Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Za wysoka temperatura
Autor Wiadomość
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2006, 22:33   Za wysoka temperatura

Chyba moj poprzedni post zaginal. Skacze mi strasznie temperatura mimo odpowietrzenia ukladu i sprawdzenia wlacznika wentylatora. W garze dziala (zamyka obwod) w chlodnicy raz dziala raz nie. Zamknelem obwod wentylatora na krotko zeby caly czas wial ale temperatura dalej mi rosnie. Czy to (jakby wynikalo z innych postow) wina pompy?
Jesli macie jakies inne sugestie bede wdzieczny. A jezeli obstawiacie pompe prosze o jakies dokladniejsze info jak ja sprawdzic.
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 01-12-2006, 08:20   

Witam
Proponuje sprawdzić chłodnice czy czasem nie jest przytkana. Na rynku są odpowiednie preparaty do czyszczenia chłodnic.
Pozdrawiam
     assistance
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2006, 08:51   

Raczej nie jest przytkana bo spuszczalem plyn i lalem jeszcze raz po sprawdzeniu czujnika.
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2006, 09:10   

pawelgdynia napisał/a:
...po sprawdzeniu czujnika.

Rozumiem, że masz na myśli czujnik załączający wentylator?
A sprawdzałeś / wymieniałeś czujnik temperatury płynu chłodzącego? Może się okazać, że wszystko jest OK i są tylko przekłamania na wskaźniku...
Jeśli chodzi o termostat - wymieniałem chyba 6 lub 7 razy zanim nie trafiłem na dobry. Teraz, od ponad roku nie mam problemu w temperaturą silnika...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2006, 10:28   

A sprawdzałeś czy masz dość płynu w chłodnicy?
Miałem identyczne objawy i byłem pewny, że coś padło, a jak dolałem to weszło 2.5 litra płynu
_________________

     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2006, 10:59   

Sprawdzić czy czy przy temp 90st. chłodnica jest gorąca
To samo dotyczy ogrzewania, ma lecieć gorące powietrze.
Jeśli tak nie jest to winny może być zawieszający się termostat, niesprawna pompa, uszczelka pod głowicą.
Oczywiście podstawą jest odpowiedni poziom płynu i sprawny wskaźnik temperatury

pawelgdynia napisał/a:
Skacze mi strasznie temperatura

tzn ile Ci pokazuje ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
onyx 



Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Barlinek
Wysłany: 01-12-2006, 11:22   

ja bym raczej stawial na termostat zrob to lepiej bo silnik mozesz przegrzac a wtedy dopiero jest roboty planowanie glowicy nowa uszczelka
_________________
Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl
     assistance   Moneta
 
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2006, 17:43   

jezeli po wymianie, termostatu, sprawdzeniu pompy, chlodnicy i poziomu plynu dalej bedzie ci rosla temperatura to wniosek jest prosty - masz rozpierd....y wskaznik w desce.
U mnie jest to samo, wszystko powymienialem co sie dalo, silnik sie nie grzeje, a podczas jazdy ten jeb..y wskaznik pokazuje od 90-150 stopni :sciana: z tego co mi powiedzieli mechanicy jest to nienaprawialne, mozna kombinowac i przekladac wskazniki z innego digitala ale ja to pierd..e :doubt:
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2006, 19:16   

Tak jest:
thug83 napisał/a:
jezeli po wymianie, termostatu, sprawdzeniu pompy, chlodnicy i poziomu plynu dalej bedzie ci rosla temperatura to wniosek jest prosty - masz rozpierd....y wskaznik w desce.
U mnie jest to samo, wszystko powymienialem co sie dalo, silnik sie nie grzeje, a podczas jazdy ten jeb..y wskaznik pokazuje od 90-150 stopni :sciana: z tego co mi powiedzieli mechanicy jest to nienaprawialne, mozna kombinowac i przekladac wskazniki z innego digitala ale ja to pierd..e :doubt:


A tak mogłoby być:

jezeli po wymianie, termostatu, sprawdzeniu pompy, chlodnicy i poziomu plynu dalej bedzie ci rosla temperatura to wniosek jest prosty - masz uszkodzony , popsuty etc.wskaznik w desce.
U mnie jest to samo, wszystko powymienialem co sie dalo, silnik sie nie grzeje, a podczas jazdy ten np.wredny wskaznik pokazuje od 90-150 stopni :sciana: z tego co mi powiedzieli mechanicy jest to nienaprawialne, mozna kombinowac i przekladac wskazniki z innego digitala ale ja to odpuszczam np. :doubt: [/quote]

thug83, ja też nie należę do świętoszków, zakląć i to soczyście potrafię, ale Twój sposób wypowiedzi zasługuje na :red_kartka: Czy pisanie na forum bez takich ozdobników jest poza Twoimi możliwościami? Bez urazy, ale taki styl wypowiedzi, jak Twój robi syf na forum.

