Brak sssssssssssania w Temprze 2.0 159a6.046 |
Autor |
Wiadomość |
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-11-2005, 18:34 Brak sssssssssssania w Temprze 2.0 159a6.046
|
|
|
Mam poważny problem biorąc pod uwage zbliżającą się zime. Mianowicie mój samochodzik nie włącza sobie ssania gdy go potrzebuje. Z tego co wyczytałem to ssanie jest automatyczne i elektroniczne. Bo słyszałem że są jeszcze systemy z jakimiś cięgnami ale tu podobno jest to sterowane komputerem. A zapomniałem powiedzieć że mam Silniczek 2.0 159a6.046 na wielopunkcie. Pomocy bo codziennie rano tocze prawdziwą woje ze swoim autkiem a przy mrozach może być gożej i obawiam się że on może wygrać. A na serio to prosze o jakieś wskazówki , bo słyszałem że to może być wina czujnika temperatury
Za pomoc z góry dziękuje |
_________________
|
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 18:46
|
|
|
to jakis przeszczep z tym silnikiem? SORY ZE NIE NA TEMAT |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-11-2005, 19:10
|
|
|
Tak. Jeszcze w Niemczech został wymieniony silnik. Zostało to przeprowadzone w service Fiata więc wszystko jest cacy ale teraz mam problem bo nie mam ssania i do puki się siknik nie rozgrzeje to nie mam wolnych obrotów. a ostatnio coś na benzynce szarpie |
_________________
|
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 20:39
|
|
|
na moje oko elektrozawor ktory reguluje ssaniem odkrec go wyczysc sprawdz opornosc i czy wogole dziala bo w tym silniczku tylko tym elementem steruje sie ssanie, jest to element z prawej strony u gory silnika do ktorego dochodzi mala rurka idaca od polaczenia filtra powietrza z przepustnica:) |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 20:53
|
|
|
Sprobuj wyczyscic ten zawor TUTAJ jest instrukcja(niestety nie po naszemu.Ja ominałem ten zawor bo sie zatarl i nie dalo sie go ruszyc a nowy kosztuje 400zł.Tylko zostaw go podpietego bo komputer bedzie dzialal w trybie awaryjnym i bedzie duzo palil i mocy zero. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 20:55
|
|
|
Można by to zebrać - fotki - i napisac jakis polski How To. Co wy na to?
Moze ty lordabarth, bys napisal txt z obrazkami. Ja to bym pozniej przerobil do PDF. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-11-2005, 21:54
|
|
|
Ssanie przy wtrysku???!!!!!!!!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 23:28
|
|
|
Emf a co w tym dziwnego ?:> Tyle ze tam ejst automatyczne a u nas na linke <rotfl> |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 23:45
|
|
|
Ja raczej nie czasowy jestem i tak obiecalem zrobic HOW TO do podcisnien ale czasu brak.Jak zmienie robote to moze wiecej bedzie(czasu) |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-11-2005, 01:03
|
|
|
Mupik pod pojeciem ssanie rozumie sie raczej cos wystepujacego przy gazniku.
Przeciez przy wtrysku komputer, a dokladnie sonda lambda reguluje dobor mieszanki i tryska tyle w zaleznosci jak rozgrzane jest auto.
Wiec slowo SSANIE jest raczej mocno naciagane :/ |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 12:11
|
|
|
Dobrze EMF prawi.
Ssanie jest przy gaźniku i działa na zasadzie zamykania przepustnicy rozruchwej co powoduje wzrost podciśnienia i wyssanie większej ilości paliwa.
Natomiast w wtryskach na podsatwie różnych czujników wydłużany jest czas wtrysku.
To tak gwoli wyjaśnienia, ale generalnie o to samo chodzi tylko jest inaczej realizowane. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 14:54
|
|
|
Tu mnie zaskoczyliscie :-) dla mnie to zawsze bylo ssanie niezaleznie od konstrukcji silnika gaznik, punkt, wielopunkt :-)
Sie mozna ciekawych rzeczy czasami nauczyc :] |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-11-2005, 17:25
|
|
|
Hmmm..... Dziś to już nier jest problem ssania. Dziś silnik w momencie dodania gazu zamiat przyśpieszać zwalnia, zarówno na benzynie jak i na LPG. Silnik rozgrzany chodzi na wolnych obrotach ale ma problem z wejściem na obroty. Objawia to się tym że jak powolutku dodaje gazu to silnik się niby rozpędza ale nie tak jak trzeba a w momencie normalnego przyciśnięcia zwalnia i ma ochote gasnąć. Powolutku mam dosyć
[ Dodano: 11-11-2005, 16:35 ]
a dla mnie ssanie to ssanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bez względu gdzie: gaźnik, punkt,wielopunkt.
