autko "padlo" na dwa dni:[ |
Autor |
Wiadomość |
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-03-2005, 16:01 autko "padlo" na dwa dni:[
|
|
|
witam wszystkich ostatnio przerabialem pewien problem a mianowicie w poniedzialek rano odpalilem autko bez problemu,zrobilem kruciutka trase i zostawilem samochod zachodze po poludniu i zonk niema bata nieodpali rozladowalem 2 akumulatory:[Dodam ze jezdze od 2 tygodni na nowych swiecach NGK vline nr.19.Szukalem powodu ehhhh.Pompka paliwa sprawna ;] swiece nowe:] hmmmm.Kupilem nowe kable kopulke i palec zalozylem i nadal nic!!!!!.Zagladam dO Swiec iiii zonk swiece zalane to po pierwsze!sprawdzalem kolejno czy maja iskre i zonk tylko jedna z 4 byla sprawna!!!teraz zalozone mam 3 stare jedna nowa i jest spoko:]ALe zastanawia mnie cos!na swiecachzarowno starych jak i na nowych po okolo 2 tyg uzytkowania jest czarny nalot! a po rozkreceniu silnika do ok 5 tys. po chwili slychac strzal!!!<<buuuum>>>ma ktos jakies pomysly????? |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2005, 16:09
|
|
|
Mam u siebie takie same świece (dziś akurat wymieniałem) i jestem z nich zadowolony (na starych zrobiłem 20tys km).
Z tego co piszesz to przynajmniej moim zdaniem masz coś nie do końca dobrze ustawiony zapłon. Sprawdziłbym też cewkę. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-03-2005, 16:15
|
|
|
wlasnie tez mysle ze problem moze lezec w zaplonie ile moze kosztowac regulacja w aso??orientujesz sie moze?ale na serio swiece jezdzily 2 tygodnie :[i jest czarny nalot :[A jak sprawdzic cewke??/ |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2005, 17:05
|
|
|
Czarny nalot wskazywałby, że masz za bogatą mieszankę albo za póżny zapłon, który powoduje też strzały w wydech.
Sprawdż filtr powietrza i wyreguluj zapłon jeśli się da
Napisz jaki masz samochód bo nie we wszystkich modelach da się go ustawić. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-03-2005, 18:17
|
|
|
mam tempre 1.6 S gaznik z 1995 roku ;] piszcie jesli mieliscie podobny problem |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2005, 18:48
|
|
|
No to masz zapłon elektroniczny Digiplex,w którym kąt wyprzedzenia zapłonu nie podlega regulacji. Jedynie co ci w ASO mogą sprawdzić to jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu i czy Digiplex albo któryś z czujników nie jest uszkodzony.
A może wina leży w rozregulowanym gaźniku |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 11:03
|
|
|
Romano masz racje! mam też 1.6 tempre gaźnik z digiplexem2 .byłem w aso rozebrali gaźnik wyregulowali kompletnie cały, sprawdzili czy nie ma luzów wymienili uszczeliki ,i stwierdzili że gaźnik jest jak nowy.Sprawdzili także zapłon,digi plexa,a także cewke,kable, podcisnienie węze itp ,swiece i kopółka nowe są .
I mam te same objawy co Spirol .A dokładniej to się zalewa i nie równo chodzi.
Aso stwierdziło że to głowica do robienia .Poza tym uszczelniacze też mam do robienia bo 200 gram mi bierze oleju na 1000km. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 20:41
|
|
|
Grafit załóż sobie LPG to problemy miną
Ja gdyby nie gaz to od kilku miechów bym wogóle nie ruszył typkiem.
Od czasu jak się wziąłem za regeneracje gaźnika to zaczął wariować przy odpalaniu na zimnym silniku, raz pali a znowu innym razem nie ma szans, pełna loteria, już nie pamiętam kiedy mi ostatnio zapalił na benie.
Jak się tylko lepsza pogoda zrobi to się biorę za gaźnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 20:59
|
|
|
A co ma do tego lpg?? jak głowice mam do zrobienia ,gaźnik mam igłe. A co do lpg to nigdy w życiu nie zaloże do żadnego auta!!!! Wole kupic ekonomiczne auto niż grzebać w lpg non stop regulować itp .Wiem jak to z tym gazem bywa .Nie wspomne o spadku osiągów |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 21:23
|
|
|
A pewny jesteś, że masz głowicę do roboty? ściągali ją w ASO żeby zobaczyć co w niej jest nie tak ? i co dokładnie jest do zrobienia ? Jakie ciśnienie sprężania ? jaka analiza spalin ?
