|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Bezpieczniki urządzeń działających przy odpalaniu :P |
Autor |
Wiadomość |
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 08:06 Bezpieczniki urządzeń działających przy odpalaniu :P
|
|
|
Brzmi skomplikowanie, a mi chodzi o to, co działa w momencie odpalania samochodu (rozrusznik pomińmy, bo działa dobrze), co powoduje zapłon silnika.
Tipo nie chce odpalić, więc zacznę od takiej prostej rzeczy - rozumiem, że mam jeszcze szukać bezpieczników pod maską ?
Czy np pompa paliwowa może przestać działać w czasie jazdy ? Czy ona się uruchamia tylko przy zapłonie ? Czy jeśli ona padnie, to silnika nie da się odpalić ?
Bo jak dla mnie, to właśnie tam jest błąd. |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 08:46
|
|
|
Jak pompa zaniemówi to raczej nie pojedziesz, bo przecież ona cały czas zapodaje paliwo z baku i nie tylko przy odpalaniu. |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 08:48
|
|
|
1.4 na wtrysku tak?
W momencie samego odplania dochodzi do rozłączenia obwodów urządzeń pobierający większy prąd (np. dmuchawa), tak aby rozrusznik miał jak najwięciej "amperków".
Po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa powinna chwilkę pochodzić, z 1-2sekudny i się wyłączyć jeżeli nie odpalisz silnika (np. zostałiw stacyjkę w pozycji, zapłon, ale nie przekręcił dalej na odpalanie). Jeżeli tak zrobisz, to pompa znowu się włączy, ale będzie chodziłą już trybem ciągłym, do momentu kiedy silnika nie zgasisz.
Jeżeli w jakikolwiek sposób bezpiecznik lub przekaźnik od pompy się uszkodził, to nie będzie ona chodziła, co za tym idzie silnika napenwo nie odpalisz.
Wykręć jedną świecę i zobacz czy "śmierdzi benzyną". Masz LPG?
Chociaż pompę to i tak powinienieś słyszeć po przekręceniu kluczyka.
A iskrę masz?
W czasie jazdy, czy może przestać działać pompa. Jeśli przepali się bezpiecznik lub przekaźnik się w jakiś sposób "przegrzeje i upali" to oczywiście, że może, jednak jest to mało prawdopodobne. Musiało by być jakieś zwarcie w układzie elektrycznym pompy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:06
|
|
|
miszko napisał/a: | Wykręć jedną świecę i zobacz czy "śmierdzi benzyną". |
ok, a co w ten sposób sprawdzę ?
miszko napisał/a: | Masz LPG? |
nie
miszko napisał/a: | A iskrę masz? |
a da się to sprawdzić bez amperomierza? Poza tym myślę, że to nie to, bo w ciągu ostatnich 2 tygodniu miałem już problem z mocą po wrzuceniu 2 biegu, tak jakby właśnie paliwa nie było
miszko napisał/a: | Po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa powinna chwilkę pochodzić, z 1-2sekudny i się wyłączyć |
no to mogę zrobić test - przekręcić kluczyk z uchem pod maską
Aha ! Ja przejechałem od odpalenia jakieś 50m, więc może tylko na tym paliwie co już było w gaźniku ? Tak apropos tego, że padła by pompa w czasie jazdy |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:35
|
|
|
Adonay napisał/a: | no to mogę zrobić test - przekręcić kluczyk z uchem pod maską |
Nie bardzo bo pompka paliwowa jest w baku taka okrągła pokrywa na 3 śruby pod wykładziną bagażnika. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:36
|
|
|
Adonay napisał/a: | miszko napisał/a:
Wykręć jedną świecę i zobacz czy "śmierdzi benzyną".
ok, a co w ten sposób sprawdzę ?
|
Sprawdzisz czy paliwo dochodzi do cylindra.
