Za wysoka temperatura |
Autor |
Wiadomość |
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 22:33 Za wysoka temperatura
|
|
|
Chyba moj poprzedni post zaginal. Skacze mi strasznie temperatura mimo odpowietrzenia ukladu i sprawdzenia wlacznika wentylatora. W garze dziala (zamyka obwod) w chlodnicy raz dziala raz nie. Zamknelem obwod wentylatora na krotko zeby caly czas wial ale temperatura dalej mi rosnie. Czy to (jakby wynikalo z innych postow) wina pompy?
Jesli macie jakies inne sugestie bede wdzieczny. A jezeli obstawiacie pompe prosze o jakies dokladniejsze info jak ja sprawdzic. |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 08:20
|
|
|
Witam
Proponuje sprawdzić chłodnice czy czasem nie jest przytkana. Na rynku są odpowiednie preparaty do czyszczenia chłodnic.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 08:51
|
|
|
Raczej nie jest przytkana bo spuszczalem plyn i lalem jeszcze raz po sprawdzeniu czujnika. |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2006, 09:10
|
|
|
pawelgdynia napisał/a: | ...po sprawdzeniu czujnika. |
Rozumiem, że masz na myśli czujnik załączający wentylator?
A sprawdzałeś / wymieniałeś czujnik temperatury płynu chłodzącego? Może się okazać, że wszystko jest OK i są tylko przekłamania na wskaźniku...
Jeśli chodzi o termostat - wymieniałem chyba 6 lub 7 razy zanim nie trafiłem na dobry. Teraz, od ponad roku nie mam problemu w temperaturą silnika... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 10:28
|
|
|
A sprawdzałeś czy masz dość płynu w chłodnicy?
Miałem identyczne objawy i byłem pewny, że coś padło, a jak dolałem to weszło 2.5 litra płynu |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 10:59
|
|
|
Sprawdzić czy czy przy temp 90st. chłodnica jest gorąca
To samo dotyczy ogrzewania, ma lecieć gorące powietrze.
Jeśli tak nie jest to winny może być zawieszający się termostat, niesprawna pompa, uszczelka pod głowicą.
Oczywiście podstawą jest odpowiedni poziom płynu i sprawny wskaźnik temperatury
pawelgdynia napisał/a: | Skacze mi strasznie temperatura |
tzn ile Ci pokazuje ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
onyx
Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 23 Skąd: Barlinek
|
Wysłany: 01-12-2006, 11:22
|
|
|
ja bym raczej stawial na termostat zrob to lepiej bo silnik mozesz przegrzac a wtedy dopiero jest roboty planowanie glowicy nowa uszczelka |
_________________ Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl |
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2006, 17:43
|
|
|
jezeli po wymianie, termostatu, sprawdzeniu pompy, chlodnicy i poziomu plynu dalej bedzie ci rosla temperatura to wniosek jest prosty - masz rozpierd....y wskaznik w desce.
U mnie jest to samo, wszystko powymienialem co sie dalo, silnik sie nie grzeje, a podczas jazdy ten jeb..y wskaznik pokazuje od 90-150 stopni z tego co mi powiedzieli mechanicy jest to nienaprawialne, mozna kombinowac i przekladac wskazniki z innego digitala ale ja to pierd..e |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2006, 19:16
|
|
|
Tak jest: thug83 napisał/a: | jezeli po wymianie, termostatu, sprawdzeniu pompy, chlodnicy i poziomu plynu dalej bedzie ci rosla temperatura to wniosek jest prosty - masz rozpierd....y wskaznik w desce.
U mnie jest to samo, wszystko powymienialem co sie dalo, silnik sie nie grzeje, a podczas jazdy ten jeb..y wskaznik pokazuje od 90-150 stopni z tego co mi powiedzieli mechanicy jest to nienaprawialne, mozna kombinowac i przekladac wskazniki z innego digitala ale ja to pierd..e |
A tak mogłoby być:
jezeli po wymianie, termostatu, sprawdzeniu pompy, chlodnicy i poziomu plynu dalej bedzie ci rosla temperatura to wniosek jest prosty - masz uszkodzony , popsuty etc.wskaznik w desce.