Może dlatego że nie jestem mechanikiem |
_________________
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2005, 18:26
|
|
|
Kamilbanan, zaczynam mieć podobne objawy na niskich obrotach na benzynie :/ |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 19:45
|
|
|
Sprawdź szczelność przewodów podciśnienia. |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2005, 14:09
|
|
|
I się za przeproszeniem wkurwiłem!!!!!! Bo samochód już wogule nie zapala. A jak się raz udało to chodzi tylko na obrotach powyżej 4 tyś. niżej odrazu gaśnie. A i co w dodatku strzela w filtr powietrza. No normalnie szlak mnie już trafia. Może ktoś z Łodzi się zna na tych silnikach i byłby tak uprzejmy i podjechał zobaczyć ten mój silnik. |
_________________
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2005, 20:43
|
|
|
Kamilbanan sprawdź dobrze elektrozawór biegu jałowego i dochodzące do niego przewody powietrza. Wbrew pozorom to ustrojstwo jest dość ważne w tym silniku. W innych wersjach tę samą rolę pełni silnik krokowy.
Inną przyczyną może być czujnik położenia wału. O jego usterkach było pisane już wiele razy (skrót używany na forum: CPW).
[ Dodano: Sob 12 Lis, 2005 20:44 ]
ego napisał/a: | to jakis przeszczep z tym silnikiem? |
Te silniki były wkładane głównie do TIPO ale były też TEMPRY seryjnie wyposażone w ten silnik. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2005, 20:58
|
|
|
Ej szczerze to ja nie wiem już co jest pod tą maską bo niby silnik wygląda jak silnik 16v ( porównywałem z obrazkami z książki) a z tabliczki wynika że mam silnik 159a6.046
Więc nie mam pojęcia co mam pod maską. Ale co by tam nie było to i tak nie działa A na serio to podobno tylko 16v miały narmalny rozdzielacz(kopułka) a 8vmiały jakieś inne zrozwiązanie. czy to prawda?? |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2005, 20:59
|
|
|
pierwszy raz słysze zeby szestanstki byly montowane w temprach....
[ Dodano: 12-11-2005, 20:01 ]
Kamilbanan napisał/a: | Ej szczerze to ja nie wiem już co jest pod tą maską bo niby silnik wygląda jak silnik 16v ( porównywałem z obrazkami z książki) a z tabliczki wynika że mam silnik 159a6.046
Więc nie mam pojęcia co mam pod maską. Ale co by tam nie było to i tak nie działa A na serio to podobno tylko 16v miały narmalny rozdzielacz(kopułka) a 8vmiały jakieś inne zrozwiązanie. czy to prawda?? |
numer silnika sie zgadza,mam taka sama koncowke i te silniki miały normalny rozdzielacz,czyli kopułke czyli jak narazie sie zgadza |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2005, 21:05
|
|
|
Dobra to mam w takim razie 159a6.046 I co z tego jak i tak nie pali :/ |
_________________
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2005, 12:16
|
|
|
ego napisał/a: | numer silnika sie zgadza,mam taka sama koncowke |
Tylko, że zapewne początek masz inny.
159.A6.046 - silnik 2.0 i.e. 8V
160.A8.046 - silnik 2.0 i.e. 16V
Różnica w wyglądzie tych dwóch silników jest tak wielka, że nie sposób ich pomylić. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-11-2005, 21:08
|
|
|
Po wymianie przewodów w pompie paliwa wzrosło ciśnienie paliwa i pojawiły się wolne obroty na zimnym silniku |
_________________
|
|
|
|
|
tempra211
witamy nowego
Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 12:37
|
|
|
Witam...
Szukam takiego samego silnika co miałeś 159A6.046 ...? kupie w całości z automatem ... Prosze o kontakt ...:
olo-tlen@tlen.pl
Pozdrawiam.. |
|
|
|
|
|