Adonay napisał/a: | miszko napisał/a:
A iskrę masz?
a da się to sprawdzić bez amperomierza? Poza tym myślę, że to nie to, bo w ciągu ostatnich 2 tygodniu miałem już problem z mocą po wrzuceniu 2 biegu, tak jakby właśnie paliwa nie było
|
Nie potrzebujesz amperomierza - wykręcasz świecę przykładasz do bloku i kręcisz - powinna przeskakiwać iskra
Adonay napisał/a: | miszko napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka, pompa paliwa powinna chwilkę pochodzić, z 1-2sekudny i się wyłączyć
no to mogę zrobić test - przekręcić kluczyk z uchem pod maską
Aha ! Ja przejechałem od odpalenia jakieś 50m, więc może tylko na tym paliwie co już było w gaźniku ? Tak apropos tego, że padła by pompa w czasie jazdy |
Przy wtrysku pompę masz elektryczną w baku więc pod maską nic nie usłyszysz
A jeśli masz gaźnik to pompa jest mechaniczna więc nie ma żadnego bezpiecznika. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:44
|
|
|
polansky napisał/a: | Przy wtrysku pompę masz elektryczną w baku więc pod maską nic nie usłyszysz
A jeśli masz gaźnik to pompa jest mechaniczna więc nie ma żadnego bezpiecznika. |
No właśnie, nie napisał jaki silnik, gaźnik czy wtrysk.
Jeżeli gaźnik to pompa jest mechaniczna i znajduje się zaraz przy filtrze oleju.
Ona pompuje bez przerwy i dopiero po odpaleniu silnika (przy uruchamianiu też).
Gaźnik sam w sobie też mam jakąś pojemność i jak byś odłączył pompę, to by silnik jeszcze troche chodził.
Jeżeli masz wtrysk i np. bezpiecznik by się spalił, pompa staneła to amen, silnk momentalnie zgaśnie.
A kable wysokiego napięcia, świecie, kopułka rozdzielacza i palec rozdzielacza w jakim stanie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:46
|
|
|
miszko napisał/a: | Jeżeli masz gaźnik i np. bezpiecznik by się spalił, pompa staneła to amen, silnk momentalnie zgaśnie. |
Znaczy się wtrysk |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:48
|
|
|
Już poprawiłem |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:56
|
|
|
miszko napisał/a: | No właśnie, nie napisał jaki silnik, gaźnik czy wtrysk |
Bo jest dupek i nie wie
miszko napisał/a: | A kable wysokiego napięcia, świecie, kopułka rozdzielacza i palec rozdzielacza w jakim stanie? |
jak na moje oko nic nie lata i nic nie jest dziurawe ani zeżarte czy popękane
Może wreszcie się dowiem, jaki mam silnik ???? Jak to sprawdzić ? Mam zajrzeć pod maskę i opowiedzieć, czy skądś to wyczytam ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 10:03
|
|
|
Adonay napisał/a: | jak na moje oko nic nie lata i nic nie jest dziurawe ani zeżarte czy popękane |
Z reguły nie widać, a kable mogą być popękane.
Najlepiej zobaczyć wieczorem, otworzyć maskę jak silnik chodzi i zobaczyć czy iksry nie skaczą sobie.
To samo kopułka, warto to wymienić i palec rozdzielacza. Nigdy nie zaszkodzi
Weź dowód i podaj numer VIN.
ZFA i tu są cyferki, ale bez 8 ostatnich, bo te nie są potrzebne!
np. ZFA160A300 to silnik 1.1
Lub zrób fotkę i wrzuć. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 10:19
|
|
|
Wpisuję całość, bo u Ciebie jest 7 znaczków po ZFA, a u mnie po odcięciu 8 od tyłu zostaje 6 :
ZFA1600000xxxxxx
tzn. z takim silnikiem go kupiłem, a po miesiącu wymieniłem, ale na taki sam, więc to pewnie bez różnicy
Zatem co to ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 11:32
|
|
|
Gaźnik, pompa mechaniczna.
Auto nie pali?
Czyli:
- spradź swiecie, kopułkę, palec rozdzielacza i kable wysokieo napięcia
- pod gaźnikiem jest uszczelka, czasami ona ze starości "przepuszcza" i są problemy z prawidłową pracą silnika - dusi się, dławi, nie ma mocy
- sprawdz czy "czuć" benzyną jak wykręcisz swiecie, po próbie odpalenia silnika, czy świecie są mokre czy suche. Suche, no to coś z paliwem, mokre, no to coś z zapłonem
- sprawdź czy jest iskra, pisali Ci powyżej jak sprawdzić
- brak iksry, sprawdz to z 1) punktu
- nadal brak iksry, to zapewne sie uszkodził czujnik położenia wału |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|