Moderowany:

masz sporo racji, ale niech będę dziś tym liberałem; załóżmy że kolega się raz uniósł w afekcie, każdemu się zdarza jak go denerwowała jakaś 'pierdołka' długo; ALE TY THUG też zwracaj uwagę by nie klnąć tam gdzie to niepotrzebne i za często; bo jak za dużo tego to rzeczywiście z forum zrobi się blog na poziomie dresa z podstawówki. No, tyle.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-12-2006, 21:51   

Termostat wymieniałem niedawno ilość płynu jet wlaściwa.
Ciekawym objawem jest to że chlodnicę mam letnią a silnik gorący ,górną rure od chłodnicy całą goracą ,a dolną poł zimnej poł ciepłej tak mniej wiecej.
Aha i jeszcze jeden szczegoł.Czy ruszając ręką ten pasek klinowy który napędza pompę, alternator i coś tam jeszcze powinno się wkładać jakiś wysiłek?Czy powinno swobodnie chodzić?
Bo u siebie muszę się naprawdę dobrze zaprzeć żeby tym poruszyc..
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2006, 10:24   

pawel pasek pod naciskiem kciuka powinien troche sie ugiac. uzywac nie za duzo sily. a nie wybija ci przez korek zbiorniczka wyrownujacego plynu. jesli tak i to przy wysokich obrotach to moze byc to zonaka uszczelki glowicy (temat aktualnie przerabiany u mnie)
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-12-2006, 12:16   

Przez korek mi płynu nie wybija. Pompę właśnie włożyłem z powrotem-jest OK. I za cholerę nie wiem co dalej z tym fantem zrobić.
Odnośnie wskazań na tablicy. Jak odpalę pokazuje stopniowo rosnącą temperaturę,przy około 90 stopniach zazwyczaj spada jedną kreskę (jakby się duży obwód otworzył) a potem już rośnie do bólu. Wentylator się nie załącza bo okolice czujnika nie są gorące(?),Część dolnej rury wychodząca z silnika jest gorąca a cześć koło chłodnicy letnia.
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2006, 20:08   

pawelgdynia napisał/a:
Część dolnej rury wychodząca z silnika jest gorąca a cześć koło chłodnicy letnia.

No to albo termostat albo rura zapchana... :-k
Najprawdopodobniej jednak termostat ...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-12-2006, 09:27   

Miałem walnięty termostat jakieś dwa tygodnie temu (objawem było niedogrzewanie silnika) i wymieniłem na nówke.
Rura ma przelot bo spuszczałem płyn oraz nalewałem wiec coś bym zauważyl.
Zresztą koledzy napisali ze do osiemdziesieciu kilku stopni górna rura jest chłodna a jak się otworzy termostat robi się cała gorąca. U mnie tak jest. Czyli chyba termostat się otwiera tak jak powinien ? Czy sie mylę?
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2006, 11:44   

pawel najlepiej to by bylo jak bys wyjal termostat i w grnku z woda na gazie podgrzewal i sprawdzil czy sie odtwiera.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-12-2006, 13:12   

Otwiera się .......cenzura :)

** Dodano: 03-12-2006, 19:09 **
I chyba jednak czujnik pokazujący temperaturę na desce rozdzielczej.
Byłem już na tyle zdesperowany że poczekałem aż temperatura dojdzie do końca skali,a potem zdjęłem korek ze zbiornika wyrównawczego. I nic. Żadnej pary ,żadnego wrzątku....
No comment.....

