się rozgrzeje będzie gasło na gazie na wolnych obrotach. Po rozgrzaniu do 90 stopni nie zadziała ogrzewanie i temperatura przekroczy 90. To takie praktyczne spostrzeżenia gdyby kiedyś na postoju wyciekł płyn, a kierowca by tego nie zauważył.
Co do sprawdzania poziomu płynu to ja świecę do zbirniczka latarką i dobrze widać. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2007, 23:13
|
|
|
zaraz... ja mam 1.6 gaźnikowca, zbiorniczek od płynu chłodzącego u góry nad chłodnicą, owszem z tworzywa 'ciężkoprzepuszczającego' widoczność płynu, ale i tak poziom jako tako widać; jest z boku zbiorniczka strzałka-poziom min i wiadom czy jest powyżej czy poniżej, zresztą po odkręceniu kora widać ile jest; nigdy nie odmierzam dokladnie 3,4 ani nic w tym stylu; jak jest rochę mało ale ujdzie a nie mam czasu to wiem, że i tak pojeżdżę, raz na czas mogę nalać full , akurat ew wyciekami się wysączy jak za duże ciśnienie jak płynu full ale się wyrówna w odpow momencie, wykapie nadmiar
by ci się układ zapowietrzył/złe objawy/uszkodzenia to musiałbyś mieć naprawdę porządnie za mało płynu, właściwie w zbiorniczku samym pusto prawie;
dopiero wtedy masz szansę na porządne zapowietrzenie a co za tym idzie złe chłodzenie, a złe chłodzenie i zapowietrzenie to ew gaśnięcie silniczka (chętniej), o wiele szybsze zagrzanie się (nie chłodzi) i szansa na przegrzanie jeśli dłuższą chwilę będzie dobrze ponad 100' - wtedy uszczelka pod głowicą może pójść do wymiany no i nie tylko;
jeśli by Ci kiedyś np wąż pęknął i cały płyn uciekł - ja jechałem bez płynu;
2 rady: odkręć ogrzewanie na full, najwyżej dmuchawę na 1 bieg by cię nie ugotowało;
nawiew-na grzanie pomaga odbierać powiedzmy ciepło z silnika, zawsze ciut wydłuży czas do momentu, gdy silnik zacznie porządnie przekraczać 90'C.
Ja jechałem tak: odpalam, jadę, rozpędzam ale nie żyłując by nie zagrzać, ale tak by się szybko toczył (pęd powietrza chłodzi), gaszę silnik (UWAGA! nie działa wspomaganie kierownicy i hamulców, więc bądź przygotowany, że ciężej się skręca i do hamowania trza dobrze depnąć i może ręcznym dopomóc lekko), na zgaszonym silniku na luzie jadę no i do tego ogrzewanie na full... takim zapoalaniem silnika by się podkręcić nieco i znów zgasić (biedne , wiem ,ale jak się nie może akurat inaczej) można przejechać nawet dłuższy kawałek (jeśli tylko z górki albo po prostym ) ale i tak np góra 15 minut i silnik ma już ponad 90'C dobrze, więc wtedy zostaje tylko zrobić sobie postój na papierosa, drugiego... itp itd i potem znów można kawałek się pobujać. Byle nie doprowadzić do przegrzania!
jak masz płyn w zbiorniczku, nawet nieco poniżej minimum ale nie na dnie aż to Ci się nie zapowietrzy ani nic złego nie stanie, choćby mini-mini-malnie słabiej odprowadzał ciepełko to i tak OK ; a do zbiorniczka możesz zawsze też dolać nieco więcej niż dużo powyżej minimum, by mieć ten zapas... tu aż takiej precyzji 0,01 litra chyba nikt nie stosuje tylko leje; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 00:36 chłodzenie
|
|
|
Witam a jak się zapowietrzy co nalezy zrobić?
** Dodano: 26-03-2007, 01:38 **
i jakie są tego ewentualne objawy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 16:08
|
|
|
jak się zapowietrzy to chłodzenie nie będzie wyrabiać i Ci się nadmiernie będzie grzał silnik a w korku to dopiero... na wężu gumowym jednym z płynem chłodzącym jest koreczek wkręcany - odkręcasz i ucieka powietrze, jak zacznei wylewać się płyn to zakręcasz... czynność czasem co jakiś czas powtarzasz kilkukrotnie bo za 1 razem nie całe powietrze wyjdzie; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|