|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak reakcji rozrusznika i deski rozdzielczej |
Autor |
Wiadomość |
Mlody19
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-06-2011, 20:39 Brak reakcji rozrusznika i deski rozdzielczej
|
|
|
Witam mam problem, i nie mogę sobie z nim poradzić, a mianowicie wymieniałem pompę paliwa i zaczął się problem, po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki pompka za wyła i koniec, wszystko zgasło i nic się nie zapala na liczniku, żadna kontrolka i zero reakcji rozrusznika, ale radio gra normalnie. Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są sprawne bo przekładałem ze starego Tipo które jest na części, a jedyna rzecz jaką zaobserwowałem to jak się przekręca kluczyk to słychać tyknięcie w komputerze pod tylną kanapą bo tam się u mnie znajduje.
Jest to tipo 1.4 wtrysk na Digiplexsie2 bez LPG, a numer silnika to 160A1.046. Proszę was o pomoc bo już wyczerpały mi się wszystkie możliwe pomysły.
P.S Aku jest sprawny, ale przekładałem też od brata i nic. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-06-2011, 21:39
|
|
|
Mlody19 sprawdź bezpiecznik pompy paliwa, znajduję się pod plastikową osłoną pod maską. Kręci rozrusznik ? Sprawdź, czy masz iskrę na masie, na forum już wiele razy było wałkowane jak to zrobić. Bo jeśli rozrusznik nie kręci, to prawdopodobnie pompa nie podaje odpowiedniej dawki paliwa do wtrysku. W moim przypadku okazało się właśnie, że pompa podawała za małe ciśnienie i deska również potrafiła całkowicie zaniknąć, ale wina tkwiła po stronie regulatora napięcia. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 11:09
|
|
|
raczej wygląda, że kolega coś pomieszał przy wymianie pompy .... z kolei rozrusznik powinien kręcić nie zależnie czy paliwo dochodzi czy nie, rozrusznik ma kręcić nawet gdyby pompy czy wtryskiwacza nie było ... to była nowa pompa czy ze szrotu ? w każdym razie wygląda na zwarcie, do sprawdzenia bezpiecznik o którym wspominał maxi, znajdujący sie pod maską ( w górnej części między wycieraczkami jest czarna plastikowa osłona ) oprócz tego rozrusznik też ma bezpiecznik i przekaźnik i oba należy sprawdzić...
jeśli nic się nie zapala na desce to tym bardziej wskazuje na zwarcie .... tyle, że powstałe nie tylko na pompie tylko gdzieś jeszcze ....
Mlody19, domniemam, że wymieniałeś pompę sam bo inaczej nie było by problemu ... więc bez obrazy ale na przyszłość skorzystaj z pomocy kogoś kto się na tym zna |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 12:27
|
|
|
Dokładnie, jak mówi Leśniczy wymień bezpieczniki, w miejscu którym dokładnie opisał, a o którym wspomniałem wcześniej. Może pomyliłeś bieguny przy zakładaniu kabli doprowadzających prąd do pompy, również sprawdź. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 13:19
|
|
|
pompa paliwa ma w środku zwykły silniczek więc gdyby zamienił bieguny to silniczek po prostu by się kręcił w drugą stronę .... musiał zrobić zwarcie, nie ma innej opcji |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mlody19
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 16:27
|
|
|
Leśniczy i Maxi Napisałem, że wszystkie bezpieczniki i przekaźniki przekładałem ze starego Tipo i nadal było to samo, a w tamtym wszystko działało. Tak pompę wymieniałem sam i była przekładana ze starego Tipo.
A tak w woli ścisłości to jestem z zawodu mechanikiem, tylko skończyły mi się pomysły gdzie mogę szukać przyczyny tej awarii, dla tego napisałem |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 16:53
|
|
|
Ok Mlody19 próbujemy Ci tylko pomóc, tudzież doradzić co może być przyczyną. Pompa z poprzedniego Tipo działała poprawnie ? Jeżeli deska dalej nie reaguje ( nie świeci ) to po prostu gdzieś doszło do zwarcia, również miałem przypadek, gdzie pompa z innego samochodu pracowała idealnie, lecz w moim Tipku nie podawała odpowiedniego ciśnienia. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Mlody19
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 19:43
|
|
|
Pompa działa poprawnie na 100 %. Dziś jak poszedłem do samochodu i podłączyłem aku bo na noc odłączyłem i jak przekręciłem kluczyk w stacyjce na zapłon to kontrolki zapaliły się normalnie, ale jak już chciałem przekręcić na rozruch to słychać tylko tyknięcie będiksa i znów wszystko gaśnie i od nowa to samo się dzieje |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 21:07
|
|
|
Mlody19 w takim wypadku masz gdzieś zwarcie, które odcina deskę. Jeśli masz możliwość zbadaj regulator napięcia, może całkowicie padł i stąd takie cyrki w aucie się dzieją. Rozrusznik dalej nie kręci ? Może szczotki nadają się do wymiany, ale nie ma to nic wspólnego, że deska Ci gaśnie. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 21:31
|
|
|
Mlody19, mechanik powiadasz ? i tyknięcie które słychać to twoim zdaniem bendiks ??? tyknięcie które słyszysz to przekaźnik, a nie bendiks ! i najwidoczniej kiedy przekaźnik przełącza obwód ( podając napięcie na rozrusznik ) dochodzi do zwarcia. juz nie pamiętam jak to jest w tipoku czy przekaźnik od rozrusznika jest pod maską czy s krzynce pod kierownicą ale radze ten przekaźnik oraz gniazdo przekaźnika dobrze obejrzeć ... ponadto prześledzic przewody od rozrusznika. opcjonalnie odłączyć rozrusznik i zamiast niego wpiąć żarówkę w momencie przekręcania kluczyka żarówka powinna sie zaświecić. jeśli żarówka nie zaświeci a deska dalej gaśnie to oznacza zwarcia na samej elektryce auta, gdzieś na przewodach od przekaźnika do rozrusznika. jesli zarówka zaświeci, a deska nie zgaśnie to oznacza ubity rozrusznik czyli regeneracja lub wymiana. ewentualnie jeszcze raz wpiąć rozrusznik aby upewnić, że to on sprawia problemy
p.s wymiana pompy nie mogła wywołać takich komplikacji .... zanim wpadłeś na pomysł wymiany pompy nie kombinowałeś z innymi rzeczami ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-06-2011, 21:34
|
|
|
Leśniczy, a może po prostu rozrusznik się zatarł i nie ma siły nic zakręcić ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-06-2011, 21:54
|
|
|
Luczu nawet jeśli, to deska powinna spokojnie dać oznaki życie, tak powiedzmy hehe Dochodzi do zwarcie i tyle w tym temacie. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Mlody19
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 18:17
|
|
|
Leśniczy właśnie o to chodzi że stało się tak po wymianie pompy i więcej nic nie robiłem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|