** Dodano: 10-12-2006, 10:40 **
Wczoraj udalo mi sie kupic czujnik. Mam pytanie odnosnie wymiany.
Wiem ze sa dwa czujniki ,jeden od oleju i jeden od plynu. Ktory jest ktory?
U mnie wyglada to tak ze jeden jest wyzej ,potem sa swiece a drugi nizej.
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
pokwis 


Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 30
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-12-2006, 11:26   

W piątek mialem podobnie wymieniłem płyn i zaczeły sie różne cuda dziać
Na zagarze temperature miałem koło 120 stopni a wentylator sie nie włanczł
i dolna czesć chłodnicy była letnia odkręciłem korek i po 5 minutach wybiło mi chyba z litr płyny okazało sie ze układ był zapowietrzony , czujnik od temperatury na bloku pokazywał dobrze bo nagrzewał sie ale czujnik temperatury przy chłodnicy był letni i nie włanczał wentylatora terraz wszystko Ok przekrocze 90stopni i wentylator działa
Sprubuj go porządnie odpowietrzyć POZDRAWIAM
_________________
Tipo 1.4 LPG 160.A1.048
  
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-12-2006, 11:59   

Nalewalem plyn w taki sposob:otwarty korek odpowietrznika w chlodnicy i zdjety waz za termostatem(nie mam zaworka na tym wezu) nagrzewnica otwarta.Gdy plyn zaczal sie wylewac z zaworka odpowietrzania wchlodnicy zamknelem go. Gdy zaczal sie przelewac z termostatu zalozylem go i dopelnilem uklad do konca.
Potem poczekalem az nagrzewajacy sie silnik zalaczy wentylator i po ostudzeniu dopelnilem plynem. Czytalem ze moge jeszcze wjechac gdzies na gorke i porzadnie przegazowac. Mam miec cos wtedy odkrecone?
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
pokwis 


Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 30
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-12-2006, 15:05   

o ile pamiętam to ten wyżej jest od płynu a ten niżej od oleju
ale nie jestem pewien na 100%
wyciągnij wsówkę i dotknij bloku silnika wskazówka od tempe. powinna sie wychilić na maxa
co do odpowietrznia to też tak robiłem ze ten motylek odkręcilem i wyleciał płyn
mimo wszystko był jeszcze zapowietrzony Nie wiem morze cos nie tak zrobilem nie wimieniałem nigdy samemu
_________________
Tipo 1.4 LPG 160.A1.048
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2006, 16:04   

ten czyjnik w w glowicy zazwyczj z czerwonym plastikiem jest od cieczy a w bloku silnika od cisnienia oleju.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-01-2007, 20:01   

Musze odgrzac temat. Od mojego ostatniego postu wszystko raptem wrocilo do normy-nie zdazylem wymienic czujnika. I dzisiaj znow powrocil problem tylko ze oprocz skaczacej temperatury zaczelo mi jakby zanikac zasilanie. Dopoki wskaznik pokazuje normalne temperatury jest OK. Gdy dochodzi do 130 co jakis czas zanika mi zasilanie czyli gasnie silnik, tablica i gdy chodzi radio/CD to sie wylacza. Czy to moze byc w jakis sposob powiazane? Oprocz tego zaczal gasnac na benzynie ale to chyba inna kwestia bo nie zauwazylem zwiazku z temperatura silnika a jedynie z mrozami ktore nadeszly.
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2007, 23:17   

może masz na pzyłączach masy i plusa jakieś 'spawania' i korozje... podobnie z kontaktami w desce... raz, że przekłamuje wtedy czujnik to w efekcie po rozgrzaniu pada reszta elektryki? kto wie... a jeśli świruje elektryka, to raz, że zapłon będzie świrował - w sensie za słaba iskra - a dwa - sterowanie np kątem zapłonu, kiedy... przez to nie zawsze dobry i nie zawsze we właśc. momencie zapłon = gaśnięcie, oczywiście , że na benzynie też.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2007, 07:51   

Tez mi to do glowy przyszlo ,ale co ciekawe gdy wskaznik pokazuje 90 stopni jest wszystko ok, a przeciez silnik jest tak samo rozgrzany przy tym wskazaniu jak i przy oszukanych 130.....i tak bede musial posprawdzac przewody i kontakty tylko jest paskudna pogoda a ja nie mam garazu....
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
pabler 


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 13
Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2007, 08:22   

napewno masz cos przytkane. Pewnie przy wymianie plynu nie przeplukales dokladnie.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load