U mnie jest to samo, wszystko powymienialem co sie dalo, silnik sie nie grzeje, a podczas jazdy ten np.wredny wskaznik pokazuje od 90-150 stopni z tego co mi powiedzieli mechanicy jest to nienaprawialne, mozna kombinowac i przekladac wskazniki z innego digitala ale ja to odpuszczam np. [/quote]
thug83, ja też nie należę do świętoszków, zakląć i to soczyście potrafię, ale Twój sposób wypowiedzi zasługuje na Czy pisanie na forum bez takich ozdobników jest poza Twoimi możliwościami? Bez urazy, ale taki styl wypowiedzi, jak Twój robi syf na forum.
Moderowany: |
masz sporo racji, ale niech będę dziś tym liberałem; załóżmy że kolega się raz uniósł w afekcie, każdemu się zdarza jak go denerwowała jakaś 'pierdołka' długo; ALE TY THUG też zwracaj uwagę by nie klnąć tam gdzie to niepotrzebne i za często; bo jak za dużo tego to rzeczywiście z forum zrobi się blog na poziomie dresa z podstawówki. No, tyle. |
|
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 21:51
|
|
|
Termostat wymieniałem niedawno ilość płynu jet wlaściwa.
Ciekawym objawem jest to że chlodnicę mam letnią a silnik gorący ,górną rure od chłodnicy całą goracą ,a dolną poł zimnej poł ciepłej tak mniej wiecej.
Aha i jeszcze jeden szczegoł.Czy ruszając ręką ten pasek klinowy który napędza pompę, alternator i coś tam jeszcze powinno się wkładać jakiś wysiłek?Czy powinno swobodnie chodzić?
Bo u siebie muszę się naprawdę dobrze zaprzeć żeby tym poruszyc.. |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2006, 10:24
|
|
|
pawel pasek pod naciskiem kciuka powinien troche sie ugiac. uzywac nie za duzo sily. a nie wybija ci przez korek zbiorniczka wyrownujacego plynu. jesli tak i to przy wysokich obrotach to moze byc to zonaka uszczelki glowicy (temat aktualnie przerabiany u mnie) |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2006, 12:16
|
|
|
Przez korek mi płynu nie wybija. Pompę właśnie włożyłem z powrotem-jest OK. I za cholerę nie wiem co dalej z tym fantem zrobić.
Odnośnie wskazań na tablicy. Jak odpalę pokazuje stopniowo rosnącą temperaturę,przy około 90 stopniach zazwyczaj spada jedną kreskę (jakby się duży obwód otworzył) a potem już rośnie do bólu. Wentylator się nie załącza bo okolice czujnika nie są gorące(?),Część dolnej rury wychodząca z silnika jest gorąca a cześć koło chłodnicy letnia. |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2006, 20:08
|
|
|
pawelgdynia napisał/a: | Część dolnej rury wychodząca z silnika jest gorąca a cześć koło chłodnicy letnia. |
No to albo termostat albo rura zapchana...
Najprawdopodobniej jednak termostat ... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2006, 09:27
|
|
|
Miałem walnięty termostat jakieś dwa tygodnie temu (objawem było niedogrzewanie silnika) i wymieniłem na nówke.
Rura ma przelot bo spuszczałem płyn oraz nalewałem wiec coś bym zauważyl.
Zresztą koledzy napisali ze do osiemdziesieciu kilku stopni górna rura jest chłodna a jak się otworzy termostat robi się cała gorąca. U mnie tak jest. Czyli chyba termostat się otwiera tak jak powinien ? Czy sie mylę? |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2006, 11:44
|
|
|
pawel najlepiej to by bylo jak bys wyjal termostat i w grnku z woda na gazie podgrzewal i sprawdzil czy sie odtwiera. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2006, 13:12
|
|
|
Otwiera się .......cenzura
** Dodano: 03-12-2006, 19:09 **
I chyba jednak czujnik pokazujący temperaturę na desce rozdzielczej.
Byłem już na tyle zdesperowany że poczekałem aż temperatura dojdzie do końca skali,a potem zdjęłem korek ze zbiornika wyrównawczego. I nic. Żadnej pary ,żadnego wrzątku....
No comment.....
** Dodano: 10-12-2006, 10:40 **
Wczoraj udalo mi sie kupic czujnik. Mam pytanie odnosnie wymiany.
