|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana pompy wody |
Autor |
Wiadomość |
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:31 wymiana pompy wody
|
|
|
Witam kolegów.
Jako ze siadła mi pompa wody, wziąłem się dzisiaj za jej wyminę ( tipo 1,6 silnik 149 c2) niestety przy wymianie zaczeły sie schody.. w związku z czym 2 pytania
1. jak odkręcić koło pasowe na pompie wody? Są tam trzy śruby ale jak wziąłem sie za ich odkręcanie to koło zaczyna sie obracać i nici z odkręcenia.
2 czy po odkręceniu tego koła pasowego wymagany jest jakiś specjalny klucz aby wykręcić pompe. jest tam bardzo mało miejsca i żaden klucz mi nie wejdzie a pompa siedzi na 4 śrubach
3. poprośiłbym o wszelkie rady dotyczące wymiany tej pompy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:40
|
|
|
Co do punktu 1,najlepiej te śruby odkręcić jak pompa jest jeszcze nie wymontowana,pasek powinien przytrzymać koło,trzeba dobrze szarpnąć kluczem i śruby powinny puścić,mozna sobie jeszcze pomóc i włożyć coś w koło i o coś je zblokować... Drugie rozwiązanie to łapiesz pompe w imadło właśnie za koło i odkręcasz... Nie wiem j ak to wygląda w 1.6 ale w 2.0 16v pompa bez odkręcenia koła nie mieściła sie pomiędzy nadkolem a silnikiem i trzeba było ją wyciągać bez koła... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:46
|
|
|
tylko problem w tym że włąsnie próbowałem okręcić te śruby jak jeszcze pasek był na kole pasowym i niestety to kółko kręciło się razem z paskiem .... co do imadła ...jest tam tak mało miejsca że ledwie klucz zdołałem wcisnąć |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:49
|
|
|
chopin25, imadło po wyciagnieciu pompy... a nie da sie zablokowac wkładając cos itp |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
chopin25
Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 28 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-08-2009, 20:59
|
|
|
jutro kolejna próba ....postaram sie jakoś zablokować to kółeczko... chociaż dzisiaj próbowałem i niewiele to dało |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|