Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry Tempra 1.6
Autor Wiadomość
Gaszek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 38
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-04-2007, 20:33   Brak iskry Tempra 1.6

Witam panowie, mam problem, którego nie jestem w stanie sam rozwiązać i dlatego zwracam się o pomoc. Mianowicie mam Tempre 1.6 gaźnik 92 rok. Problem polega na tym, że pewnego dnia zginęła iskra! Wymieniłem cewke zapłonową, ale to nie przyniosło żadnego rezultatu. Postanowiłem wymienić moduł. Po wymianie iskry nadal nie ma. Przewody, kopułka i paluch są stuprocentowo sprawne. Zastanawia mnie czy winę za ten stan rzeczy nie ponosi czujnik położenia wału korbowego? Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika? Jeżeli macie jakieś pomysły to dajcie znać, bo mi już sił brakuje. Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety ;)
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-04-2007, 21:01   

Gaszek napisał/a:
Zastanawia mnie czy winę za ten stan rzeczy nie ponosi czujnik położenia wału korbowego?


Zapewne ponosi :D
U mnie było tak samo, miałem nawet nową cewkę kupić, a okazło się, że wina leży właśnie w niesprawnym CPW.
Sprawdzić go możesz wypinając i podłączając pod miernik.
Mój np. był padnięty całkowicie i nie wykazywał żadnej oporności.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2007, 21:23   

...jednakże powtarzam jedyną pewniejszą metodą sprawdzenia jego poprawności jest podłączenie pod oscyloskop LUB podmiana... na nowy, zastępczy, np od kogoś pożyczyć; może świrować, ale miernikiem mierząc oporność itp nie zauważysz żadnych odchyleń... choć jak na mierniku jest dead to wtedy wiesz przynajmniej, że padł, za to jak na mierniku jest OK to dalej nie wiesz ;D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-04-2007, 19:59   

Możesz zmierzyć, jeżeli jest czujnik uwalony, ale też możesz się dowiedzieć, czy np. nie stawia za dużego oporu. Przykładowe oporności dla tych czujników masz na naszej www w opisie silników w tabelce.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Gaszek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 38
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-04-2007, 12:09   

Obawiam się jednak, że to nie jest wina czujnika. Sprawdziłem napięcie na jego przewodach i okazało się, że tam żadne napięcie nie dociera! Pytanie dlaczego?
_________________
Uwielbiam piękne samochody i szybkie kobiety ;)
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:18   

czujnik waściwie by sprawdzić to oscyloskopem lub podmieniając na inny; dlaczego?
-mierzenie omomierzem pozwala stwierdzić, czy nie są uwalone przewody itp z czujnika, czy coś przez niego przechodzi; ale to wstępna analiza;

sam czujnik jest 'generatorem' powiedzmy impulsów; jak mijają go co obrót wypustki na kole to w czujniku indukują się impulsy i one idą do modułu zapłonu; moduł czując impulsy określa kiedy/jak zapłon dać; uwalony czujnik - brak impulsów - brak isklry bo kiedy?

napięcia na czujniku o ile wiem 'wstępnego', jakiegoś odniesienia nie ma, dopiero jak kręci się koło to to w czujniku się zaczną impulsy indukować i z niego pójdą do modułu;

pytanie tylko, jaki kształt mają impulsy, czy nie zniekształcone, czy na tyle ok by moduł je poprawnie odczytywał;

zresztą loknij na ten cały temat:

http://www.forum.tempra.o...m?highlight=cpw

a potem możesz jak chcesz w downloadzie wiedzy poszukać: http://www.forum.tempra.o...iew=detail&id=5
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-04-2007, 15:18   

unknown napisał/a:
a potem możesz jak chcesz w downloadzie wiedzy poszukać: http://www.forum.tempra.o...iew=detail&id=5


Zauważ, że w tym opisie, podane jest, że przy 40 obrotach na sekundę czujnik wyindukuje 400mV, czyli są to małe napięcia. Jak UNK prawi, oscyloskop się przyda, a jeszcze bardziej ktoś kto pożyczy Ci ten czujnik (sprawny) i podmiankę zrobisz na testy.

W załączniku przesyłam Oscyloskop komputerowy. Jednak, żeby działał trzeba kupić parę scalaków, zrobić klucz sprzętowy oraz układ mierzacy. Koszt nieduży, tylko trzeba mięć blisko sklep elektroniczny i nie bać się lutownicy ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 15:43   

ewentualnie wstępnie możesz pożyczyć 'lepszy' miernik od kogoś i użyć w nim miliwoltomierza, ale to i tak nic nie powie o kształcie impulsów... tylko czy są w ogóle...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 17:40   

Gaszek napisał/a:
Obawiam się jednak, że to nie jest wina czujnika. Sprawdziłem napięcie na jego przewodach i okazało się, że tam żadne napięcie nie dociera! Pytanie dlaczego?

Zmierz rezystancje na wtyczce czujnika, wartości w granicach 700-900Ohm są prawidłowe.
Czujniki te lubią padać bez żadnych objawów po prostu nagle pada i już.
Jak wymieniłeś cewkę i moduł to na 99% wina będzie po stronie cpw
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load