Wiem ze sa dwa czujniki ,jeden od oleju i jeden od plynu. Ktory jest ktory?
U mnie wyglada to tak ze jeden jest wyzej ,potem sa swiece a drugi nizej. |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2006, 11:26
|
|
|
W piątek mialem podobnie wymieniłem płyn i zaczeły sie różne cuda dziać
Na zagarze temperature miałem koło 120 stopni a wentylator sie nie włanczł
i dolna czesć chłodnicy była letnia odkręciłem korek i po 5 minutach wybiło mi chyba z litr płyny okazało sie ze układ był zapowietrzony , czujnik od temperatury na bloku pokazywał dobrze bo nagrzewał sie ale czujnik temperatury przy chłodnicy był letni i nie włanczał wentylatora terraz wszystko Ok przekrocze 90stopni i wentylator działa
Sprubuj go porządnie odpowietrzyć POZDRAWIAM |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2006, 11:59
|
|
|
Nalewalem plyn w taki sposob:otwarty korek odpowietrznika w chlodnicy i zdjety waz za termostatem(nie mam zaworka na tym wezu) nagrzewnica otwarta.Gdy plyn zaczal sie wylewac z zaworka odpowietrzania wchlodnicy zamknelem go. Gdy zaczal sie przelewac z termostatu zalozylem go i dopelnilem uklad do konca.
Potem poczekalem az nagrzewajacy sie silnik zalaczy wentylator i po ostudzeniu dopelnilem plynem. Czytalem ze moge jeszcze wjechac gdzies na gorke i porzadnie przegazowac. Mam miec cos wtedy odkrecone? |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
pokwis
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 30 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-12-2006, 15:05
|
|
|
o ile pamiętam to ten wyżej jest od płynu a ten niżej od oleju
ale nie jestem pewien na 100%
wyciągnij wsówkę i dotknij bloku silnika wskazówka od tempe. powinna sie wychilić na maxa
co do odpowietrznia to też tak robiłem ze ten motylek odkręcilem i wyleciał płyn
mimo wszystko był jeszcze zapowietrzony Nie wiem morze cos nie tak zrobilem nie wimieniałem nigdy samemu |
_________________ Tipo 1.4 LPG 160.A1.048 |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2006, 16:04
|
|
|
ten czyjnik w w glowicy zazwyczj z czerwonym plastikiem jest od cieczy a w bloku silnika od cisnienia oleju. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 20:01
|
|
|
Musze odgrzac temat. Od mojego ostatniego postu wszystko raptem wrocilo do normy-nie zdazylem wymienic czujnika. I dzisiaj znow powrocil problem tylko ze oprocz skaczacej temperatury zaczelo mi jakby zanikac zasilanie. Dopoki wskaznik pokazuje normalne temperatury jest OK. Gdy dochodzi do 130 co jakis czas zanika mi zasilanie czyli gasnie silnik, tablica i gdy chodzi radio/CD to sie wylacza. Czy to moze byc w jakis sposob powiazane? Oprocz tego zaczal gasnac na benzynie ale to chyba inna kwestia bo nie zauwazylem zwiazku z temperatura silnika a jedynie z mrozami ktore nadeszly. |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 23:17
|
|
|
może masz na pzyłączach masy i plusa jakieś 'spawania' i korozje... podobnie z kontaktami w desce... raz, że przekłamuje wtedy czujnik to w efekcie po rozgrzaniu pada reszta elektryki? kto wie... a jeśli świruje elektryka, to raz, że zapłon będzie świrował - w sensie za słaba iskra - a dwa - sterowanie np kątem zapłonu, kiedy... przez to nie zawsze dobry i nie zawsze we właśc. momencie zapłon = gaśnięcie, oczywiście , że na benzynie też. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 07:51
|
|
|
Tez mi to do glowy przyszlo ,ale co ciekawe gdy wskaznik pokazuje 90 stopni jest wszystko ok, a przeciez silnik jest tak samo rozgrzany przy tym wskazaniu jak i przy oszukanych 130.....i tak bede musial posprawdzac przewody i kontakty tylko jest paskudna pogoda a ja nie mam garazu.... |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
pabler
Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2007, 08:22
|
|
|
napewno masz cos przytkane. Pewnie przy wymianie plynu nie przeplukales dokladnie. |
|
|
|
|
|