Wiesz, w ASO jak nie potrafią poradzić sobie z jakimś problemem to by najchętniej pół samochodu wymienili. Poszukaj jakiś inny dobry warsztat, żeby potwierdzili opinię co do wymiany głowicy.
No, ale jak chcesz sprzedać włoszkę to nie ma sensu pakować w nią kase. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 21:49
|
|
|
Z sprzedaniem to piekło!!!
A głowica jest słaba i do roboty .Jest to zbadane.Wszystko inne sprawne. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-03-2005, 22:53
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | A co do lpg to nigdy w życiu nie zaloże do żadnego auta!!!! Wole kupic ekonomiczne auto niż grzebać w lpg non stop regulować itp .Wiem jak to z tym gazem bywa .Nie wspomne o spadku osiągów |
To jest generalizowanie, mam najprostszą instalcaję zamontowaną 98r. i problemów z nią nie mam. Odpalam przy -10st, żadnych strzałów, ciągłych regulacji. Materiały eksploatacyjne stosuję normalne i wcale nie wymieniam częściej. Jedyne minusy to: droższy przegląd, częstsze tankowania i spadek osiągów |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2005, 21:11
|
|
|
Ja u siebie nie zauważyłem spadku osiągów. Instalację mam od sierpnia 2004, zrobiłem na niej 20 tys. km i jeszcze nie regulowałem (ale się wybieram-profilaktycznie).
Przy najprostszych instalacjach spadek mocy może być spowodowany "ekonomicznym" ustawieniem mieszanki |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 22:04
|
|
|
W życiu bym sobie nie ustawił instalki na "ekonomię", to ma jeżdzić a nie stać w miejscu, ostatnio miałem ustawione CO na 2%.
Róznica jest odczuwalna, szczególnie w prędkości maksymalnej, choć i w przyśpieszeniu czuć, że na gazie jest gożej. Tylko, że ja mam "dłubnięty" gaźnik i na benzynie naprawdę fajnie mi chodzi. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 22:16
|
|
|
Pochwal się co masz w tym gaźniczku zrobione?? hehe inne dysze?? czy co?? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 22:37
|
|
|
Nic wielkiego, na razie: "polerka", dysza paliwa na 1 przelocie 112,5(była 110) na 2 - 130(seria) i rozpylacze odpowiednio 3,5(3) i 4,5(4).
W planach większe dysze paliwa 120 i 140, gdzieś wyczytałem, że spokojnie można dać dysze o 10 większe bez dużego wzrostu spalania. Zresztą może mi palić nawet 15, benzyna mi służy do ścigania a gaz do normalnej jazdy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-03-2005, 23:44
|
|
|
Romano powiec mi czy się orientujesz co daje kręcenie srubką od tej pompki ssania .Jest ona na gaźniku dochodzi tam węzyk.Ma ona jasną plastikową obudowe i na srodku sruba regulacji.Dłubałem tam i nie wiem czy to ma wpływ np że się zalewa na saniu??? jak to działa??Bo tego mi nie regulowali przy ustawieniu gaźnika tak sądze?? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2005, 11:42
|
|
|
To jest regulacja samoczynnego uchylenia przepustnicy rozruchowej(ssanie). Co daje regulacja tego ustrojstwa w praktyce, nie mam pojęcia.
Moge napisać jak to się reguluję:
Wyciągnij ssanie na maksa(przepustnica zamnknięta) i wepnij dżwigienkę do końca, znajduje się ona z tyły tej pompki i sprawdź o ile się otworzy przepustnica ssania, ma się otworzyć o B= 3-4mm. Właśnie tą śrubką(2) reguluje się otwarcie przepustnicy.
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2005, 13:23
|
|
|
Dziś rano odpaliłem na saniu otwartym na max.I pokreciłem mało efektowne to jest tzn zmieniają się obroty na ssaniu .Myśle że to nie ma nic z zalaniem bo zalewa się nawet bez sania jak zimny i pierwsze odpalenie.Myśle że olej mi zawala swiece! Gorący chodzi dobrze ale i tak przystąpie do roboty i go zrobie. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2005, 21:00
|
|
|
romano napisał/a: | Róznica jest odczuwalna, szczególnie w prędkości maksymalnej, choć i w przyśpieszeniu czuć, że na gazie jest gożej. |
Niestety nie wiem jak to jest z prędkością maksymalną bo jeszcze nie udało mi się jej osiągnąć
Nie ma gdzie rozpędzić się do maksa (bezpiecznie). |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2005, 22:45
|
|
|
Ja na autostradzie jechałem pare razy i do 190km/h dochodze lekko.bez długiego żyłowania czy coś.Nie mam lpg oczywiscie . |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
|